Франчайзинг — від проекту до процесу

У м. Львів-Винники, на вул. Галицькій, 18, розпочала роботу перша франчайзингова аптека «Мережі аптек «D.S.». Для читачів «Щотижневика АПТЕКА» досвідом реалізації цього проекту та планами на майбутнє поділилися Олег Никулишин, генеральний директор «Мережі аптек «D.S.», та Олена Комарянська, керівник проекту «DS-Франчайзинг».

Франчайзинг — це один з найбільш ефективних способів розвитку торгової марки, поширений в усіх цивілізованих країнах. Його суть полягає в тому, що франчайзер (компанія-власник) надає франчайзі (підприємцю чи іншій компанії) готову модель свого успішного бізнесу, за що бере певну плату. Відтак франчайзі отримує можливість швидко відкрити власний ефективний бізнес під відомим брендом. В Україні за такою схемою працює багато компаній, скажімо, «Вопак», «Чудопіч», «Нова пошта», однак у фармацевтичній галузі ця модель практично нерозвинена. «Мережа аптек «D.S.»розглядає франчайзинг як один зі стратегічних напрямків свого розвитку.

Олег НикулишинОлег Никулишин, генеральний директор «Мережі аптек «D.S.»:

— Ідея майбутнього франчайзингу зародилася понад 10 років тому, коли ми лише розпочинали роботу під назвою «D.S.» і впроваджували вимоги ISO 9001. Ми мали чітку орієнтацію на упорядкування внутрішніх бізнес-процесів, прописали стандарти роботи, налагодили процес навчання, окреслили ринкові і фінансові цілі. На сьогодні «Мережа аптек «D.S.» — впізнаваний бренд: у нас 117 аптек і понад 500 тис. постійних клієнтів. Ми зайняли стійку позицію на ринку, досягли ефекту масштабу, розвиваємо новітні онлайн-сервіси та можемо бути певні, що наші клієнти лояльні до компанії. Наше підприємство уже на тій стадії розвитку, коли може заробляти не лише на прямих інвестиціях, а й на тиражуванні своїх знань. Адже капіталом можуть бути не тільки матеріальні активи, а й компетенції та досвід. Наш бренд, програма лояльності, асортиментна і цінова політика, ІТ-рішення, філософія бізнесу, наші цінності — усе це можемо передавати іншим в користування як інтелектуальну власність. А взамін досягти кращої конкурентної позиції, зайняти більшу частку на ринку і отримати абсолютно інший вид доходів, аніж від прямого продажу.

Франчайзинг — це модель стратегічної спів­праці, а не поглинання. З власниками аптек, які виявили бажання працювати під нашим брендом, ми взаємодіємо на партнерських умовах. Вони зберігають свою самостійність, незалежність, проте повинні прийняти наші правила і стандарти. Те, наскільки успішним у результаті буде їх бізнес, великою мірою залежить від них — від їх бажання змінюватися, працювати та досягати успіху. Звісно, хотілося б мати справу з активними, небайдужими підприємцями. Ідеально — коли вони й самі спеціалісти у фармацевтичній сфері, однак їм бракує часу, компетенції для розвитку свого бізнесу, важко вирватися з кола операційної діяльності і започаткувати щось інноваційне. Такі люди чітко розумітимуть переваги від нової моделі роботи за франчайзингом — а це, насамперед, покращення керованості бізнесу і його фінансових результатів. А можливість працювати під відомою торговою маркою допоможе їм зробити свої заклади добре впізнаваними, такими, що матимуть позитивний імідж і стійку конкурентну позицію.

Придбати франшизу «Аптека D.S.» наша компанія пропонує аптечним мережам, окремим закладам або підприємцям, які тільки-но планують створити аптечний бізнес — відповідна інформація розміщена на нашому сайті. Офіційно ми оприлюднили цю пропозицію наприкінці липня 2016 р. у рамках проекту, керівником якого є Олена Комарянська.

Зараз до нас вже надходять непоодинокі запити щодо співпраці на умовах франчайзингу. Найбільше заявок із Львівщини і Закарпаття — саме з тих областей, де наша мережа широко представлена, а бренд «D.S.» добре відомий. В основному звертаються власники окремих аптек, які розуміють, що в умовах високої конкуренції та цінових воєн важко втриматися на плаву. Такі аптеки не мають власної програми лояльності, сайту, довідкової служби, у них часто застаріле ІТ-забезпечення, з ними не завжди готові працювати провідні дистриб’ютори і виробники. Відповідно, такі заклади не можуть задовольнити потреби клієнтів — запропонувати належний асортимент і доступні ціни. Буває, клієнти не довіряють якості ліків в окремих аптеках. Нерідко керівники таких аптек не вміють чи не можуть самостійно ефективно керувати внутрішніми процесами, втрачають ринкові можливості.

Олена КомарянськаОлена Комарянська, керівник проекту «DS-Франчайзинг»:

— Схожа ситуація була з аптекою у Вин­никах: коли поруч відкрився конкурент, власник, молодий підприємець Андрій Заяць, відчув, що не зможе вистояти в умовах жорсткої конкуренції: йому бракує навиків управління, асортимент закладу надто малий, а ціни неконкурентні.

Ми проаналізували, що у Винниках проживає понад 2 тис. осіб, які користуються нашою карткою клієнта. Вони купують ліки у Львові і давно чекають на появу нашої мережі в їхньому місті. Отож, завдяки роботі під нашою торговою маркою і долученню до програми лояльності наш франчайзі зможе суттєво збільшити кількість клієнтів, а, користуючись нашими напрацюваннями у сфері обслуговування та ІТ-сервісами, — покращить свої фінансові результати щонайменше у 2 рази. Ми ж отримаємо представленість нашого бренду у Винниках та додатковий дохід — щомісячну оплату від цього аптечного підприємства за право працювати під назвою «D.S». Згідно з умовами договору ми допомогли власнику підготувати персонал, підписати нові договори з постачальниками на більш вигідних умовах, надали рекомендації щодо цінової політики та управління товарними запасами, встановили комп’ютерну програму, організували рекламно-інформаційні заходи.

Як ми і розраховували, власник цієї аптеки вже відчув переваги співпраці з нами. У перші дні роботи показники перевищують очікування. За перший місяць діяльності аптеки у співпраці з нами виторг збільшився на 43% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Потроху збільшується кількість постійних клієнтів як завдяки нашій програмі лояльності, так і завдяки розширенню асортименту аптеки, зменшенню дефектури, кращій керованості процесами. І це лише початок. Найближчим часом створимо асортиментну матрицю спеціально для цієї аптеки, з огляду на ядро її клієнтів та місцерозташування, щоб забезпечити безперебійну наявність необхідних товарів. Будемо консультувати власника та персонал аптеки й надалі, упродовж усієї діяльності аптеки. На черзі — відкриття ще однієї аптеки під нашою торговою маркою.

106651

А загалом, якщо повернутися до проекту розвитку компанії з франчайзингу, маємо ще одну пропозицію співпраці, яка буде цікавою, наприклад, для власників, які відчувають потребу в управлінських рішеннях, але хочуть зберегти власну торгову марку (назву аптеки) — це «Франчайзинговий партнер «D.S.» — взаємовигідна та гнучка модель співпраці, яка вирішить проб­леми у сфері товарообігу та потребуватиме менших інвестицій. Партнерство передбачає передачу окремих процесів, рішень без ребрендингу.

Детальніше про умови співпраці з «Мережею аптек «D.S.» можна ознайомитися на сайті apteka-ds.com.ua.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті