Законопроект «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо введення збору з виробників та імпортерів упаковки та товарів в упаковці на розвиток перероблення твердих побутових відходів»

Подання законопроекту

В порядку законодавчої ініціативи відповідно до статті 93 Конституції України вносимо на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо введення збору з виробників та імпортерів упаковки та товарів в упаковці на розвиток перероблення твердих побутових відходів».

Доповідати під час розгляду законопроекту на пленарному засіданні Верховної Ради України буде народний депутат України, голова підкомітету з питань цивільного, господарського судочинства та адміністративного судочинства Комітету Верховної Ради України з питань правосуддя — Льовочкіна Ю.В.

Додатки:

1. Проект Закону України — на 5 арк.;

2. Проект Постанови Верховної Ради України — на 1 арк.;

3. Пояснювальна записка — на 3 арк.;

4. Порівняльна таблиця — на 7 арк.;

5. Копія зазначених матеріалів в електронному вигляді.

Народний депутат України Льовочкіна Ю.В.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо введення збору з виробників та імпортерів упаковки та товарів в упаковці на розвиток перероблення твердих побутових відходів»

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

В Україні однією з найгостріших комунальних проблем була і залишається проблема переробки сміття. На сьогодні спостерігається стійка тенденція до збільшення обсягів утворення твердих побутових відходів, що вивозяться і захоронюються на 4157 сміттєзвалищах і полігонах загальною площею близько 7,4 тис.га. Міські звалища переповнені, їхні кордони підійшли впритул до житлових кварталів, 80-90% полігонів не відповідають елементарним вимогам екологічної безпеки.

Питання удосконалення системи поводження з відходами, зменшення їх утворення та максимального повторного їх використання, стало нагальною природоохоронною проблемою в Україні.

Саме тому в великих містах України необхідно побудувати заводи з переробки сміття, які не тільки вирішать комунальну проблему, покращать екологічне становище, а й сприятливо впливатимуть на економіку країни. Але в повному обсязі виділити кошти з бюджету на даний проект держава не має змоги.

Альтернативним вирішенням проблеми є національне та іноземне інвестування в рамках Національного проекту «Чисте місто». Цей проект передбачає будівництво нових сучасних комплексів з переробки та утилізації твердих побутових відходів для впровадження екологічних інноваційних технологій поводження з відходами. Обов’язковою умовою для даного проекту є економічна привабливість для інвесторів. Тягар забезпечення якої, неминуче призведе до значного підвищення тарифів за комунальні послуги для населення. Щоб цього уникнути, пропонується ввести збір з виробників та імпортерів упаковки та товарів в упаковці, шляхом внесення змін до Податкового кодексу України, що дозволить досягнути поставленої мети та буде справедливим по відношенню до населення. Ціна на товари в упаковці зросте для всіх категорій населення однаково, але відсоток сплати залежатиме від об’єму споживання кожної особи окремо.

З метою подальшого структурного розвитку в Україні сфери поводження з відходами, запровадження новітніх технологій утилізації твердих побутових відходів, їх максимального повторного залучення у господарський оборот як вторинних ресурсів та альтернативного джерела енергії, а також стимулювання екологічних інвестицій, пропонується прийняти зміни до Податкового кодексу України (далі — Закон).

Зокрема, пропонується ввести поняття «збір з виробників та імпортерів упаковки та товарів в упаковці на розвиток перероблення твердих побутових відходів» та «упаковка».

Оплату збору передбачається зробити обов’язковою для юридичних осіб незалежно від форми власності та фізичних осіб-підприємців, які здійснюють виробництво упаковки на території України та/або імпортують упаковку (окремо або разом з товарами). Ставка збору визначається залежно від матеріалу, з якого виготовлено упаковку.

2. Цілі і завдання прийняття акта

Проект Закону розроблено з метою розвитку в Україні сфери поводження з відходами, запровадження новітніх технологій утилізації відходів, максимального повторного їх залучення у господарський оборот як вторинних ресурсів та альтернативного джерела енергії, а також стимулювання екологічних інвестицій.

Прийняття законопроекту сприятиме:

  • створенню сучасних сміттєпереробних комплексів в містах України у формі державно-приватного партнерства;
  • підвищенню привабливості України для іноземних інвесторів.

Внаслідок прийняття законопроекту відбудеться гармонізація українського законодавства з окремими нормами європейського законодавства, а також будуть створені нові робочі місця.

3. Загальна характеристика та основні положення проекту акта

Законопроектом пропонується внести зміни до низки статей Податкового кодексу України у зв’язку з введенням нового збору з виробників та імпортерів упаковки та товарів в упаковці на розвиток перероблення твердих побутових відходів, встановити його ставки та порядок сплати, а також ввести на законодавчому рівні поняття «упаковка».

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання

Основним нормативно-правовим актом у сфері справляння податків і зборів є Податковий кодекс України. В частині регулювання правовідносин, що виникають у сфері поводження з відходами, основним нормативно-правовим актом є Закон України «Про відходи».

Реалізація положень даного законопроекту, після його прийняття, не потребуватиме внесення змін до інших Законів України.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація даного проекту Закону не вимагатиме додаткових витрат із Державного бюджету України.

6. Прогноз результатів прийняття акта

Запропоновані зміни до Податкового кодексу України створюють законодавчий механізм у сфері поводження з відходами, стимулюють інвестиції та розвиток і використання нових технологій у цій сфері, створюють умови для максимального повторного залучення відходів у господарський оборот як вторинних ресурсів та альтернативного джерела енергії, забезпечують розвиток галузі сміттєпереробки загалом, а також сприяють покращенню екологічної ситуації в країні та створенню нових робочих місць.

Окрім наведеного, вказані зміни сприятимуть забезпеченню захисту довкілля, зменшенню ризику для здоров’я людей та вирішенню масштабної проблеми поводження з відходами.

Народний депутат України
Льовочкіна Ю.В.

Проект від 06.11.2012 р., реєстр. № 11402

вноситься народним депутатом України

Льовочкіною Ю.В.

ЗАКОН УКРАЇНИ|
Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо введення збору з виробників та імпортерів упаковки та товарів в упаковці на розвиток перероблення твердих побутових відходів

Верховна Рада України постановляє:

I. Внести до Податкового кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., NN 13 — 17, ст. 112) такі зміни:

1. Частину 9.1 статті 9 доповнити пунктом 9.1.19 такого змісту:

«9.1.19. збір з виробників та імпортерів упаковки та товарів в упаковці на розвиток перероблення твердих побутових відходів.»

2. Частину 14.1 статті 14 доповнити пунктами 14.1.269 та 14.1.270 такого змісту:

«14.1.269. збір, оподаткування, платник збору — збір з виробників та імпортерів упаковки та товарів в упаковці на розвиток перероблення твердих побутових відходів, оподаткування збором з виробників та імпортерів упаковки та товарів в упаковці на розвиток перероблення твердих побутових відходів, платник збору з виробників та імпортерів упаковки та товарів в упаковці на розвиток перероблення твердих побутових відходів, (застосовується для розділу XVIII3 цього Кодексу);

14.1.270. упаковка — продукція, як в якості окремого товару, так і разом з іншими товарами, для пакування яких вона була використана, основним призначенням якої є відмежування товарів від навколишнього середовища, а також: захист товарів від пошкоджень і втрат у процесі їх обігу (транспортування, зберігання та реалізації), покращення зовнішнього вигляду товарів та інформування покупців товарів про їх найменування, виробника та інші характеристики. Упаковка поділяється на споживчу (формує одиницю товару для покупця), групову (об’єднує кілька одиниць товару) та транспортну (вміщує та/або обмежує групову упаковку для більш ефективного її транспортування).»

3.Доповнити розділом XVIII3такого змісту:

«РозділXVIII3

ЗБІР З ВИРОБНИКІВ ТА ІМПОРТЕРІВ УПАКОВКИ ТА ТОВАРІВ В УПАКОВЦІ НА РОЗВИТОК ПЕРЕРОБЛЕННЯ ТВЕРДИХ ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ

Стаття 358. Платники збору

358.1.Платниками збору є юридичні особи незалежно від форми власності та фізичні особи-підприємці, які:

358.1.1. здійснюють виробництво упаковки на території України; та/або

358.1.2. імпортують упаковку (окремо або разом з товарами).

Стаття 359. Об’єкт та база оподаткування збором

359.1. Об’єктом оподаткування збором є:

359.1.1. упаковка, яка виробляється на митній території України для цілей обігу на території України;

359.1.2. упаковка (окремо або разом з товарами), яка імпортується на територію України.

359.2. Поняття «упаковка» визначається відповідно до цього Закону.

359.3. Не є об’єктом оподаткування упаковка, яка відповідає принаймні одній з наступних умов:

359.3.1.виробляється на митній території України та постачається виробником безпосередньо нерезиденту України за зовнішньоекономічним контрактом, згідно з яким упаковка вивозиться за межі митної території України;

359.3.2. ввозиться в Україну з метою транзиту;

359.3.3.ввозиться разом з товаром, за умови, що його ввезення не потребує оформлення митної декларації згідно з законодавством;

359.3.4. ввозиться на митну територію України,якщо її загальна вага (вага окремої партії упаковки або загальна маса упаковки в окремій партії товару) не перевищує 10 кілограмів;

359.3.5. ввозиться в якості пакування товарів, що передаються як гуманітарна/технічна допомога.

359.4. Базою оподаткування збором є:

359.4.1. вага упаковки, яка виробляється в Україні для цілей обігу на території України;

359.4.2. вага упаковки, яка імпортується на територію України окремо або разом з товарами, окремо для кожної партії товару.

Стаття 360. Ставки збору

360.1. Ставка збору визначається залежно від матеріалу, з якого виготовлено упаковку, і встановлюється у такому розмірі:

Матеріал, з якого виготовлено упаковку Ставка, гривень за кілограм матеріалу
Картон, папір 0,3500
Пластмаса 0,8500
Скло 0,1500
Метал:  
жерсть 0,4000
алюміній, фольга 1,1000
інші 0,2000
Комбінований 1,2500
Натуральний (дерево, текстиль тощо) 0,2000
Інший 0,2500

Стаття 361. Порядок обчислення та сплати збору виробниками упаковки на території України.

361.1. Платники збору, які здійснюють виробництво упаковки на території України, зобов’язані повідомити органи державної податкової служби за місцем податкової реєстрації про початок здійснення діяльності з виробництва упаковки до закінчення кварталу в якому було здійснене перше відвантаження виробленої упаковки іншій особі (особам). Форма такого повідомлення затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

361.2. Базовий податковий (звітний) період для платників збору, які здійснюють виробництво упаковки на території України, дорівнює календарному кварталу.

361.3. Платники збору обчислюють суму збору виходячи з виду матеріалу з якого виготовлена упаковка, розміру встановленої ставки та обсягів реалізації (ваги упаковки, реалізованої як окремий товар або разом з іншими товарами) на території України.

361.4. Розрахунки збору подаються платниками збору, які здійснюють виробництво упаковки на території України, до органів державної податкової служби у строки, визначені для квартального податкового (звітного) періоду, за місцем податкової реєстрації.

361.5. Форма розрахунку збору встановлюється у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу.

361.6. Збір сплачується платниками збору, які здійснюють виробництво та реалізацію упаковки на території України, у строки, визначені для квартального податкового (звітного) періоду, за місцем податкової реєстрації.

Стаття 362. Порядок обчислення та сплати збору імпортерами упаковки.

362.1. Імпортери упаковки,яка ввозиться як окремий товар або разом з іншими товарами, зобов’язані самостійно розрахувати розмір внеску для кожної партії товару, виходячи з маси упаковки, матеріалу, з якого вона виготовлена, та на підставі встановлених ставок внеску.

362.2. Для завершення митного оформлення товару імпортер упаковки,яка ввозиться як окремий товар або разом з іншими товарами, повинен надати митним органам документи, що підтверджують факт сплати внеску у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

ІІ. Прикінцеві та перехідні положення

Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2015 року.

2. Кабінету Міністрів України:

привести у місячний строк власні нормативно-правові акти у відповідність до цього Закону;

забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність до цього Закону;

забезпечити прийняття нормативно-правових актів, передбачених цим Законом;

забезпечити розробку та затвердження на підставі цього Закону та Закону України «Про стандартизацію» нормативно-правового акта, який містить детальний опис ознак та видів упаковки з урахуванням положень актів Європейського Союзу, зокрема Директиви 94/62/EC.

Голова Верховної Ради України

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ
до проекту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо введення збору з виробників та імпортерів упаковки та товарів в упаковці на розвиток перероблення твердих побутових відходів»


Зміни до Податкового кодексу України
Чинна редакція Нова редакція

Стаття 9. Загальнодержавні податки та збори

9.1. До загальнодержавних належать такі податки та збори:

Немає

Стаття 9. Загальнодержавні податки та збори

9.1. До загальнодержавних належать такі податки та збори:

9.1.19. збір з виробників та імпортерів упаковки та товарів в упаковці на розвиток перероблення твердих побутових відходів.

Стаття 14. Визначення понять

14.1. У цьому Кодексі поняття вживаються в такому значенні:

Стаття 14. Визначення понять

14.1. У цьому Кодексі поняття вживаються в такому значенні:

  14.1.269. збір, оподаткування, платник збору — збір з виробників та імпортерів упаковки та товарів в упаковці на розвиток перероблення твердих побутових відходів, оподаткування збором з виробників та імпортерів упаковки та товарів в упаковці на розвиток перероблення твердих побутових відходів, платник збору з виробників та імпортерів упаковки та товарів в упаковці на розвиток перероблення твердих побутових відходів, (застосовується для розділу XVIII3 цього Кодексу);
  14.1.270. упаковка — продукція, як в якості окремого товару, так і разом з іншими товарами, для пакування яких вона була використана, основним призначенням якої є відмежування товарів від навколишнього середовища, а також: захист товарів від пошкоджень і втрат у процесі їх обігу (транспортування, зберігання та реалізації), покращення зовнішнього вигляду товарів та інформування покупців товарів про їх найменування, виробника та інші характеристики. Упаковка поділяється на споживчу (формує одиницю товару для покупця), групову (об’єднує кілька одиниць товару) та транспортну (вміщує та/або обмежує групову упаковку для більш ефективного її транспортування).
 

Розділ XVIII3

ЗБІР З ВИРОБНИКІВ ТА ІМПОРТЕРІВ УПАКОВКИ ТА ТОВАРІВ В УПАКОВЦІ НА РОЗВИТОК ПЕРЕРОБЛЕННЯ ТВЕРДИХ ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ

 

Стаття 358. Платники збору

358.1.Платниками збору є юридичні особи незалежно від форми власності та фізичні особи-підприємці, які:

358.1.1. здійснюють виробництво упаковки на території України; та/або

358.1.2. імпортують упаковку (окремо або разом з товарами).

 

Стаття 359. Об’єкт та база оподаткування збором

359.1. Об’єктом оподаткування збором є:

359.1.1. упаковка, яка виробляється на митній території України для цілей обігу на території України;359.1.2. упаковка (окремо або разом з товарами), яка імпортується на територію України.

359.2. Поняття «упаковка» визначається відповідно до цього Закону.

359.3. Не є об’єктом оподаткування упаковка, яка відповідає принаймні одній з наступних умов:

359.3.1.виробляється на митній території України та постачається виробником безпосередньо нерезиденту України за зовнішньоекономічним контрактом, згідно з яким упаковка вивозиться за межі митної території України;

359.3.2. ввозиться в Україну з метою транзиту;

359.3.3. ввозиться разом з товаром, за умови, що його ввезення не потребує оформлення митної декларації згідно з законодавством;

359.3.4. ввозиться на митну територію України,якщо її загальна вага (вага окремої партії упаковки або загальна маса упаковки в окремій партії товару) не перевищує 10 кілограмів;

359.3.5. ввозиться в якості пакування товарів, що передаються як гуманітарна/технічна допомога.

359.4. Базою оподаткування збором є:

359.4.1. вага упаковки, яка виробляється в Україні для цілей обігу на території України;

359.4.2. вага упаковки, яка імпортується на територію України окремо або разом з товарами, окремо для кожної партії товару.

 

Стаття 360. Ставки збору

360.1. Ставка збору визначається залежно від матеріалу, з якого виготовлено упаковку, і встановлюється у такому розмірі:

 

Стаття 361. Порядок обчислення та сплати збору виробниками упаковки на території України.

361.1. Платники збору, які здійснюють виробництво упаковки на території України, зобов’язані повідомити органи державної податкової служби за місцем податкової реєстрації про початок здійснення діяльності з виробництва упаковки до закінчення кварталу в якому було здійснене перше відвантаження виробленої упаковки іншій особі (особам). Форма такого повідомлення затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

361.2. Базовий податковий (звітний) період для платників збору, які здійснюють виробництво упаковки на території України, дорівнює календарному кварталу.

361.3. Платники збору обчислюють суму збору виходячи з виду матеріалу з якого виготовлена упаковка, розміру встановленої ставки та обсягів реалізації (ваги упаковки, реалізованої як окремий товар або разом з іншими товарами) на території України.

361.4. Розрахунки збору подаються платниками збору, які здійснюють виробництво упаковки на території України, до органів державної податкової служби у строки, визначені для квартального податкового (звітного) періоду, за місцем податкової реєстрації.

361.5. Форма розрахунку збору встановлюється у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу.

361.6. Збір сплачується платниками збору, які здійснюють виробництво та реалізацію упаковки на території України, у строки, визначені для квартального податкового (звітного) періоду, за місцем податкової реєстрації.

 

Стаття 362. Порядок обчислення та сплати збору імпортерами упаковки.

362.1. Імпортери упаковки,яка ввозиться як окремий товар або разом з іншими товарами, зобов’язані самостійно розрахувати розмір внеску для кожної партії товару, виходячи з маси упаковки, матеріалу, з якого вона виготовлена, та на підставі встановлених ставок внеску.

362.2. Для завершення митного оформлення товару імпортер упаковки,яка ввозиться як окремий товар або разом з іншими товарами, повинен надати митним органам документи, що підтверджують факт сплати внеску у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Народний депутат України Льовочкіна Ю.В.
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті