Франчайзинг — це один з найбільш ефективних способів розвитку торгової марки, поширений в усіх цивілізованих країнах. Його суть полягає в тому, що франчайзер (компанія-власник) надає франчайзі (підприємцю чи іншій компанії) готову модель свого успішного бізнесу, за що бере певну плату. Відтак франчайзі отримує можливість швидко відкрити власний ефективний бізнес під відомим брендом. В Україні за такою схемою працює багато компаній, скажімо, «Вопак», «Чудопіч», «Нова пошта», однак у фармацевтичній галузі ця модель практично нерозвинена. «Мережа аптек «D.S.»розглядає франчайзинг як один зі стратегічних напрямків свого розвитку.
Олег Никулишин, генеральний директор «Мережі аптек «D.S.»:
— Ідея майбутнього франчайзингу зародилася понад 10 років тому, коли ми лише розпочинали роботу під назвою «D.S.» і впроваджували вимоги ISO 9001. Ми мали чітку орієнтацію на упорядкування внутрішніх бізнес-процесів, прописали стандарти роботи, налагодили процес навчання, окреслили ринкові і фінансові цілі. На сьогодні «Мережа аптек «D.S.» — впізнаваний бренд: у нас 117 аптек і понад 500 тис. постійних клієнтів. Ми зайняли стійку позицію на ринку, досягли ефекту масштабу, розвиваємо новітні онлайн-сервіси та можемо бути певні, що наші клієнти лояльні до компанії. Наше підприємство уже на тій стадії розвитку, коли може заробляти не лише на прямих інвестиціях, а й на тиражуванні своїх знань. Адже капіталом можуть бути не тільки матеріальні активи, а й компетенції та досвід. Наш бренд, програма лояльності, асортиментна і цінова політика, ІТ-рішення, філософія бізнесу, наші цінності — усе це можемо передавати іншим в користування як інтелектуальну власність. А взамін досягти кращої конкурентної позиції, зайняти більшу частку на ринку і отримати абсолютно інший вид доходів, аніж від прямого продажу.
Франчайзинг — це модель стратегічної співпраці, а не поглинання. З власниками аптек, які виявили бажання працювати під нашим брендом, ми взаємодіємо на партнерських умовах. Вони зберігають свою самостійність, незалежність, проте повинні прийняти наші правила і стандарти. Те, наскільки успішним у результаті буде їх бізнес, великою мірою залежить від них — від їх бажання змінюватися, працювати та досягати успіху. Звісно, хотілося б мати справу з активними, небайдужими підприємцями. Ідеально — коли вони й самі спеціалісти у фармацевтичній сфері, однак їм бракує часу, компетенції для розвитку свого бізнесу, важко вирватися з кола операційної діяльності і започаткувати щось інноваційне. Такі люди чітко розумітимуть переваги від нової моделі роботи за франчайзингом — а це, насамперед, покращення керованості бізнесу і його фінансових результатів. А можливість працювати під відомою торговою маркою допоможе їм зробити свої заклади добре впізнаваними, такими, що матимуть позитивний імідж і стійку конкурентну позицію.
Придбати франшизу «Аптека D.S.» наша компанія пропонує аптечним мережам, окремим закладам або підприємцям, які тільки-но планують створити аптечний бізнес — відповідна інформація розміщена на нашому сайті. Офіційно ми оприлюднили цю пропозицію наприкінці липня 2016 р. у рамках проекту, керівником якого є Олена Комарянська.
Зараз до нас вже надходять непоодинокі запити щодо співпраці на умовах франчайзингу. Найбільше заявок із Львівщини і Закарпаття — саме з тих областей, де наша мережа широко представлена, а бренд «D.S.» добре відомий. В основному звертаються власники окремих аптек, які розуміють, що в умовах високої конкуренції та цінових воєн важко втриматися на плаву. Такі аптеки не мають власної програми лояльності, сайту, довідкової служби, у них часто застаріле ІТ-забезпечення, з ними не завжди готові працювати провідні дистриб’ютори і виробники. Відповідно, такі заклади не можуть задовольнити потреби клієнтів — запропонувати належний асортимент і доступні ціни. Буває, клієнти не довіряють якості ліків в окремих аптеках. Нерідко керівники таких аптек не вміють чи не можуть самостійно ефективно керувати внутрішніми процесами, втрачають ринкові можливості.
Олена Комарянська, керівник проекту «DS-Франчайзинг»:
— Схожа ситуація була з аптекою у Винниках: коли поруч відкрився конкурент, власник, молодий підприємець Андрій Заяць, відчув, що не зможе вистояти в умовах жорсткої конкуренції: йому бракує навиків управління, асортимент закладу надто малий, а ціни неконкурентні.
Ми проаналізували, що у Винниках проживає понад 2 тис. осіб, які користуються нашою карткою клієнта. Вони купують ліки у Львові і давно чекають на появу нашої мережі в їхньому місті. Отож, завдяки роботі під нашою торговою маркою і долученню до програми лояльності наш франчайзі зможе суттєво збільшити кількість клієнтів, а, користуючись нашими напрацюваннями у сфері обслуговування та ІТ-сервісами, — покращить свої фінансові результати щонайменше у 2 рази. Ми ж отримаємо представленість нашого бренду у Винниках та додатковий дохід — щомісячну оплату від цього аптечного підприємства за право працювати під назвою «D.S». Згідно з умовами договору ми допомогли власнику підготувати персонал, підписати нові договори з постачальниками на більш вигідних умовах, надали рекомендації щодо цінової політики та управління товарними запасами, встановили комп’ютерну програму, організували рекламно-інформаційні заходи.
Як ми і розраховували, власник цієї аптеки вже відчув переваги співпраці з нами. У перші дні роботи показники перевищують очікування. За перший місяць діяльності аптеки у співпраці з нами виторг збільшився на 43% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Потроху збільшується кількість постійних клієнтів як завдяки нашій програмі лояльності, так і завдяки розширенню асортименту аптеки, зменшенню дефектури, кращій керованості процесами. І це лише початок. Найближчим часом створимо асортиментну матрицю спеціально для цієї аптеки, з огляду на ядро її клієнтів та місцерозташування, щоб забезпечити безперебійну наявність необхідних товарів. Будемо консультувати власника та персонал аптеки й надалі, упродовж усієї діяльності аптеки. На черзі — відкриття ще однієї аптеки під нашою торговою маркою.
А загалом, якщо повернутися до проекту розвитку компанії з франчайзингу, маємо ще одну пропозицію співпраці, яка буде цікавою, наприклад, для власників, які відчувають потребу в управлінських рішеннях, але хочуть зберегти власну торгову марку (назву аптеки) — це «Франчайзинговий партнер «D.S.» — взаємовигідна та гнучка модель співпраці, яка вирішить проблеми у сфері товарообігу та потребуватиме менших інвестицій. Партнерство передбачає передачу окремих процесів, рішень без ребрендингу.
Детальніше про умови співпраці з «Мережею аптек «D.S.» можна ознайомитися на сайті
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим