“Протек-Фарма” за здорову конкуренцію

Вихід на український фармацевтичний ринок нового учасника завжди викликає найбільший інтерес з боку інших операторів. Особливо, якщо цей учасник — дочірнє підприємство найбільшого російського дистриб’ютора — ТОВ «Протек-Фарма». Ця компанія була зареєстрована в Україні в серпні минулого року, і з того часу оператори українського фармринку уважно спостерігають за першими кроками «Протек-Фарма» в освоєнні українського ринку. Чому і з чим прийшов гігант російської фармдистриб’юції на український ринок? Це запитання кореспондент «Щотижневика АПТЕКА» і задала першим генеральному директору ТОВ «Протек-Фарма» Германові Кобцю.

Генеральний директор ТОВ «Протек-Фарма» Герман Кобець

— Розвиток діяльності компанії «Протек-Фарма» на території України здійснюється відповідно до стратегічних планів холдингу «Протек». Як відомо, компанія «Протек» вже кілька років займає провідні позиції на російському ринку фармдистриб’юції. Можна сказати, що на сьогодні компанія «Протек» у Росії досягла запланованих обсягів: ринкова частка продажу її продукції складає близько 25%. Програма розширення географії діяльності компанії в Росії також практично виконана: 42 регіональні філії забезпечують медикаментами практично всю країну. Наступним кроком «Протека» повинен стати розвиток бізнесу в країнах СНД, Східної Європи й Азії, що передбачено програмою розвитку холдингу. За результатами вивчення ринків сусідних країн найбільш перспективним визнано український фармацевтичний ринок, що динамічно розвивається. Крім того, тенденції його розвитку мають дуже багато спільного з російським. Усім цим зумовлене створення в Україні ТОВ «Протек-Фарма».

— Як ви оцінюєте нинішню ситуацію на  українському ринку фармацевтичної дистриб’юції та за рахунок яких його учасників формується ринкова ніша «Протек-Фарма»?

— На нашу думку, український ринок фармацевтичної дистриб’юції цілком ще не сформований. Значну частину його учасників складають середні і дрібні оптові фірми, що не можуть забезпечити належний рівень дистриб’юції на всій території України. Консолідацію українського фармацевтичного ринку необхідно проводити саме навколо великих дистриб’юторських компаній і «Протек-Фарма» разом з розвинутими українськими компаніями сприятиме прискоренню цього процесу. «Протек» у Росії знають як компанію, що відстоює інтереси легального бізнесу і бореться з такими негативними явищами, як поширення фальсифікованої, контрафактної продукції, функціонування тіньового ринку. На українському ринку «Протек-Фарма» дотримуватиметься тих самих принципів. Незважаючи на схожість з російським, ринок України має свої особливості, зумовлені нормативно-правовою базою, розміром території, деякою мірою — менталітетом, які ми враховуємо у своїй роботі.

— Появу в Україні ТОВ «Протек-Фарма» супроводжував цілком зрозумілий галас у «кулуарах» фармринку, однак сама компанія, немов давши «обітницю мовчання», не поспішала голосно заявляти про себе, наприклад, у пресі. З чим це пов’язано?

— Ми прагнемо формувати імідж компанії на українському фармацевтичному ринку за рахунок конкретних дій, що характеризують ТОВ «Протек-Фарма» як реальну, а не бутафорську оптову компанію, яка здійснює повний цикл дистриб’юції та забезпечує якісний супровід товару. Тому було б недоцільно голосно заявляти про себе, нічого фактично не зробивши. Протягом минулого року ми активно працювали над створенням інфраструктури, що відповідала б рівню національного дистриб’ютора, формуванням бази клієнтів, асортименту і налагодженням партнерських відносин з виробниками. Робота в цьому напрямку продовжується, однак із проміжними результатами ми уже можемо ознайомити читачів «Щотижневика АПТЕКА». Крім центрального складу, розташованого в м. Києві, на даний час «Протек-Фарма» має також склади в Харкові, Донецьку, Івано-Франківську і Миколаєві, що обслуговують 14 регіональних торгових підрозділів і дають змогу максимально швидко доставляти продукцію в названі міста і прилеглі до них території.

— Як формується асортимент продукції, що реалізується компанією «Протек-Фарма» в Україні, і яке місце займають у ньому медикаменти російського виробництва?

— У Росії близько 60% асортименту холдингу складають препарати зарубіжного виробництва і 40% — російського. Як уже згадувалося, ми враховуємо специфіку місцевого ринку, у тому числі спрямованість на підтримку вітчизняних виробників. Основними критеріями включення в асортимент тих чи інших товарних позицій є попит на них і гарантована якість. Українська фармацевтична промисловість вже зараз виготовляє та успішно просуває продукцію, що користується попитом на фармринку. На даний час прайс-лист ТОВ «Протек-Фарма» містить понад 2500 і стрімко наближається до 3000 товарних позицій. Укладено близько 100 прямих контрактів з виробниками, з них близько 60 — з відомими зарубіжними фармацевтичними компаніями, 3 — з російськими, а інші — з українськими виробниками. Хотілося б підкреслити, що ми не маємо наміру витісняти українських виробників з їх «рідного» ринку, пропонуючи продукцію російського виробництва, про що досить красномовно свідчать вищенаведені дані.

Хотілося б особливо відзначити, що ТОВ «Протек-Фарма» передусім зацікавлене в партнерстві з такими виробниками, які піклуються не лише про кількісний, але і якісний аспекти реалізації продукції, яких цікавить, що відбувається з товаром після того, як він потрапляє на склад. У свою чергу, нам небайдужа «доля» продукції після відвантаження її зі складу і надходження до аптечної мережі. Тому ми готові активно співпрацювати з виробниками у сфері контролю за рухом товару.

— Як будуються відносини компанії з клієнтами?

— Ми не зацікавлені в розвитку вторинного ринку дистриб’юції, тому формуємо свою базу клієнтів, що нараховує вже близько 1000 суб’єктів, з аптечних мереж і окремих аптечних закладів. Ми прагнемо враховувати особливості і труднощі кожного клієнта і плануємо розвивати програму технологічної й інформаційної підтримки аптек. Що стосується умов співробітництва, то ми використовуємо «російську» модель, яка передбачає товарне кредитування клієнтів і є вигідним інвестуванням коштів. Разом з тим, ми дуже ретельно слідкуємо за своєчасним погашенням дебіторської заборгованості і регулюємо терміни оплати залежно від конкретних умов діяльності кожного клієнта. Хотілося б спростувати чутки про демпінг як метод конкурентної боротьби з боку нашої компанії. «Протек» у Росії не є «дешевою» компанією, і в Україні ми не маємо наміру штучно занижувати ціни. Для розвитку інфраструктури, забезпечення якісного сервісу потрібні кошти, тому демпінг як метод конкурентної боротьби невигідний ні нам, ні нашим колегам з великих дистриб’юторських компаній, які давно діють на ринку, ні українському фармацевтичному ринку в цілому.

— Які плани щодо подальшого розвитку діяльності ТОВ «Протек-Фарма»?

— У 2004 р. заплановане відкриття низки регіональних складів, щоб охопити своєю діяльністю не менше 80% клієнтів роздрібного сегмента ринку, а також брати участь у тендерах і постачати медикаменти у лікувально-профілактичні заклади. Одним з основних завдань, що стоять нині перед ТОВ «Протек-Фарма», є створення розвинутої логістичної системи, яка б дозволила мобільно реагувати на попит і ефективно керувати товарними потоками. Ми плануємо в 2004 р. розширити асортимент до 3500 найменувань перш за все високоякісних лікарських препаратів, що користуються попитом, помітно збільшити кількість клієнтів та присутність у всіх регіонах України й зайняти гідне місце в команді провідних операторів українського фармацевтичного ринку, будуючи свою діяльність на основі відкритості, легальності, коректності та чесної конкурентної боротьби.

Вікторія Матвєєва
Фото Євгена Чорного

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті