Доопрацьований проект наказу МОЗ України щодо обов’язкового мінімального асортименту

ПОВІДОМЛЕННЯ
про оприлюднення доопрацьованого проекту наказу МОЗ України
«Про затвердження обов’язкового мінімального асортименту («соціально орієнтованих») лікарських засобів вітчизняного виробництва і виробів медичного призначення для аптечних закладів»

Міністерство охорони здоров’я України повідомляє про оприлюднення доопрацьованого проекту наказу МОЗ України «Про затвердження обов’язкового мінімального асортименту («соціально орієнтованих») лікарських засобів вітчизняного виробництва і виробів медичного призначення для аптечних закладів» (далі — проект наказу).

01.11.2011 проект наказу було оприлюднено на офіційному сайті МОЗ України у рубриці «Громадське обговорення — електронні консультації».

15.11.2011 відбулося засідання робочої групи з питань опрацювання обов’язкового мінімального асортименту лікарських засобів і виробів медичного призначення для аптечних закладів, на якому було опрацьовано пропозиції до проекту наказу, що надійшли під час його громадського обговорення, та узгоджено остаточну редакцію проекту наказу.

23.11.2011 відбулася нарада щодо проблемних питань аптечних мереж, на якій, зокрема, Управлінням розвитку фармацевтичного сектору галузі охорони здоров’я МОЗ України проінформовано присутніх, що з метою належного виконання абзацу 2 пункту 5 доручення Кабінету Міністрів України від 30.09.2010 № 46671/0/1-11 до Протоколу наради під головуванням Прем’єр-Міністра України Азарова М.Я. від 27.09.2011 «Про окремі питання розвитку системи охорони здоров’я» щодо внесення пропозицій до обов’язкового асортименту («соціально орієнтованих») лікарських засобів вітчизняного виробництва для аптечних закладів проведено аналіз Обов’язкового мінімального асортименту лікарських засобів вітчизняного виробництва і виробів медичного призначення для аптечних закладів (далі — Перелік), з урахуванням інформації про зареєстровані в Україні лікарські засоби, та виключено з нього ті позиції, що не представлені на території України вітчизняними виробниками.

Разом з цим, проект наказу «Про затвердження обов’язкового мінімального асортименту лікарських засобів вітчизняного виробництва і виробів медичного призначення для аптечних закладів» доповнено пунктом 2, яким зазначається, що вимоги цього Наказу не поширюється на аптечні кіоски та аптечні склади (бази), які:

– займаються виключно оптовою торгівлею медичними газами, або лікарськими засобами у вигляді субстанції, або експортом лікарських засобів;

– мають ліцензію на виробництво лікарських засобів;

– є офіційними та/або ексклюзивними представниками виробників лікарських засобів та/або є власниками реєстраційних посвідчень лікарських засобів та займаються реалізацією лікарських засобів тільки таких виробників.

Проект наказу розроблено відповідно до Положення про Міністерство охорони здоров’я, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 467/2011, та з метою гарантованого мінімального рівня медикаментозного забезпечення населення.

Проект наказу, аналіз регуляторного впливу та повідомлення про оприлюднення проекту розміщено на сайті Міністерства охорони здоров’я України http://www.moz.gov.ua.

Зауваження та пропозиції приймаються Управлінням розвитку фармацевтичного сектору галузі охорони здоров’я МОЗ України у письмовому або електронному вигляді на адресу:

01601, м. Київ, вул. Грушевського, 7. Контактна особа: Портянко Лариса Володимирівна, тел. 2000793, e-mail: [email protected]

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України

01008, м. Київ, вул. М. Грушевського, 12/2, E-mail: [email protected]

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту наказу МОЗ України «Про затвердження обов’язкового мінімального асортименту («соціально орієнтованих») лікарських засобів вітчизняного виробництва і виробів медичного призначення для аптечних закладів»
(далі — проект наказу)

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

На виконання абзацу 2 пункту 5 доручення Кабінету Міністрів України від 30.09.2010 № 46671/0/1-11 до Протоколу наради під головуванням Прем’єр-Міністра України Азарова М.Я. від 27.09.2011 «Про окремі питання розвитку системи охорони здоров’я» наказом МОЗ України від 25.10.2011 № 696 затверджено склад робочої групи з питань опрацювання обов’язкового мінімального асортименту лікарських засобів і виробів медичного призначення для аптечних закладів, на засіданні якої висловлено пропозиції щодо об’єднання Обов’язкового асортименту лікарських засобів і виробів медичного призначення для аптек та аптечних пунктів на період загрози епідемії грипу (далі — Перелік 1), затвердженого наказом МОЗ України від 01.11.2010 № 933, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.11.2010 за № 1142/18437, та обов’язкового мінімального асортименту лікарських засобів для аптек (далі — Перелік 2), затвердженого наказом МОЗ України від 25.11.2004 № 569, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.12.2004 за № 1537/10136.

Окрім цього, на думку представників громадських організацій, головних позаштатних спеціалістів МОЗ України, представництв фармацевтичних компаній-виробників лікарських засобів об’єднання Переліків 1 та 2 й створення на їх основі обов’язкового мінімального асортименту («соціально орієнтованих») лікарських засобів вітчизняного виробництва і виробів медичного призначення для аптечних закладів (далі — Перелік 3) позбавить плутанини між цими переліками, адже, в основному, лікарські засоби та вироби медичного призначення у вищезазначених переліках повторюються, та збільшить доступність для населення лікарських засобів, адже лікарські засоби вітчизняного виробництва, зазвичай, дешевші в порівнянні з іноземними аналогами.

Разом з цим відбудеться спрощення роботи як фармацевтичних працівників у аптечних закладах, пов’язаної з необхідністю забезпечувати постійну наявність таких лікарських засобів відповідно до Переліків 1 та 2, так і центрального органу виконавчої влади з лікарських засобів та підпорядкованих йому територіальних органів виконавчої влади з лікарських засобів, що забезпечують здійснення моніторингу наявності цих лікарських засобів і виробів медичного призначення в аптечних закладах.

Доповнення Переліку 3 новими препаратами теж повинно бути, тому що розробляються та реєструються нові лікарські засоби та методики лікування, населення повинно отримувати якісне, безпечне, більш сучасне медикаментозне забезпечення.

Тому відповідно до Положення про Міністерство охорони здоров’я, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 467, з метою гарантованого мінімального рівня медикаментозного забезпечення населення й було розроблено проект наказу.

Окрім цього проектом наказу встановлюється, що вимоги цього Наказу не поширюється на аптечні кіоски та аптечні склади (бази), які:

  • займаються виключно оптовою торгівлею медичними газами, або лікарськими засобами у вигляді субстанції, або експортом лікарських засобів;
  • мають ліцензію на виробництво лікарських засобів;
  • є офіційними та/або ексклюзивними представниками виробників лікарських засобів та/або є власниками реєстраційних посвідчень лікарських засобів та займаються реалізацією лікарських засобів тільки таких виробників.

Тому прийняття наказу надасть змогу суб’єктам господарювання забезпечити виконання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами.

У свою чергу, роздрібний сектор матиме гарантовану можливість придбавати лікарські засоби і вироби медичного призначення відповідно до Переліку 3.

2. Мета і шляхи її досягнення

Проект наказу розроблено з метою поліпшення гарантованого мінімального рівня медикаментозного забезпечення населення, в тому числі, й на період епідемії грипу.

3. Правові аспекти

У даній сфері суспільних відносин сьогодні діють Закон України «Про лікарські засоби», Положення про Міністерство охорони здоров’я, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 467/2011, наказ МОЗ України від 25.11.2004 № 569 «Про Затвердження обов’язкового мінімального асортименту лікарських засобів для аптек», наказ МОЗ України від 01.11.2010 № 933 «Про затвердження Обов’язкового мінімального асортименту лікарських засобів і виробів медичного призначення для аптек та аптечних пунктів на період загрози епідемії грипу».

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація наказу не потребує додаткових матеріальних та інших витрат з Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу необхідно погодити з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Секретаріатом урядового уповноваженого європейського суду з прав людини та підлягає державній реєстрації в Міністерстві юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

7. Запобігання корупції

Проект наказу не містить ризики вчинення корупційних правопорушень та не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.

8. Громадське обговорення

Проект наказу розміщено на офіційному сайті Міністерства охорони здоров’я (http://www.moz.gov.ua) для проходження процедури громадського обговорення.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.

10. Прогноз результатів

Прийняття наказу дозволить поліпшити гарантований мінімальний рівень медикаментозного забезпечення населення, в тому числі й на період загрози епідемії грипу, в аптечних закладах України, сприятиме підвищенню доступності для населення лікарських засобів, а також забезпечить спрощення роботи як фармацевтичних працівників у аптечних закладах, пов’язаної з необхідністю забезпечувати постійну наявність таких лікарських засобів відповідно до Переліків 1 та 2, так і центрального органу виконавчої влади з лікарських засобів та підпорядкованих йому територіальних органів виконавчої влади з лікарських засобів, що забезпечують здійснення моніторингу наявності цих лікарських засобів і виробів медичного призначення в аптечних закладах.

Перший заступник Міністра

Р.О. Моісеєнко

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
до проекту наказу МОЗ України «Про затвердження обов’язкового мінімального асортименту («соціально орієнтованих») лікарських засобів вітчизняного виробництва і виробів медичного призначення для аптечних закладів»

1. Визначення та аналіз проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

На виконання абзацу 2 пункту 5 доручення Кабінету Міністрів України від 30.09.2010 № 46671/0/1-11 до Протоколу наради під головуванням Прем’єр-Міністра України Азарова М.Я. від 27.09.2011 «Про окремі питання розвитку системи охорони здоров’я» наказом МОЗ України від 25.10.2011 № 696 затверджено склад робочої групи з питань опрацювання обов’язкового мінімального асортименту лікарських засобів і виробів медичного призначення для аптечних закладів, на засіданні якої висловлено пропозиції щодо об’єднання Обов’язкового асортименту лікарських засобів і виробів медичного призначення для аптек та аптечних пунктів на період загрози епідемії грипу (далі — Перелік 1), затвердженого наказом МОЗ України від 01.11.2010 № 933, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.11.2010 за № 1142/18437, та обов’язкового мінімального асортименту лікарських засобів для аптек (далі — Перелік 2), затвердженого наказом МОЗ України від 25.11.2004 № 569, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.12.2004 за № 1537/10136.

Окрім цього, на думку представників громадських організацій, головних позаштатних спеціалістів МОЗ України, представництв фармацевтичних компаній-виробників лікарських засобів об’єднання Переліків 1 та 2 й створення на їх основі обов’язкового мінімального асортименту («соціально орієнтованих») лікарських засобів вітчизняного виробництва і виробів медичного призначення для аптечних закладів (далі — Перелік 3) позбавить плутанини між цими переліками, адже, в основному, лікарські засоби та вироби медичного призначення у вищезазначених переліках повторюються, та збільшить доступність для населення лікарських засобів, адже лікарські засоби вітчизняного виробництва, зазвичай, дешевші в порівнянні з іноземними аналогами.

Разом з цим відбудеться спрощення роботи як фармацевтичних працівників у аптечних закладах, пов’язаної з необхідністю забезпечувати постійну наявність таких лікарських засобів відповідно до Переліків 1 та 2, так і центрального органу виконавчої влади з лікарських засобів та підпорядкованих йому територіальних органів виконавчої влади з лікарських засобів, що забезпечують здійснення моніторингу наявності цих лікарських засобів і виробів медичного призначення в аптечних закладах.

Доповнення Переліку 3 новими препаратами теж повинно бути, тому що розробляються та реєструються нові лікарські засоби та методики лікування, населення повинно отримувати якісне, безпечне, більш сучасне медикаментозне забезпечення.

Тому відповідно до Положення про Міністерство охорони здоров’я, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 467, з метою гарантованого мінімального рівня медикаментозного забезпечення населення й було розроблено проект наказу.

Окрім цього проектом наказу встановлюється, що вимоги цього Наказу не поширюється на аптечні кіоски та аптечні склади (бази), які:

  • займаються виключно оптовою торгівлею медичними газами, або лікарськими засобами у вигляді субстанції, або експортом лікарських засобів;
  • мають ліцензію на виробництво лікарських засобів;
  • є офіційними та/або ексклюзивними представниками виробників лікарських засобів та/або є власниками реєстраційних посвідчень лікарських засобів та займаються реалізацією лікарських засобів тільки таких виробників.

Тому прийняття наказу надасть змогу суб’єктам господарювання забезпечити виконання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами.

У свою чергу, роздрібний сектор матиме гарантовану можливість придбавати лікарські засоби і вироби медичного призначення відповідно до Переліку 3.

У даній сфері суспільних відносин сьогодні діють Закон України «Про лікарські засоби», Положення про Міністерство охорони здоров’я, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 467/2011, наказ МОЗ України від 25.11.2004 № 569 «Про Затвердження обов’язкового мінімального асортименту лікарських засобів для аптек», наказ МОЗ України від 01.11.2010 № 933 «Про затвердження Обов’язкового мінімального асортименту лікарських засобів і виробів медичного призначення для аптек та аптечних пунктів на період загрози епідемії грипу».

2. Цілі і завдання прийняття регуляторного акта

Основним завданням на сьогоднішній день є поліпшення гарантованого мінімального рівня медикаментозного забезпечення населення, в тому числі, й на період загрози епідемії грипу в аптечних закладах України.

3. Альтернативні способи досягнення мети

Перший альтернативний спосіб досягнення мети: залишити діючі накази МОЗ України від 01.11.2010 № 933 «Про затвердження Обов’язкового мінімального асортименту лікарських засобів і виробів медичного призначення для аптек та аптечних пунктів на період загрози епідемії грипу» та від 25.11.2004 № 569 «Про затвердження обов’язкового мінімального асортименту лікарських засобів для аптек», але не будуть враховані наступні питання:

  • не буде спрощено роботу як фармацевтичних працівників у аптечних закладах, пов’язану з необхідністю забезпечувати постійну наявність таких лікарських засобів відповідно до Переліків 1 та 2, так і центрального органу виконавчої влади з лікарських засобів та підпорядкованих йому територіальних органів виконавчої влади з лікарських засобів, що забезпечують здійснення моніторингу наявності цих лікарських засобів і виробів медичного призначення в аптечних закладах;
  • не буде поліпшено гарантований мінімальний рівень медикаментозного забезпечення населення, в тому числі й на період загрози епідемії грипу, в аптечних закладах України завдяки доповненню Переліку 3 новими лікарськими засобами, які зареєстровані на території України та зарекомендували себе як ефективні та безпечні.

Доповнення Переліку новими препаратами теж повинно бути, тому що розробляються нові лікарські засоби та методики лікування, населення повинно отримувати якісне, безпечне, більш сучасне медикаментозне забезпечення

Другий альтернативний спосіб досягнення мети: внесення змін до діючого наказу МОЗ України від 25.11.2004 № 569 «Про затвердження обов’язкового мінімального асортименту лікарських засобів для аптек», але не будуть враховані наступні питання:

  • дія наказу не поширюється на аптечні пункти, які знаходяться при лікувально-профілактичних закладах, та аптечні склади (бази), що в свою чергу призведе до погіршення забезпечення населення необхідними лікарськими засобами, в тому числі, й на період загрози епідемії грипу та не надасть змогу суб’єктам господарювання забезпечити виконання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами;
  • не буде поліпшено гарантований мінімальний рівень медикаментозного забезпечення населення, в тому числі й на період загрози епідемії грипу, в аптечних закладах України завдяки доповненню Переліку 3 новими лікарськими засобами, які зареєстровані на території України та зарекомендували себе як ефективні та безпечні.

Цей варіант також є неоптимальним тому, що неврегульованість таких питань є неприпустимою.

Третій альтернативний спосіб досягнення мети: розробка та затвердження наказу МОЗ України «Про затвердження обов’язкового мінімального асортименту («соціально орієнтованих») лікарських засобів вітчизняного виробництва і виробів медичного призначення для аптечних закладів», при цьому такий варіант є оптимальний тому, що будуть врегульовані наступні питання:

  • буде поліпшено гарантований мінімальний рівень медикаментозного забезпечення населення, в тому числі й на період загрози епідемії грипу, в аптечних закладах України завдяки доповненню Переліку 3 новими лікарськими засобами, які зареєстровані на території України та зарекомендували себе як ефективні та безпечні;
  • буде спрощено роботу як фармацевтичних працівників у аптечних закладах, пов’язану з необхідністю забезпечувати постійну наявність таких лікарських засобів відповідно до Переліків 1 та 2, так і центрального органу виконавчої влади з лікарських засобів та підпорядкованих йому територіальних органів виконавчої влади з лікарських засобів, що забезпечують здійснення моніторингу наявності цих лікарських засобів і виробів медичного призначення в аптечних закладах;
  • дія наказу поширюватиметься на всі аптечні заклади, окрім аптечних кіосків та аптечних складів (баз), які:
  • займаються виключно оптовою торгівлею медичними газами, або лікарськими засобами у вигляді субстанції, або експортом лікарських засобів;
  • мають ліцензію на виробництво лікарських засобів;
  • є офіційними та/або ексклюзивними представниками виробників лікарських засобів та/або є власниками реєстраційних посвідчень лікарських засобів та займаються реалізацією лікарських засобів тільки таких виробників, що в свою чергу призведе до покращення забезпечення населення необхідними лікарськими засобами, в тому числі, й на період загрози епідемії грипу та надасть змогу суб’єктам господарювання забезпечити виконання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами.

Таким чином, найбільш прийнятним із запропонованих альтернативних способів досягнення цілей є третій, тобто затвердження запропонованого проекту наказу МОЗ України «Про затвердження обов’язкового мінімального асортименту («соціально орієнтованих») лікарських засобів вітчизняного виробництва і виробів медичного призначення для аптечних закладів».

4. Механізм і заходи, які забезпечують розв’язання проблеми

Проектом наказу передбачається затвердження обов’язкового мінімального асортименту («соціально орієнтованих») лікарських засобів вітчизняного виробництва і виробів медичного призначення для аптечних закладів, в тому числі й на період загрози епідемії грипу.

Затвердження обов’язкового мінімального асортименту («соціально орієнтованих») лікарських засобів вітчизняного виробництва і виробів медичного призначення для аптечних закладів, в тому числі й на період загрози епідемії грипу, є складовою частиною поліпшення якості лікування населення, забезпечення його необхідними безпечними, сучасними, ефективними лікарськими засобами.

Ступінь ефективності обраних принципів і способів досягнення цілей державного регулювання — високий, за рахунок того, що наявність необхідних лікарських засобів в аптечних закладах України максимально приблизить доступність лікарських засобів, в тому числі й для профілактики та лікування грипу та гострих респіраторних захворювань, до населення України.

5. Обґрунтування можливостей визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Оскільки забезпечення здійснення моніторингу наявності лікарських засобів і виробів медичного призначення, що включені до обов’язкового мінімального асортименту лікарських засобів і виробів медичного призначення для аптечних закладів, доручено Державній службі України з лікарських засобів, то, у разі затвердження проекту наказу, він буде виконуватись.

6. Очікувані результати

Вигоди Витрати
Сфера інтересів держави
Поліпшення гарантованого мінімального рівня медикаментозного забезпечення населення, в тому числі й на період загрози епідемії грипу, в аптечних закладах України Додаткові витрати державного та місцевих бюджетів відсутні, адже затверджується обов’язковий мінімальний асортимент («соціально орієнтованих») лікарських засобів вітчизняного виробництва і виробів медичного призначення для аптечних закладів
Сфера інтересів суб’єктів господарювання
Поліпшення гарантованого мінімального рівня медикаментозного забезпечення населення, в тому числі й на період загрози епідемії грипу, в аптечних закладах України Додаткові витрати суб’єктів господарювання не виникнуть, тому що для медикаментозного забезпечення населення у Переліку 3 передбачені лише необхідні лікарські засоби та вироби медичного призначення, які будуть куплені.
Сфера інтересів громадян
Поліпшення гарантованого мінімального рівня медикаментозного забезпечення населення, в тому числі й на період загрози епідемії грипу, в аптечних закладах України Додаткові витрати громадян не виникнуть, оскільки необхідні лікарські засоби і вироби медичного призначення будуть в наявності в усіх аптечних закладах України, і не треба буде їздити по аптеках і шукати наявність необхідних лікарських засобів

Прийняття проекту наказу дозволить створити сприятливі умови для поліпшення забезпечення населення необхідними якісними, високоефективними, безпечними та доступними лікарськими засобами і виробами медичного призначення, в тому числі, й на період загрози епідемії грипу.

7. Прогнозні значення показників результативності

Прогнозні значення показників наступні:

  • розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів — не передбачено, оскільки дія акта не передбачає надходжень;
  • розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта — додаткових витрат та часу не передбачається;
  • кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта — дія акта поширюється на всі аптечні заклади України, незалежно від форм власності і підпорядкування;
  • рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта — вище-середнього.

Проект наказу знаходився на сайті МОЗ України для громадського обговорення.

Після набуття чинності наказ буде опубліковано в щотижневику «Аптека» та в газеті «Урядовий кур’єр».

8. Строк дії регуляторного акта

Строк дії регуляторного акта не обмежений.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватися шляхом аналізу моніторингу наявності лікарських засобів і виробів медичного призначення, що включені до обов’язкового мінімального асортименту лікарських засобів і виробів медичного призначення для аптечних закладів, Державною службою України з лікарських засобів.

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до набрання чинності цього регуляторного акта.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися через рік після набрання чинності цього регуляторного акта.

Строк виконання заходів повторного відстеження результативності регуляторного акта не більше ніж сорок п’ять робочих днів.

Перший заступник Міністра

Р.О. Моісеєнко

ПРОЕКТ

Про затвердження обов’язкового мінімального асортименту
(«соціально орієнтованих») лікарських засобів вітчизняного виробництва і виробів медичного призначення для аптечних закладів

Відповідно до Положення про Міністерство охорони здоров’я, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 467/2011, та з метою гарантованого мінімального рівня медикаментозного забезпечення населення

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити обов’язковий мінімальний асортимент («соціально орієнтованих») лікарських засобів вітчизняного виробництва і виробів медичного призначення для аптечних закладів (далі — Перелік), що додається.

2. Установити, що вимоги цього Наказу не поширюється на аптечні кіоски та аптечні склади (бази), які:

займаються виключно оптовою торгівлею медичними газами, або лікарськими засобами у вигляді субстанції, або експортом лікарських засобів;

мають ліцензію на виробництво лікарських засобів;

є офіційними та/або ексклюзивними представниками виробників лікарських засобів та/або є власниками реєстраційних посвідчень лікарських засобів та займаються реалізацією лікарських засобів тільки таких виробників.

3. Міністру охорони здоров’я Автономної Республіки Крим, начальникам головних управлінь (управлінь) охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій забезпечити виконання цього наказу.

4. Державній службі України з лікарських засобів забезпечити здійснення моніторингу наявності лікарських засобів і виробів медичного призначення, що включені до Переліку, в аптечних закладах.

5. Уважати такими, що втратили чинність:

наказ Міністерства охорони здоров’я України від 25.11.2004 № 569 «Про затвердження обов’язкового мінімального асортименту лікарських засобів для аптек», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.12.2004 за № 1537/10136;

наказ Міністерства охорони здоров’я України від 01.11.2010 № 933 «Про затвердження Обов’язкового мінімального асортименту лікарських засобів і виробів медичного призначення для аптек та аптечних пунктів на період загрози епідемії грипу», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17.11.2010 за 1142/18437.

6. Управлінню розвитку фармацевтичного сектору галузі охорони здоров’я забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Моісеєнко Р.О.

8. Цей наказ набирає чинності через 10 днів після його офіційного опублікування.

Міністр

О.В. Аніщенко

Обов’язковий мінімальний асортимент («соціально орієнтованих») лікарських засобів вітчизняного виробництва і виробів медичного призначення для аптечних закладів

I. Лікарські засоби*

(за умови їх виробництва)

№ з/п Найменування Лікарська форма
1 Аденозинтрифосфорна кислота Таблетки, розчин для ін’єкцій
2 Азитроміцин Капсули та/або таблетки, порошок для приготування суспензії
3 Алохол ** Таблетки
4 Алтея ** Таблетки, сироп
5 Альтабор** та/або Уміфеновір** Таблетки
6 Амброксол Таблетки, сироп
7 Аміаку розчин ** Розчин для зовнішнього застосування
8 Амізон** та/або Тилорон ** Таблетки та/або сироп
9 Аміодарон Таблетки
10 Амоксицилін Капсули та/або таблетки, порошок для приготування суспензії
11 Аскорбінова кислота Таблетки та/або драже, розчин для ін’єкцій
12 Аспаркам ** Таблетки
13 Атенолол Таблетки
14 Ацетилсаліцилова кислота Таблетки
15 Ацетилцистеїн Таблетки та/або порошок для приготування розчину для перорального застосування
16 Ацикловір Таблетки, мазь та/або крем
17 Бендазол Таблетки, розчин для ін’єкцій
18 Бензилбензоат Крем та/або мазь та/або емульсія для зовнішнього застосування
19 Бісакодил Супозиторії ректальні та /або таблетки
20 Бісопролол Таблетки
21 Брильянтовий зелений ** Розчин для зовнішнього застосування
22 Валеріана та її комбінація з конвалією, красавкою, ментолом ** Капсули та/або таблетки та/або настоянка
23 Валідол ** Таблетки
24 Вінпоцетин Таблетки, розчин для ін’єкцій
25 Вода для ін’єкцій Розчин для ін’єкцій
26 Вугілля активоване ** Таблетки
27 Гідрокортизон Мазь, суспензія для ін’єкцій
28 Гідрохлортіазид Таблетки
29 Глібенкламід Таблетки
30 Гліклазид Таблетки
31 Глюкоза ** Розчин для інфузій
32 Дексаметазон Краплі очні
33 Диклофенак Розчин для ін’єкцій, гель, таблетки та/або капсули та/або супозиторії ректальні
34 Доксициклін Капсули
35 Домперидон Таблетки
36 Дротаверин Таблетки
37 Еналаприл Таблетки
38 Епінефрин Розчин для ін’єкцій
39 Етанол Розчин для зовнішнього застосування
40 Ібупрофен Капсули та/або таблетки, суспензія оральна
41 Ізосорбіду динітрат Таблетки
42 Інгаліпт ** Аерозоль та/або спрей
43 Індометацин Капсули та/або таблетки
44 Інозин Таблетки
45 Кальцію глюконат Таблетки
46 Кальцію хлорид Розчин для ін’єкцій
47 Каптоприл Таблетки
48 Кеторолак Таблетки, розчин для ін’єкцій
49 Кислота мефенамінова Капсули та/або таблетки
50 Клотримазол Таблетки вагінальні, мазь та/або розчин для зовнішнього застосування
51 Комбінація з етиловим ефіром альфа-бромізовалеріанової кислоти ** Краплі для перорального застосування, капсули та/або таблетки
52 Ксилометазолін Краплі назальні та/або спрей
53 Левамізол Таблетки
54 Левотироксин натрію Таблетки
55 Лідокаїн Розчин для ін’єкцій
56 Лінімент бальзамічний за Вишневським ** Лінімент
57 Лоперамід Капсули та/або таблетки
58 Лоратадин Таблетки, сироп
59 Магнію сульфат Розчин для ін’єкцій
60 Оксолін ** Мазь
61 Мебгідролін Таблетки та/або драже
62 Мелоксикам Таблетки та/або супозиторії ректальні
63 Метамізол натрію Таблетки, розчин для ін’єкцій
64 Метоклопрамід Таблетки
65 Метопролол Таблетки
66 Метронідазол Таблетки, супозиторії вагінальні, розчин для інфузій
67 Метформін Таблетки
68 Натрію хлорид Розчин для інфузій, ізотонічний
69 Німесулід Таблетки
70 Нітрогліцерин ** Таблетки
71 Нітроксолін Таблетки
72 Нітрофурал Таблетки
73 Ніфедіпин Таблетки
74 Норфлоксацин Капсули та/або таблетки
75 Омепразол Капсули
76 Папаверин Таблетки
77 Парацетамол Капсули та/або таблетки, супозиторії ректальні, сироп та/або суспензія оральна
78 Пентоксифілін Таблетки
79 Перекис водню ** Розчин для зовнішнього застосування
80 Пірацетам Таблетки, розчин для ін’єкцій
81 Піридоксин Розчин для ін’єкцій
82 Платифілін Розчин для ін’єкцій
83 Полівітаміни ** Таблетки та/або капсули та/або драже
84 Поліферментні препарати, що містять ліпазу, протеазу та інші активні речовини (панкреатин) ** Капсули та/або таблетки
85 Преднізолон Мазь
86 Прокаїн Розчин для ін’єкцій
87 Пропранолол Таблетки
88 Раунатин Таблетки
89 Розчин йоду ** Розчин для зовнішнього застосування
90 Сальбутамол Інгаляція
91 Сена ** Таблетки
92 Силімарин Капсули та/або таблетки
93 Сульфаніламід Таблетки, мазь та/або лінімент
94 Тіамін Розчин для ін’єкцій
95 Токоферол Капсули та/або розчин олійний оральний
96 Флуконазол Капсули та/або таблетки
97 Фолієва кислота Таблетки
98 Фталілсульфатіазол Таблетки
99 Фуросемід Таблетки
100 Хлорамфенікол Таблетки
101 Хлоргексидин Розчин для зовнішнього застосування
102 Хлоропірамін Таблетки
103 Цефазолін Порошок для приготування розчину для ін’єкцій
104 Цефотаксим Порошок для приготування розчину для ін’єкцій
105 Цефтриаксон Порошок для приготування розчину для ін’єкцій
106 Цинаризин Таблетки
107 Ципрофлоксацин Таблетки
108 Ціанокобаламін Розчин для ін’єкцій
Примітки:
* Лікарські засоби наведені за міжнародними непатентованими назвами.
** У разі відсутності міжнародних непатентованих назв наведені загальноприйняті назви.

II. Вироби медичного призначення***

(за умови їх виробництва)

№ з/п Найменування
1. Вата або вироби з вати
2. Гірчичники
3. Грілки
4. Лейкопластир
5. Лейкопластир бактерицидний
6. Марля
7. Маски одноразові або багаторазові марлеві
8. Перев’язувальний матеріал
9. Піпетка
10. Презервативи
11. Пристрої/системи для інфузій
12. Рукавички нестерильні
13. Серветки для дезінфекції
14. Спринцівки
15. Термометри
16. Шприци
Примітки:
*** Назви виробів медичного призначення наведені згідно з Державним реєстром медичної техніки і виробів медичного призначення.
Начальник Управління розвитку фармацевтичного сектору
галузі охорони здоров’я

В.В. Стеців

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Жора 15.01.2012 11:27
А де Таміфлю?

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті