Державні закупівлі: АМКУ розглянуто 19 скарг щодо встановлення МОЗ дискримінаційних вимог

Державні закупівлі: АМКУ розглянуто 19 скарг щодо встановлення МОЗ дискримінаційних вимогЯк інформує Антимонопольний комітет України (АМКУ), станом на 28 вересня 2014 р. органом оскарження — Постійно діючою адміністративною колегією АМКУ — було прийнято до розгляду 118 скарг щодо порушень замовниками проведення процедур державних закупівель лікарських засобів та виробів медичного призначення, з них щодо препаратів — 77 скарг; виробів медичних, устаткування — 41 скарга.

У тому числі до розгляду прийнято 31 скаргу щодо встановлення МОЗ України дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів. З них розглянуто 19 скарг і за ними винесено рішення щодо:

  • відмови в задоволенні скарги — 9;
  • задоволення частково (внесення змін до документації з проведення торгів) — 4;
  • припинення розгляду — 6.

На сьогодні на розгляді в АМКУ знаходиться 12 скарг на дії МОЗ України. Законодавством встановлено, що розгляд скарг на проведення процедур державних закупівель має здійснюватися протягом 30 робочих днів. Розуміючи складність ситуації, що склалася в державі із забезпеченням хворих лікарськими засобами, Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ вживає всіх заходів щодо скорочення цих строків.

З цією метою прийняття скарг до розгляду і повідомлення замовника і скаржника про визначений час їх розгляду здійснюється, як правило, не протягом 3 робочих днів, як це передбачено законодавством, а в той самий або на наступний день. Однак їх розгляд передбачає отримання необхідної інформації та пояснень від замовника, висновків від експертних організацій, інших осіб. За відсутності цих відомостей прийняття об’єктивного рішення неможливе. З метою економії часу відповідні запити, зокрема про надання документації конкурсних торгів та пояснень по суті скарг, надсилаються в день прийняття скарги до розгляду. До того ж це здійснюється із застосуванням як традиційного поштового зв’язку, так і електронної пошти, факсимільного зв’язку. Аналіз отриманої інформації по суті скарги здійснюється в максимально стислі строки.

Вжиття зазначених заходів дозволяє навіть за умов 70% скорочення фінансування діяльності АМКУ призначати дату розгляду скарг на закупівлі лікарських засобів на 8–10 день з дня надходження.

Відповідно до законодавства відповіді на запити Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ мають надаватися, зокрема, замовниками, протягом 3 робочих днів. Однак є непо­одинокі випадки, коли замовник не поспішає реагувати на них або надає відповідні пояснення, документи та матеріали за день до встановленої органом оскарження дати розгляду скарги. Типовими проблемами під час розгляду скарг на процедури закупівель лікарських засобів та виробів медичного призначення є й те, що відповіді по суті скарг нерідко носять формальний характер та не містять відповіді на питання, які підіймають скаржники. Це неминуче призводить до більш тривалого їх розгляду.

Крім того, процедура прийняття органом оскарження рішення передбачає публічний порядок із залученням усіх зацікавлених осіб — скаржника, замовника, третіх осіб, громадськості. Виконання цієї вимоги передбачає завчасне інформування про дату розгляду і вимагає певного часу для відповідного реагування зацікавлених осіб.

Зазначені обставини, у свою чергу, призводять до більш тривалого проведення процедур державних закупівель, у тому числі таких соціально важливих лікарських засобів, як:

  • для лікування онкологічних та онкогематологічних хворих (оголошення № 143411, № 143437, № 143352);
  • для лікування дітей, хворих на онкологічні та онкогематологічні захворювання (оголошення № 140248, № 140334, № 159011, № 159886);
  • для лікування хворих із серцево-судинними і судинно-мозковими захворюваннями (оголошення № 143712);
  • протитуберкульозні препарати (оголошення № 146479).

У ході розгляду скарг, що стосуються дискримінаційних вимог, встановлених у документації конкурсних торгів, було виявлено такі порушення:

1) встановлення вимог (технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі), яким відповідає продукція лише 1 виробника, що призводить до обмеження конкуренції між учасниками торгів;

2) незазначення замовником у документації конкурсних торгів інформації про необхідні кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме: замовником не вказано інформацію про кількість предмета закупівлі відповідно до форм випуску та дозувань, які визначені ним у документації конкурсних торгів, що не дозволяє учасникам процедури закупівлі належним чином підготувати свою пропозицію;

3) необґрунтоване об’єднання непов’язаних між собою товарів в 1 лот, у результаті чого участь у торгах можуть взяти лише суб’єкти господарювання, які мають можливість запропонувати весь предмет закупівлі в сукупності. Зазначені обставини, у свою чергу, можуть призвести до звуження кола потенційних учасників процедур закупівель та завищення вартості товару;

4) включення замовником до істотних умов договору про закупівлю вимог, які не відповідають чинному законодавству України та порушують права учасників процедур закупівель (наприклад щодо відшкодування постачальником витрат уповноваженого підприємства замовника на поставку товару до кінцевих одержувачів (закладів охорони здоров’я) та інших витрат, пов’язаних з організацією виконання замовником договору).

АМКУ було прийнято 4 рішення, якими МОЗ України було зобов’язано внести зміни до документації конкурсних процедур державних закупівель.

Протягом 2014 р. жодне рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду скарг на порушення МОЗ України процедур закупівель за державні кошти, не було оскаржене до суду.

За матеріалами http://www.amc.gov.ua
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті