Випадків торгівлі фальсифікованими ліками не було? Проблемні питання розвитку фармацевтичного ринку на регіональному рівні

Останнім часом у працівників аптечних закладів та інших фармацевтичних підприємств все частіше виникає «комплекс вини», пов’язаний з неоднозначним тлумаченням деякими представниками засобів масової інформації діяльності суб’єктів фармацевтичного ринку. Фактично, це необхідно визнати, останнім часом відбувалася пряма та неприкрита дискредитація галузі. Це питання вже піднімалося фармацевтичною спільнотою на конференціях, що були організовані компанією «МОРІОН» у грудні 2009 року, за участю більшості громадських організацій. Саме там розглядалося питання щодо необхідності проведення заходів, спрямованих на роз’яснення можливостей та обов’язків фармацевтичних працівників при здійсненні медикаментозного забезпечення населення. На виконання цього рішення Полтавська обласна громадська організація (ПОГО) «Асоціація працівників фармацевтичної галузі» (далі — Асоціація) виступила з ініціативою перед постійною комісією з питань соціального захисту населення, охорони здоров’я, материнства і дитинства Полтавської міської ради щодо проведення відповідної роз’яснювальної роботи.

Керівництво цієї комісії, а саме її голова, депутат міської ради, заслужений працівник охорони здоров’я України Сергій Гершкович сприйняв зазначену ініціативу як конструктивну. Як наслідок, 12 січня 2010 р. у приміщенні Полтавської міської ради відбулося засідання круглого столу на тему «Проблемні питання розвитку фармацевтичної галузі Полтави та шляхи їх вирішення».

Необхідність проведення такого заходу зумов­лена циркулюванням негативної інформації щодо нібито необґрунтованого підвищення цін на лікарські засоби та наявності у реалізації фальсифікованих ліків.

С. Гершкович

У засіданні круглого столу взяли участь Олександр Козуб, секретар Полтавської міської ради, Сергій Гершкович, голова постійної комісії з питань соціального захисту населення, охорони здоров’я, материнства і дитинства, Олена Адамович, голова представництва Державного комітету з питань регуляторної політики та підприємництв­а у Полтавській області, Любов Шайдур, голова постійної комісії з питань сприяння підприємницькій діяльності та інвестицій Полтавської міської ради, Сергій Котов, начальник управління охорони здоров’я, Сергій Чередниченко, заступник начальника Полтавської обласної Держлікінс­пекції, Олександр Келим, голова громадської колегії при міськ­виконкомі, депутати міської ради, головні лікарі міських клінічних лікарень, члени правління Асоціації, представники міських аптечних закладів та відділу архітектури міста.

З інформаційним повідомленням перед присутніми виступив Сергій Гершкович, який окреслив проблеми, що стоять сьогодні перед усіма працівниками закладів охорони здоров’я міста. Доповідач звернув увагу, що в зв’язку з масовим захворюванням громадян на ГРВІ та грип на фармацевтичному ринку загострилися всі негативні явища. На загальнодержавному та міському рівні виникли проблеми ціноутворення на лікарські засоби і вироби медичного призначення, запобігання їх дефіциту та зменшення несподіваного ажіотажу на фармацевтичну продукцію.

У цей час представники фармбізнесу зробили крок назустріч працівникам лікувально-профілактичних закладів в частині забезпечення саме тими препаратами, які зазначені у клінічних протоколах, але, на жаль, не завжди були в змозі своєчасно отримати необхідні замовлення на фармацевтичну продукцію.

І саме виникнення ажіотажу щодо лікарських засобів в подальшому стало підставою для звинувачення працівників аптечних закладів, у тому числі в необґрунтованому завищенні цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, що і призвело до численних перевірок контролюю­чих органів. У деяких випадках протягом дня одного суб’єкт господарювання перевіряло до 5 різних контролюючих органів.

Олександр Козуб зазначив, що завдяки своєчасній злагодженій роботі місцевої влади та провідних аптечних мереж міста у перші дні з початку ажіотажного попиту була введена в дію схема роботи з використанням всього наявного широкого асортименту лікарських засобів і виробів медичного призначення.

На звернення фармацевтичних працівників управління охорони здоров’я надало перелік лікарських препаратів, необхідних для подолання захворюваності на ГРВІ і грип, що допомогл­о оперативно локалізувати поширення інфекційних захворювань.

Системна співпраця фармацевтичних та медичних працівників дала свої позитивні результати: епідемічна ситуація в місті залишається стабільною та контрольованою. Більше того, на сьогодні вже створений резерв необхідних ліків на випадок погіршення ситуації.

Що стосується ціноутворення на фармацевтичну продукцію, то дійсно протягом періо­ду погіршення протиепідемічної ситуації лунали звинувачення суб’єктів фармацевтичного ринку в частині завищення цін. З цього приводу проводилися масові перевірки аптек органами Анти­монопольного комітету України, Міністерства внутрішніх справ, Служби безпеки України, прокуратури, податкової адміністрації тощо. І хоча в окремих випадках і щодо окремих найменувань були встановленні випадки незначного завищення цін, це суттєво не вплинуло на якість медикаментозного забезпечення населення.

Фактично фармацевтична спільнота своє завдання виконала добре і заслуговує подяки. За інформацією Олександра Козуба, завдяки своєчасному реагуванню та співпраці лікарів та фармацевтів смертність від ГРВІ та грипу за цей період у порівнянні з попереднім роком набагато нижча.

Юрій Ульшин

Юрій Ульшин, перший заступник голови Асоціації, подякував за високу оцінку праці лікарів та фармацевтів і від імені фармацевтичної спільноти також погодився з цією оцінкою. Він повідомив, що для успішного ведення бізнесу в будь-якій галузі необхідними умовами є, перш за все, стабільність, прозорість, логічна змістовність і послідовність правил його функціонування, що забезпечується державою через законодавче регулювання.

Але, як показала практика, хоча Україна за роки незалежності впевнено й успішно рухає­ться в напрямку адаптації законодавства щодо обігу лікарських засобів до вимог ЄС, все ж залишається ряд проблемних питань, які потребують удосконалення державного регулювання.

Але серед них є й такі, які можливо і необхідно вирішувати на рівні територіальних громад спільними зусиллями органів місцевого само­врядування, суб’єктів господарської діяльності й уповноважених ними громадських професійних організацій, органів державного контро­лю якості лікарських засобів, управлінь охорони здоров’я, лікувально-профілактичних закладів та закладів освіти з підготовки та перепідготовки фармацевтичних кадрів.

Метою такої співпраці повинно стати забезпечення нормальних ринкових умов для функціо­нування аптечних закладів, забезпечення наявності в обігу на фармацевтичному ринку якісних і безпечних лікарських засобів за доступними цінами.

Системна співпраця фармацевтичних та медичних працівників дала свої позитивні результати: епідемічна ситуація в місті залишається стабільною та контрольованою. Більше того, на сьогодні вже створений резерв необхідних ліків на випадок погіршення ситуації

Ю. Ульшин зазначив, що прийняття Урядом України постанови від 01.07.2009 р. № 724, яка зупинила з 1 вересня 2009 р. видачу окремих документів дозвільного характеру, необхідність одержання яких не передбачена законом, зокрема дозволу на подальшу реалізацію лікарських засобів, дещо навіть спростило організацію діяльності аптечних закладів.

Водночас є ряд інших практичних питань, які можна вирішити спільними зусиллями місцевої громади.

Так, останнім часом через засоби масової інформації (інколи це звучить з уст високих посадовців) поширюється негативна інформація про злочинну ситуацію на фармацевтичному ринку України, пов’язану з великим обсягом реалізації фальсифікованих ліків (до 50%), продажем лікарських засобів за необґрунтовано високими цінами з метою отримання надприбутків, чим дискредитується діяльність аптечних закладів, спеціалістів фармації, підривається довіра до системи охорони здоров’я в цілому.

Ю. Ульшин відмітив, що він уповноважений заявити від імені членів Асоціації про незгоду з такими заявами, які не підтверджені вагомими дослідженнями ситуації щодо обігу фальсифікатів та оприлюдненням органами державного контролю якості лікарських засобів аналізу отриманих результатів контролю за обігом фальсифікованих, а також незареєстрованих та неякісних лікарських засобів.

В умовах високих вимог Ліцензійних умов та законодавства щодо забезпечення якості лікарських засобів, активної роботи органів державного контролю якості лікарських засобів, наявності на ринку надійних партнерів-постачальників, роботи аптечних закладів у щільному конкурентному середовищі, де кожен суб’єкт господарювання бореться за добру репутацію, члени Асоціації не бачать місця для фальсифікатів.

Якщо окремі випадки й виявляли в місті чи області, про це необхідно відкрито повідомляти у відповідні органи державного контролю (нагляду), щоб можна було вивчити ситуацію та знай­ти конкретних її учасників.

Отримання аптеками надприбутків не є реальним. У свідомості фармацевтичної спільноти вже давно укорінилося відчуття відповідальності перед населенням за якість аптечних товарів, адже аптечні заклади всіх форм власності — це заклади охорони здоров’я

Що стосується цін на лікарські засоби, то необхідно зауважити, що є ряд постанов Уряду, якими чітко визначаються розміри у відсот­ках граничних постачальницько-збутових надбавок та граничних торговельних (роздрібних) надбавок від закупівельної ціни на медичні товари, що включені до Національного переліку основних лікарських засобів і виробів медичного призначення. Регулюються певним чином ці надбавки і щодо лікарських засобів та виробів медичного призначення, які закуповуються за бюджетні кошти.

Також на період епідемії грипу А (Н1N1) запроваджено граничні рівні цін на окремий Перелік лікарських засобів і виробів медичного призначення, на які встановлюються граничні оптово-відпускні та роздрібні ціни. Контрол­ь за виконанням цих норм надзвичайно посилений з боку Державної інспекції по контролю за цінами та Антимонопольного комітету, які наділені відповідними повноваженнями щодо порушників законодавства.

Крім того, в межах самого міста Полтава існує відчутна конкуренція, тому виграє той аптечний заклад, в якому лікарські засоби реалізуються за нижчими цінами. У таких умовах порушувати законодавство невиправдано ризиковано, і, на наш погляд, якщо таке і трапляється, то швидше за все через помилки в роботі, ніж внаслідок умисних дій.

Тому отримання аптеками надприбутків не є реальним. У свідомості фармацевтичної спільноти вже давно укорінилося відчуття відповідальності перед населенням за якість аптечних товарів, адже аптечні заклади всіх форм власності — це заклади охорони здоров’я.

Пропозиція з цих питань полягає в наступному.

Необхідно добиватися, щоб ніхто з відповідальних осіб міста, медиків, представників контролюючих органів, тим більше представників ЗМІ не озвучували відомості про кількість фальсифікованих ліків без посилання на авторитетні джерела. А у разі оприлюднення подіб­ної інформації слушно було б представити разом з цифрами методику їх отримання. Це буде правильно.

Неприпустимо, щоб аптеки та аптечні мережі представники органів виконавчої влади називали такими, що отримують надприбутки, крім тих випадків, коли буде доведене зловживання.

До представників засобів масової інформації є прохання донести цю інформацію до людей, які є клієнтами аптек і мають розуміти реальн­у картину подій. Треба, щоб у цілому довіра до аптек була відновлена, а от аптечній мережі якого суб’єкта господарювання пацієнт віддасть перевагу — це залежить від його власних уподобань та стилю обслуговування.

Із практики та досвіду співпраці з міською радою виникає ще одне питання. На початку листопада минулого року аптечні заклади Полтави й інших регіонів області опинилися заручниками ситуації щодо забезпечення обов’язкового мінімального асортименту лікарських засобів і виробів медичного призначення для аптек та аптечних пунктів на період епідемії грипу в умовах різкого підвищення попиту на них та неможливості оптових постачальників вчасно і в повному обсязі задовольняти заявки роздрібних аптечних мереж.

Необхідно добиватися, щоб ніхто з відповідальних осіб міста, медичних працівників, представників контролюючих органів, тим більше представників ЗМІ не озвучували відомості про кількість фальсифікованих ліків без посилання на авторитетні джерела

Завдяки організаційним заходам Полтавської міської ради між міськими лікарнями та аптечними закладами міста було досягнуто домовленості про використання більш широкого асортименту ліків, які були в наявності, для забезпечення лікувального процесу хворих на ГРВІ та грип. Таким чином, було усунуто підвищений попит на ліки з обов’язкового мінімального переліку. Хворі отримали необхідні за призначенням ліки. Так спільними зусиллями разом ми гідно вирішили цю непросту проблему.

Зима триває. У разі виникнення подібних ситуацій ми уже знаємо, як діяти спільно і попередити хаос у забезпеченні хворих медикаментами. Вважаємо набутий досвід позитивним, який вартий подальшого розвитку і використання.

У історії розвитку фармбізнесу в незалежній Україні склалося так, що Ліцензійні умови провадження діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами часто змінювалися, іноді не на користь суб’єктів господарської діяльності. Так сталося і в березні 2009 р., коли нові Ліцензійні умови стали передбачати наявність пристроїв і пристосувань (пандусів) для зручного доступу інвалідів до їх приміщень.

Фактично всі торгові точки, які ліцензувалися раніше, не мають таких пристроїв. Ще більшою трагедією для суб’єктів господарювання є те, що не завжди є технічні можливості встановити ці пристрої. У таких умовах, з метою збереження вже функціонуючих аптечних закладів, робочих місць його персоналу необхідна підтримка з боку Полтавського міської ради.

Ми бачимо її в вирішенні питань щодо опрацювання і розроб­лення механізму надання дозволів міською радою на функціонування аптечних закладів без пандусів у разі:

  • відсутності технічних можливостей встановити такі пристрої (обмеженість території, наявність поряд комунікацій, які неможливо перекривати тощо);
  • наявність на незначній відстані, зручній для подолання інвалідом, іншого аптечного закладу, який має право здійснювати реалізацію рецептурних лікарських засобів.

Важливою співпрацею з фармацевтичною громадою Полтавської міської ради є скорочення періоду отримання необхідних дозвільних документів.

Прокоментував виступ Юрія Ульшина Сергій Чередниченко, який повідомив наступну інформацію. Протягом звітного періоду порушень щодо відпуску, якості та ціноутворення аптечними закладами встановлено не було, за винятком деяких дрібних порушень, які в цілому не впливали на ситуацію. За його словами, проблеми фальсифікованих лікарських засобів у Полтаві взагалі не існує, якщо не брати до уваги поодинокі випадки реалізації субстандартних та прострочених лікарських засобів.

Що стосується нових Ліцензійних умов, то це питання необхідно вирішувати в робочому порядку, в тому числі щодо пандусів. Для цього нам необхідно частіше зустрічатися з фармацевтичною спільнотою, зокрема Асоціацією під час засідань круглого столу, семінарів тощо.

Взагалі, підкреслив С. Чередниченко, якщо акцентувати увагу саме на можливості реалізації фальсифікованих ліків, то хоча у Полтаві такі випадки відсутні, проблема їх розповсюдження на загальнонаціональному рівні існує та потребує вирішення.

Віталій Пашков

Віталій Пашков, член правління Асоціації, представив невеличкий огляд законодавства у фармацевтичній галузі. Зокрема він звернув увагу, що на сьогодні суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність на фармацевтичному ринку, знаходяться в дуже скрутному становищі. Причиною цього є не лише світова фінансова криза і навіть не велика кількість нормативно-правових актів, які тим або іншим чином спрямовані на регулювання фармацевтичного ринку, а події, що передували прийняттю окремих нормативних актів.

Згадаємо червень 2008 р., коли препарат Трамадол було внесено до переліку наркотичних засобів, а всі фармацевти були зведені до рангу «наркобаронів», і до набуття чинності цим актом з боку всіх правоохоронних та інших контро­лю­ючих органів почалися перевірки. Саме тоді вперше працівників аптечних закладів було дискредитовано. Другим фактом дискредитації стали події, що передували прийняттю постанови Кабінету Міністрів України № 955. Усі фармацевтичні заклади заочно були визнані спекулянтами, і хоча, як результат непродуманих дій, у першу редакцію цього нормативно-правового були терміново внесені зміни, справа була зроблена.

Яким чином можна уникнути подальшої дискредитації професії провізора і фармацевта та врегулювання фармацевтичного ринку? По-перше, необхідно налагодити співпрацю фармацевтичної спільноти та органів влади в частині розробки нормативно-правових актів, підготовки фахівців та їх призначення на посади.

Що стосується встановлення пандусів, то на сьогодні умови ліцензування в частині масового розміщення пандусів фактично суперечить Закону України «Про захист прав інвалідів», оскільки вимоги зазначеного закону залишають це питання на розгляд органів місцевої влади. І хоча в органі ліцензування існує практика видачі ліцензій на підставі довідок про можливість або доцільність розташування пандусів в тих або інших аптечних закладах, проте в контексті блоку законів про протидію корупції органу ліцензування не залишається ніяких шансів щодо розгляду конкретних справ з урахуванням точки зору місцевих органів влади.

Інше питання — це проект рішення Уряду в частині фіксованих цін та створення державної аптечної мережі. Проекти цих документів потребують ретельного обговорення з органами місцевої влади, які на сьогодні не в змозі впливати на політику ціноутворення, а щодо державної аптечної мережі, то з метою уникнення нав’язування не завжди обґрунтованих рішень, доцільно самим ініціювати створення в Полтаві державного аптечного закладу, наприклад на базі ДАК «Ліки України», приміщення для аптечного закладу на сьогодні є.

Ольга Хмельницька

Ольга Хмельницька, заступник голови правління Асоціації, підняла актуальне питання щодо якості надання послуг аптечними закладами з відпуску рецептурних лікарських засобів. В умовах посилення державного контролю за дотриманням Ліцензійних умов питання «бути чи не бути ліцензії» набуває життєв­о важливого значення для суб’єктів фармацевтичного ринку. А з появою в Кримінальному кодексі статей про кримінальну відповідальність аптечних працівників за відпуск з аптечних закладів отруйних та сильнодіючих лікарських засобів без рецепта заставляє провізора на робочому місці перш за все зважувати всі «за» і «проти» щодо умисного порушення законодавства.

Та за всіма цими загрозами для фармацевтичної діяльності ми повинні перш за все дбати про наших пацієнтів. Адже за неправильно виписаним рецептом ліки не відпускаються хворому, він змушений повторно звертатися до лікаря, що тягне за собою багато негативних наслідків. Але ж сьогодні мають місце численні порушення щодо дотримання лікарями Правил виписування рецептів, які регулюються наказом МОЗ України від 19.07.2005 р. № 360.

Спеціалісти фармацевтичної галузі не хочуть мати проблем із законом, руйнувати бізнес своїх роботодавців, хочуть мати чисту репутацію, роботу і бути конкурентоспроможними на ринку праці. Ми були б вдячні медикам за прояв доброї волі у цьому питанні і демонстрації з їх сторони професійності, компетентності, відповідальності, поваги до пацієнтів, провізорів та фармацевтів і врешті до свого керівництва.

На думку О. Хмельницької, ніяких технічних перепон стосовного вирішення цього питання медичними працівниками з завтрашнього дня у нас уже не виникне.

Асоціація готова консультативно допомагати відновлювати цей процес нашим колегам від медицини. Але якщо наш діалог не дасть результатів, ми вимушені будемо від нашої громади писати офіційні листи поетапно головним лікарям, в управління охорони здоров’я, Головне управління охорони здоров’я облдерж­адміністрації, яке уповноважене контролювати дотримання Порядку виписування рецептів, МОЗ України, де аргументовано викладати існуючу проблему. О. Хмельницька також повідомила інформацію про затвердження нового Переліку лікарських засобів, які відпускаються без рецепта з аптечних закладів, затвердженого наказом МОЗ України від 02.11.2009 р. № 793.

Заміна лікарем рецепта, виписаного на бланку лікувального закладу, іншим, виписаним на фірмовому бланку страхової компанії, — це порушення Порядку виписування лікарських засобів з усіма наслідками

Як підтема цього ж питання — організація забезпечення через аптеки та аптечні пункти лікарськими засобами громадян, які мають страховий поліс. При уважному вивченні наказу МОЗ Украї­ни від 19.07.2005 р. № 360 зрозуміло, що Порядок відпуску ліків з аптечних закладів поширюється і на цю категорію громадян.

Тому обов’язковою умовою отримання ними ліків в аптечних закладах є правильно виписаний рецепт на бланку за формою № 1, який видається лікарю лікувальним закладом, де він працює. Забороняється нанесення на рецептурний бланк будь-якої інформації (у тому числі й рекламної), за винятком номера страхового поліса.

Заміна лікарем рецепта, виписаного на бланку лікувального закладу, іншим, виписаним на фірмовому бланку страхової компанії, — це порушення Порядку виписування лікарських засобів з усіма наслідками. Не допускається заміна рецепта іншими документами типу вимоги страхової компанії. Такий документ може бути лише взятий до уваги при умові отримання з аптеки лікарських засобів представником страхової компанії за її письмовим дорученням на отримання матеріальних цінностей.

Від імені Асоціації О. Хмельницька запросила до співпраці лікувально-профілактичні заклади щодо напрацювання проектів змін до функціонуючого законодавства, що регулює обіг лікарських засобів, у тому числі з огляду на перспективу змін в законодавстві у зв’язку з введенням в дію Указом Президента від 29.12.2009 р. № 1124/2009 Рішення Ради національної безпеки і оборони України «Про стан соціально-демографічного розвитку, охорони здоров’я і ринку праці в Україні».

Також нею було запропоновано запрошувати висококваліфікованих спеціалістів Асоціації як консультантів до участі в проведенні заходів з фахових фармацевтичних питань.

Сергій Котов зупинився на необхідності співпраці між аптечними працівниками та фахівцями лікувально-профілактичних закладів, особливо в період ажіотажного попиту. Виписування лікарями рецептів на лікарські засоби є безумовно аксіомою.

Виявлено окремі факти порушення лікарями цих вимог, але управління охорони здоров’я працює над вирішенням цієї проблеми. Тобто, зазначена робота управлінням проводиться, але якщо до цього процесу підключиться Асоціація, ми будемо лише вдячні, підкреслив він.

Необхідно налагодити співпрацю фармацевтичної спільноти та органів влади в частині розробки нормативно-правових актів, підготовки фахівців та їх призначення на посади

Окремо слід розглянути питання щодо структурних підрозділів аптечних закладів, які розташовані на території лікувально-профілактичних закладів. Відмічали випадки відпуску ліків, хоча й за доступними цінами, але вони були вищими, ніж в аптеках, розташованих на території міста.

Хотілося б мати прозору процедуру ціноутворення на лікарські засоби, та універсальні ціни. Також слід у порядку співпраці з Асоціацією запросити в некомерційних цілях фахівців фармації до лікувально-профілактичних закладів задля ознайомлення з новими препаратами, особ­ливо вітчизняних товаровиробників.

Олександр Келим доповів щодо готовності спільноти до надзвичайних подій. Переважна більшість населення з готовністю сприймає негативну інформацію, особливо щодо великої кількості в аптечних закладах фальсифікованих лікарських засобів — до 50%. Негативна роль в цьому з боку ЗМІ, не виправдовує себе також політика щодо реклами ліків. Це, на думку О. Келима, дуже шкодить медицині. Він зазначив, що вважає цікавою пропозицію В. Пашкова щодо ініціювання створення в місті хоча б однієї державної аптеки.

В обговорені активну участь взяли головні лікарі міста Полтави Ольга Корнєва, Леонід Куроє­дов та В’ячеслав Томенко. Особливо всіх зацікавило питання інформування лікарів щодо характеристик нових лікарських засобів з боку фахівців Асоціації, в тому числі у частині доведення інформації, яка повинна розповсюджуватися органами державного контролю якості лікарських засобів. Крім того, В. Томенко підкреслив вагому роль у зниженні смертності в місті від ГРВІ та грипу своєчасності доставки ліків і фінансування лікувальних закладів. Він також повідомив про готовність щодо інформування фармацевтів про перелік найважливіших та необхідних ліків для лікування хворих в окремі періоди.

Юрій Худяк

Юрій Худяк, засновник ТОВ «ФФ «Ваша аптека», зупинився на проблемі сервісного обслуговування хворих та відповідальності аптек за їх лікування. Він також підкреслив, що жоден аптечний заклад не працює з націнкою вище ніж 25%, але зниженні націнки робить діяльність аптек фактично збитковою і тому проблема створення запасів для лікувальних закладів досить складна. На його думку, тут необхідні колективні зусилля,  і тому слід частіше зустрічатися фармацевтам та лікарям саме в такій обстановці.

Олег Білоножко, керуючий справами аптечної мережі «Велес», зупинився на питанні доцільності всеосяжного обладнання аптек пандусами. За його інформацією, в Полтаві всього 617 інвалідів-візочників, при цьому 70% з них закуповують ліки за допомогою близьких та родичів, 10% — отримують ліки за допомогою соціальних працівників і лише 20% закуповують самостійно.

А встановлення пандусу — дуже затратна частина будівництва аптечного закладу, яка в подальшому позначається на вартості ліків. Необхідно, по-перше, спростити процедуру погодження документів на будівництво пандусів, по-друге, вирішити питання їх доцільності в окремих района­х міста.

Встановлення пандусу — дуже затратна частина будівництва аптечного закладу, яка в подальшому позначається на вартості ліків
Олена Адамович

Олена Адамович зупинилася на відносинах підприємців фармацевтичної галузі з органами державного контролю. Вона розповіла присутнім про роль Держ­компідприємництва у питаннях реформування фармацевтичного ринку.

З моменту, коли почалось активне реформування ціноутворення на лікарські засоби у ЗМІ з’явилося багато негативу на адресу фармацевтів. Хоча фармацевтична діяльність, як правило, здійснюється з метою отримання прибутків, конкуренція на цьому ринку така, що, на її думку, АМКУ повинен розглядати питання демпінгу на продукцію, а не монопольного завищення цін.

Щодо пандусів, то вона запропонувала підготувати відповідний проект змін до Ліцензійних умов і з цього приводу повідомила, що за запрошенням Асоціації до Полтави пообіцяв приїхати один з керівників Держкомпідприємництва, що дасть можливість обговорити з ним проект змін до Ліцензійних умов.

Михайло Шлафер, представник відділу архітектури міста, висловив готовність співпрацювати з фармацевтичною спільнотою, зокрема з Асоціацією, в питаннях отримання дозволів на розміщення пандусів та надання довідок щодо можливості їх розташування.

Після закінчення обговорення Сергій Гершкович запропонував укласти угоду між Асоціаціє­ю та управлінням охорони здоров’я міста щодо співпраці на постійній основі. І доповів, що на найближчому засіданні профільної комісії міської ради буде надане відповідне доручення.

У цілому представниками міської влади, лікувально-профілактичних закладів міста, громадськості робота аптечних закладів міста визнана як позитивна і така, що відповідає вимогам законодавства. Запропоновано в подальшому провести засідання комісії з питань соціального захисту населення, охорони здоров’я, материнства і дитинства з цих питань та надати відповідні доручення.

Віталій Пашков,
член правління ПОГО
«Асоціація працівників
фармацевтичної галузі»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті