Законопроект «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо звільнення від оподаткування митом лікарських засобів та виробів медичного призначення»

29 Квітня 2014 4:12 Поділитися

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
ПОДАННЯ

Відповідно до статті 93 Конституції України в порядку законодавчої ініціативи подаю на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо звільнення від оподаткування митом лікарських засобів та виробів медичного призначення».

Доповідати законопроект на пленарному засіданні Верховної Ради України буде народний депутат України Дудка Володимир Володимирович.

Народні депутати України Дудка В.В.
Шипко А.Ф.
Развадовський В.Й.
Єремеєв І.М.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо звільнення від оподаткування митом лікарських засобів та виробів медичного призначення»

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Забезпечення населення недорогими лікарськими засобами та виробами медичного призначення є завданням держави.

Споживачами зазначеної продукції є хворі люди, а також громадяни, які мешкаючи в умовах «сучасної цивілізації» — коли якість продуктів харчування та стан екології працюють проти людини — вимушені підтримувати своє здоров’я за допомогою фармацевтичних засобів.

Задовольнити потреби усіх категорій громадян за відносно прийнятними цінами частково можливо завдяки тому, що згідно із законодавством фармацевтична продукція оподатковується ввізним митом за ставкою нуль відсотків.

Зазначені заходи держави дозволяють тримати відпускну ціну лікарських засобів та виробів медичного призначення на рівні, що дозволяє населенню купувати зазначену продукцію.

Разом з тим, у зв’язку з неузгодженістю деяких законодавчих актів, мають місце факти оподаткування деяких лікарських засобів, дозволених для застосування в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів, а також виробів медичного призначення ввізним митом за ставкою вісім з половиною відсотків. Зрозуміло, що тягар сплати цього мита лягає не на тих, хто продає лікарські засоби та вироби медичного призначення, а на тих, кому вони необхідні, тобто на населення.

Таким чином, деякі лікарські засоби та вироби медичного призначення, які користуються попитом, мають завищені ціни, а головне — споживачами цієї продукції є, саме, та категорія громадян, яка і без цього потребує матеріальної підтримки з боку держави: люди похилого віку, хворі, інші громадяни, яким для підтримки стану здоров’я необхідна медикаментозна допомога.

2. Цілі і завдання прийняття акта

Законопроект розроблено з метою звільнення від оподаткування митом, зокрема ввізним, лікарських засобів, дозволених для застосування в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів, а також виробів медичного призначення за переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

Завданням законопроекту є зниження цін на зазначену продукцію шляхом зменшення її вартості на розмір мита, який зараз є однією із суттєвих складових ціни.

3. Загальна характеристика і основні положення проекту акта

Законопроектом пропонується внести зміни до Митного кодексу України та Закону України «Про Митний тариф України» якими передбачити:

звільнення від оподаткування митом, зокрема ввізним, лікарських засобів, дозволених для застосування в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів, а також виробів медичного призначення за переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України;

узгодити положення зазначених вище законодавчих актів, а саме визначити, що в разі, коли згідно з Митним кодексом України або іншими законами з питань оподаткування товар звільнено від оподаткування митом, ставки ввізного мита, передбачені Митним тарифом України для оподаткування зазначеного товару, не застосовуються.

4. Стан нормативно-правової бази для прийняття проекту акта

Нормативно-правова база для прийняття цього проекту складається з Конституції України, Митного кодексу України та Закону України «Про Митний тариф України».

Реалізація положень законопроекту після його прийняття не потребуватиме внесення змін до інших законів України.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту Закону не потребуватиме додаткових витрат з Державного бюджету України. За даними Міністерства доходів і зборів у 2013 році було сплачено до Державного бюджету 33,3 млн. гривень митних платежів товарів за кодами УКТЗЕД із ставками митного тарифу 8 відсотків та 8,9 відсотків.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття акта

Очікується, що у зв’язку із прийняттям акта буде усунута неузгодженість, яка на сьогодні існує в законодавстві стосовно оподаткування митом лікарських засобів та виробів медичного призначення. Крім того, очікується зниження цін на зазначену продукцію, що підвищить соціальний захист найбільш вразливих верств населення України.

Народні депутати України Дудка В.В.
Шипко А.Ф.
Развадовський В.Й.
Єремеєв І.М.

Проект

від 24.04.2014 р. за реєстраційним № 4768

ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до Митного кодексу України щодо звільнення від оподаткування митом лікарських засобів та виробів медичного призначення

Верховна Рада України постановляє:

I. Частину першу статті 282 Митного кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2012 р., №№ 44-48, ст. 552; 2013 р., № 19-20, ст.187) доповнити пунктом 20 такого змісту:

«20) лікарські засоби, дозволені для застосування в Україні та внесені до Державного реєстру лікарських засобів, а також вироби медичного призначення за переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.».

II. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності через місяць з дня його опублікування, крім пункту 3 цього розділу, який набирає чинності з дня, наступного за днем опублікування цього Закону.

2. Статтю 2 Закону України «Про Митний тариф України» (Закон України від 19 вересня 2013 року № 584-VII) доповнити новою частиною такого змісту:

«Якщо товар, що ввозиться на митну територію України, у випадках, встановлених Митним кодексом України або іншими законами з питань оподаткування, звільняється від оподаткування митом, ставки ввізного мита, передбачені Митним тарифом України для оподаткування зазначеного товару, не застосовуються незалежно від товарної позиції УКТЗЕД за якою його класифіковано.».

3. Кабінету Міністрів України у місячний строк з дня опублікування цього Закону:

привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити перегляд, прийняття і скасування міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону.

Голова Верховної Ради України О. Турчинов

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ
до проекту Закону України «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо звільнення від оподаткування митом лікарських засобів та виробів медичного призначення»

Чинна редакція Нова редакція
Митний кодекс України Митний кодекс України
Стаття 282. Звільнення від оподаткування митом (податкові пільги) Стаття 282. Звільнення від оподаткування митом (податкові пільги)
1. У випадках, встановлених цим Кодексом та іншими законами з питань оподаткування, при ввезенні на митну територію України або вивезенні за її межі від оподаткування митом звільняються: 1. У випадках, встановлених цим Кодексом та іншими законами з питань оподаткування, при ввезенні на митну територію України або вивезенні за її межі від оподаткування митом звільняються:
<пункти 1 — 19 > <пункти 1 — 19 >
20) лікарські засоби, дозволені для застосування в Україні та внесені до Державного реєстру лікарських засобів, а також вироби медичного призначення за переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.
Митний тариф України Митний тариф України
Стаття 2. Ставки ввізного мита можуть встановлюватися або змінюватися виключно шляхом внесення змін до Митного тарифу України в порядку, визначеному законом. Стаття 2. Ставки ввізного мита можуть встановлюватися або змінюватися виключно шляхом внесення змін до Митного тарифу України в порядку, визначеному законом.
Якщо товар, що ввозиться на митну територію України, у випадках, встановлених Митним кодексом України або іншими законами з питань оподаткування, звільняється від оподаткування митом, ставки ввізного мита, передбачені Митним тарифом України для оподаткування зазначеного товару, не застосовуються незалежно від товарної позиції УКТЗЕД за якою його класифіковано.
Народні депутати України Дудка В.В.
Шипко А.Ф.
Развадовський В.Й.
Єремеєв І.М.

ВИСНОВОК

щодо результатів здійснення антикорупційної експертизи проекту нормативно-правового акта

від 21.05.2014 р.

Назва проекту акта: проект Закону про внесення змін до Митного кодексу України щодо звільнення від оподаткування митом лікарських засобів та виробів медичного призначення

Реєстр. № 4768 від 24.04.2014р.

Суб’єкт права законодавчої ініціативи: Народними депутатами України Дудкою В.В. та іншими.

Головний комітет з підготовки і попереднього розгляду – Комітет з питань податкової та митної політики

У проекті акта виявлено корупціогенні фактори – проект акта не відповідає вимогам антикорупційного законодавства – (рішення Комітету від 21 травня 2014 року, протокол №40.)

Проект Закону, на думку суб’єкта законодавчої ініціативи, може вирішити питання зниження цін на лікарські засоби та вироби медичного характеру шляхом зменшення її вартості на розмір мита.

У проекті акта виявлено такі невідповідності:

Законопроектом не регламентується адміністративна процедура щодо встановлення митними органами чіткого переліку кодів та описів УКТЗЕД товарів (ліків) на які мають розповсюджуватися митні пільги.

Доцільно було б отримати висновок Кабінету Міністрів України, міністерств щодо доцільності законодавчої ініціативи, підтримки вітчизняних виробників фармацевтичної продукції.

Ураховуючи викладене зазначений законопроект направити на доопрацювання.

Голова Комітету В. Чумак

ВИСНОВОК

на проект Закону України «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо звільнення від оподаткування митом лікарських засобів та виробів медичного призначення»

У законопроекті пропонується доповнити ч. 1 ст. 282 Митного кодексу України новим пунктом 20, передбачивши, що у випадках, встановлених цим Кодексом та іншими законами з питань оподаткування, при ввезенні на митну територію України або вивезенні за її межі від оподаткування митом звільняються лікарські засоби, дозволені для застосування в Україні та внесені до Державного реєстру лікарських засобів, а також вироби медичного призначення за переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

Також пропонується доповнити ст. 2 Закону України «Про Митний тариф України» новою частиною, згідно з якою, якщо товар, що ввозиться на митну територію України, у випадках, встановлених Митним кодексом України або іншими законами з питань оподаткування, звільняється від оподаткування митом, ставки ввізного мита, передбачені Митним тарифом України для оподаткування зазначеного товару, не застосовуються незалежно від товарної позиції УКТЗЕД, за якою його класифіковано.

Законопроект, як зазначається у Пояснювальній записці до нього, спрямований, насамперед, на забезпечення зниження цін на лікарські засоби та вироби медичного призначення і підвищення соціального захисту найбільш вразливих верств населення України.

Головне управління з приводу внесеного законопроекту вважає за доцільне висловити такі зауваження.

1. Звертаємо увагу на невідповідність між назвою проекту і його змістом, оскільки у його назві не дістало відображення те, що проект передбачає внесення відповідних змін до Закону України «Про Митний тариф України».

2. Використане у законопроекті поняття «вироби медичного призначення» було б слушним замінити на поняття «медичні вироби», яке використовується у чинному законодавстві і під яким, зокрема, розуміються «прилади, комплекси, системи, обладнання, апарати, інструменти, пристрої, імплантанти, приладдя, матеріали або інші вироби, в тому числі інвазивні медичні вироби; медичні вироби для діагностики in vitro…» (постанова Кабінету Міністрів України № 1497 від 9 листопада 2004 р. «Про затвердження Порядку державної реєстрації медичної техніки та виробів медичного призначення»).

3. Звертаємо увагу на те, що відповідно до п. 13 ч. 1 ст. 282 Митного кодексу України у випадках, встановлених цим Кодексом та іншими законами з питань оподаткування, при ввезенні на митну територію України або вивезенні за її межі від оподаткування митом звільняються фармацевтична продукція, сполуки, що використовуються для її виготовлення, які не виробляються в Україні та класифікуються за товарними групами 28, 29, 30 УКТ ЗЕД, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України. Такий перелік, зокрема, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2004 р. № 1568 «Питання звільнення від обкладення ввізним митом фармацевтичної продукції та сполук, що використовуються для її виготовлення, які не виробляються в Україні».

Слід також зауважити, що у Митному тарифі України, встановленому Законом України «Про Митний тариф України» від 19 вересня 2013 р. №584-VII, для всіх товарів, що належать до товарної групи 30 (Фармацевтична продукція) УКТЗЕД, пільгові і повні ставки ввізного мита встановлені на сьогодні на нульовому рівні.

У цьому зв’язку звертаємо увагу на відсутність у Пояснювальній записці до проекту чітких обґрунтувань недостатності вищерозглянутих чинних правових норм щодо митно-тарифного регулювання ввезення в Україну відповідної продукції для врегулювання проблем, на розв’язання яких спрямований законопроект.

4. На думку Головного управління, передбачені проектом зміни до ст. 2 Закону України «Про Митний тариф України», є зайвими, оскільки звільнення на законодавчому рівні у тих чи інших випадках товарів від оподаткування ввізним митом (наприклад, шляхом внесення відповідних змін до Митного кодексу України) своїм наслідком має незастосування щодо відповідних товарів ставок ввізного мита, передбачених для нього у Митному тарифі України, встановленому Законом України «Про Митний тариф України» від 19 вересня 2013р. №584-VII.

5. Звертаємо увагу на невідповідність внесеної законодавчої пропозиції, в частині набрання чинності Закону, проект якого розглядається, принципу стабільності податкового законодавства, закріпленого у пп. 4.1.9 п. 4.1 ст. 4 Податкового кодексу України, за яким зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.

6. У Пояснювальній записці до проекту відсутні належні аргументи на користь того, що передбачене ним звільнення від оподаткування ввізним митом лікарських засобів та виробів медичного призначення не спричинить відчутний негативний вплив на господарську діяльність українських виробників аналогічних товарів, не наведено чітких обґрунтувань висунутого у ній твердження про те, що прийняття законопроекту призведе до зниження цін на відповідні товари в Україні, а також відсутня чітка інформація про прогнозні величини бюджетних втрат,яких можна очікувати в результаті прийняття законопроекту.

7. Виходячи з вимог ст. 116 Конституції України, згідно з якою Кабінет Міністрів України забезпечує проведення податкової політики, організовує і забезпечує здійснення зовнішньоекономічної діяльності України, митної справи, щодо внесеного законопроекту доцільно отримати висновок Уряду.

Керівник Головного управління В.І. Борденюк
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті