Інформацію про Rх-препарати можна розміщувати в аптеках

Рекламою є інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами. У ст. 21 Закону України «Про рекламу» міститься імперативна заборона рекламування рецептурних препаратів. Цю ж норму закріплено і в п. 3.5.5. Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами: «Забороняється реклама (у будь-якій формі) рецептурних лікарських засобів».

Відповідно до ст. 8 Закону України «Про рекламу» розміщення інформації про виробника товару та/або товар у місцях, де він реалізується чи надається споживачеві, у тому числі на елементах обладнання та/або при оформленні місць торгівлі, а також безпосередньо на самому товарі та/або його упаковці, не вважається рекламою. Вимоги цього закону не поширюються на відносини, пов’язані з розповсюдженням інформації, обов’язковість розміщення та оприлюднення якої визначено іншими законами. Одним із таких є Закон України «Про захист прав споживачів», згідно з яким споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, що реалізується на території України, мають право на необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про неї, її кількість, якість, асортимент, а також про виробника (продавця).

Тож, від терміна «реклама» слід відрізняти поняття «інформація про продукцію». Інформацією про продукцію є назва, основні властивості, вміст шкідливих для здоров’я речовин і застереження відносно вживання, дані про ціну, умови й правила придбання, дату виготовлення, умови зберігання, гарантійні зобов’язання виробника, правила та умови ефективного й безпечного використання, термін придатності, найменування й місцезнаходження виробника (продавця) для прийняття претензій від споживачів. Така інформація розповсюджується в місцях продажу товару чи дистанційно за згодою споживачів, може бути розміщена на самому товарі та/або його упаковці. Вона націлена на осіб, які придбавають, замовляють, використовують продукцію чи мають намір це зробити для особистих цілей і безпосередньо не пов’язані з підприємницькою діяльністю.

Тобто відомості про лікарські засоби та вироби медичного призначення, які розміщуються в аптечних закладах, зокрема про Rx-препарати, не є рекламою. Отже, на таку інформацію не поширюються вимоги, встановлені законодавством про рекламу, у тому числі обмеження на рекламування рецептурних ліків. Інформацію про Rx-препарати можна поширювати в місцях їх реалізації, але вона не повинна містити ознак реклами (наприклад закликів до придбання або іншої інформації, що призначена сформувати або підтримати інтерес споживачів до цієї продукції), і повинна бути розміщена в цілях надання споживачеві можливості зробити усвідомлений вибір лікарського засобу, отримати інформацію про виробника, належний спосіб застосування препарату тощо.

Слід зазначити, що відповідно до вітчизняного законодавства не вважається рекламою інформація:

  • про товар у місці його реалізації;
  • нанесена на товар та/чи упаковку;
  • яка надається згідно з вимогами закону (наприклад дистанційне надання покупцеві інформації про продукцію);
  • направлена на конкретну особу.

Згідно з Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами ліки, що відпускаються за рецептом, зберігаються в шафах, до яких споживачі не мають доступу, з обов’язковою позначкою «Відпуск за рецептом лікаря», окремо від OTC-препаратів. Виходячи з того, що упаковка лікарського засобу не є його рекламою, споживачі мають право отримувати інформацію про продукцію, яка надається їм за допомогою етикеток, маркування тощо. Тому Rx-препарати можуть зберігатися в зоні візуального доступу покупців на вітринах, у скляних та відкритих шафах за умови відсутності фізичного доступу відвідувачів аптек до цієї продукції. Можливість такого зберігання рецептурних ліків також підтверджується вимогами наказу МОЗ України від 31.10.2011 р. № 724.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті