Європейська бізнес асоціація

?


PHARMACEUTICALS COMMITTEE

На даний момент в Україні склалася ситуація, коли окремі компанії порушують етичні норми у процесі рекламування та просування на ринок лікарських препаратів, застосовують різноманітні методи заохочування лікарів та фармацевтів…

З іншого боку, на телебаченні з’являються рекламні ролики недостовірного змісту, в яких йдеться про те, що представники певної соціальної групи у всьому світі використовують один і той самий препарат для лікування даної хвороби чи вірусної інфекції, хоча для більшості представників даної соціальної групи в багатьох країнах цей препарат взагалі невідомий.

Одним із засобів контролю у таких ситуаціях, прийнятих у світі, є система саморегуляції, яка здійснюється самими фармацевтичними компаніями в рамках їх асоціацій, та дотримання кодексу етичної (належної) практики просування лікарських засобів. Такий кодекс нещодавно було створено в Росії, де він ефективно діє, подібні кодекси існують у країнах Європейського Союзу та США. Поширеним є кодекс маркетингової практики Міжнародної Федерації Асоціацій виробників фармацевтичної продукції (IFMPA). Всесвітня організація охорони здоров’я вважає принцип раціонального використання лікарських засобів одним із найважливіших для захисту здоров’я населення.

Ця ситуація та проблеми, пов’язані з нею, обговорювалися на засіданні фармацевтичного комітету Європейської Бізнес Асоціації, де було прийнято рішення з наступного року розпочати розроблення такого кодексу для українського ринку.

Водночас, поки такий кодекс буде створено та прийнято, фармацевтичні компанії — члени EBA, хотіли б нагадати своїм колегам, що на даний момент з метою збереження здоров’я споживачів та раціонального використання лікарських засобів слід дотримуватися етичних норм. У разі їх ігнорування фармацевтичні компанії матимуть право застосовувати до таких «порушників» суворі заходи — від подання відповідної інформації в їх штаб-квартири до інформування громадськості та спілок з охорони прав споживачів.

Компаніям слід бути дуже обережними, здійснюючи такі види діяльності, як реклама лікарських препаратів для населення, розповсюдження серед населення безкоштовних зразків, інформації, що її надають торговельні представники медичному персоналу, який безпосередньо призначає лікарські препарати. Важливим є те, щоб торговельні представники зрозуміли свою відповідальність за вірогідність та об’єктивність інформації щодо лікарського препарату.

Оскільки агенти з продажу лікарських засобів активно впливають на рекламу таких препаратів, вони повинні нести певну відповідальність, зокрема надавати чітку та вірогідну інформацію щодо лікарського препарату, а особи, які призначають лікарські засоби, повинні коректно виконувати свої функції, не будучи безпосередньо чи опосередковано у цьому зацікавлені.

У будь-якому разі всім компаніям, які працюють у фармацевтичному секторі України, слід пам’ятати, що кожна необережна чи непродумана дія може призвести до нераціонального використання лікарських засобів та зашкодити здоров’ю населення. Прикладом цього є факт підвищення стійкості патогенних мікроорганізмів до нових антибіотиків у населення України внаслідок їх неконтрольованого застосування та частого відпуску без рецепта лікаря.

За матеріалами прес-релізу
Європейської Бізнес Асоціації

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті