Міжнародні етичні принципи фармацевтів

?

Фармацевтичний бізнес є одним із найдинамічніших в Україні. На жаль, для нього характерні «хвороби росту», однією з яких є проблема етичного просування лікарських засобів. За такого стрімкого зростання бізнесу законодавство країни не завжди встигає за реаліями ринку.

У такому разі компанії, які визначають «обличчя» ринку та піклуються про своє добре ім’я, самі створюють для себе кодекс поведінки на ринку. Тим більше на такому специфічному, як ринок лікарських засобів.

Зважаючи на важливість проблеми, редакція «Щотижневика АПТЕКА» пропонує до уваги читачів «Етичний кодекс фармацевтів», прийнятий Радою Міжнародної фармацевтичної федерації (FIP) 5 вересня 1997 року. Сподіваємося, що це стане відправним пунктом для широкого обговорення проблеми етичної промоції лікарських засобів на фармацевтичному ринку. Цією публікацією «Щотижневик АПТЕКА» започатковує нову постійну рубрику — Етика фармацевтичного бізнесу.

ЕТИЧНИЙ КОДЕКС ФАРМАЦЕВТІВ

Вступ

Професія визначається готовністю її окремих представників відповідати етичним та професійним стандартам, вищим від мінімальних вимог, встановлених законодавством.

Фармацевти — це професіонали, які працюють у сфері охорони здоров’я та допомагають людям зберігати задовільний стан здоров’я, запобігати хворобам і за необхідності придбати призначені їм ліки і найбільш ефективно їх використовувати. Роль фармацевта значно змінилась за останні 20 років. В той час, коли фундаментальні етичні принципи суттєво не змінились, Етичний кодекс був переглянутий з тим, щоб обнародувати принципи, які визначають обов’язки та відповідальність фармацевтів. Ці принципи, засновані на моральних зобов’язаннях та цінностях, встановлюються з метою надання національним фармацевтичним організаціям можливості використовувати власні Етичні кодекси для регулювання відносин між фармацевтами і пацієнтами, іншими медичними працівниками та суспільством в цілому.

Фармацевти прагнуть працювати чесно та неупереджено, розподіляючи ресурси охорони здоров’я, які вони мають у своєму розпорядженні.

Принципи

У власній професійній практиці:

1. Головний обов’язок фармацевта — піклуватися про благополуччя кожного пацієнта.

Зобов’язання:

— бути об’єктивним,

— ставити інтереси пацієнта вище за особисті або комерційні (включаючи фінансові),

— сприяти праву пацієнта мати доступ до безпечного та ефективного лікування.

2. Фармацевт однаково відданий кожному пацієнту.

Зобов’язання:

— шанувати життя та людську гідність,

— ставитися до всіх людей однаково,

— уважно ставитися до кожної людини та докладати всіх зусиль для належного її інформування у відповідності з особистими обставинами.

3. Фармацевт поважає право особи на свободу вибору виду лікування.

Зобов’язання:

— у разі, коли фармацевт залучається до розробки схеми догляду за хворим та його лікування, гарантувати, що це зроблено після консультації з пацієнтом.

4. Фармацевт поважає та гарантує право особи на конфіденційність.

Зобов’язання:

— не розповсюджувати інформацію, яка вказує на особу пацієнта, без отримання його згоди або без належних на те підстав.

5. Фармацевт співпрацює з колегами та іншими професіоналами і поважає їх професійні якості та систему цінностей (або етичні принципи).

Зобов’язання:

— співпрацювати з колегами та іншими професіоналами та установами, сприяючи зміцненню здоров’я пацієнтів, їх лікуванню та запобіганню хворобам.

6. Фармацевт у професійних відносинах поводиться щиро і чесно.

Зобов’язання:

— діяти згідно зі своєю совістю,

— уникати практики, поведінки або умов праці, які можуть зашкодити прийняттю професійних рішень.

7. Фармацевт служить потребам людини, громадськості та суспільства.

Зобов’язання:

— усвідомлювати відповідальність, пов’язану зі служінням потребам індивідууму, з одного боку, та всього суспільства — з іншого.

8. Фармацевт підтримує необхідний рівень професійних знань і навичок та розвиває їх.

Зобов’язання:

— гарантувати компетентність кожної наданої послуги шляхом постійного оновлення знань та навичок.

9. Фармацевт забезпечує безперервність обслуговування у разі виникнення трудових спорів, закриття аптеки або конфлікту з особистими моральними переконаннями.

Зобов’язання:

— направити пацієнта до іншого фармацевта,

— у разі закриття аптеки гарантувати інформування пацієнтів про те, до якої аптеки передані записи про їх обслуговування, якщо вони велися.

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті