Засідання правління АПАУ: визначено позицію асоціації з ключових питань

Наше видання неодноразово висвітлювало діяльність Всеукраїнської громадської організації «Аптечна професійна асоціація України» (далі — АПАУ), адже це одна з найбільших аптечних асоціацій України. Нагадаємо, що 4 вересня 2014 р. відбулася конференція АПАУ, під час якої було обрано правління організації та визначено основні напрямки її подальшої діяльності. 11 листопада поточного року правління АПАУ відвідало Волинь, де відбулася зустріч представників асоціації з колегами. Нині АПАУ продовжує активну роботу щодо створення ефективної платформи для відстою­вання інтересів аптечного бізнесу та формування цивілізованих відносин у сегменті роздрібної реалізації фармацевтичної продукції. 20 листопада 2014 р. відбулося чергове засідання правління АПАУ, в ході якого учасники заходу сформували спільну позицію щодо ключових питань подальшого розвитку асоціації, ставлення до подій, що відбуваються навколо професійної фармацевтичної бізнес-спільноти, та бачення подальших кроків з удосконалення регуляторної політики.

Засідання правління АПАУ: визначено позицію асоціації з ключових питань

Під час засідання правління АПАУ розглянуло питання щодо форми громадського об’єднання, яке є найбільш прийнятною на сьогодні. Олег Никулишин, голова правління АПАУ, звернув увагу присутніх на те, що асоціація працює відповідно до Закону України «Про громадські об’єднання».

Зазначимо, що на сьогодні відбулися зміни в організаційній структурі АПАУ. Визначено, що в складі асоціації працюють комісії з різних питань, до яких входять члени правління АПАУ. Зокрема, створено 7 комісій: фінансів та обліку; а­удиту, моніторингу та етики; юридична комісія; якості та стандартів; міжнародних зв’язків, зовнішніх зв’язків та партнерства; маркетингу та реклами. Як бачимо, діяльність асоціації все більше набуває європейської спрямованості.

Що на сьогодні представляє собою АПАУ? Відповідь на це питання було надано у презентації щодо проекту стратегії комісії з маркетингу АПАУ. Метою комісії з маркетингу є створення репутації АПАУ як організації, що формує й гарантує виконання правил роздрібного ринку. Її завдання:

  • активні й регулярні комунікації з ринком;
  • популярність і вигоди для потенційних клієнтів: професійної громадськості (аптечні компанії, фармацевти і провізори, лікарі і т.д.), клієнтів та пацієнтів, органів державної влади та місцевого самоврядування;
  • формування реальних вигод для потенційних членів, комунікація з ними й донесення інформації про вигоди для них. Залучення до асоціації в якості членів або партнерів АПАУ;
  • формування та доведення до відома учасників ринку позиції АПАУ.

Наша довідка: АПАУ було засновано в 2007 р. За ці роки вона пропонувала ряд ініціатив, спрямованих на розвиток фармацевтичної галузі та поліпшення медикаментозного забезпечення населення України. На сьогодні асоціація — це більше 2500 аптечних закладів, розташованих у всіх областях України, у яких працює більше 12 тис. фармацевтичних працівників.

Звичайно, це значна кількість, але для того, щоб голос організації було почуто суспільством, необхідно розширювати присутність на ринку України та залучати нових членів. Першочергове завдання — довести всім, що АПАУ поза політикою й у асоціації є власна точка зору з усіх питань, яка базується на практичному досвіді, баченні стратегічних цілей розвитку шляхів покращення медикаментозного забезпечення населення України та системи охорони здоров’я, у рамках чинного законодавства України та прагнень наблизитися до країн Європейського Союзу. Необхідно прописати процедуру формування позиції і узгодження з усіма членами Правління з урахуванням стратегії та іміджу АПАУ. Має бути офіційна позиція асоціації, закріплена в прес-релізах або відкритих листах за всіма робочими групами при всіх органах влади, за всіма заходами, у яких АПАУ офіційно бере участь.

На сьогодні актуальним питанням для фармацевтичного бізнесу є формування позитивного іміджу аптечного закладу. Адже останнім часом складаються ситуації, які негативно позначаються на ньому. З огляду на це правління АПАУ розглянуло подію, яка відбулася 19 листопада 2014 р. перед Кабінетом Міністрів України.

Щодо ставлення до цієї акції члени правління АПАУ узгодили спільну позицію, яку наведено нижче.

Позиція ВГО «Аптечна професійна асоціація України»

1. Асоціація підтримувала та підтримує ініціативу стосовно запровадження предметно-кількісного обліку на комбіновані кодеїновмісні препарати. При цьому АПАУ ініціюватиме на рівні МОЗ України розробку змін до нормативно-правової бази у сфері предметно-кількісного обліку, які передбачатимуть, що відпуск препаратів, які підлягають такому обліку, може здійснюватися лише за наявності в аптечному закладі РРО. Тобто фізичні особи — підприємці, в аптеках яких не встановлено фіскальні касові апарати, не зможуть реалізовувати такі ліки. На думку членів правління, таке рішення сприятиме не лише удосконаленню предметно-кількісного обліку, а й допоможе в протидії ухилянню від оподаткування та потрапляння в легальний обіг заборонених лікарських засобів.

2. АПАУ звертатиметься з цього питання до МОЗ України з проханням у місячний термін розробити проект нормативно-правового акта, яким запроваджуватиметься особливий режим предметно-кількісного обліку комбінованих кодеїновмісних препаратів, враховуючи те, що ця регуляція має розповсюджуватися саме на лікарські засоби, які відіграють ключову роль в немедичному споживанні комбінованих кодеїновмісних ліків. АПАУ має свої пропозиції та бачення потрібних змін, фахівці асоціації готові брати активну участь в розробці необхідних нормативно правових документів. Зокрема АПАУ пропонуватиме запровадження предметно-кількісного обліку на комбіновані кодеїновмісні препарати з урахуванням дози кодеїну. Тобто, необхідно затвердити граничну дозу кодеїну в складі комбінованого лікарського засобу, яку можна відпускати з аптечного закладу споживачеві без рецепта. Якщо ж мова йтиме про придбання більшої дози, ніж встановлено для безрецептурного відпуску, застосовуватиметься предметно-кількісний облік. Зазначимо, що питання обігу комбінованих кодеїновмісних препаратів в окремих аптеках не вперше використовується як підстава для звинувачень аптечних закладів у неетичній поведінці, а це кидає тінь на всіх операторів ринку. Тому необхідно поставити крапку у цьому питанні.

3. Правління АПАУ повідомляє, що з 03.06.2014 р. Михайла Пасічника звільнено з посади президента асоціації за власним бажанням й на сьогодні він не має відношення до діяльності АПАУ.

4. АПАУ інформує усіх учасників ринку та інших зацікавлених осіб, що заяви, які пролунали під час мітингу 19.11.2014 р. не відповідають дійсності.

Наше видання й надалі слідкуватиме за діяльністю АПАУ та інформуватиме про це читачів.

Олена Приходько, фото автора

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті