Закупівлі через міжнародні організації: вітчизняні фармацевтичні промисловці отримали відповідь від органів влади

17 Грудня 2015 11:12 Поділитися
Наше видання повідомляло про те, що фармацевтичні промисловці неодноразово зверталися до керівників держави, МОЗ України, інших органів влади та міжнародних організацій, які залучені до процесу централізованих закупівель лікарських засобів, із закликом забезпечити рівні умови для потенційних учасників централізованих закупівель лікарських засобів, які проводитимуть міжнародні організації. Так, Об’єднання організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України (далі — ООРММПУ) у жовтні поточного року направило звернення до Прем’єр-міністра України з проханням сприяти вирішенню цієї проблеми. У листопаді ООРММПУ та Асоціація виробників ліків України (далі — АВЛУ) оприлюднили відкриті звернення щодо важливості забезпечення справедливої конкуренції у сфері державних закупівель лікарських засобів. Наразі промисловці отримали відповіді на свої звернення від деяких органів влади. Пропонуємо їх до уваги наших читачів.
.

Питання участі вітчизняних виробників ліків у закупівлях через міжнародні організації розглянуто державними органами

Нагадаємо, що у відкритих зверненнях фармацевтичні промисловці звертають увагу суспільства та влади на те, що в Україні запроваджено дискримінаційні норми щодо окремих потенційних учасників торгів. Мова йде про Закон України № 269-VIII ухвалений 19 березня 2015 р., який передбачає, що міжнародні закупівельні організації надають Уряду послуги з організації та проведення процедур закупівель лікарських засобів, медичних виробів та пов’язаних з цим послуг на підставі відповідних угод та відповідно до внутрішніх правил і процедур таких організацій.

Аналіз переліку препаратів, які будуть закуповуватися через міжнародні організації, показав, що близько 37% позицій (міжнародних непатентованих найменувань (МНН) з урахуванням форм випуску і дозувань) можуть забезпечити локальні виробники.

Також звертаємо увагу на те, що міжнародні організації вже оголосили перші торги, зокрема, ПРООН та Crown Agents.

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

Комітет з питань охорони здоров’я від 08.12.2015 р. № 04-25/10-1245

Президенту Об’єднання
організацій роботодавців
медичної та мікробіологічної
промисловості України
Печаєву В.К.

Шановний Валерію Костянтиновичу!

Розглянувши Ваші звернення від 29.10.2015 р. № 01/289 та від 04.11.2015 р. №01/297 стосовно ситуації, що склалася у сферах закупівель лікарських засобів за кошти державного бюджету та обігу лікарських засобів і виробів медичного призначення, які надійшли до Голови Верховної Ради України В. Гройсмана з пропозицією щодо проведення парламентських слухань з метою вирішення проблемних питань фармацевтичної галузі та до Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я (далі — Комітет) у межах компетенції повідомляємо про таке.

Комітетом ініційовано проведення парламентських слухань на тему «Про реформу охорони здоров’я в Україні» з метою визначення основних стратегічних напрямів реформування системи охорони здоров’я України та пріоритетних заходів, яких має бути вжито законодавчою та виконавчою владою України, місцевим самоврядуванням з метою забезпечення ефективного реформування у зазначеній сфері з урахуванням кращого світового досвіду. Відповідний проект постанови Верховної Ради України зареєстровано 24.09.2015 р. (реєстраційний № 3176). У ході проведення зазначених парламентських слухань може бути винесено на обговорення проблемні питання фармацевтичної галузі.

З метою попереднього опрацювання надані Вами пропозиції направлено до Кабінету Міністрів України, який поінформує Вас та Комітет про результати їх розгляду.

Дякуємо за небайдужість до суспільно важливих проблем.

З повагою
О.В. Богомолець, голова Комітету

АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ

від 02.12.2015 р. № 142-29/04-12053

Об’єднанню організацій
роботодавців медичної та
мікробіологічної
промисловості України

Про розгляд звернення

Антимонопольний комітет України (далі — Комітет), розглянувши ваше звернення від 29.10.2015 р. № 01/286 (вх. Комітету № 8-01/9734 від 03.11.2015 р.) стосовно неможливості участі вітчизняних виробників у процедурах закупівлі товарів і послуг за рахунок бюджетних коштів через міжнародні організації, у межах повноважень повідомляє наступне.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про здійснення державних закупівель» сфера застосування цього закону не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є, зокрема, товари й послуги, які підлягають закупівлі відповідно до угод щодо закупівлі, що укладаються центральним органом виконавчої влади України, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, із спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі. Закупівля таких товарів, робіт і послуг проводиться згідно з правилами і процедурами, встановленими відповідними спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі, з урахуванням порядку, визначеного Кабінетом Міністрів України.

На виконання вимог Закону України від 19.03.2015 р. № 269-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення своєчасного доступу пацієнтів до необхідних лікарських засобів та медичних виробів шляхом здійснення державних закупівель із залученням спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі» було прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 22 липня 2015 р. № 622 «Деякі питання здійснення державних закупівель лікарських засобів та медичних виробів із залученням спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі» (далі — Постанова № 622).

Пп. 2 п. 1 Постанови № 622 передбачено укладення МОЗ України письмових домовленостей (меморандум, угода, базова угода, договір, контракт тощо) щодо закупівель товарів і послуг за рахунок бюджетних коштів у спеціалізованих організацій (за законом це — спеціалізовані фонди, організації та механізми ООН: Міжнародна асоціація забезпечення медикаментами (International Dispensary Association), Королівська Агенція Великобританії (Crown Agents), Глобальний механізм із забезпечення лікарськими засобами (Global Drug Facility), Партнерство у сфері постачання та управління поставками (Partnership for Supply Chain Management).

На теперішній час на засіданнях експертної робочої групи при МОЗ України з дерегуляції фармацевтичного напрямку обговорювався проект постанови КМУ «Про внесення змін до постанови КМУ від 22 липня 2015 року № 622», який передбачає забезпечення участі в закупівлях товарів і послуг за рахунок бюджетних коштів вітчизняних виробників лікарських засобів, зареєстрованих в Україні, виробництво яких відповідає вимогам належної виробничої практики (Good Manufacturing Practice — GМР).

Комітет у межах повноважень на виконання протоколу наради у Прем’єр-міністра України від 12 листопада 2015 р. листом від 18.11.2015 р. № 126-29/01-11538 повідомив свою позицію Міністерству економічного розвитку і торгівлі України щодо необхідності звернення уваги на висвітлену проблематику та вжити заходів щодо підтримки вітчизняного виробника.

Комітет вважає, що вирішення зазначеної проблеми сприятиме розвитку виробництва вітчизняних лікарських засобів та стимулюватиме виробників до цінової конкуренції, що призведе до отримання споживачами фармацевтичних товарів за доступними цінами.

С. Панаіотіді,
Державний уповноважений
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ

(Мінекономрозвитку України)

від 23.11.2015 р. № 3301-03/38919-07

Президенту Об’єднання
організацій роботодавців
медичної та мікробіологічної
промисловості України
Печаєву В.К.

Щодо державних закупівель лікарських засобів спеціалізованими організаціями

Шановний Валерію Костянтиновичу!

Мінекономрозвитку розглянуло Ваш лист від 03.11.2015 р. № 01/293 щодо державних закупівель лікарських засобів, медичних виробів та пов’язаних з цим послуг спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі, та повідомляє.

Відносини у сфері державних закупівель регулюються Законом України «Про здійснення державних закупівель» (далі — Закон), метою якого є створення конкурентного середовища у сфері державних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Згідно зі ст. 5 Закону вітчизняні та іноземні учасники беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.

Поряд з цим з метою застосування прозорих закупівельних процедур, економії бюджетних коштів, забезпечення пацієнтів України життєво необхідними ефективними, безпечними та якісними лікарськими засобами Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення своєчасного доступу пацієнтів до необхідних лікарських засобів та медичних виробів шляхом здійснення державних закупівель із залученням спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі» внесено зміни до закону, якими передбачено можливість здійснювати закупівлі лікарських засобів та виробів медичного призначення за кошти державного бюджету із залученням міжнародних спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі та надають урядам держав та/або центральним органам державної влади послуги з організації та проведення процедур закупівель ліків, медичних виробів та пов’язаних з цим послуг на підставі відповідних угод та відповідно до внутрішніх правил і процедур таких організацій.

Запроваджений механізм здійснення закупівель передбачає недискримінацію та рівність доступу вітчизняних та зарубіжних учасників ринку до участі в таких закупівлях з огляду на рівні, прозорі та обґрунтовані кваліфікаційні вимоги до учасників та критерії оцінки поданих пропозицій, що встановлюються спеціалізованими організаціями.

Дана норма носить тимчасовий характер та діє до 31 березня 2019 р.

Для реалізації даного механізму на практиці Кабінетом Міністрів України визначено особливості вибору спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі, укладення МОЗ України угод щодо закупівель лікарських засобів та виробів медичного призначення спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі, та здійснення закупівель відповідно до процедур таких спеціалізованих організацій тощо (постанова Кабінету Міністрів України від 22.07.2015 р. № 622), а також визначено перелік лікарських засобів та медичних виробів, які закуповуються на підставі угод щодо закупівлі зі спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі, та перелік послуг, які можуть надаватися такими організаціями (постанова Кабінету Міністрів України від 08.10.2015 р. № 787). Відповідальним за розробку даних нормативно-правових актів відповідно до компетенції було визначено МОЗ України.

Таким чином, закупівля лікарських засобів та виробів медичного призначення, включених до зазначеного переліку, здійснюється на підставі угод щодо закупівлі зі спеціалізованими організаціями, а закупівля інших лікарських засобів та виробів медичного призначення — за процедурами, визначеними Законом.

З огляду на зазначене, у разі неможливості з об’єктивних причин участі українських фармацевтичних підприємств у процедурах закупівель за правилами, встановленими спеціалізованими організаціям, пропонуємо звернутися до МОЗ як до розробника вищезазначених нормативно-правових актів з метою виключення з вказаного переліку лікарських засобів та виробів медичного призначення продукції, що може на конкурентних засадах бути запропонована у тому числі вітчизняними виробниками.

З повагою
Максим Нефьодов, заступник міністра економічного
розвитку і торгівлі України
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті