Позиція Профспілки працівників охорони здоров’я щодо фінансування галузі на 2017 р.

03 Жовтня 2016 12:11 Поділитися

106004Як повідомляється на сайті Профспілки працівників охорони здоров’я України, минулого тижня направлено звернення щодо проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» голові Верховної Ради України, а також очільникам Комітетів Верховної Ради України з питань охорони здоров’я, з питань бюджету, з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення.

Профспілка працівників охорони здоров’я України вважає норми та положення проекту бюджету щодо забезпечення соціальних стандартів, рівня фінансування охорони здоров’я, підвищення заробітної плати працівникам охорони здоров’я, проведення реформи галузі такими, що не відповідають Конституції України, законодавству України і реальним потребам галузі.

Під час формування проекту Державного бюджету на 2017 р. Уряд у черговий раз не надав пріоритет системі охорони здоров’я та не спромігся винайти фінансові можливості держави для масштабної модернізації системи охорони здоров’я, спрямованої на покращення доступно­сті та якості надання медичної допомоги населенню, створення належних умов та оплати праці працівників охорони здоров’я.

Видатки на фінансування системи охорони здоров’я на 2017 р. сформовано за «залишковим принципом» з порушенням вимог ст. 12 Основ законодавства України про охорону здоров’я та без урахування реальних потреб галузі. У 2017 р. закладено фінансування охорони здоров’я на рівні 3% від ВВП, що менше на 0,3% у порівнянні з показником 2016 р. — 3,3%.

Обсяг медичної субвенції визначено в сумі 46,813 млн грн., що становить лише 53% від потреби (87,929 млн грн.).

Неприйнятним Профспілка вважає й виключення з медичної субвенції видатків на оплату комунальних послуг та енергоносіїв комунальних закладів охорони здоров’я, які з 1 січня 2017 р. пропонується здійснювати виключно за рахунок власних коштів відповідних місцевих бюджетів. Уже сьогодні на покриття цих видатків не вистачає 0,5 млн грн.

Критичним та безпідставним є зменшення фінансування Національної академії медичних наук України. Не передбачено фінансування у 2017 р. Державної санітарно-епідеміологічної служби України. Проігноровано виконання постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 08.02.2016 р. в адміністративній справі № 826/19610/14, якою визнано протиправним та скасовано абзац 2 п. 1 постанови КМУ від 10.09.2014 р. № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» в частині реорганізації Державної санітарно-епідеміологічної служби України.

Профспілка категорично наполягає на виключенні з проекту Держбюджету ст. 26 та додатку № 10 до нього, якими передбачається передати на фінансування з місцевих бюджетів 30 закладів охорони здоров’я, що знаходяться у сфері управління МОЗ України. Зазначені заклади виконують загальнодержавні функції, тому пропозиція Уряду перекласти їх фінансування на місцеві бюджети створює загрозу закриття таких закладів та масового звільнення працівників. На місцевому рівні відсутні кошти для фінансування оздоровлення громадян, у тому числі і дітей, з усієї України за рахунок місцевих податків. Санаторіями МОЗ України користуються за безоплатними путівками малозабезпечені сім’ї, особи з низьким рівнем доходів для реабілітації після тяжких захворювань. Так, наприклад, вартість 1 дня лікування в приватному центрі в 10 разів перевищує державну ціну, яка в ДЗ «Дитячий спеціалізований клінічний санаторій «Хаджибей» (Одеса) становить 373 грн.

У цілому реалізація ст. 26 законопроекту призведе до розбалансування системи управління фінансовими ресурсами закладів охорони здоров’я, погіршення доступності і якості медичної допомоги, порушень конституційних прав як пацієнтів, так і медичних працівників.

Урядова пропозиція, викладена в ст. 26 проекту Держбюджету, суперечить ч. 3 ст. 13 Конституції України та принципу «самостійності» бюджетної системи України, відповідно до якої «органи місцевого самоврядування коштами відповідних місцевих бюджетів не несуть відповідальності за бюджетні зобов’язання держави». Бюджетним кодексом України не визначено правових засад функціонування закладів охорони здоров’я комунальної форми власності, які надають спеціалізовану та високоспеціалізовану медичну допомогу хворим з усіх областей України, та фінансування за рахунок коштів місцевих бюджетів.

Враховуючи, що більша частина зазначених закладів знаходиться в рекреаційних зонах узбережжя Чорного моря та Карпат, у таких діях можуть вбачатися ознаки корупційної складової.

Що до пенсійного забезпечення, то неприйнятним є зменшення видатків у зв’язку зі скороченням переліку професій і посад працівників, зайнятих на роботах із шкідливими умовами праці (Списки № 1 і № 2), та позбавлення їх права на пільгову пенсію, зокрема в галузі охорони здоров’я — рентгенлаборантів. Не підтримує Профспілка й продовження до 31 грудня 2017 р. обмеження виплати пенсій працюючим пенсіонерам на рівні 85% розміру пенсії.

Зважаючи на вищевикладене, Профспілка працівників охорони здоров’я України наполягає: під час затвердження Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» передбачити забезпечення бюджетними асигнуваннями в розмірі не менше 10% національного доходу відповідно до вимог ст. 12 Основ законодавства України про охорону здоров’я для:

  • збільшення обсягу медичної субвенції для забезпечення реальних потреб галузі та її працівників;
  • встановлення базового посадового окладу (тарифної ставки) працівника І тарифного розряду єдиної тарифної сітки на рівні не нижче мінімальної заробітної плати (виконання рішення Київського апеляційного адміністративного суду України, Справа від 08.09.2016 р. № 826/26538/15);
  • забезпечення фондом оплати праці закладів охорони здоров’я з урахуванням індексації грошових доходів їх працівників;
  • реалізації у повному обсязі вимог постанов КМУ щодо оплати праці та соціального захисту працівників закладів охорони здоров’я;
  • забезпечення державних гарантій медичним та фармацевтичним працівникам, визначених ст. 77 Основ законодавства України про охорону здоров’я;
  • реалізації у повному обсязі ст. 77 Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо права медичних, фармацевтичних працівників сільської місцевості та селищ міського типу, пенсіонерів з їх числа на безплатне користування житлом з освітленням і опаленням;
  • надання кредитів на будівництво (придбання) житла для медичних працівників;
  • виконання програм і заходів, спрямованих на соціальний захист медичних працівників в умовах реформування системи охорони здоров’я;
  • виконання вимог ст. 44 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» та ст. 19 Закону України «Про охорону праці»;
  • виконання рішення суду щодо реорганізації Державної санітарно-епідеміологічної служби України стосовно фінансування у повному обсязі органів та установ Державної санітарно-епідеміологічної служби України.

Також Профспілка працівників охорони здоров’я наполягає на відновленні фінансування на належному рівні Національної академії медичних наук України, виключенні ст. 26 проекту Держбюджету та додатку 10 до нього щодо переведення 30 закладів, які підпорядковані МОЗ України та виконують загальнодержавні функції, на фінансування з місцевих бюджетів, та недопущенні передачі видатків на оплату комунальних послуг та енергоносіїв закладів охорони здоров’я, що належать до комунальної власності, за рахунок місцевих бюджетів.

Нагадаємо, що Комітет Верховної Ради України з питань охорони здоров’я визнав проект бюджету на 2017 р. незадовільним та надав свої рекомендації.

За матеріалами www.medprof.org.ua
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті