Керівництво ПАТ «Лубнифарм» про досягнення та перспективи

Керівництво ПАТ «Лубнифарм» про досягнення та перспективиУкраїнська фармацевтична індустрія є одним з визнаних драйверів економічного розвитку нашої країни та джерелом продукції з високою доданою вартістю, яка вже зараз успішно конкурує на закордонних ринках. Тому ми з особливою цікавістю слідкуємо за досягненнями українських компаній на ниві впровадження світових стандартів виробництва фармацевтичної продукції. Саме цим шляхом зараз семимильними кроками прямує компанія «Лубнифарм», яка нещодавно отримала сертифікат відповідності вимогам GMP. Редакція «Щотижневика АПТЕКА» звернулася до голови правління ПАТ «Лубнифарм» Ігоря Кравченка з проханням розповісти про те, з якими викликами довелося зіштовхнутися під час впровадження світових стандартів якості, а також якими тепер є плани на майбутнє у знаного українського виробника.
— Ігоре Вікторовичу, розкажіть, будь ласка, нашим читачам про історію підприємства ПАТ «Лубнифарм». Керівництво ПАТ «Лубнифарм» про досягнення та перспективиЗ чого все розпочиналось?

— ПАТ «Лубнифарм» розташоване в центральній частині України в місті Лубни, Полтавської обл. Його історія розпочинається ще з 1932 р., коли було засновано фабрику з переробки лікарських рослин у широкому асортименті (понад 100 видів). Якщо перше повоєнне десятиріччя, до 1955 р., пройшло під знаком відбудови, забезпечення потреб країни в ліках будь-якою ціною, то друге десятиліття — утвердження підприємства як передового на теренах Радянського Союзу хіміко-фармацевтичного заводу, який здатен на базі місцевої рослинної сировини розширювати випуск препаратів та працювати рентабельно. Проходив час, завод зростав, збільшував свої виробничі потужності за рахунок розбудови та відкриття нових виробничих корпусів, дільниць. Сьогодні, зберігаючи традиції підприємства, ПАТ «Лубнифарм» продовжує випускати лікарські засоби, більша частина з яких — на основі рослинної сировини.

— Який асортимент продукції наявний сьогодні у ПАТ «Лубнифарм»?

— Номенклатура лікарських засобів, які виробляє підприємство, налічує більше 100 найменувань та має широкий спектр фармакологічної дії і велику розмаїтість лікарських форм: таблетки, порошки, рідини, настоянки, екстракти, олії, мазі, гелі, лініменти, ін’єкційні розчини, бинти, серветки тощо. Також в асортименті виробленої продукції підприємства можна виділити препарати, які «Лубнифарм» виробляє традиційно, та ліки, які інші виробники України не випускають. А саме: ПОДОРОЖНИКА СІК; лінімент АЛОРОМ; мазь ФАСТИН; мазь АНТИТРОМБ; рідина нашкірна ФЕРЕЗОЛ.

— Розкажіть, будь ласка, про виробничу структуру підприємства.

— Сьогодні ПАТ «Лубнифарм» — це сучасне фармацевтичне підприємство, основним напрямком діяльності якого є розробка і виробництво готових лікарських засобів для зовнішнього і внутрішнього застосування, медичних виробів, розчинів для ін’єкцій. У виробничу структуру підприємства входять 6 основних виробничих дільниць з:

  • виготовлення перев’язувальних матеріалів;
  • виробництва галенових препаратів та рідких лікарських засобів;
  • випуску м’яких лікарських форм та рідких лікарських засобів;
  • виробництва твердих лікарських форм;
  • випуску ін’єкційних препаратів;
  • з переробки лікарської рослинної сировини.

За останні роки підприємству внаслідок модернізації та вдосконалення виробництва згідно з принципами GMP вдалося підвищити виробничі потужності в середньому на 25% за кожним з напрямків виробництва, що призвело до збільшення обсягу випуску ліків та розширення ринків збуту.

— Як відомо, впровадження стандартів GMP на підприємстві — це гарантія якості лікарських засобів для споживача. Розкажіть, будь ласка, про досягнення ПАТ «Лубнифарм» у цьому напрямку.

— Ще багато років тому стратегічним рішенням вищого керівництва «Лубнифарм» було впровадження системи управління якістю на підприємстві з метою постійного її поліпшення, підвищення результативності діяльності з урахуванням інтересів зацікавлених сторін (дистриб’юторів, постачальників, державних органів та ін.). Для цього керівництвом було сформульовано політику та цілі в області якості, які було доведено до всіх працівників підприємства. У 2014 р. остаточно адаптували (модифікували) впроваджену систему управління якістю на ПАТ «Лубнифарм» до вимог Настанови «Лікарські засоби. Належна виробнича практика» та Настанови «Лікарські засоби. Фармацевтична система якості», що заклало надійний фундамент для подальшої можливості отримання сертифіката GMP. Підсумком багаторічної роботи з впровадження стандартів GMP на нашому підприємстві на підставі здійсненої Державною службою України з лікарських засобів у березні 2016 р. інспекції стало отримання національного сертифіката GMP (Сертифікат 026/2016/SAUMP/GMP).

— З якими труднощами доведеться зустрітися на своєму шляху підприємству, яке прагне отримати сертифікат GMP в Україні?

— Сертифікат GMP свідчить, що виробник працює на якісному сучасному обладнанні, має систему внутрішнього контролю якості на всіх етапах технологічного процесу. Важливим є також дотримання найсуворіших норм чистоти виробниц­тва (від перепадів тиску повітря між суміжними класами чистоти до вологості та температури повіт­ря у виробничих, складських, допоміжних приміщеннях; від матеріалу, з якого побудовані підлога, стіни, стелі у виробничій дільниці до спецодягу робітників та маркування, нанесеного на упаковку готової продукції). GMP — це складний процес, як тільки зупинився — вже відстав. Однією з головних проблем, що ускладнює даний процес, є значні фінансові витрати на реконструкцію та закупівлю виробничого обладнання, будівельних матеріалів, проектування та будівництво нових приміщень та інженерних систем. Не говорячи про те, що даний високий стандарт необхідно постійно підтримувати та щорічно підтверджувати.

— Які додаткові конкурентні переваги, на Вашу думку, тепер має ПАТ «Лубнифарм» з отриманням сертифіката GMP?

— У першу чергу сертифікат GMP — це велика відповідальність, але це й привід пишатися своєю продукцією. Що стосується конкурентних переваг, я б виділив 5 основних:

  • підвищення конкурентоспроможності продукції;
  • стабілізація якості;
  • отримання переваг під час участі в тендерах, конкурсах на отримання замовлення;
  • підвищення інвестиційної привабливості підприємства;
  • отримання можливості вийти зі своєю продукцією на іноземні ринки.

ПАТ «Лубнифарм» відкрите для пропозицій щодо контрактного виробництва іноземних та вітчизняних ліків на виробничих дільницях підприємства, що суттєво знизило б собівартість лікарських засобів, а отже, як наслідок, і ціну на них.

— На завершення дозвольте поставити стандартне запитання про подальші плани та принципи розвитку підприємства ПАТ «Лубнифарм» у найближчому майбутньому?

— Пріоритетними завданнями на 2016–2019 рр. є побудова нової сучасної дільниці виробництва антибіотиків згідно з принципами GMP, проведення часткової реконструкції (що дасть змогу підвищити виробничі потужності дільниць вдвічі) дільниці з виробництва твердих лікарських форм та дільниці з виробництва ін’єкційних препаратів. Але своїм завданням № 1 підприємство вважає розширення асортименту за рахунок розробки та впровадження нових лікарських засобів. Дотримуючись саме цього принципу, ПАТ «Лубнифарм» упевнено розвивається в умовах жорсткої конкурентної боротьби. Реалізація програми розвитку підприємства підтверджує наявність достатнього потенціалу росту, що дасть можливість домогтися збільшення кількості продукції, що відповідає стандартам GMP, та посісти гідне місце у фармацевтичній галузі і вписати змістовну сторінку в історію фармації України.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи