Проблеми з фінансуванням закладів охорони здоров’я, що входили до сфери управління Мінінфраструктури України, пропонується вирішити шляхом запровадження мораторію на їх закриття

02 Березня 2016 11:11 Поділитися

Пропонується запровадити мораторій на закриття деяких закладів охорони здоров’я Мінінфраструктури України25 лютого в Парламенті зареєстровано проект постанови Верховної Ради України, яким пропонується ввести мораторій на закриття закладів охорони здоров’я, що входили до сфери управління Міністерства інфраструктури України (реєстраційний № 4157). Ініціаторами проекту документа виступили парламентарі депутатської групи «Партія Відродження» — Віктор Бондар та Віктор Остапчук.

Як зазначається в пояснювальній записці до проекту документа, питання введення даного мораторію виникло у зв’язку з тим, що відповідно до законів України від 28.12.2014 р. № 79-VIII «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин» та від 28.12.2014 р. № 80-VIII «Про Державний бюджет України на 2015 рік» 75 закладів охорони здоров’я, що входили до сфери управління Міністерства інфраструктури України (оперативного управління Укрзалізниці), з 1 січня 2015 р. підлягали передачі в комунальну власність. Головним розпорядником коштів стало Міністерство охорони здоров’я України, а заклади охорони здоров’я, що входили до сфери управління Міністерства інфраструктури України (далі — Мінінфраструктури України), які передані або підлягають передачі до комунальної власності, мають фінансуватися місцевими бюджетами за рахунок медичної субвенції з державного бюджету. У зв’язку з цим з 1 січня 2015 р. фактично припинено державне фінансування вказаних 75 закладів охорони здоров’я, що входили до сфери управління Мінінфраструктури України.

При цьому зазначається, що фактично передача цих 75 закладів охорони здоров’я у комунальну власність розпочалася лише з серпня 2015 р. і не завершилася до цього часу. Станом на 10.02.2016 р. лише щодо 54 закладів охорони здоров’я затверджено органами місцевого самоврядування відповідні акти приймання-передачі, а щодо 21 закладу питання зміни підпорядкування досі вирішується. Таким чином, весь час практичного вирішення питання приймання-передачі закладів охорони здоров’я, що входили до сфери управління Мінінфраструктури України, вони не фінансуються з держбюджету, а частина закладів охорони здоров’я, що була прийнята в комунальну власність, фінансується тільки за рахунок медичної субвенції, яка не є цільовою та розподіляється на розсуд місцевих бюджетів.

У свою чергу, Урядом було прийнято постанову КМУ від 25.11.2015 р. № 1024 «Про затвердження нормативу забезпечення стаціонарними лікарняними ліжками у розрахунку на 10 тис. населення», якою на 25% (з 80 до 60) зменшено норматив забезпечення стаціонарними лікарняними ліжками у розрахунку на 10 тис. населення. Таким чином, місцеві громади зможуть скоротити обсяг медичної субвенції з одночасним зниженням на 25% нормативу лікарняних ліжок у розрахунку на 10 тис. населення, що може призвести до суттєвого скорочення кількості лікарняних ліжок або навіть цих закладів.

А з урахуванням підвищення зарплати медикам, росту цін на витратні матеріали, вартості комунальних послуг органи місцевого самоврядування не зацікавлені в прийманні в комунальну власність закладів охорони здоров’я, що входили до сфери управління Мінінфраструктури України, адже вони змушені переглянути та оптимізувати (скоротити) мережу вже існуючих (у комунальній власності) закладів охорони здоров’я. І на сьогодні вже є прецеденти, коли органи місцевого самоврядування не надають згоди на прийняття у комунальну власність цих закладів.

У зв’язку із запровадженими Урядом заходами з оптимізації мережі закладів охорони здоров’я та зменшенням обсягів медичної субвенції вже розпочалося скорочення медичних працівників та перепрофілювання самих закладів охорони здоров’я.

Саме тому проектом документа передбачається запровадити до 31 грудня 2017 р. мораторій на:

  • закриття закладів охорони здоров’я, що входили до сфери управління Мінінфраструктури України та які підлягають передачі або вже передані до комунальної власності;
  • скорочення чисельності штатних працівників цих закладів.

Також постановою передбачено встановити, що ліжковий фонд вищезазначених закладів охорони здоров’я не підлягає оптимізації.

Крім того, на Кабінет Міністрів України покладається кілька зобов’язань, зокрема:

  • доручити Міністерству оборони України, Міністерству інфраструктури України та Міністерству охорони здоров’я України у термін до 30 квітня 2016 р. опрацювати питання передачі закладів охорони здоров’я, що входили до сфери управління Мінінфраструктури України та які не прийняті до комунальної власності, до сфери управління Міністерства оборони України або Міністерства охорони здоров’я України, у тому числі для створення на їх базі сучасних медично-реабілітаційних центрів для учасників антитерористичної операції;
  • доручити місцевим органам виконавчої влади вжити невідкладних заходів щодо забезпечення належного фінансування прийнятих у комунальну власність закладів охорони здоров’я, що входили до сфери управління Міністерства інфраструктури України, згідно з адресною медичною субвенцією.
Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті