ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
ПОДАННЯ
Відповідно до статті 93 Конституції України, статей 11,12 Закону України «Про статус народного депутата України», статті 89 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» в порядку законодавчої ініціативи вношу на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до статті 6 Закону України «Про рекламу» (щодо мови реклами в Україні)».
Доповідати цей законопроект на пленарному засіданні Верховної Ради України буде народний депутат України Стойко І.М.
Народний депутат України | І.М. Стойко |
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України «Про внесення змін до статті 6 Закону України «Про рекламу» (щодо мови реклами в Україні)»
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Стаття 10 Конституції України проголошує, що державною мовою в Україні є українська мова. Закон «Про рекламу» у своїй 6-ій статті зазначає, що реклама в Україні розповсюджується виключно українською мовою, а знаки і логотипи можуть наводитися мовою оригіналу.
Реклама є багатогранним явищем. У друкованих засобах масової інформації та на телебаченні часто використовуються цілі рекламні блоки мовою іншої держави. Тому є необхідність змінити текст Статті 6 Закону «Про рекламу», надавши її положенням чіткішого і детальнішого змісту та імперативного характеру.
2. Мета і цілі прийняття законодавчого акта
Законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» має на меті врахувати практику застосування реклами в Україні за останні роки в частині мови реклами та з огляду на багатогранність реклами диференційовано викласти вимоги щодо мови реклами.
3. Загальна характеристика та основні положення акта
Законопроект «Про внесення змін до статті 6 Закону України «Про рекламу» розширює і уточнює можливості застосування реклами і надає законодавчим нормам чіткішого характеру з метою попередження порушення законодавства у сфері реклами. Так, у законі зазначається, що вся зовнішня і внутрішня реклама на всій території України здійснюється державною мовою. Окремо вказується на необхідність мовної уніфікації на основі державної мови в друкованих ЗМІ та в електронних засобах масової інформації та зазначається можливість використання мов національних меншин у виданнях національно-культурних товариств.
4. Стан нормативно-правової бази
Законодавство України про мови складається з Конституції України Закону України «Про мови в Українській РСР», Рішенні Конституційного Суду України у справі № 1-6/99 про офіційне тлумачення положень Статті 10 Конституції України щодо застосування державної мови органами державної влади, органами місцевого самоврядування та використання її у навальному процесі в навчальних закладах України (справа застосування української мови) від 14 грудня 1999 р., інших нормативно-правових актів та міжнародних договорів України, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України.
Прийняття поданого законопроекту не потребує внесення змін до інших законів.
5. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація акта не потребує додаткових матеріальних витрат з державного та місцевих бюджетів.
6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття акта
Прийняття запропонованого проекту Закону України «Про внесення змін до статті 6 Закону України «Про рекламу» (щодо мови реклами в Україні) сприятиме утвердженню функцій української мови як державної у сфері реклами на всій території України, а також впорядкуванню застосування мов у рекламній практиці.
Народний депутат України | І.М. Стойко |
Проект
від 09.09.2013 р. реєстраційний № 3222
Закон УкраЇни
Про внесення змін до статті 6
Закону України «Про рекламу»
(щодо мови реклами в Україні)
Верховна Рада України постановляє:
І. Внести до статті 6 Закону України «Про рекламу» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, N 39, ст. 181) такі зміни:
1. статтю 6 вилучити;
2. статтю 6 викласти у такій редакції:
«Мова реклами
Мовою реклами у відповідності до статті 10 Конституції України є державна мова — українська.».
ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
ІІІ. Кабінету Міністрів України у місячний термін:
- привести свої акти у відповідність із цим Законом;
- забезпечити приведення центральними органами виконавчої влади своїх актів у відповідність із цим Законом.
Голова Верховної Ради України | В. Рибак |
ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ
до проекту Закону України «Про внесення змін до статті 6 Закону України «Про рекламу» (щодо мови реклами в Україні)»
Чинна редакція | Пропонована редакція |
---|---|
Стаття 6. Мова реклами Мова реклами визначається статтею 26 Закону України «Про засади державної мовної політики». |
Стаття 6. Мова реклами Мовою реклами у відповідності до статті 10 Конституції України є державна мова — українська. |
Народний депутат України | І.М. Стойко |
ВИСНОВОК
щодо результатів здійснення антикорупційної експертизи проекту нормативно-правового акта
від 09.10.2013 р.
Назва проекту акта: проект Закону України про внесення змін до статті 6 Закону України «Про рекламу» (щодо мови реклами в Україні).
Реєстр. № 3222 від 9 вересня 2013 р.
Суб’єкт права законодавчої ініціативи: народний депутат України Стойко І.М.
Головний комітет з підготовки і попереднього розгляду – Комітет з питань свободи слова та інформації.
У проекті акта не виявлено корупціогенних факторів – проект акта відповідає вимогам антикорупційного законодавства (рішення Комітету від 9 жовтня 2013 р., протокол № 17).
Голова Комітету | В. Чумак |
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим