Країни середньої Азії — перспективний ринок збуту продукціЇ ВАТ «Фармак»

Відомо, що в сучасних ринкових умовах виробництва та реалізації продукції для багатьох підприємств фармацевтичної галузі України життєво важливим є питання пошуку нових ринків збуту. Це не лише сприяє поступальному розвитку підприємства, вдосконаленню виробничих процесів, створенню додаткових робочих місць, але й є невід’ємною складовою процесу становлення України на  світовому ринку.

Нещодавно один з провідних вітчизняних виробників фармацевтичної продукції ВАТ «Фармак» взяло участь у Міжнародних виставках з охорони здоров’я «KIHE» (Казахстан) та «TIHE» (Узбекистан) з метою розширення своєї присутності на ринках цих країн.

Докладніше розповісти про це кореспондент «Щотижневика АПТЕКА» попросив Олега Сяркевича (О.С.), директора з експорту та розвитку зовнішніх ринків, члена правління, кандидата фармацевтичних наук, Максима Муратова (М.М.), заступника директора з експорту та розвитку зовнішніх ринків, Майю Сандульську (М.С.), начальника сектора реклами.

—Чим була аргументована зацікавленість ВАТ «Фармак» в  участі у виставках, які проводяться в Середній Азії?

Під час робочої наради

Під час робочої наради (справа наліво): Олег Сяркевич, директор з експорту та розвитку зовнішніх ринків, член правління, кандидат фармацевтичних наук,
Майя Сандульська, начальник сектора реклами, Максим Муратов, заступник директора з експорту та розвитку зовнішніх ринків

О.С.: Ми зацікавлені в збільшенні обсягів реалізації продукції нашого підприємства. Одним з основних шляхів досягнення цієї мети є безперервне освоєння нових перспективних зарубіжних фармацевтичних ринків. Враховуючи, що наше підприємство вже експортує свою продукцію до Росії, країн Балтії, Польщі, Болгарії, країн Середньої Азії, ми вирішили взяти участь у цих виставках з метою розширення географії дистрибуції наших продуктів.

Виставка є зв’язуючою ланкою між виробниками ліків та практикуючими лікарями, провізорами, фармацевтами, дистриб’юторами, кінцевими споживачами. Висока якість, доступна ціна, відсутність підробок, контрафактів продукції ВАТ «Фармак» викликали позитивне ставлення та довіру населення, лікарів, працівників аптек і фармацевтичної галузі республік Середньої Азії та, як наслідок, стабільно високий попит на неї.

З іншого боку, ціна та рівень маржинального прибутку внаслідок роботи з нашою продукцією цілком задовольняє дистриб’юторів Узбекистану та Казахстану.

Таким чином, наше рішення грунтувалося на поєднанні двох найголовніших чинників, на які спираються під час планування подальшої стратегії в будь-якому бізнесі, — наявність макроекономічної стабільності в державі та позитивне ставлення її населення до продукції, що дозволяє організувати процес співпраці на взаємовигідних засадах.

—Яких результатів вдалося досягти завдяки участі у виставках?

М.С.: Протягом останніх трьох років ВАТ «Фармак» бере участь у щорічних міжнародних виставках з охорони здоров’я, що відбуваються в республіках Середньої Азії, зокрема в Казахстані та Узбекистані. Ці виставки характеризуються досить високими темпами зростання, (так, порівняно з 2003 р. площа «KIHE» та «TIHE» зросла на 20% відповідно), широкою зацікавленістю працівників медичної та фармацевтичної галузі в  ознайомленні з передовими досягненнями в галузі фармації, нових технологій, медичної техніки. Участь у цих виставках дала нам можливість оцінити конкурентне оточення, відслідкувати тенденції ринку, визначити свої ринкові позиції та пріоритетні напрямки подальшої роботи. Крім того, це надзвичайна можливість протягом кількох днів поспілкуватися з тисячами медичних і фармацевтичних працівників та споживачів.

— На ваш погляд, чи існує специфіка співробітництва з країнами зазначеного регіону і на якому етапі зараз цей процес?

М.М.: Фармацевтичний ринок Середньої Азії, зокрема, Казахстану та Узбекистану, характеризується високими темпами розвитку. Оскільки територія Казахстану дуже велика, важливо було б створити таку систему дистрибуції, яка забезпечила б максимальне її охоплення нашою продукцією. Такий підхід до роботи на цьому ринку дозволив успішно провести I етап рекламної кампанії, присвяченої нашому бренду — торговій марці ФАРМАЗОЛІН.

Удосконалення системи конвертації валют в Узбекистані призвело до надзвичайної зацікавленості дистриб’юторів цієї країни нашою продукцією. На  той час вже було зареєстровано більше ніж 40 препаратів виробництва нашого підприємства. Участь у виставці дозволила серед великої кількості бажаючих вибрати для подальшої співпраці найкращі компанії, які максимально забезпечують сервіс та охоплення території своєю продукцією.

— Як ви розцінюєте подальшу перспективу просування своєї продукції на фармацевтичні ринки країн Середньої Азії?

О.С.: Ми систематично працюємо над тим, щоб наша продукція отримала визнання в якомога більшій кількості країн. З року в рік ми поповнюємо наш портфель інноваційними препаратами і наближаємося до стратегічної мети — сертифікації згідно зі стандартами GMP усіх виробничих підрозділів нашого підприємства. Для зміцнення позицій ВАТ «Фармак» та впровадження нових маркетингових технологій щодо просування своєї продукції, правлінням підприємства було прийняте рішення про відкриття представництва в Узбекистані, яке почало діяти з січня 2004 р. Працюємо також над  створенням представництва в Казахстані. Розширення можливостей дарувати здоров’я людям — наш професійний обов’язок, який приносить задоволення. o

Олександр Сіроштан, фото Євгена Чорного

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті