Погляд у краще майбутнє, наснага його збудувати

Успіх приходить не до тих, хто обирає легкий шлях, а до тих, хто може зрозуміти нову ідею і розвинути її.

Nejat F. Eczacibasi,
засновник компанії «Едзаджибаши»

?

Поява нової компанії та нових препаратів на фармацевтичному ринку завжди викликає цікавість в поєднанні з настороженістю. 27 листопада 2003 р. в Україні розпочало діяльність представництво фармацевтичної компанії «Едзаджибаши», провідного турецького виробника лікарських засобів і виробів медичного призначення. Препарати компанії, вже відомі в країнах Європейського Союзу та СНД, цього року з’явились і на українському фармацевтичному ринку. Розповісти про компанію та її продукцію ми запросили директора представництва «Едзаджибаши» в Україні Івана Сороку.

— Іване Миколайовичу, будь ласка, розкажіть докладніше про компанію, представництво якої Ви очолюєте.

Іван Сорока, директор представництва компанії «Едзаджибаши»

Компанія «Едзаджибаши» — провідна фінансово-промислова група в Туреччині, яка динамічно розвивається. Про це свідчить товарообіг компанії, який у 2002 р. становив 1,4 млрд дол. США. Це своєрідна «держава в державі», яка об’єднує 38 компаній, де працюють 7300 робітників. Діяльність компанії не обмежується виготовленням лікарських засобів, хоча фармацевтичний напрямок — найперший і найголовніший. Вона включає будівельну промисловість, виробництво споживчих товарів, фінансову діяльність, інформаційні та зварювальні технології. «Едзаджибаши» представляє країну на світових ринках і є еталоном промислового холдингу в Туреччині, лідером у 7 виробничих галузях із 13 у своїй країні.

Розвиток і стратегія діяльності компанії нерозривно пов’язані з її історією та історією Туреччини. Назва компанії «Едзаджибаши» походить від почесного титулу «головний фармацевт», присвоєного батькові засновника компанії в 1909 р. як визнання його роботи в галузі охорони здоров’я. Компанію заснував в 1941 р. доктор Nejat F. Eczacibasi. Спочатку це була фармацевтична лабораторія для виробництва вітамінів, де вироблено перший препарат — комбінований вітамінний засіб. У 1952 р. відкрито фармацевтичний завод загальною площею 7 тис. м2, який за 40 років налагодив виробництво багатьох видів фармацевтичної та хімічної продукції, включаючи розчини для інфузій, препарати для використання у ветеринарії, побутові інсектициди та засоби особистої гігієни. У 1981 р. було відкрито два підрозділи: великий завод з виробництва розчинів для парентерального застосування та завод для виробництва антибактеріальних засобів і активних інгредієнтів. На сьогодні фармацевтичне виробництво розгорнуто на базі сучасного заводу (площа якого — 60 тис. м2), розташованого на відстані 150 км від м. Стамбула. Окремі підрозділи заводу займаються виробництвом цефалоспоринів і пеніцилінів. Сучасний підхід та високі технології дозволяють випускати 200 млн одиниць товару щорічно, забезпечуючи при цьому відповідність високим стандартам якості. Застосування сучасних технологій, дотримання стандартів GMP, GLP, ISO 9001, ISO 14001, кваліфікований персонал становлять гарантію високої якості продукції компанії «Едзаджибаши». Одним із стратегічних напрямків діяльності підприємства є робота щодо реконструкції та технічного переоснащення діючих виробництв і створення нових виробничих потужностей. У 1999, 2000 та 2001 рр. два європейських агентства з контролю якості лікарських засобів (Великобританії та Німеччини) провели інспектування заводу і схвалили усі його виробничі одиниці.

Таким чином, за 63 роки існування компанія пройшла шлях від невеликої лабораторії до одного з найбільших сучасних підприємств країни. Фармацевтичний підрозділ компанії «Едзаджибаши» об’єднує 3 компанії-виробники, 2 маркетингові та 1 дистриб’юторську компанії. На сьогодні «Едзаджибаши» виробляє близько 190 найменувань лікарських засобів у різних лікарських формах (таблетки, капсули, порошки, гранули, розчини, мазі та креми), включаючи субстанції, інфузійні розчини і розчини для діалізу, лікарські засоби для ветеринарії та вироби медичного призначення. Потужність заводу дозволяє виготовляти майже 130 різновидів розчинів для парентерального застосування, 2 види розчинів для перитоніального діалізу, різні типи наборів для інфузій та трансфузій.

Основним аспектом діяльності «Едзаджибаши» є співробітництво з іншими фармацевтичними компаніями, що покладено в основу діяльності з часу заснування заводу. «Едзаджибаши» має 9 спільних підприємств (в тому числі з Baxter International, the Corridor Group, Aventis), ним укладено близько 30 угод про співробітництво з провідними міжнародними компаніями, включаючи контрактне виробництво (AstraZeneca, Aventis, Bristol-Myers Squibb, CP Pharmaceuticals, Johnson & Johnson, Pfizer, ratiofarm, Sanofi, Shering-Plough тощо), логістичний сервіс (AstraZeneca, Johnson & Johnson, Solvay Pharmaceuticals тощо) та ліцензійне виробництво (3М, Boehringer Ingelheim, Nycomed Pharma тощо).

Значну частину продукції «Едзаджибаши» експортує у більше ніж 20 країн світу (Середній Схід, Центральна Азія, Східна Європа, Північна та Південна Африка). Нещодавно компанія «Едзаджибаши» почала експортувати свою продукцію до країн Європейського Союзу, зокрема в Німеччину, Великобританію, Францію, Іспанію, Австрію, Данію та Нідерланди. Серед країн СНД продукція компанії представлена в Росії, Казахстані та Узбекистані, а з 2004 р. і в Україні.

— Чим викликане рішення компанії відкрити представництво в Україні?

— Відкриття представництва в Україні знаменує новий етап діяльності компанії, керівництво якої вважає український фармацевтичний ринок перспективним. Успіхи, досягнуті компанією «Едзаджибаши» на фармацевтичних ринках різних країн, є запорукою її подальшого розвитку. Відкриття представництва свідчить про те, що плани компанії щодо роботи в Україні виважені та довгострокові. Головна мета діяльності представництва — забезпечення максимальної доступності продукції «Едзаджибаши» для вітчизняних споживачів і розповсюдження сучасної достовірної та об’єктивної наукової інформації про продукцію компанії.

— Як представництво планує свою роботу?

На території заводу «Едзаджибаши» (Туреччина)

— Першим і основним кроком, на мою думку, повинно бути впровадження ефективних маркетингових технологій, співробітництва зі спеціалістами та створення позитивного іміджу компанії. Бездоганна репутація компанії служить гарантом високої якості продукції, яка відповідає світовим стандартам. Ефективна довгострокова і взаємовигідна співпраця з багатьма провідними міжнародними компаніями є показником високої якості роботи. Певний досвід роботи та бездоганна репутація компанії дозволяють її співробітникам з упевненістю дивитися у майбутнє і реалізовувати стратегічні плани.

Робота на українському фармацевтичному ринку потребує нестандартних рішень і підходів. Ми плануємо працювати з препаратами як рецептурної, так і безрецептурної групи; охопити декілька груп: протимікробні засоби, препарати, що впливають на травну систему і метаболізм, нервову та серцево-судинну системи. У найближчих планах компанії — створення препаратів-брендів. Звичайно, на даному етапі основним напрямком діяльності представництва є максимізація зусиль щодо реєстрації препаратів. На сьогодні зареєстровані та надійшли до продажу 7 препаратів компанії: ЗОВАТИН (симвастатин), таблетки, вкриті оболонкою, 10 мг, № 30; КЛАРОМИН (кларитроміцин), таблетки, вкриті оболонкою, 250 мг, № 14, 500 мг, № 14; СИНОПРИЛ (лізиноприл), таблетки, вкриті оболонкою, 10 мг, № 20, 20 мг, № 20; СІФЛОКС (ципрофлоксацин), таблетки, вкриті оболонкою, 500 мг, № 14; ХЕЛІКОЛ (лансопразол), капсули 30 мг, № 14; ДЕРМО-РЕСТ (тіоконазол), крем 1% туба 20 г, розчин для зовнішнього застосування, флакон 5 мл, № 1; ГАСТРОСІДИН (фамотидин), таблетки, вкриті оболонкою, 40 мг, № 30. На стадії реєстрації перебуває багато препаратів для застосування в кардіології, психіатрії та неврології, а також антибіотиків для ін’єкційного введення (азитроміцин, комплексні вітаміни групи В, цефазолін, сертралін, цефатоксим тощо). До кінця 2004 р. ми плануємо зареєструвати близько 20 лікарських засобів. Таким чином буде створено збалансований портфель препаратів, вкрай необхідних для ефективної роботи фармацевтів, провізорів, лікарів. Роботу щодо просування препаратів виробництва «Едзаджибаши» планується проводити у Києві та в регіонах України. Зусилля виробників не досягнуть мети, якщо інформація про препарати (а значить, і самі препарати) не доходитиме до клієнтів. Вирішальну роль у цьому відіграють лікарі та працівники аптечних закладів. Компанія «Едзаджибаши» приділяє значну увагу інформаційній роботі серед лікарів. Адже лікарі мають постійно підвищувати свій професійний рівень, мають право вибирати лікарський засіб і рекомендувати його пацієнтам. Надалі ми будемо докладніше знайомити читачів «Щотижневика АПТЕКА» з продукцією компанії.

Для забезпечення ефективної роботи представництва компанії в Україні дуже важливим є створення згуртованого колективу однодумців. У «Едзаджибаши» репутація компанії, що дбає про співробітників й етично веде бізнес. Зараз формується зовнішня служба представництва. Запланована класична схема розвитку зовнішньої служби. Спочатку медичні представники працюватимуть у найбільших містах України. Згодом розшириться штат співробітників зовнішньої служби, а також територія діяльності для забезпечення якомога більшої кількості населення України інформацією про високоякісні доступні лікарські засоби.

— Український фармацевтичний ринок — досить стала система. Вас не турбує конкуренція?

— Звичайно, поява нової компанії викликає певні зміни у цій системі. На українському фармацевтичному ринку функціонують наші конкуренти, в тому числі солідні компанії, які також пропонують якісну продукцію. Однак здорова добросовісна конкуренція —  це нормальне явище на будь-якому цивілізованому ринку. Ми маємо намір конкурувати, забезпечуючи необхідну якісну підтримку продукції компанії «Едзаджибаши», впроваджуючи виважену цінову політику та принципи агресивного маркетингу продаж. Я впевнений, що якість препаратів і досвід працівників компанії сприятимуть тому, що «Едзаджибаши» займе гідне місце на українському фармацевтичному ринку.

— 2004 р. лише розпочався, ще не визначилися тенденції нинішнього року. Як, на  думку експерта, розвиватиметься український фармацевтичний ринок надалі?

— Як підприємець, який працює на цьому ринку, я не хочу робити будь-які прогнози. Хочу висловити побажання, щоб український фармацевтичний ринок у 2004 р. був динамічнішим і більше соціально спрямованим, ніж у минулому році. Останнім часом відзначається розвиток фармацевтичної галузі України, але вона лишається дуже чутливою навіть до незначних політичних змін. Хочу побажати політичної стабільності та системності в роботі регуляторних органів, щоб у ділових колах стало більше професіоналів. Учасників фармацевтичного ринку має об’єднувати спільна ідея та стратегічний і обов’язково етичний підхід до вирішення всіх питань. o

Олена Кучерук, фото Євгена Чорного

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті