На обговорення винесено Концепцію реформи фінансування системи охорони здоров’я

10 Травня 2016 10:28 Поділитися

12805 травня на офіційному сайті МОЗ України для громадського обговорення оприлюднено проект розпорядження КМУ, яким пропонується затвердити Концепцію реформи фінансування системи охорони здоров’я України (далі — Концепція). У ній описується нова система фінансування охорони здоров’я з урахуванням кращого сучасного світового досвіду реформування таких систем, який підтримують ВООЗ та інші міжнародні організації, що опікуються проблемами ефективності систем охорони здоров’я в усьому світі.

У Концепції зазначається, що нинішня система охорони здоров’я є застарілою і потребує докорінної модернізації. Метою реформи фінансування є запровадження нової моделі фінансування системи охорони здоров’я, яка передбачає чіткі зрозумілі гарантії держави щодо медичної допомоги, кращий фінансовий захист для громадян у разі хвороби, ефективний та справедливий розподіл публічних фінансів та скорочення неформальних платежів.

Вирішити існуючі проблеми пропонується шляхом:

  • створення законодавчих основ для реалізації завдань реформи;
  • створення належних організаційних умов для функціонування єдиного медичного простору;
  • впровадження нових механізмів оплати медичних послуг;
  • розмежування повноважень між постачальником та замовником медичних послуг.

Концепцією визначено і завдання реформи фінансування. Зокрема, вони включають впровадження державного гарантованого пакета медичних послуг, тобто вказано на законодавчому рівні, які послуги громадяни отримують безкоштовно, а за які необхідно сплатити кошти. Державний гарантований пакет медичних послуг розповсюджуватиметься на всіх без винятку громадян держави та включатиме первинну, екстрену медичну допомогу (у тому числі у стаціонарі), основні види амбулаторних послуг та інше. Також він включатиме лікарські засоби (пріоритетом будуть препарати, які призначають лікарі первинної ланки та спеціалісти амбулаторного рівня, а також основні лікарські засоби, що використовуються в стаціонарному лікуванні); реімбурсацію вартості препаратів.

Обсяг фінансування державного гарантованого пакета медичних послуг щорічно затверджуватиметься Парламентом. При цьому послуги, які не входитимуть до цього пакета послуг, передбачатимуть співоплату або повну оплату отримувачем такої послуги. До них належатимуть робота лікаря первинної ланки поза робочими годинами, послуги спеціалістів без направлення, окремі види діагностичних чи лікувальних послуг, забезпечення лікарськими засобами. Однак окремі пільгові категорії громадян, які визначатимуться відповідно до нової системи ідентифікації пільгових категорій громадян, будуть звільнені від необхідності здійснювати співоплату за послуги, що не входять до державного гарантованого пакета медичних послуг.

Також реформою фінансування передбачено створення єдиного національного замовника медичних послуг — Національної агенції з фінансування охорони здоров’я. Вона буде незалежною інституцією, яка закуповуватиме медичні послуги з єдиного національного пулу коштів на основі єдиних базових тарифів та вимог до якості в межах діючої моделі збору коштів із загальних податків. Передбачається, що це забезпечуватиме справедливість розподілу коштів та уніфікованість послуг по всій країні.

Крім того, ще одним із завдань реформи фінансування буде запровадження нових механізмів оплати медичної допомоги: «гроші йдуть за пацієнтом». Тобто перехід від фінансування утримання інфраструктури до оплати постачальникові фактично наданих медичних послуг. Для цього з постачальником буде укладатися договір/контракт, в якому встановлюватимуться його завдання.

Також реформою фінансування передбачається надати всім закладам (крім поодиноких винятків) фінансової та управлінської автономії шляхом перетворення їх на державні і комунальні некомерційні підприємства та перехід на контрактні відносини з розпорядниками бюджетних коштів. Окрім цього, пропонується реорганізувати структуру бюджетних програм відповідно до ключових функцій системи та виділити державний гарантований пакет медичних послуг в окрему бюджетну програму. При цьому передбачається запровадити 5 головних бюджетних програм, серед яких: державний гарантований пакет медичних послуг; громадське здоров’я; реабілітація та медико-соціальна допомога та інші. Заклади охорони здоров’я зможуть отримувати фінансування з різних програм у разі, якщо надають відповідні послуги.

Реформу фінансування системи охорони здоров’я планується запровадити в кілька етапів: початковий, або підготовчий етап (2016–2017 рр.), етап запровадження (2017–2018 рр.) та етап інтеграції (2019–2020 рр.). Зокрема, вони включатимуть розроблення необхідної законодавчої бази; визначення вартості медичних послуг, частки та порядку їх відшкодування з державного бюджету; визначення послуг поза межами гарантованого пакета послуг та ін.

Фінансування заходів з реалізації цієї Концепції здійснюватиметься за рахунок державного та місцевих бюджетів, приватних інвестицій, міжнародної технічної та фінансової допомоги, а також інших джерел, не заборонених законодавством.

У разі прийняття проекту документа МОЗ України необхідно буде у 3-місячний строк розробити та подати до Уряду План заходів щодо реалізації цієї Концепції.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті