Державні та комунальні заклади охорони здоров’я: розроблено проекти змін щодо їх діяльності

22 Травня 2015 7:14 Поділитися

Державні та комунальні заклади охорони здоров’я: Розроблено проекти змін щодо їх діяльностіНа офіційному сайті МОЗ України для громадського обговорення винесено ряд проектів законів України: «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення законодавства з питань охорони здоров’я»; «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення законодавства з питань охорони здоров’я»; «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо удосконалення законодавства з питань охорони здоров’я». Дані проекти документів присвячені діяльності державних та комунальних закладів охорони здоров’я. Так, проектом Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення законодавства з питань охорони здоров’я» пропонується внести зміни до Закону України від 19.11.1992 р. № 2801-XII «Основи законодавства України про охорону здоров’я» (далі — закон № 2801), якими, зокрема, передбачається, що залежно від форми власності заклади охорони здоров’я створюватимуться та існуватимуть як державні, комунальні, приватні або як заклади охорони здоров’я, створені на змішаній формі власності (шляхом об’єднання майна різних форм власності). А за організаційно-правовою формою заклади охорони здоров’я зможуть створюватися та існувати як державні унітарні підприємства, комунальні унітарні підприємства, господарські товариства та інші організаційно-правові форми згідно з законодавством. Вони зможуть мати відокремлене майно (в тому числі грошові кошти), закріплене за ними на основі відповідного права, самостійний баланс, рахунки в установах банків та мати печатки. Проте заклади охорони здоров’я, що реорганізуватимуться з бюджетних установ в інші форми господарювання не зможуть здійснювати інші види господарської діяльності, що не пов’язані з медичною практикою. Фізичні особи — підприємці зможуть провадити діяльність з медичної практики на підставі відповідної ліцензії.

Також пропонується доповнити закон № 2801 нормою, якою передбачається, що кошти, не використані закладом охорони здоров’я (крім закладів охорони здоров’я, що існують у формі бюджетних установ) протягом бюджетного періоду, не вилучатимуться та зможуть використовуватися у подальшому закладом охорони здоров’я на власний розсуд виключно з метою фінансування його діяльності (у тому числі на оновлення його матеріально-технічної бази) з урахуванням вимог законодавства та установчих документів. Невикористання закладом охорони здоров’я бюджетних коштів та (або) коштів, отриманих закладом охорони здоров’я за договорами про медичне обслуговування населення, не буде підставою для зменшення обсягу бюджетних коштів, що будуть перераховані у наступному бюджетному періоді, за умови належного виконання договору про медичне обслуговування населення. А надходження закладів охорони здоров’я (крім закладів охорони здоров’я, що існують у формі бюджетних установ), зокрема суми бюджетного фінансування, кошти, отримані від юридичних та фізичних осіб, плата за послуги у сфері охорони здоров’я, інші надходження, не заборонені законом, зможуть зараховуватися на їх рахунки у банках.

Крім того, передбачається доповнити закон № 2801 новим розділом ХІІІ «Прикінцеві та перехідні положення», в якому, зокрема, зазначається, що державні та комунальні заклади охорони здоров’я, що створені та існують у формі бюджетних установ (крім відомчих закладів охорони здоров’я Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Міністерства оборони України, Державної прикордонної служби України (далі — відомчі заклади)), реорганізовуються шляхом перетворення в державні унітарні казенні або комерційні підприємства та комунальні унітарні некомерційні або комерційні підприємства відповідно. Також зазначається, що з 01.01.2016 р. кошти державного бюджету та субвенції, надані з державного до місцевих бюджетів, не будуть використовуватися на фінансування закладів охорони здоров’я, що існують у формі бюджетних установ (крім відомчих закладів), та оплату послуг таких закладів охорони здоров’я за договорами про медичне обслуговування населення.

Також даним проектом документа пропонується доповнити Закон України «Про здійснення державних закупівель» новим положенням, відповідно до якого тимчасово, до 31.12.2019 р., дія цього закону не поширюватиметься на закупівлю послуг за договорами про медичне обслуговування населення у державних та комунальних закладів охорони здоров’я, незалежно від вартості предмета закупівлі.

У свою чергу, проектом Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення законодавства з питань охорони здоров’я» пропонується тимчасово до 31.12.2019 р. визнати такими, що не є платниками податку на прибуток, державні та комунальні заклади охорони здоров’я, що були створені в результаті реорганізації шляхом перетворення державних та комунальних бюджетних установ в державні унітарні казенні або комерційні підприємства та комунальні унітарні некомерційні або комерційні підприємства.

А проектом Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо удосконалення законодавства з питань охорони здоров’я», зокрема, передбачається встановити, що обсяг медичної субвенції, що надається з державного бюджету відповідним місцевим бюджетам у 2016 р., не може бути меншим обсягу медичної субвенції, наданої відповідним бюджетам у 2015 р.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*