Повідомлення про оприлюднення проекту розпорядження Кабінету
Міністрів України «Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції створення системи моніторингу ситуації у сфері протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів»
Державною службою України з контролю за наркотиками розроблено проект розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції створення системи моніторингу ситуації у сфері протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів».
Цей проект розроблено на виконання розпоряджень Кабінету Міністрів України від 22.11.2010 № 2140-р «Про затвердження плану заходів щодо виконання Концепції реалізації державної політики у сфері протидії поширенню наркоманії, боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів на 2011-2015 роки» та «Про схвалення Концепції створення системи моніторингу ситуації у сфері протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів».
Таке рішення зумовлено необхідності удосконалення взаємодії між різними гілками влади та громадськими організаціями, своєчасного реагування на виклики, що виникають у зв’язку із порушеннями законодавства у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та взятих державою зобов’язань щодо контролю за їх обігом, ДСКН розроблено проект плану заходів щодо реалізації Концепції державної системи моніторингу наркоситуації в Україні (далі – План).
Планом визначено поетапне створення та законодавче закріплення проведення регулярних досліджень у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів з метою аналізу та вжиття адекватних заходів щодо наркоситуації в країні та прогнозування розвитку наркоситуації.
Прийняття Плану надасть можливість забезпечувати здійснення державної політики у сфері протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.
Проект розпорядження Кабінету Міністрів України розміщено на веб-сайті Державної служби України з контролю за наркотиками в мережі Інтернет, за адресою: http://www.narкo.gov.ua в розділі «проекти нормативних актів для обговорення».
Пропозиції та зауваження до зазначеного проекту Закону України приймаються впродовж 1 місяця з дати оприлюднення проекту на адресу розробника: поштову – пр-т Червонозоряний, 51, м. Київ, 03680, електронну – e-mail: [email protected].
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції створення системи моніторингу ситуації у сфері протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів»
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Аналіз наркоситуації та її динаміки в будь-якому регіоні чи країні в цілому необхідний для планування та організації заходів з протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та їх немедичному вживанню. Для здійснення такого аналізу потрібно проведення регулярних досліджень (моніторингу) за єдиною процедурою і на підставі визначених індикаторів. Разом з тим на сьогодні в Україні при виконанні завдань з протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та їх немедичного вживання не забезпечується в повній мірі дослідження результатів та ефективності вжитих заходів щодо подолання цієї проблеми.
З метою виправлення ситуації, яка склалася, необхідно запровадити принципово новий рівень інформаційно-аналітичного забезпечення центральних органів виконавчої влади, інших органів державної влади, які в межах своєї компетенції здійснюють заходи щодо контролю за обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та протидії зловживанням у цій сфері.
З урахуванням необхідності удосконалення взаємодії між різними гілками влади та громадськими організаціями, своєчасного реагування на виклики, що виникають у зв’язку із порушеннями законодавства у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та взятих державою зобов’язань щодо контролю за їх обігом, ДСКН розроблено проект плану заходів щодо реалізації Концепції державної системи моніторингу наркоситуації в Україні (далі – План).
Планом визначено поетапне створення та законодавче закріплення проведення регулярних досліджень у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів з метою аналізу та вжиття адекватних заходів щодо наркоситуації в країні та прогнозування розвитку наркоситуації.
Прийняття Плану надасть можливість забезпечувати здійснення державної політики у сфері протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.
2. Мета і шляхи її досягнення
Концептуальною ідеєю, покладеною в основу проекту акта, є створення загальнодержавної інформаційно-аналітичної системи моніторингу як сукупності нормативно-правових, організаційно-розпорядчих заходів, програмно-технічних та телекомунікаційних засобів, що забезпечать збирання, оброблення, накопичення, аналіз та зберігання інформації у сфері протидії поширенню наркоманії, шляхом об’єднання відповідних інформаційних ресурсів баз даних державних органів.
3. Правові аспекти
У цій сфері правового регулювання діють:
Конвенція ООН про боротьбу проти незаконного обігу наркотичних засобів і психотропних речовин 1988 року, Конвенція про психотропні речовини 1971 року, Єдина конвенція про наркотичні засоби 1961 року;
Закони України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори», «Про заходи протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та зловживанню ними»;
Указ Президента України від 13.04.2011 № 457/2011 «Питання Державної служби України з контролю за наркотиками»;
розпорядження Кабінету Міністрів України від 22.11.2010 № 2140-р «Про затвердження плану заходів щодо виконання Концепції реалізації державної політики у сфері протидії поширенню наркоманії, боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів на 2011-2015 роки»;
План дій Ради Європи для України на 2011-2014 роки;
План дій України щодо лібералізації ЄС візового режиму для України.
В цілому, розробник ставив перед собою завдання вдосконалення державного регулювання та контролю у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація акта здійснюватиметься в межах видатків, передбачених у державному та місцевих бюджетах, пункту 1.4.6 Плану дій Ради Європи для України на 2011-2014 роки, а також за рахунок інших джерел не заборонених законодавством.
5. Позиція заінтересованих органів
Проект постанови потребує погодження з Міністерством внутрішніх справ, Міністерством охорони здоров’я,Міністерством освіти і науки, молоді та спорту, Міністерством економічного розвитку і торгівлі, Міністерством фінансів, Державною митною службою, Адміністрацією Державної прикордонної служби, Службою безпеки України.
6. Регіональний аспект
Проект акта не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.
7. Запобігання корупції
В даному проекті акта відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень, тому відсутня необхідність в проведенні громадської антикорупційної експертизи.
8. Громадське обговорення
Проект акта не потребує проведення консультацій з громадськістю. Проект акта оприлюднений на Web-сайті ДСКН (е-mail: [email protected], web: http://www.narko.gov.ua ).
9. Позиція соціальних партнерів
Даний проект акта не стосується соціально-трудової сфери.
10. Прогноз результатів
Прийняття пропонованого проекту розпорядження Кабінету Міністрів України забезпечить організацію державного регулювання та контролю у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, виявлення причин та умов, а також визначення масштабів поширення незаконного вживання наркотиків, оцінка результативності вжитих практичних та нормотворчих заходів щодо профілактики, лікування та реабілітації осіб, які незаконно вживають наркотики, прогнозування тенденцій і сценаріїв розвитку наркоситуації в державі та її регіонах, протидії наркозлочинності.
Голова Державної служби України з контролю за наркотиками |
В. Тимошенко |
проект
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від ____ ____________ 2011 р. № _____-р
Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції створення системи моніторингу ситуації у
сфері протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів
1. Затвердити план заходів щодо реалізації Концепції створення системи моніторингу ситуації у сфері протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (далі – план заходів), що додається.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади:
- забезпечити своєчасне виконання плану заходів;
- подавати кожного півріччя до 25 числа місяця, що настає за звітним періодом, Державній службі з контролю за наркотиками інформацію про хід виконання плану заходів для її узагальнення та подання у десятиденний строк Кабінетові Міністрів України.
Прем’єр-міністр України | М. Азаров |
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від ____ ________ 2011 р. № ___
План заходів щодо реалізації
Концепції створення системи моніторингу ситуації у сфері протидії незаконному обігу наркотичних засобів,
психотропних речовин та прекурсорів
Найменування заходу | Відповідальні за виконання | Строк виконання | |
1. | Визначити організаційно-правові засади поетапного створення системи моніторингу наркоситуації:
|
ДСКН, МВС, СБУ, МОЗ, ДМСУ, АДПСУ |
01.03.2012 30.09.2012 01.11.2012 30.04.2012 |
2. | Подати на розгляд Уряду проекти рішень щодо:
|
ДСКН, суб’єкти моніторингу |
30.06.2012 01.03.2012 01.06.2012 01.11.2012 |
3. | Виходячи з сучасних реалій наркоситуації виробити нові науково зважені критерії оцінки та показники динаміки її розвитку. Привести у відповідність до таких критеріїв наявні відомчі обліки суб’єктів системи моніторингу наркоситуації. | ДСКН, суб’єкти моніторингу | 01.11.2012 |
4. | Розробити та впровадити комплекс методичних рекомендацій по здобуванню, отриманню та опрацюванню інформації, що стосується обігу наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів тапротидії їх незаконному розповсюдженню інемедичному вживанню. | ДСКН, суб’єкти моніторингу | 01.10.2012 |
5. | На основі сучасних інформаційно-телекомунікаційних технологій розробити автоматизовану інформаційно-аналітичну систему ДСКН «ІСНар», яка має стати основоюстворення єдиного міжвідомчого фонду моніторингу наркоситуації та забезпечити безперервність збирання, обробки, зберіганнята використання відомостей у визначеній сфері. | ДСКН, Мінфін | 01.08.2012 |
6. | Затвердити порядок надання органамвлади і громадським організаціям узагальненоїінформації, що стосується динаміки розвиткунаркоситуації в Україні. | ДСКН | 01.12.2012 |
7. |
Організувати підготовку та підвищеннякваліфікації користувачів моніторингової інформації та осіб, які задіяні в процесіпідготовки, технічному обслуговуванні таексплуатації системи моніторингу ситуації усфері протидії незаконному обігу наркотичнихзасобів, психотропних речовин та прекурсорів. |
ДСКН, суб’єкти моніторингу | 2012- 2013 |
8. | Здійснити передпроектне обстеженняіснуючих інформаційних обліків суб’єктів моніторингу наркоситуації та визначити перелікінформації, яка потребує накопичення велектронній інформаційно-аналітичній системі моніторингу наркоситуації. | ДСКН, суб’єкти моніторингу | 30.06.2012 |
9. | Здійснити підготовку технічного завдання на створення загальнодержавної інформаційно-аналітичної системи, у якому передбачити програмно-технічну складову,розробку єдиних форматів даних,класифікаторів, засобів захисту інформації тощо. | ДСКН, суб’єкти моніторингу | 30.11.2012 |
10. |
Розробити технічний проект інформаційно-телекомунікаційної частини системи моніторингу наркоситуації тазабезпечити його реалізацію. | ДСКН, суб’єкти моніторингу | 30.03.2013 |
11. |
При формуванні бюджетних призначень ДСКН та інших суб’єктів моніторингу наркоситуації передбачити фінансуванняпроцесу формування систем моніторингунаркоситуації у відповідності з технічним проектом (придбання технічних засобів, розробка програмних продуктів, класифікаторів, інформаційних індикаторів, регламентів обміну та зберігання інформації тощо). | ДСКН, суб’єкти моніторингу |
2011-2015 |
12. |
Вжити заходів для залучення фінансової допомоги Управління ООН з наркотиків та злочинності, групи Помпіду Ради Європи та інших міжнародних організацій у запровадженні та функціонуванні системи моніторингу наркоситуації. | МЗС, ДСКН | 2011-2013 |
13. | Здійснити організаційно-правові заходищодо вдосконалення інформаційного обміну зУправлінням ООН з наркотиків та злочинностіта співпраці з Європейським моніторинговимцентром з наркотиків та наркотичної залежності. | МЗС, ДСКН | 30.06.2012 |
14. |
Забезпечити проведення дослідної експлуатації інформаційно-аналітичної системи моніторингу її атестації на відповідність вимогам законодавства та введення в експлуатацію. | ДСКН, Мінфін |
2013-2015 |
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим