Комітет ВР рекомендує парламенту підтримати пропозиції Президента України до закону щодо державного нагляду у сфері господарської діяльності

04 Квітня 2012 3:28 Поділитися

Президент України не підтримав дії парламенту щодо позапланових перевірок аптекЯк уже повідомляло наше видання, 23 лютого поточного року парламент ухвалив Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про основ­ні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (щодо непоширення дії закону «Про основ­ні засади державного нагляду (контро­лю) у сфері господарської діяльності» на здійснення державного санітарно-епідеміологічного нагляду, державного конт­ролю якості лікарських засобів, санітарного контролю) (відповідний законопроект зареєстровано за № 2779). Документом передбачається виведення зі сфери дії закону «Про основні засади державного нагляду (контро­лю) у сфері господарської діяльності» відносин, що виникають під час здійснення заходів державного санітарно-епідеміологічного нагляду, державного контролю якості лікарських засобів, санітарного контролю (зміни до частини 2 ст. 2). Також наше видання повідомляло, що 16 березня поточного року Президент України Віктор Янукович повернув зі своїми пропозиціями для повторного розгляду парламентом закон «Про внесення зміни до статті 2 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

3 квітня поточного року зауваження та пропозиції Президента України було розглянуто Комітетом з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва ВР України. Комітет рекомендує парламенту підтримати зауваження та пропозиції Президента України до згаданого закону.

Отже, Президент України вважає, що такий підхід нівелює концепцію правового регулювання, запроваджену законом «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» — базовим законодавчим актом, що встановив загальні підходи до визначення правових та організаційних засад, основних принципів і порядку здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноважень органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб, права, обов’язки та відповідальність суб’єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

Цим документом передбачено, що виключно законами встановлюються:

  • органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності;
  • види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (конт­ролю);
  • повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг;
  • вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності;
  • спосіб здійснення державного нагляду (контролю);
  • санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контро­лю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа (ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»).

У пропозиціях також йдеться про те, що закони «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» і «Про лікарські засоби», які є спеціальними документами, що регулюють відносини у відповідних сферах, не містять норм, які визначали б порядок, чітку й прозору процедуру здійснення перевірок та інших заходів контро­лю органами влади, а також їх посадовими особами, права та обов’язки суб’єктів господарювання під час здійснення такого нагляду (контролю).

У пропозиціях зазначається, що, таким чином, з прийняттям закону, що надійшов на підпис, виникнуть законодавча прогалина в регулюванні зазначених питань та передумови для нерегламентованого здійснення санітарно-епідеміологічного нагляду, державного контролю якості лікарських засобів, санітарного контролю органами державного нагляду (контролю) в названих сферах. Це призведе до порушення ст. 19 Конституції України, згідно з якою органи державної влади, їх посадові особи діють лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Тож, реалізація закону може негативно позначитися на веденні господарської діяльності у сферах, підконтроль­них відповідним державним органам влади, у тому числі викликати збільшення кількості корупційних правопорушень. Водночас практичне застосування положень закону призведе до зниження ефективності державного контро­лю за належною якістю відповідних продукції, робіт та послуг, забезпеченням прийнятного рівня безпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Тому Президент України вважає за доцільне утриматися від виключення зі сфери дії закону «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» відносин, що виникають під час здійснення заходів державного санітарно-епідеміологічного нагляду, державного контролю якості лікарських засобів, санітарного контролю.

За матеріалами www.portal.rada.gov.ua
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті