Офіційна позиція ТОВ «Людмила-Фарм» щодо поставок ліків для онкохворих дітей

14 Вересня 2016 6:00 Поділитися

105721На сайті ТОВ «Людмила-Фарм» оприлюднено позицію компанії з приводу звинувачень у зриві поставок лікарських засобів.

Нагадаємо, 9 вересня народні депутати України повідомили, що лікарські засоби для онкохворих дітей, що закуплені британським закупівельним агентством Crown Agents в українського дистриб’ютора ТОВ «Людмила-Фарм» знаходяться на митному складі майже 90 діб, які відведено законодавством для розмитнення товарів. Останнім днем для розмитнення було 12 вересня, згідно із законодавством після закінчення цього часу препарати мають бути відправлені назад суб’єктам господарювання, які їх направили в Україну. Ситуація полягала в тому, що згідно з митним законодавством тільки резидент України має право подати ці ліки на розмитнення. Однак український дистриб’ютор повідомляє, що контрактом з Crown Agents це не передбачено.

Також компанія оприлюднила листи, які вона направляла до МОЗ України з проханням допомогти у вирішенні цієї ситуації. Зазначені листи датовані червнем–серпнем, тобто про ситуацію з поставками в профільному міністерстві знали давно. 9 вересня компанія направила лист і голові Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я Ользі Богомолець з описом ситуації та проханням підтвердити, що в разі розмитнення ліків ПДВ на імпорт не виникне. Крім того, з метою отримання роз’яснень від Державної фіскальної служби 12 вересня компанією направлено відповідний запит. А 13 вересня компанія надала відповідь Crown Agents, у якому зазначає, що ТОВ «Людмила-Фарм» діє в рамках контракту, і звертає увагу на те, що для розмитнення ліків спеціалізована організація може використати в якості резидента України ДП «Укравакцина». Також компанія нагадала, що Crown Agents прострочила виплату за контрактом у сумі 4 млн 786 тис. 917 дол. США.

Офіційна позиція

У ході виконання контракту, укладеного між ТОВ «Людмила-Фарм» і Crown Agency (вантажоодержувач ДП «Укрмедпостач»), ми зіткнулися із ситуацією, коли товар за бюджетною програмою 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру», напрям «Централізована закупівля лікарських засобів для лікування дітей, хворих на онкологічні, онкогематологічні захворювання, та лабораторних реагентів», та товар за бюджетною програмою 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних програмних заходів програмного характеру», напрям «Централізована закупівля хіміотерапевтичних препаратів, радіофармацевтичних і допоміжних засобів для лікування онкологічних хворих», на загальну суму 4 434 165,71 дол. уже близько 90 днів знаходиться в терміналі «Бориспіль» у режимі митного контролю.

Базис поставки за контрактом DAP — митний термінал Україна (Бориспіль) (Incoterms 2010).

За умовами п. А4. Поставка. DAP «Продавець зобов’язаний поставити товар у розпорядження Покупця на транспортному засобі, що прибув, готовим до розвантаження».

Тобто у нашому випадку — літак приземлився, і ми, як Постачальник, контракт виконали.

Далі п. В.2: «покупець зобов’язаний … виконати всі митні формальності, необхідні для товару».

П. В.4: «Покупець зобов’язаний прийняти поставку товару, коли вона здійснена у відповідності до п. А.4».

Тобто, у нашому випадку, Crown Agency як Покупець в особі вантажоодержувача ДП «Укрмедпостач» чи ДП «Укрвакцина» має його розмитнити й прийняти.

Та п. В.6: «Покупець зобов’язаний сплатити:

А) всі витрати щодо товару з моменту його поставки, як передбачено п. А.4;

В) всі витрати з розвантаження, необхідні для прийняття товару з транспортного засобу, що прибув, у визначеному місці призначення».

Тобто, у нашому випадку, Покупець за свій рахунок зобов’язаний розвантажити товар і сплатити всі витрати, у тому числі витрати на його зберігання з моменту виконання нами поставки, тобто прильоту в аеропорт «Бориспіль».

З даного приводу є лист Державної митної служби України від 29.12.2010 р. № 11/2-10.16/17217-ЕП (Щодо Інкотермс 2010)

Абзац 5: «На умовах DAP. Погоджене місце. Продавець зобов’язаний забезпечити перевезення товару до погодженого сторонами місця, не розвантажуючи товар з транспортного засобу в такому місці».

Наводимо пункт контракту з Crown Agency, який регулює перехід права власності.

«П. 13.5. Коли поставки Товару здійснюються Постачальником з-за меж території України, право власності на товари переходить до Crown Agents за межами території України відразу ж після навантаження Товару Постачальником на транспортний засіб перевізника для доставки товару в Місце доставки.

Упродовж 15 (п’ятнадцяти) робочих днів після переходу права власності Crown Agents і Постачальник зобов’язані підписати акт прийому-передачі права власності у формі, передбаченій Додатком F до Контракту, щоб підтвердити дату передачі права власності на товари. Ризик втрати або пошкодження товару переходить до Crown Agents відразу після підписання уповноваженим представником Crown Agents Сертифіката Належної Доставки або раніше, якщо відповідний кінцевий користувач засвідчив, що Crown Agents прийняв Товар».

З усього вищенаведеного витікає, що на сьогодні власником товару, який знаходиться в терміналі «Бориспіль» у режимі митного контролю, є Покупець Crown Agency.

Цей висновок ми підтвердили заключенням юридичної компанії БайкерМаккензі (лист додається), та розуміння з цього питання було нами узгоджено з Crown Agency у листуванні. Наводимо цитату з листа Crown Agency:

«The transfer of title does not require any approvals or signing of any documents under our supplemental deed. The title passes automatically once the goods are passed to carrier. From this moment the event of title transfer has occurred and it requires no further approvals from the parties. This is fully in line with Ukrainian as well as English law, which governs the contract. The act of acceptance shall be signed just to confirm the date of title transfer».

(Переклад: «Перехід права власності не вимагає підписання ніяких документів чи додаткових дій. Право власності переходить автоматично після передачі товару перевізнику. З цього моменту передача права власності відбулася і не вимагає ніяких погоджень сторін. Це повністю відповідає і українському законодавству, і англійському, за яким підписано цей контракт. Акт прийняття тільки підтвердить дату переходу права власності.»).

Таким чином, на сьогодні Crown Agency та ДП «Укрмедпостач» саботують виконання контракту.

Доводимо до відома спільноти, що на засіданні в МОЗі, яке відбулося 9 вересня, ми продемонстрували всі оригінали документів стосовно поставки товарів.

Але вкотре зіштовхнулись з небажанням вирішити питання в рамках законодавчого поля України. Нам в.о. міністра Уляна Супрун запропонувала розмістити товари на митному складі.

Ще раз, особисто для пані Уляни:

1. Базис поставки за контрактом DAP — митний термінал України («Бориспіль») (Incoterms 2010).

Покупець (Crown Agency) зобов’язаний …виконати всі митні формальності, необхідні для товару. Покупець (Crown Agency) зобов’язаний сплатити:

А) всі витрати щодо товару з моменту його поставки;

В) усі витрати з розвантаження, необхідні для прийняття товару з транспортного засобу, що прибув, у визначеному місці призначення.

2. Власником товару є Crown Agency.

Вантажоотримувачем є ДП «Укрмедпостач».

Сьогодні МОЗ України на офіційному сайті попри все звинуватило нас у небажанні поставити ліки дітям.

Доводимо до відома української спільноти, що ситуація докладалася в МОЗ неодноразово і за часів в.о. міністра Віктора Шафранського, і вже двічі за часів в.о. міністра У. Супрун. І тільки після звернення до Верховної Ради України МОЗ провело збори, але, як виявилося, тільки для проформи. Лист Мінфіну, який згадує в своєму обвинуваченні в.о. міністра У. Супрун, написаний ні про що і без врахування конкретної ситуації.

Сьогодні ми склали запит до Державної фіскальної служби України. Чекаємо відповіді на питання, які чітко виписані в законодавстві. Навіть ставити ці запитання було соромно, але ми не бачимо іншого шляху.

Наголошуємо!

Ніякої проблеми в розмитненні товару для онкохворих не існує, крім саботажу з боку ДП «Укрмедпостач».

Доказом цього є отриманий нами сьогодні лист від Crown Agency, у якому вона (знаючи, що ми не можемо цього зробити) пропонує нам перевести товар, який вже 90 днів чекає на розмитнення, на митний склад, і обіцяє, що з усіма іншими поставками за цим же контрактом проблем не буде.

Вважаємо, що саботаж з боку Державного підприємства ДП «Укрмедпостач», МОЗ України та порушення контракту з боку Crown Agency є цілком усвідомленою умисною акцією, спрямованою проти народу України.

Останнім часом ми досить часто стикаємося з явищем, коли з уст чиновників МОЗ України звучить неправда. Це стосується і фантастичних цифр економії через міжнародні закупівлі і взагалі цифр виконання поставок такими організаціями.

За матеріалами www.ludpharm.com.ua
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті