«Галичфарм» — старий і молодий

ТРАДИЦІЇ ВИРОБНИЦТВА ЛІКІВ

Серед усіх свят найбільше запам’ятовуються ювілеї, особливо якщо ювілярові виповнюється 90 років. Тому свято АТ «Галичфарм», відомого в Україні виробника фармакологічних препаратів і одного з найстаріших підприємств галузі, стало значною подією. Святкування ювілею відбулось 29 листопада 2001 р. у приміщенні Будинку вчених у Львові.

Поздоровити АТ «Галичфарм» з 90-річчям прийшли: вчений секретар Фармакопейного комітету Алла Піотровська, директор фармацевтичної компанії «Біофарма» Костянтин Куріщук, заступник начальника обласного управління охорони здоров’я Львівської області Надія Мельник, директор з маркетингу АТ «Київмедпрепарат» Володимир Мітін, заступник генерального директора «Фармацевтичної фірми «Дарниця» Олексій Пуртов, лауреати конкурсу «Що ви знаєте про «Галичфарм » Марія Гуменюк і Наталя Раєвська та ін..

ІСТОРИЧНА СПАДЩИНА…

Сергій БАСЬКОВ

Президент АТ «Галичфарм»

Засновником підприємства був чеський підприємець Петро Миколяш. У 1910 році фірма «Петро Миколяш і Спілка» отримала концесію на відкриття фармацевтичної фабрики «Лаокоон» у Львові. Спочатку вона діяла у лабораторії аптеки «Під золотою зіркою», де за традиційними технологіями виготовляли таблетки, мазі, пластирі, настоянки, екстракти, розчини для інфузій та підшкірних ін’єкцій. Вже тоді високоякісна продукція львівської фабрики «Лаокоон» була знаною в Європі. У 1913 році на міжнародній хіміко-фармацевтичній виставці у Відні фабрика «Лаокоон» була нагороджена золотою медаллю і почесним дипломом III ступеня.

Із приходом радянської влади «Лаокоон» був у числі перших націоналізованих підприємств в Україні. Після реконструкції у 1947 році почали діяти цехи напівфабрикатів, гормонів, біологічного синтезу, ампульний, таблетованих форм, готових лікарських засобів і фасувально-пакувальний. В 60–70 роках минулого століття було проведено генеральну реконструкцію та модернізацію виробництва, і Львівський хімфармзавод (так називалось на той час підприємство) став одним із підприємств, що виробляли продукцію на експорт. У 80-х роках «Львівфарм» увійшов до п’ятірки найпотужніших фармацевтичних підприємств колишнього СРСР.

… І СЬОГОДЕННЯ

Після проголошення незалежності України почався процес приватизації підприємства — у 1992 році було утворено АТ «Галичфарм». У нелегкий період переходу до ринкової економіки завод дещо втратив свої позиції. Переломним став 2000 рік, коли обсяг реалізації продукції збільшився на 46%, експортні поставки — майже вдвічі, на 23% зріс прибуток.

Асортимент підприємства налічує більш ніж 80 найменувань лікарських засобів. Візитною карткою АТ «Галичфарм» є препарати, виготовлені на основі рослинної сировини: УРОЛЕСАН, МУКАЛТИН, СТРОФАНТИН, КОРГЛІКОН, ФЛАМІН, ХЛОРОФІЛІПТ, ВІКАЇР, а також новий препарат — L-ЛІЗИНУ ЕСЦИНАТ (0,1% розчин для ін’єкцій), виготовлений з плодів каштану кінського.

ДО НОВИХ ЗДОБУТКІВ

Колектив АТ «Галичфарм» та гості у день святкування ювілею

90-річний ювілей підприємства — це привід для того, щоб підвести підсумки, і водночас, це відправна точка для нових здобутків. На запитання кореспондента «Щотижневика АПТЕКА» люб’язно погодився відповісти президент АТ «Галичфарм» Сергій Баськов.

— Сергію Анатолійовичу, з якими надбаннями АТ «Галичфарм» зустрічає свою 90-ту річницю?

— Результати роботи в ювілейному році дуже втішні, це ще одне підтвердження того, що успіхи підприємства не випадкові, а результат серйозної, кропіткої роботи колективу. Попередні результати фінансової діяльності доводять правильність обраної нами стратегії.

У 2000 році АТ «Галичфарм» взяло участь у 5-му Українському національному конкурсі якості управління на засадах Європейської моделі ділової досконалості і стало лауреатом серед підприємств регіону. На національному рівні підприємство увійшло до фіналу і нагороджене дипломом та медаллю «За найвищу якість» в номінації «Великі підприємства».

— Для читачів «Щотижневика АПТЕКА» буде цікавим дізнатись про показники розвитку АТ «Галичфарм».

— За 9 місяців поточного року у порівнянні з відповідним періодом 2000 року АТ «Галичфарм» збільшило виробництво продукції на 37,2% в порівняних цінах, а обсяг реалізації — на 24,8%. На 33,7% зменшилася дебіторська заборгованість. Середня заробітна плата на підприємстві зросла на 39,4%.

— Якщо провести історичні паралелі, як змінився на підприємстві підхід до якості продукції?

— Найповніше відображає сутність нашого підходу до якості англійський термін total quality management. Це поняття включає вхідний контроль сировини, контроль за процесом виробництва, кінцевий контроль якості препарату, тобто контроль охоплює всі ланки, які проходить наша продукція на шляху до споживача.

Основним нашим завданням на сьогодні залишається модернізація виробництва. Ми зробили перші кроки на шляху до поетапного впровадження стандартів належної виробничої практики (GMP): провели реконструкцію дільниці в цеху з виробництва таблеток, розпочали підготовку персоналу до роботи згідно з вимогами GMP.

— Одним з визначальних факторів якості продукції підприємства є контроль за якістю сировини, яким чином він здійснюється?

— Контроль якості сировини на етапі постачання — дуже важливий і відповідальний етап у забезпеченні якості продукції. Перед тим, як укласти угоду про поставку сировини, ми ретельно вибираємо постачальника, проводимо аналіз зразків субстанції і лише після висновку експертів відповідних служб приймаємо рішення. Наступний крок — додатковий контроль якості отриманої субстанції. Для випуску лікарських препаратів ми використовуємо сировину, вироблену відомими європейськими фірмами, якість якої відповідає міжнародним вимогам.

— Важливим фактором успіху є досконала маркетингова політика. Які особливості роботи з клієнтами притаманні АТ «Галичфарм»?

— Ми прагнемо співпрацювати з фірмами, які націлені на перспективу, а не прагнуть «швидких грошей», які у змозі забезпечити своїм клієнтам — аптекам належний рівень сервісу.

Зараз на порядку денному — розроблення концепції спільного з нашими дистриб’юторами просування препаратів. Це дуже важливо для успішного «запуску» на ринок нових препаратів.

— Які заходи запроваджуються для підвищення якості обслуговування ваших клієнтів з числа оптових компаній?

— Важливою складовою роботи з клієнтами ми вважаємо сервісне обслуговування процесу продажу. Основні принципи, якими ми керуємося в роботі з клієнтами, — постійне забезпечення повного асортименту продукції, вчасне надання супровідної документації, урахування пропозицій та потреб покупців у плануванні випуску продукції. Ми прагнемо створити прозору систему знижок, яка б виконувала мотивуючу функцію. Як додаткову послугу ми розмістили всю необхідну для клієнтів інформацію на нашій сторінці в Інтернеті, яку ми оперативно оновлюємо.

— Стрімкий розвиток фармацевтичного ринку України вимагає від виробників створення нових оригінальних препаратів. Які новинки ви плануєте представити на ринку України найближчим часом?

— Просування оригінальних препаратів на ринок вимагає значних маркетингових зусиль, тому впровадження на ринок нового препарату дуже непросте. Проте ми вважаємо, що це один із перспективних шляхів розвитку нашого підприємства. АТ «Галичфарм» тривалий час співпрацює з Державним науковим центром лікарських засобів, на підприємстві сформувався колектив досвідчених науковців.

У 2002 році ми плануємо представити на ринку новий комбінований засіб Темтусин-С (у формі гранул) для лікування захворювань дихальних шляхів та препарат трьохвалентного заліза з комплексом вітамінів Ферамін-Віта для перорального застосування. Одним з пріоритетних напрямків розвитку АТ «Галичфарм» залишається випуск оригінальних препаратів на основі рослинної сировини. У наших планах на 2003 рік — розроблення та доведення до стадії виробництва трьох таких препаратів.

— До планів АТ «Галичфарм» входило відкриття фірмової аптеки, яка стала б ефективним інструментом вивчення ринку і «полігоном» для просування нових препаратів. Чи справдилися ці сподівання?

—Фірмову аптеку «Галичфарм» було відкрито у липні 2001 року. Продукцію підприємства аптека реалізує за заводською ціною, без націнки. Поки ще рано говорити про те, чи виправдались наші сподівання, але інформація «з перших рук», яку ми отримуємо з цієї аптеки, завжди цікава і корисна.

— На підприємстві створена атмосфера корпоративної згуртованості. Розкажіть, будь ласка, докладніше про окремі аспекти кадрової політики АТ «Галичфарм».

— Останнім часом ми приділяємо багато уваги питанням кадрової політики, зокрема формуванню на підприємстві команди фахівців. Для цього недостатньо просто зібрати групу людей, які б усвідомлювали мету та завдання, що стоять перед підприємством. Потрібно досягти того, що в усьому світі називають корпоративним духом. Це поняття включає взаєморозуміння в колективі і, водночас, вимогливість та відповідальність, взаємодопомогу у вирішенні проблем. Я вважаю, що нам вдалося поєднати досвід «ветеранів» з енергією молодих.

— У рамках конкурсу-вікторини «Що ви знаєте про «Галичфарм » були представлені номінації для студентів, переможці отримали іменну стипендію. Чи стане цей благодійний акт ще одним кроком до створення команди фахівців, іншими словами, чи плануєте ви запросити переможців конкурсу з числа студентів по закінченні навчання працювати на АТ «Галичфарм»?

— Відверто кажучи, ми не це мали на увазі. Та старанність конкурсантів, висловлені ними оригінальні ідеї, творчий підхід до виконання завдань створюють дуже приємне враження. Тому таку можливість я не виключаю.

— На жаль, у реальному житті бувають не лише перемоги, є й проблеми, розмови про які не уникнути. Зокрема, викликають стурбованість повідомлення про фальсифікацію продукції АТ «Галичфарм» на ринку України…

— Звичайно, мета фальсифікатора — одержати «легкі гроші», тому підробляють продукцію, що має попит на ринку. Проте така «популярність» нас не тішить, оскільки через неї несе збитки не лише виробник. Найголовніше, що внаслідок фальсифікації страждає споживач, оскільки ніхто не може гарантувати якість, ефективність та безпеку фальсифікованого продукту.

Від підробок не застраховане жодне підприємство. Це дуже серйозна проблема, і ми прикладаємо багато зусиль для її вирішення.

ДО СВЯТА — ВІКТОРИНА

До 90-річного ювілею АТ «Галичфарм» був приурочений конкурс-вікторина «Що ви знаєте про «Галичфарм » Це акція, мета якої краще ознайомити фармацевтичну громадськість з препаратами підприємства, стимулювати інтерес до його продукції і, таким чином, створити позитивний корпоративний імідж. Умови конкурсу-вікторини були надруковані у «Щотижневику АПТЕКА» (№ 2 (273) від 15 січня 2001 р.). Переможці були нагороджені такими призами: п’ять туристичних путівок до Будапешта, три річні стипендії для студентів, 25 довідників «Компендиум 2001/2002 — лекарственные препараты» та 4 грошові премії.

Прихильники вітчизняного виробника активно взяли участь у конкурсі. До відділу маркетингу АТ «Галичфарм» надійшло кілька сотень листів від фармацевтів і провізорів, завідувачів аптек і студентів. Так, Наталя Раєвська, студентка першого курсу фармацевтичного факультету Тернопільської державної медичної академії, яка стала однією з переможців конкурсу-вікторини, у розмові з кореспондентом «Щотижневика АПТЕКА» відзначила, що участь у конкурсі «Що ви знаєте про «Галичфарм » стала для неї поштовхом до самовдосконалення, а також дозволила цілий рік отримувати іменну стипендію. Тепер вона мріє по закінченні університету працювати на АТ «Галичфарм».

Редакція «Щотижневика АПТЕКА» вітає колектив АТ «Галичфарм» з 90-річним ювілеєм, зичить у подальшому зберігати оптимізм та енергію і ще багато ювілеїв зустріти новими перемогами.

Денис Сухінін
Фото Євгена Кривші

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті