АТ «Галичфарм»:позитивна динаміка у розвитку підприємства

Львівське акціонерне товариство «Галичфарм», яке 90 років тому називалося «Лаокоон» і поряд з відомими західними фармацевтичними фабриками продавало лікарські препарати власного виробництва на австро-угорському ринку, сьогодні є основним виробником фармацевтичної продукції в Західному регіоні України.

Нині продукція «Галичфарм» добре відома в Україні та країнах ближнього зарубіжжя. Підприємство випускає понад 80 лікарських препаратів різних фармакотерапевтичних груп.

У цьому році АТ «Галичфарм» святкує свій 90-річний ювілей. Напередодні цього свята кореспондент «Щотижневика АПТЕКА» зустрівся з керівниками цього підприємства.

До 90-річного ювілею АТ «Галичфарм» прийшов з гарними здобутками. Підприємство відроджується, повертається його багаторічна слава. Доцільно відзначити, що у 80-х роках завод «Галичфарм» входив у п’ятірку найпотужніших фармацевтичних підприємств СРСР.

2000 р. став для підприємства роком напрацювання методології управління, стратегії маркетингу. За словами президента АТ «Галичфарм» Сергія Баськова, на сьогодні вирішені гострі проблеми, які ще були кілька років тому: відсутність обігових коштів, пролонгована кредиторська та дебіторська заборгованість.

Сергій БАСЬКОВ

Президент АТ «Галичфарм»

— Минулий рік став для підприємства роком напрацювання методології управління, стратегії маркетингу. Напрацьовано нові технології продажу та просування продукції на  ринок, виробництво переорієнтовано на потреби ринку. І як результат — план обсягів реалізації 2000 р. було повністю виконано.

У минулому році, незважаючи на жорстку конкуренцію на фармацевтичному ринку, підприємству вдалося збільшити обсяги реалізації продукції, повністю погасити заборгованість по заробітній платі. В 2000 р. оплата праці підвищилася на 40%, вперше за останні роки працівники заводу одержали премії.

Було напрацьовано нові технології продажу та просування продукції на ринок, виробництво переорієнтовано на потреби ринку. І як результат — план обсягів реалізації 2000 р. повністю виконано.

Як зазначив Сергій Баськов, у 2000 р. було зроблено ще один дуже важливий крок — створено відділ забезпечення якості, у функції якого входить підготовка заводу до роботи за стандартами GMP. У 2000 р. зусиллями співробітників цього відділу були розроблені стандарти з усіх напрямків роботи підприємства. У тому ж році АТ «Галичфарм» взяв участь у V Українському національному конкурсі якості управління і став його фіналістом. Участь у конкурсі дозволила виявити недоліки в управлінській діяльності і визначити шляхи її подолання.

Додамо, що на підприємстві затверджено кошторис витрат на створення кількох ділянок з виробництва лікарських препаратів за стандартами GMP, виділено кошти для навчання спеціалістів за відповідними програмами.

На думку Сергія Баськова, перспектива розвитку АТ «Галичфарм» нерозривно пов’язана із впровадженням GMP. Це дозволить посісти чільне місце серед підприємств галузі і, головне, дасть можливість освоїти виробництво нових сучасних препаратів, ефективно співпрацювати із західними фармацевтичними компаніями.

За словами комерційного директора Святослава Політило, збутова політика АТ «Галичфарм» побудована таким чином, щоб максимально задовольнити потреби ринку. Стратегія збуту скерована на співпрацю з тими оптовими фірмами, які постачають продукцію безпосередньо в аптечну мережу.

На підприємстві активно напрацьовується схема відпуску продукції через консигнаційні склади та представництва, у подальших планах впровадження системи регіональних представників.

Святослав ПОЛІТИЛО

Комерційний директор

— Ми намагаємося оптимально забезпечувати партнерів-дистриб’юторів своєю продукцією, зменшувати дефектуру. На заводі постійно шукають нові форми роботи з покупцями, проявляючи максимальну гнучкість. У цьому році на АТ «Галичфарм» планується впровадження заходів, спрямованих на підвищення якості обслуговування, умови для співпраці стануть ще більш привабливими.

Святослав Політило вважає, що необхідним є зворотний зв’язок з аптеками, дрібними гуртовиками, що дозволить якнайкраще вивчати та задовольняти попит, коригувати маркетингові плани, визначати оптимальні запаси на складах готової продукції та сировини, а також розраховувати обсяги виробництва.

За словами комерційного директора АТ «Галичфарм», підприємство намагається оптимально забезпечувати партнерів-дистриб’юторів своєю продукцією, зменшувати дефектуру. На заводі постійно шукають нові форми роботи з покупцями, проявляючи максимальну гнучкість. У цьому році на АТ «Галичфарм» планується впровадження заходів, спрямованих на підвищення якості обслуговування, умови для співпраці стануть ще більш привабливими.

Щодо фінансових показників, то порівняно з 1999 р. обсяг реалізації продукції АТ «Галичфарм» зріс на 46%, прибуток — на 23,5%, обсяг експортних поставок у минулому році збільшився майже вдвічі. Оборотність запасів на АТ «Галичфарм» в 2000 р. порівняно з 1999 р. зросла на 35%. АТ «Галичфарм» відмовилося від співпраці з ненадійними та недисциплінованими клієнтами, завдяки чому значно поліпшилася ситуація з реалізацією продукції, зросла обіговість коштів, завод погасив кредиторську заборгованість за сировину.

Ірина ОЛІЙНИК

Начальник відділу маркетингу

— Діяльність підприємства сьогодні спрямована на приведення всіх ресурсів у відповідність з вимогами ринку. Цей принцип дозволив оптимізувати запаси на складах, він є визначальним при розробці планів продажу, впровадженні нових препаратів.

Добрі партнерські відносини склалися у АТ «Галичфарм» із закордонними виробниками та постачальниками субстанцій. Мета такої співпраці — виробництво готових лікарських форм з високоякісної сировини, що відповідає міжнародним стандартам.

У поточному році АТ «Галичфарм» планує відкрити власну аптеку, яка була б «полігоном» для просування препаратів, а також додатковим інструментом для вивчення ринку.

За словами начальника відділу маркетингу Ірини Олійник, діяльність підприємства сьогодні спрямована на приведення всіх ресурсів у відповідність з вимогами ринку. Цей принцип дозволив оптимізувати запаси на складах, він є визначальним при розробці планів продажу, впровадженні нових препаратів.

На думку начальника відділу маркетингу, перспективною для АТ «Галичфарм» була б спеціалізація на випуску препаратів, виготовлених на основі рослинної сировини. Слід зазначити, що не кожне підприємство має можливість виготовляти такі лікарські засоби за замкненим виробничим циклом. Візитною карткою АТ «Галичфарм» давно вже стали препарати, виготовлені на основі рослинної сировини: УРОЛЕСАН, МУКАЛТИН, СТРОФАНТИН, КОРГЛІКОН, ФЛАМІН, ХЛОРОФІЛІПТ, ВІКАЇР. Варто згадати також новий препарат — розчин L-ЛІЗИНУ ЕСЦИНАТ (0,1% для ін’єкцій), виготовлений з плодів каштану кінського. Необхідно зазначити, що сировинна база Прикарпаття та Закарпаття вважається екологічно найчистішою в Україні. Отже, потрібно користуватися тими перевагами, які має підприємство, тим більш що на ринку відчувається попит на лікарські засоби, виготовлені з натуральної сировини.

На підприємстві працює досвідчений колектив науковців, серед яких доктор фармацевтичних наук, професор Тарас Грошовий, кандидат технічних наук Василь Дячок, кандидат фармацевтичних наук Леся Казмірчук та інші.

АТ «Галичфарм» успішно співпрацює з науково-дослідними організаціями України, особливо тісні стосунки завод підтримує з Державним науковим центром лікарських засобів — розробником більш ніж 70% препаратів АТ «Галичфарм».

Впровадження в життя розробленої на підприємстві стратегії розвитку дозволить не лише випускати конкурентоспроможну продукцію, посісти чільне місце серед вітчизняних товаровиробників, але й вписати нову сторінку в давню історію підприємства.

Сергій Коловоротний
Фото автора

ІСТОРИЧНА ДОВІДКА

Акціонерне товариство «Галичфарм» починає свою історію з ХІХ ст. Вона пов’язана з іменем чеського підприємця Петра Міколяша. У 1826 р. Міколяш у Львові відкрив аптеку «Під зіркою», де спочатку виготовляли ліки із напівфабрикатів, що закуповувались у Відні, а на початку 1900 р. з’явилася фармацевтична фірма «Петро Міколяш і Спілка». Створення цієї фірми стало важливим етапом на шляху формування хіміко-фармацевтичної промисловості в Галичині.

У 1910 р. фірма «Петро Міколяш і Спілка» одержала концесiю на відкриття фармацевтичної фабрики «Лаокоон» у Львові, яка функціонувала як окремий вiддiлок фiрми. В 1911 р. було розпочато масове виготовлення за традицiйними технологiями таких лiкарських форм, як таблетки, мазі, пластири, екстракти, настоянки, розчини для інфузій та пiдшкiрних iн’єкцiй. Почали випускати й фiрмовi препарати. У 1913 р. на ІІІ Міжнародній хіміко-фармацевтичній виставці у Відні продукція львівської фабрики «Лаокоон» була відзначена золотою медаллю і Почесним дипломом.

1921 р. став визначальним для фабрики, вона вийшла з-під юрисдикції фірми «Петро Міколяш і Спілка», а в 1923 р. стала самостійним акціонерним товариством, капітал якого становив 115 тис. злотих. Товариство закладів хімічних «Лаокоон» (так у 20–30-ті роки називалася фабрика) мало такі дільниці: хімічну, органопрепаратів, галенових, патентованих препаратів, лікарських рослин і реактивів.

У 1938 р. на «Лаокооні» було виготовлено понад 65,8 т продукції вартістю близько 844,5 тис. злотих. Препарати з маркою «Лаокоон» — оварин, пітуїтрин, панкреатин, тиреоїдин, тестекулін, омнопон, препарати вісмуту реалізувалися в  аптеках Галичини й Польщі.

Фабрика випускала 19 найменувань лікарських засобів у 80 різних упаковках, окрім того, в номенклатурі продукції було 43 патентованих, 7 ветеринарних, багато галенових препаратів. Хімічний відділ підприємства виготовляв саліцилову, ізовалеріанову, молочну кислоти та їхні похідні. Все це свідчить про досить високий як на той час технологічний рівень виробництва.

У 1939 р. «Лаокоон» було націоналізовано і перетворено на філію Українського центрального інституту ендокринології та органотерапії, а в  1945 р. філія інституту була реорганізована у Львівський хіміко-фармацевтичний завод, на базі якого в 1986 р. було створено ЛВХФО «Львівфарм». У 1992 р. підприємство набуло статус акціонерного товариства відкритого типу «Галичфарм».

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті