Міжнародні закупівлі ліків: ООРММП України пропонує враховувати цінову пропозицію з урахуванням знижуючого коефіцієнту

29 Вересня 2016 3:15 Поділитися

105925З метою підтримки програми розвитку економіки країни та імпортозаміщення, а також вітчизняних виробників Об’єднання організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України звернулося до голови Федерації роботодавців України Дмитра Олійника з проханням клопотати перед Урядом щодо підтримки підготовленого об’єднанням проекту постанови КМУ «Про особливості здійснення державних закупівель лікарських засобів та медичних виробів із залученням спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі».

Даним проектом пропонується встановити норму, згідно з якою під час процедури закупівель ліків та медичних виробів через міжнародні організації, під час розкриття тендерної документації буде враховуватися цінова пропозиція на кожен вид продукції (лікарський засіб кожної форми та дозування або медичний виріб) з урахуванням знижуючого коефіцієнту.

Цінову пропозицію на препарат або медичний виріб та знижуючий коефіцієнт пропонується розраховувати за формулами:

цінова пропозиція з урахуванням знижуючого коефіцієнта:

ЦП = Ц · КЗ,

де ЦП — цінова пропозиція;

Ц — ціна кожної одиниці лікарського засобу кожної форми та дозування або ціна медичного виробу;

КЗ — знижуючий коефіцієнт.

Знижуючий коефіцієнт розраховується за формулою:

КЗ = (Ц − П)/Ц,

де П — сума податків та обов’язкових платежів, які будуть нараховані та внесені до бюджету з кожної гривні реалізованого лікарського засобу або медичного виробу.

Федерація роботодавців України

Першому віце-прем’єр-міністру –

міністру економічного розвитку і торгівлі України

С.І. Кубіву

Шановний Степане Івановичу!

Федерація роботодавців України (далі — ФРУ) висловлює Вам свою повагу та в черговий раз звертається з наступним.

Посилення ролі вітчизняних суб’єктів господарювання в розбудові країни, підвищення конкурентоздатності національної економіки та забезпечення високого рівня зайнятості населення, стабільного рівня цін, сталого економічного зростання вимагають змін у підході до державних закупівель.

Основними проблемами у сфері закупівель товарів, робіт та послуг за кошти державного та місцевих бюджетів є обмежена конкуренція, встановлення різних вимог до учасників під час проведення процедури закупівель, нерівність умов для резидентів та нерезидентів через значний вплив коливання курсу валют на реальну ціну предмету закупівель та обсяги закупівлі, що призводить до закупівлі за завищеними цінами.

Також непоодинокими є випадки, коли вітчизняні компанії програють іноземним у ціні предмету закупівлі за 3-м або 4-м знаком після коми. При цьому суб’єкти господарювання — платники податків у разі перемоги в торгах повернули б до бюджету всіх рівнів частину коштів у вигляді податків та обов’язкових платежів, а іноземні компанії у разі перемоги отримують оплату за товар в іноземній валюті у повному обсязі, не сплачуючи жодної копійки до українського бюджету.

Такий підхід призводить до того, що бюджет усіх рівнів недоотримує значні кошти податків, витрачається валюта, а вітчизняні суб’єкти господарювання втрачають можливість створити нові робочі місця, збільшити обсяги виробництва та реалізації якісної вітчизняної продукції, підвищити рівень заробітних плат робітникам та в цілому позитивно вплинути на економічне зростання країни.

Таким чином, система закупівель на державному та регіональному рівнях є неефективною протягом багатьох років.

Ініціативною групою представників фармпідприємств — членів ФРУ було всебічно опрацьовано дане питання у сфері закупівель лікарських засобів та медичних виробів за державні кошти та прийнято рішення щодо необхідності внесення деяких змін до постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2015 р. № 622 «Деякі питання здійснення державних закупівель лікарських засобів та медичних виробів із залученням спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі» та розроблено відповідний проект постанови Кабінету Міністрів України «Про особливості здійснення державних закупівель лікарських засобів та медичних виробів із залученням спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі».

Даним проектом пропонується встановити норму, згідно з якою під час процедури закупівель лікарських засобів та медичних виробів міжнародними спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі відповідно до абзацу 17 ч. 3 ст. 2 Закону України «Про здійснення державних закупівель», суб’єкти господарювання надають, а спеціалізовані організації враховують під час розкриття тендерної документації цінову пропозицію на кожен вид продукції (лікарський засіб кожної форми та дозування або медичний виріб) з урахуванням знижуючого коефіцієнту.

Тобто цінова пропозиція буде дорівнювати ціні препарату кожної форми та дозування або медичного виробу, зменшеній на суму податків та обов’язкових платежів, які будуть нараховані та внесені з кожної гривні реалізованого лікарського засобу або медичного виробу.

Таким чином буде вирішено ряд питань, а саме, реалізація даного проекту постанови дасть змогу:

  • гарантовано поповнювати бюджети всіх рівнів за рахунок податків та обов’язкових платежів, які будуть сплачені від операції з продажу встановленого обсягу лікарських засобів та медичних виробів, побудувати функціональну та ефективну систему публічних закупівель лікарських засобів, імунобіологічних препаратів та медичних виробів;
  • залучити іноземні інвестиції для розміщення локального виробництва власної продукції на території України;
  • створити якісно новий підхід до публічних закупівель лікарських засобів, імунобіологічних препаратів та медичних виробів, спрямований на максимальне забезпечення пацієнтів;
  • максимально знизити рівень корупції у сфері публічних закупівель ліків та медичних виробів;
  • підвищити рівень довіри бізнесу і суспільства до системи публічних закупівель у сфері охорони здоров’я;
  • оптимізувати витрати у системі публічних закупівель на основі збалансованого підходу до децентралізації системи закупівель;
  • запровадити систему раціонального використання бюджетних коштів.

Враховуючи нагальність вирішення вищезазначеного питання, вважаємо за доцільне прийняти напрацьований нами проект постанови КМУ та запровадити його як пілотний проект з подальшим поширенням його норм на інші сфери економіки країни.

Просимо Вас, шановний Степане Івановичу, посприяти у прийнятті зазначених змін.

З повагою
Д. Олійник,
голова ФРУ
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті