Законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» (щодо фінансування відомчих установ та закладів охорони здоров’я у перехідний період)

03 Березня 2015 5:54 Поділитися

ПОДАННЯ

проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» (щодо фінансування відомчих установ та закладів охорони здоров’я у перехідний період)

Відповідно до статті 93 Конституції України, статті 89 Регламенту Верховної Ради України в порядку законодавчої ініціативи вношу на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» (щодо фінансування відомчих установ та закладів охорони здоров’я у перехідний період). Доповідати проект Закону на пленарному засіданні Верховної Ради України буду особисто.

Додатки:

1. Проект Закону України — на 2 арк.

2. Пояснювальна записка — на 9 арк.

3. Порівняльна таблиця на – на 3 арк.

4. Додаток № 1 до проекту Закону – на 1 арк.

5. Проект постанови Верховної Ради України — на 1 арк.

6. Електронні файли вищезазначених документів.

Народний депутат України Яриніч К.В.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет на 2015 рік» (щодо фінансування відомчих установ та закладів охорони здоров’я у перехідний період)

1. Обґрунтування необхідності прийняття Проекту Закону

28 грудня 2014 року Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин».

Відповідно до частини другої Розділу ІІ «Прикінцеві положення» цього Закону Кабінету Міністрів України доручено впродовж року з дня набрання чинності цим Законом розробити проекти законів України з питань охорони здоров’я, передбачивши здійснення заходів щодо передачі відомчих установ та закладів охорони здоров’я, клінік науково-дослідних інститутів до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я та  запровадження нового механізму фінансового забезпечення медичної допомоги.

В той же час, ст. 28 Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» Кабінету Міністрів України доручено до 1 січня 2015 року забезпечити передачу в установленому порядку закладів, установ, організацій та заходів, визначених у додатку № 10 до цього Закону, на фінансування/надання фінансової підтримки з місцевих бюджетів та встановлено, що видатки на фінансування/надання фінансової підтримки закладам, установам, організаціям та проведення заходів, визначених у додатку № 10 до цього Закону, плануються на 2015 рік у відповідних місцевих бюджетах.

Проте, центральними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування до теперішнього часу не розроблено чіткого порядку фінансування медичних закладів, що мають бути передані на утримання за рахунок місцевих бюджетів (додаток № 10 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік»). Розроблення такого порядку ускладнюється в тому числі й у зв’язку з лінійно-виробничим принципом розташування відомчих медичних закладів залізничного транспорту, яке чітко не пов’язане з межами адміністративно-територіальних одиниць.

Положенням про порядок передачі об’єктів права державної власності, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 21.09.1998 р. № 1482, передбачені конкретні заходи для забезпечення передачі підприємств з державної в комунальну власність, виконання яких за процедурою потребуватиме від трьох до шести місяців. Також відповідно до Кодексу законів про працю України необхідно за два місяці попередити працівників закладів про істотні зміни умов праці, за три місяці – профспілкові комітети.

Оскільки, органи місцевого самоврядування не мають права фінансувати медичні заклади до моменту їх перепідпорядкування, на зазначений перехідний період, у зв’язку з правовою колізією, що виникла, відомчі медичні заклади залишаться без фінансування, що призведе до зриву лікувального процесу, припиненню функціонуванні даних закладів охорони здоров’я, скорочення робочих місць та руйнування кадрової інфраструктури досвідчених, висококваліфікованих фахівців.

Відтак, термінового вирішення потребує питання законодавчого врегулювання механізму фінансування відомчих закладів охорони здоров’я у перехідний період до моменту їх перепідпорядкування.

2. Цілі та завдання проекту Закону

Основною ціллю прийняття проекту Закону є врегулювання питання фінансування відомчих закладів та установ охорони здоров’я (відповідно до додатку № 10 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік») на перехідний період до здійснення їх передачі з державної в комунальну власність.

3. Загальна характеристика і основні положення проекту Закону

Законопроектом пропонується встановити, що до моменту здійснення передачі відомчих установ та закладів охорони здоров’я, визначених у додатку № 10 до цього Закону, до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, видатки на їх фінансування/надання фінансової підтримки тимчасово, але не довше, ніж до закінчення поточного бюджетного періоду,  здійснюються з загального фонду Державного бюджету України за бюджетними програми, бюджетні призначення щодо яких встановлені Законом України «Про Державний бюджет на 2014 рік» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 9, ст.93 із наступними змінами), при цьому щомісячні бюджетні асигнування загального фонду Державного бюджету України за даними бюджетними програмами не можуть перевищувати 1/12 обсягу їх бюджетних призначень, визначених Законом України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» (ВВР), 2014, № 9, ст.93 із наступними змінами).

При, цьому видатки на фінансування/надання фінансової підтримки відомчим установам та закладам охорони здоров’я, визначених у додатку № 10 до цього Закону, до моменту здійснення їх передачі до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, пропонується здійснювати за рахунок бюджетних призначень, встановлених Законом України «Про Державний бюжет України на 2015 рік» за програмою КПКВ 2311410 «Медична субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам».

Дія цього проекту Закону поширюватиметься на 107 закладів, установ та організацій охорони здоров’я відповідно до додатку № 10 до Закону України «Про Державний бюджет на 2015 рік» , а саме:

№  з/п Адміністративно-територіальна одиниця та заклади, установи, організації та заходи, які передаються на фінансування/надання фінансової підтримки з місцевих бюджетів
  Вінницька область
1 Державний заклад «Відділкова лікарня станції Жмеринка Південно-Західної залізниці», Вінницька область
2 Державний заклад «Відділкова лікарня станції Козятин Південно-Західної залізниці», Вінницька область
3 Державний заклад «Вузлова клінічна лікарня станції Вінниця Південно-Західної залізниці», Вінницька область
4 Державний заклад «Лінійна лікарня станції Вапнярка державного підприємства «Одеська залізниця», Вінницька область
Волинська область
1 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Ковель державного територіально-галузевого об’єднання «Львівська залізниця», Волинська область
Дніпропетровська область
1 Державний заклад «Дорожня клінічна лікарня станції Дніпропетровськ державного підприємства «Придніпровська залізниця», м. Дніпропетровськ
2 Державний заклад «Відділкова лікарня станції Нижньодніпровськ – Вузол державного підприємства «Придніпровська залізниця», Дніпропетровська область
3 Державний заклад «Відділкова лікарня станції Кривий Ріг – Головний державного підприємства «Придніпровська залізниця», Дніпропетровська область
4 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Верхівцеве державного підприємства «Придніпровська залізниця», Дніпропетровська область
5 Державний заклад «Вузлова лікарня станції П’ятихатки державного підприємства «Придніпровська залізниця», Дніпропетровська область
6 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Синельникове-2 державного підприємства «Придніпровська залізниця», Дніпропетровська область
7 Державний заклад «Лінійна лікарня станції Апостолове державного підприємства «Придніпровська залізниця», Дніпропетровська область
8 Державний заклад «Дорожня станція переливання крові державного підприємства «Придніпровська залізниця», м. Дніпропетровськ
9 Державний заклад «Спеціалізована медико-санітарна частина № 6 Міністерства охорони здоров’я України», м. Дніпропетровськ
10 Державний заклад «Спеціалізована медико-санітарна частина № 7 Міністерства охорони здоров’я України», м. Павлоград, Дніпропетровська обл.
11 Державний заклад «Спеціалізована медико-санітарна частина № 15 Міністерства охорони здоров’я України», м. Павлоград, Дніпропетровська обл.
12 Спеціалізована медико-санітарна частина № 8 МОЗ, м. Дніпродзержинськ, Дніпропетровської обл.
13 Державний заклад «Спеціалізована медико-санітарна частина № 9 Міністерства охорони здоров’я України», м. Жовті Води, Дніпропетровська обл.
Донецька область
1 Державний заклад «Дорожня лікарня станції Ясинувата державного підприємства «Донецька залізниця», Донецька обл.
2 Державний заклад «Дорожня клінічна лікарня станції Донецьк державного підприємства «Донецька залізниця», м. Донецьк
3 Державний заклад «Відділкова лікарня станції Дебальцеве державного підприємства «Донецька залізниця», Донецька область
4 Державний заклад «Відділкова лікарня на станції Красний Лиман державного підприємства «Донецька залізниця», Донецька область
5 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Волноваха державного підприємства «Донецька залізниця», Донецька область
6 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Артемівськ державного підприємства «Донецька залізниця», Донецька область
7 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Красноармійськ державного підприємства «Донецька залізниця», Донецька область
8 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Маріуполь Донецької залізниці», Донецька область
9 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Слов’янськ державного підприємства «Донецька залізниця», Донецька область
10 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Іловайськ державного підприємства «Донецька залізниця», Донецька область
11 Державний заклад «Лінійна поліклініка станції Авдіївка державного підприємства «Донецька залізниця», Донецька область
12 Державний заклад «Лінійна поліклініка станції Микитівка державного підприємства «Донецька залізниця», Донецька область
Житомирська область
1 Відділкова лікарня станції Коростень Південно-Західної залізниці, Житомирська область
2 Державний заклад «Вузлова поліклініка станції Житомир Південно-Західної залізниці», м. Житомир
Закарпатська область
1 Державний заклад «Відділкова клінічна лікарня станції Ужгород державного територіально-галузевого об’єднання «Львівська залізниця», Закарпатська область
2 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Королево державного територіально-галузевого об’єднання «Львівська залізниця», Закарпатська область
3 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Чоп державного територіально-галузевого об’єднання «Львівська залізниця», Закарпатська область
4 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Мукачеве державного територіально-галузевого об’єднання «Львівська залізниця», Закарпатська область
Запорізька область
1 Державний заклад «Відділкова клінічна лікарня станції Запоріжжя-2 державного підприємства «Придніпровська залізниця», м. Запоріжжя
2 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Пологи державного підприємства «Придніпровська залізниця», Запорізька область
3 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Мелітополь державного підприємства «Придніпровська залізниця», Запорізька область
4 Державний заклад «Спеціалізована медико-санітарна частина № 1» МОЗ, м. Енергодар, Запорізька область
Івано-Франківська область
1 Державний заклад «Відділкова лікарня станції Івано-Франківськ державного територіально-галузевого об’єднання «Львівська залізниця», Івано-Франківська область
2 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Коломия державного територіально-галузевого об’єднання «Львівська залізниця», Івано-Франківська область
Київська область
1 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Фастів Південно-Західної залізниці», Київська область
2 Державний заклад «Спеціалізована медико-санітарна частина № 5 Міністерства охорони здоров’я України», м. Славутич, Київська обл.
3 Державний заклад «Спеціалізована медико-санітарна частина № 16 Міністерства охорони здоров’я України» м. Чорнобиль, Київська обл.
Кіровоградська область
1 Державний заклад «Відділкова лікарня станції Знам’янка державного підприємства «Одеська залізниця», Кіровоградська область
2 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Гайворон державного підприємства «Одеська залізниця», Кіровоградська область
3 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Помічна державного підприємства «Одеська залізниця», Кіровоградська область
4 Державний заклад «Спеціалізована медико-санітарна частина № 17 Міністерства охорони здоров’я України», смт. Смоліне,  Кіровоградська обл.
5 Державний заклад «Спеціалізована медико-санітарна частина № 19 Міністерства охорони здоров’я України», м. Кіровоград
Луганська область
1 Державний заклад «Відділкова лікарня станції Луганськ державного підприємства «Донецька залізниця», м. Луганськ
2 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Попасна державного підприємства «Донецька залізниця», Луганська область
3 Державний заклад «Лінійна поліклініка станції Сватове державного підприємства «Донецька залізниця», Луганська область
Львівська область
1 Державний заклад «Дорожня лікарня N 2 станції Стрий державного територіально-галузевого об’єднання «Львівська залізниця», Львівська область
2 Державний заклад «Клінічна лікарня державного територіально-галузевого об’єднання «Львівська залізниця», м. Львів
3 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Самбір державного територіально-галузевого об’єднання «Львівська залізниця», Львівська область
4 Державний заклад «Дорожня поліклініка державного територіально-галузевого об’єднання «Львівська залізниця», м. Львів
5 Державний заклад «Дорожня станція переливання крові державного територіально-галузевого об’єднання «Львівська залізниця», м. Львів
Миколаївська область
1 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Миколаїв державного підприємства «Одеська залізниця», м. Миколаїв
2 Державний заклад «Спеціалізована медико-санітарна частина № 2 Міністерства охорони здоров’я України», м. Южноукраїнськ, Миколаївська обл.
Одеська область
1 Державний заклад «Дорожня лікарня державного підприємства «Одеська залізниця», м. Одеса
2 Державний заклад «Дорожня дитяча клінічна лікарня державного підприємства «Одеська залізниця», м. Одеса
3 Державний заклад «Відділкова лікарня станції Котовськ державного підприємства «Одеська залізниця», Одеська область
4 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Роздільна державного підприємства «Одеська залізниця», Одеська область
5 Державний заклад «Лінійна поліклініка станції Рені державного підприємства «Одеська залізниця», Одеська область
6 Державний заклад «Амбулаторія станції Арциз державного підприємства «Одеська залізниця», Одеська область
7 Державний заклад «Лінійна амбулаторія станції Білгород-Дністровський державного підприємства «Одеська залізниця», Одеська область
8 Державне підприємство «Станція переливання крові державного підприємства «Одеська залізниця», м. Одеса
Полтавська область
1 Державний заклад «Відділкова клінічна лікарня станції Полтава статутного територіально-галузевого об’єднання «Південна залізниця», м. Полтава
2 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Гребінка статутного територіально-галузевого об’єднання «Південна залізниця», Полтавська область
3 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Кременчук статутного територіально-галузевого об’єднання «Південна залізниця», Полтавська область
4 Державний заклад «Лінійна поліклініка станції Ромодан статутного територіально-галузевого об’єднання «Південна залізниця», Полтавська область
Рівненська область
1 Державний заклад «Відділкова лікарня станції Рівне державного територіально-галузевого об’єднання «Львівська залізниця», м. Рівне
2 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Сарни державного територіально-галузевого об’єднання «Львівська залізниця», Рівненська область
3 Державний заклад «Спеціалізована медико-санітарна частина № 3 Міністерства охорони здоров’я України», м. Кузнецовськ, Рівненська обл.
Сумська область
1 Державний заклад «Відділкова лікарня станції Конотоп Південно-Західної залізниці», Сумська область
2 Державний заклад «Лінійна лікарня станції Хутір-Михайлівський Південно-Західної залізниці», Сумська область
3 Державний заклад «Лінійна поліклініка станції Ромни статутного територіально-галузевого об’єднання «Південна залізниця», Сумська область
4 Державний заклад «Лінійна поліклініка станції Суми статутного територіально-галузевого об’єднання «Південна залізниця», м. Суми
5 Державний заклад «Лінійна поліклініка станції Смородино статутного територіально-галузевого об’єднання «Південна залізниця», Сумська область
Тернопільська область
1 Державний заклад «Відділкова клінічна лікарня станції Тернопіль державного територіально-галузевого об’єднання «Львівська залізниця», м. Тернопіль
Харківська область
1 Державний заклад «Дорожня клінічна лікарня станції Харків статутного територіально-галузевого об’єднання «Південна залізниця», м. Харків
2 Державний заклад «Відділкова лікарня станції Люботин статутного територіально-галузевого об’єднання «Південна залізниця», Харківська область
3 Державний заклад «Відділкова лікарня станції Куп’янськ статутного територіально-галузевого об’єднання «Південна залізниця», Харківська область
4 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Лозова статутного територіально-галузевого об’єднання «Південна залізниця», Харківська область
5 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Ізюм статутного територіально-галузевого об’єднання «Південна залізниця», Харківська область
6 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Харків статутного територіально-галузевого об’єднання «Південна залізниця», м. Харків
7 Державний лікувально-профілактичний заклад «Центральна клінічна лікарня Укрзалізниці», м. Харків
8 Державний заклад «Спеціалізована медико-санітарна частина № 13» МОЗ, м. Харків
Херсонська область
1 Державний заклад «Відділкова лікарня станції Херсон державного підприємства «Одеська залізниця», м. Херсон
Хмельницька область
1 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Гречани Південно-Західної залізниці», Хмельницька область
2 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Шепетівка Південно-Західної залізниці», Хмельницька область
3 Державний заклад «Спеціалізована медико-санітарна частина № 4 Міністерства охорони здоров’я України», м. Нетішин, Хмельницька обл.
Черкаська область
1 Державний заклад «Відділкова лікарня станції імені Тараса Шевченка державного підприємства «Одеська залізниця», Черкаська область
2 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Христинівка державного підприємства «Одеська залізниця», Черкаська область
3 Державний заклад «Спеціалізована медико-санітарна частина № 14» МОЗ, м. Сміла,   Черкаська обл.
Чернівецька область
1 Державний заклад «Вузлова клінічна лікарня станції Чернівці державного територіально-галузевого об’єднання «Львівська залізниця», м. Чернівці
Чернігівська область
1 Державний заклад «Вузлова лікарня станції Чернігів Південно-Західної залізниці», м. Чернігів
2 Державний заклад «Лінійна лікарня станції Щорс Південно-Західної залізниці», Чернігівська область
3 Державний заклад «Вузлова поліклініка станції Бахмач Південно-Західної залізниці», Чернігівська область
м. Київ
1 Державний заклад «Дорожня клінічна лікарня N 1 станції Київ державного територіально-галузевого об’єднання «Південно-Західна залізниця», м. Київ
2 Державний заклад «Дорожня клінічна лікарня N 2 станції Київ державного територіально-галузевого об’єднання «Південно-Західна залізниця», м. Київ
3 Державний заклад «Вузлова лікарня N 1 станції Дарниця державного територіально-галузевого об’єднання «Південно-Західна залізниця», м. Київ
4 Державне підприємство «Дорожня станція переливання крові Південно-Західної залізниці», м. Київ
5 Державний заклад «Спеціалізована медико-санітарна частина № 11 Міністерства охорони здоров’я України», м. Київ
6 Державний заклад «Спеціалізована медико-санітарна частина № 10 Міністерства охорони здоров’я України», м. Київ
7 Державне підприємство «Лікувально-реабілітаційний центр для учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС ім. В. Т. Гуца»

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття законопроекту передбачає:

1) визначити Міністерство інфраструктури України головним розпорядником бюджетних коштів за програмою КПКВ 3104040 «Медичне обслуговування працівників та пасажирів залізничного транспорту» у розмірі 747 078,1 тис. грн. (для передачі на фінансування з Державного бюджету 89-ти відомчих закладів охорони здоров’я Укразалізниці);

2) збільшити обсяг видатків за програмою КПКВ 2301110 «Спеціалізована та високоспеціалізована медична допомога, що надається загальнодержавними закладами охорони здоров’я» на 514432,7 тис. грн. (для передачі Міністерству охорони здоров’я України на фінансування з Державного бюджету 14-ти спеціалізованих медико-санітарних частин МОЗ) та за програмою КПКВ 2301200 «Спеціалізована консультативна амбулаторно-поліклінічна та стоматологічна допомога, що надається вищими навчальними закладами, науково-дослідними установами та загальнодержавними закладами охорони здоров’я» на 19 957,9 тис. грн. (для передачі на фінансування з Державного бюджету 3-х спеціалізованих медико-санітарних частин МОЗ);

3) збільшити обсяг видатків за програмою КПКВ 3111020 «Розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування» на 8000,2 тис. грн. (для передачі Державному агенту автомобільних доріг на фінансування з Державного бюджету ДП «Лікувально-реабілітаційний центр для учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС ім. В. Т. Гуца ).

Загалом, прийняття зазначеного проекту Закону потребуватиме збільшення видаткової частини загального фонду Державного бюджету в розмірі 1 289 468,9 тис. грн.

В той же час, на цю ж саму суму (1 289 468,9 тис. грн.) зменшиться розмір видатків по загальному фонду Міністерства охорони здоров’я за програмою КПКВ 2311410 «Медична субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам».

Отже, реалізація законопроекту не передбачає збільшення видатків з Державного бюджету України.

5. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання

У даній сфері правового регулювання діють Бюджетний кодекс України, Закон України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо реформи міжбюджетних відносин)», Закон України «Про Державний бюджет України на 2015 рік»; Закон України «Про Державний бюджет України на 2014 рік».

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття Проекту

Прийняття законопроекту дозволить врегулювати питання щодо фінансування відомчих закладів та установ охорони здоров’я на перехідний період до здійснення їх передачі з державної в комунальну власність, тим самим створить умови для подальшого належного функціонування цих закладів, здійснення лікувального процесу громадян, збереженню робочих місць та кадрової інфраструктури висококваліфікованих фахівців.

Народний депутат України Яриніч К.В.

Проект

реєстр. № 1897 від 30.01.2015

вноситься народним депутатом України

Яринічем К.В.

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» (щодо фінансування відомчих установ та закладів охорони здоров’я у перехідний період)

Верховна Рада України постановляє:

І. Внести зміни до статті 28 Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» (Голос України, 31.12.2014, № 254):

1) після абзацу другого доповнити новими абзацами такого змісту:

«Установити, що до моменту здійснення передачі відомчих установ та закладів охорони здоров’я, визначених у додатку № 10 до цього Закону, до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, видатки на їх фінансування/надання фінансової підтримки тимчасово, але не довше, ніж до закінчення поточного бюджетного періоду,  здійснюються з загального фонду Державного бюджету України за бюджетними програмами, бюджетні призначення щодо яких встановлені Законом України «Про Державний бюджет на 2014 рік» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 9, ст.93 із наступними змінами), при цьому щомісячні бюджетні асигнування загального фонду Державного бюджету України за даними бюджетними програмами не можуть перевищувати 1/12 обсягу їх бюджетних призначень, визначених Законом України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» (ВВР), 2014, № 9, ст.93 із наступними змінами).

Видатки на фінансування/надання фінансової підтримки відомчим установам та закладам охорони здоров’я, визначених у додатку № 10 до цього Закону, до моменту здійснення їх передачі до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, здійснюється за рахунок бюджетних призначень, встановлених цим Законом за програмою КПКВ 2311410 «Медична субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам».».

ІІ. Внести зміни до Додатку №3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» відповідно до Додатку №1 до цього Закону.

IIІ. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

2. Кабінету Міністрів України протягом одного місяця з дня набрання чинності цим Законом:

привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

Голова Верховної Ради
України
В.Б. Гройсман

Додаток № 1 до проекту Закону України

«Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік»

(щодо фінансування відомчих установ та закладів охорони здоров’я у перехідний період)

Зміни до Додатку № 3 Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» (Розподіл видатків Державного бюджету України на 2015 рік)

тис.грн.

Код програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету Код функціональної класифікації видатків та кредитування бюджету Найменування згідно з відомчою і програмною класифікаціями видатків та кредитування державного бюджету Загальний фонд Спеціальний фонд Разом
Всього видатки споживання з них видатки розвитку Всього видатки споживання з них видатки розвитку
оплата праці комунальні послуги та енергоносії оплата праці комунальні послуги та енергоносії
2300000   Міністерство охорони здоров’я України 8 411 414,8 7 861 695,6 1 791 369,3 288 979,1 535 013,2 2 208 110,7 1 967 558,6 137 117,6 64 227,6 240 552,1 10 619 525,5
2301110 0732 Спеціалізована та високоспеціалізована медична допомога, що надається загальнодержавними закладами охорони здоров’я 1 128 378,2 1 128 378,2 570 397,1 116 169,2 9 878,2 9 043,9 2 281,2 1 342,5 834,3 1 138 256,4
2301200 0722 Спеціалізована консультативна амбулаторно-поліклінічна та стоматологічна допомога, що надається вищими навчальними закладами, науково-дослідними установами та загальнодержавними закладами охорони здоров’я 100 054,2 85 348,2 66 244,9 5 953,8 13 905,2 13 514,8 7 153,9 949,5 390,4 113 959,4
2310000   Міністерство охорони здоров’я України (загальнодержавні витрати) 45 333 538,7 45 333 538,7 129 738,8 56 624,1 73 114,7 45 463 277,5
2311410 0180 Медична субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам 45 176 573,8 45 176 573,8 45 176 573,8
3100000   Міністерство інфраструктури України 3 948 228,4 3 906 035,3 737 130,9 44 788,8 42 193,1 58 921,7 31 189,9 900,0 6 300,0 27 731,8 4 007 150,1
3104000   Державна адміністрація залізничного транспорту України 747 078,1 747 078,1 524 303,9 27 681,7 747 078,1
3104040 0731 Медичне обслуговування працівників та пасажирів залізничного транспорту 747 078,1 747 078,1 524 303,9 27 681,7 747 078,1
3110000   Державне агентство автомобільних доріг України 20 826 504,4 17 425 292,1 6 470,2 712,9 3 409 212,5 20 826 504,4
3111020 0456 Розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування 3 405 596,5 4 384,2 3 409 212,5 3 405 596,5

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ

до проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет на 2015 рік» (щодо фінансування відомчих установ та закладів охорони здоров’я у перехідний період)

Зміст положення (норми) чинногоЗакону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» Зміст відповідного положення (норми)запропонованого законопроекту

Стаття 28. Кабінету Міністрів України до 1 січня 2015 року забезпечити передачу в установленому порядку закладів, установ, організацій та заходів, визначених у додатку № 10 до цього Закону, на фінансування/надання фінансової підтримки з місцевих бюджетів.

Установити, що видатки на фінансування/надання фінансової підтримки закладам, установам, організаціям та проведення заходів, визначених у додатку № 10 до цього Закону, плануються на 2015 рік у відповідних місцевих бюджетах.

Видатки на заходи з проведення лабораторно-діагностичних, лікувально-профілактичних робіт, утримання ветеринарних лікарень та ветеринарних лабораторій в областях та місті Києві плануються на 2015 рік у обласних бюджетах та бюджеті міста Києва.

Стаття 28. Кабінету Міністрів України до 1 січня 2015 року забезпечити передачу в установленому порядку закладів, установ, організацій та заходів, визначених у додатку № 10 до цього Закону, на фінансування/надання фінансової підтримки з місцевих бюджетів.

Установити, що видатки на фінансування/надання фінансової підтримки закладам, установам, організаціям та проведення заходів, визначених у додатку № 10 до цього Закону, плануються на 2015 рік у відповідних місцевих бюджетах.

Установити, що до моменту здійснення передачі відомчих установ та закладів охорони здоров’я, визначених у додатку № 10 до цього Закону, до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, видатки на їх фінансування/надання фінансової підтримки тимчасово, але не довше, ніж до закінчення поточного бюджетного періоду,  здійснюються з загального фонду Державного бюджету України за бюджетними програмами, бюджетні призначення щодо яких встановлені Законом України «Про Державний бюджет на 2014 рік» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 9, ст.93 із наступними змінами), при цьому щомісячні бюджетні асигнування загального фонду Державного бюджету України за даними бюджетними програмами не можуть перевищувати 1/12 обсягу їх бюджетних призначень, визначених Законом України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» (ВВР), 2014, № 9, ст.93 із наступними змінами).

Видатки на фінансування/надання фінансової підтримки відомчим установам та закладам охорони здоров’я, визначених у додатку № 10 до цього Закону, до моменту здійснення їх передачі до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, здійснюється за рахунок бюджетних призначень, встановлених цим Законом за програмою КПКВ 2311410 «Медична субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам».

Видатки на заходи з проведення лабораторно-діагностичних, лікувально-профілактичних робіт, утримання ветеринарних лікарень та ветеринарних лабораторій в областях та місті Києві плануються на 2015 рік у обласних бюджетах та бюджеті міста Києва.

Народний депутат України Яриніч К.В.

ВИСНОВОК

Головного науково-експертного управління на проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік»

(щодо фінансування відомчих установ та закладів охорони здоров’я у перехідний період)»

від 19.03.2015 р.

У законопроекті шляхом внесення змін до Додатка № 3 «Розподіл видатків Державного бюджету на 2015 рік», затвердженого Законом України «Про Державний бюджет України на 2015 рік», пропонується збільшити (в цілому на 1289468,9 тис. грн.) видатки: Міністерству охорони здоров’я України для фінансування бюджетних програм «спеціалізована та високоспеціалізована медична допомога, що надається загальнодержавними закладами охорони здоров’я» (код 2301110) – 514432,7 тис. грн. й «спеціалізована консультативна амбулаторно-поліклінічна та стоматологічна допомога, що надається вищими навчальними закладами, науково-дослідними установами та загальнодержавними закладами охорони здоров’я» (код 2301500) – на 19957,9 тис. грн.; Міністерству інфраструктури України для фінансування бюджетної програми «медичне обслуговування працівників та пасажирів залізничного транспорту» (код 3104040) – на 747078,1 тис. грн.; Державному агентству автомобільних доріг України для фінансування бюджетної програми «розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування» (код 3111020) – на 8000,2 тис. гривень. Одночасно на відповідну загальну суму пропонується зменшити бюджетні видатки Міністерству охорони здоров’я України (загальнодержавні витрати), призначені для фінансування бюджетної програми «медична субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам» (код 2311410).

Також новими положеннями абз. 3 та 4 ст. 24 Закону України «Про Державний бюджет на 2015 рік» пропонується «установити, що до моменту здійснення передачі відомчих установ та закладів охорони здоров’я, визначених у додатку № 10 до цього Закону, до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, видатки на їх фінансування/надання фінансової підтримки тимчасово, але не довше, ніж до закінчення поточного бюджетного періоду, здійснюються з загального фонду Державного бюджету України за бюджетними програмами, бюджетні призначення щодо яких встановлені Законом України «Про Державний бюджет на 2014 рік» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 9, ст.93 із наступними змінами), при цьому щомісячні бюджетні асигнування загального фонду Державного бюджету України за даними бюджетними програмами не можуть перевищувати 1/12 обсягу їх бюджетних призначень, визначених Законом України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» (ВВР), 2014, № 9, ст.93 із наступними змінами).

Видатки на фінансування/надання фінансової підтримки відомчим установам та закладам охорони здоров’я, визначених у додатку № 10 до цього Закону, до моменту здійснення їх передачі до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, здійснюється за рахунок бюджетних призначень, встановлених цим Законом за програмою КПКВ 2311410 «Медична субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам»».

Головне управління, в цілому вважаючи слушною аргументацію, наведену у супровідних до законопроекту документах на користь його прийняття, одночасно вважає за доцільне зауважити наступне.

1. У законопроекті пропонується збільшити на 747078,1 тис. грн. видатки Міністерству інфраструктури України на реалізацію бюджетної програми «медичне обслуговування працівників та пасажирів залізничного транспорту» (код 3104040). Необхідність такого збільшення обґрунтовується потребою фінансування з Державного бюджету України 89-ти відомчих установ та закладів охорони здоров’я Укрзалізниці до моменту здійснення їх передачі до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я. Звертаємо увагу на те, що Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік»» № 217-VIII від 2 березня 2015 р. уточнено окремі показники розподілу видатків Державного бюджету, у тому числі й щодо бюджетних програм, до яких законопроектом вносяться зміни. Зокрема, зазначеним вище Законом Міністерству інфраструктури України обсяг бюджетних призначень збільшено на 934033,1 тис грн., у тому числі і на запровадження та фінансування нової бюджетної програми «медичне обслуговування працівників та пасажирів залізничного транспорту» (код 3104040) – на 290 715,1 тис. гривень. При цьому необхідність збільшення видатків цьому головному розпоряднику бюджетних коштів пояснювалась потребою «відновлення фінансування за загальним фондом державного бюджету на медичне обслуговування працівників та пасажирів залізничного транспорту у обсязі 290,7 млн. грн. за рахунок зменшення обсягу видатків на медичну субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам Міністерства охорони здоров’я». Тож внесена законодавча пропозиція, на нашу думку, потребує додаткового обґрунтування в контексті внесених Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік»» № 217-VIII від 2 березня 2015 року змін до показників за бюджетною програмою «медичне обслуговування працівників та пасажирів залізничного транспорту» (код 3104040).

2. Певні зауваження викликає положення проекту, за яким «до моменту здійснення передачі відомчих установ та закладів охорони здоров’я, визначених у додатку № 10 до цього Закону, до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, видатки на їх фінансування/надання фінансової підтримки тимчасово, але не довше, ніж до закінчення поточного бюджетного періоду, здійснюються з загального фонду Державного бюджету України за бюджетними програмами, бюджетні призначення щодо яких встановлені Законом України «Про Державний бюджет на 2014 рік» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 9, ст. 93 із наступними змінами), при цьому щомісячні бюджетні асигнування загального фонду Державного бюджету України за даними бюджетними програмами не можуть перевищувати 1/12 обсягу їх бюджетних призначень, визначених Законом України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» (ВВР), 2014, № 9, ст. 93 із наступними змінами).

З цього приводу зауважимо, що відповідно до ч. 1 ст. 96 Конституції України Державний бюджет України затверджується щорічно Верховною Радою України на період з 1 січня по 31 грудня, що дістало відображення у п. 24 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України, згідно з яким «закон про Державний бюджет України – це закон, який затверджує Державний бюджет України та містить положення щодо забезпечення його виконання протягом бюджетного періоду», та у ч. 1 ст. 3 цього Кодексу, відповідно до якого «бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року». Відповідно ж до частин 1, 2 ст. 23 Кодексу будь-які бюджетні зобов’язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України, бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному цим Кодексом. Тож пропозиція щодо здійснення у поточному бюджетному періоді фінансування відповідних видатків «за бюджетними програмами, бюджетні призначення щодо яких встановлені Законом України «Про Державний бюджет на 2014 рік, при цьому щомісячні бюджетні асигнування загального фонду Державного бюджету України за даними бюджетними програмами не можуть перевищувати 1/12 обсягу їх бюджетних призначень, визначених Законом України «Про Державний бюджет України на 2014 рік»», дія якого закінчилась у попередньому бюджетному періоді, виглядає юридично некоректною. Відповідні видатки, у разі необхідності, повинні визначатися у Законі України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» в розрізі відповідних бюджетних програм та головних розпорядників бюджетних коштів, що, до речі, виходячи зі змісту законопроекту та супровідних до нього документів, і пропонується у законопроекті, що розглядається (розділ ІІ проекту, додаток № 1 до нього). Тож пропонований абзац потребує відповідного корегування.

3. Управління не вбачає потреби в уточненні, що «видатки на фінансування/надання фінансової підтримки відомчим установам та закладам охорони здоров’я, визначених у додатку № 10 до цього Закону, до моменту здійснення їх передачі до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, здійснюється за рахунок бюджетних призначень, встановлених цим Законом за програмою КПКВ 2311410 «Медична субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам»», оскільки зазначена бюджетна програма відповідно до пропонованих змін до Додатка № 3 до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік», які передбачають зменшення обсягу її фінансування та здійснення наступного перерозподілу відповідних коштів, де-факто визначається джерелом фінансування видатків на фінансування/надання фінансової підтримки відомчим установам та закладам охорони здоров’я до моменту здійснення їх передачі до сфери управління відповідного ЦОВВ.

3. Оскільки згідно з вимогами ст. 116 Конституції України Кабінет Міністрів України забезпечує виконання затвердженого Верховною Радою України Державного бюджету України, то було б логічним для прийняття виваженого рішення щодо внесеного законопроекту отримати відповідний експертний висновок Уряду, зокрема, щодо стану передачі та реальної потреби у зміні механізму фінансування визначених у проекті закладів охорони здоров’я, можливості здійснення такого фінансування за рахунок зменшення фінансування бюджетної програми «медична субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам» (код 2311410) у обсязі 1289468,9 тис. грн. та достатності перерозподілених коштів для фінансування відповідних видатків у необхідному обсязі.

Керівник Головного управління В.І. Борденюк

ВИСНОВОК

щодо результатів здійснення антикорупційної експертизи проекту нормативно-правового акта

від 18.05.2015 р.

Назва проекту акта: проект Закону про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» (щодо фінансування відомчих установ та закладів охорони здоров’я у перехідний період)

Реєстр. № 1897 від 30.01.2015р.

Суб’єкт права законодавчої ініціативи: Народний депутат України Яриніч К.В.

Головний комітет з підготовки і попереднього розгляду – Комітет з питань бюджету

У проекті акта не виявлено корупціогенних факторів – проект акта відповідає вимогам антикорупційного законодавства (рішення Комітету від 22квітня 2015 року, протокол № 22).

Голова Комітету Є. Соболєв
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті