Главная RSS Контакты
Издательство МОРИОН Компендиум OnLine Украинский Медицинский Часопис Фармэнциклопедия Геоаптека

Результати аудиту Рахункової палати – кошти, запозичені на реалізацію проекту щодо поліпшення охорони здоров’я, використовуються неефективно

[ 2016-12-26 14:34 ]

Результати аудиту Рахункової палати – кошти, запозичені на реалізацію проекту щодо поліпшення охорони здоров’я, використовуються неефективноПід час засідання 5 грудня 2016 р. Рахункова палата України розглянула Звіт про результати аудиту проекту «Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей» (далі — проект), що підтримується коштами Міжнародного банку реконструкцій та розвитку, який затверджено відповідним рішенням. Нагадаємо, що 11 лютого 2015 р. Олександр Квіташвілі, на той час міністр охорони здоров’я України, та Паоло Беллі, керівник програми Світового банку в Україні, Білорусі, Молдові, підписали угоду між Україною та Міжнародним банком реконструкції та розвитку щодо впровадження в Україні вищезазначеного проекту. Він передбачає отримання від Міжнародного банку реконструкції та розвитку позики в обсязі 214,7 млн дол. США.

Як свідчать результати аудиту Рахункової палати, проект впроваджується МОЗ спільно з обласними державними адміністраціями (ОДА) 8 областей України із суттєвим відставанням. Запозичені на його виконання кошти використовуються неефективно та у значно менших обсягах, ніж передбачалося. За рік і 4 міс (третина часу, передбаченого на реалізацію) проект все ще залишається на початково-організаційному етапі. За цей час підписано договори щодо фінансування позикою на загальну суму 9,2 млн дол. (4% від загальної суми), які фактично спрямовані лише на підготовку основних заходів проекту. Не забезпечено укладення передбачених договорів для реалізації заходів із профілактики, раннього виявлення та лікування серцево-судинних захворювань і раку на рівні закладів охорони здоров’я областей — учасників проекту, із запровадження МОЗ нового фінансового механізму на основі системи діагностично-споріднених груп, оцінки системи громадського здоров’я України та розвитку відповідної стратегії.

Із загальної суми вибраних коштів позики МОЗ і залучені ОДА використали 1,3 млн дол. Більшу частину цих коштів витрачено на консультативні послуги з управління проектом та його супроводження, решта — на послуги з підготовки реконструкції лікарських амбулаторій у декількох областях, проведення закордонних навчальних поїздок, інформаційних кампаній. Водночас обсяг використаних МОЗ і ОДА коштів позики майже дорівнює сумі бюджетних коштів, виплачених Україною кредитору за обслуговування позики за цей період (1,2 млн дол.).

Головні причини незадовільного стану впровадження проекту — незабезпечення повноти його підготовки, недоліки в організації та управлінні, фактична відсутність належного контролю за ходом виконання. Підготовчий етап тривав майже 2 роки, але МОЗ не виконало ряду передбачених заходів, необхідних для його своєчасного і належного впровадження. Документи для проекту розроблено із затримками очікуваних термінів і порушенням вимог Порядку ініціювання, підготовки та реалізації проектів економічного і соціального розвитку України, що підтримуються міжнародними фінансовими організаціями.

Через недостатню участь МОЗ і неналежний контроль підготовка контрактів і виконання заходів також здійснювалися із значним відставанням. Для виконання заходів з удосконалення якості медичних послуг у залучених областях ОДА не підписано 43 договорів на загальну суму 20,3 млн дол. Серед головних причин непідписання договорів, зокрема щодо закупівлі медичного обладнання, — довготермінове вирішення питання обмеження термінів проведення оцінки відповідності медичного обладнання технічним регламентам; щодо запровадження та супроводження електронних реєстрів — затримки в розробленні стандартів, тривале залучення або навіть відсутність ІТ-консультантів. У Запорізькій і Львівській обл. за рік до завершення субпроектів обсяги укладених договорів становлять лише 6 і 4% від передбачуваних відповідно, що створює ризик несвоєчасного завершення цих субпроектів (у 2017 р.) та продовження терміну їх впровадження.

При цьому 50 договорів вартістю майже 3 млн дол. ОДА уклали з індивідуальними консультантами для отримання послуг з планування та проведення закупівель, управління фінансами, адміністрування договорів, моніторингу і звітності в рамках субпроектів.

Впровадження компонента щодо зміцнення урядування МОЗ у галузі охорони здоров’я є незадовільним. Причини — відсутність або припинення надання послуг ключовими консультантами з координації діяльності (зокрема щодо розвитку електронної охорони здоров’я, громадського здоров’я, розбудови організаційних спроможностей), незабезпечення вчасного проведення Комісією з відбору консультантів, товарів, робіт та неконсультаційних послуг операцій із закупівель, що спричиняє значне відтермінування підписання договорів за цими напрямами та, відповідно, — незабезпечення своєчасного впровадження заходів. Як наслідок, із затримками встановлених строків укладено договори на виконання заходів із створення нової системи розвитку електронної охорони здоров’я лише на 5,7% від передбаченого обсягу. Розроблення реєстрів закладів охорони здоров’я та медичного персоналу також затримується. Виконання заходів для покращення громадського здоров’я взагалі не розпочато (через довготривале узгодження відповідного договору з ВООЗ). Не укладено договорів з консультантами з медичного обладнання, із серцево-судинних питань та онкології, з розвитку безперервного професійного розвитку управлінців у сфері охорони здоров’я.

Створена система моніторингу стану проекту не забезпечує повноти оцінювання його результативності та відповідності встановлених показників діяльності, що створює передумови для неналежного оцінювання його фактичного стану. Зазначене не сприятиме прийняттю необхідних управлінських рішень щодо використання запозичених коштів. Виявлено, що бюджетне планування видатків на реалізацію проекту в 2015–2016 рр. здійснювалося МОЗ з недотриманням вимог законодавства.

За результатами обговорення та на підставі викладеного Рахункова палата вирішила поінформувати про результати аудиту Верховну Раду України. Також КМУ рекомендовано розглянути питання стану виконання проекту «Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей», що підтримується коштами Міжнародного банку реконструкції та розвитку, на засіданні Кабінету Міністрів України. Також надано ряд рекомендацій МОЗ, Міністерству фінансів України.

За матеріалами www.ac-rada.gov.ua

Комментариев нет » Добавить свой

Другие статьи раздела

[2017-01-24 17:25]
Ученые напечатали полноценную кожу на 3D-принтере

[2017-01-24 16:02]
Правда ли, что йога и аэробика помогут справиться с нарушениями сна?

[2017-01-24 14:49]
Результаты работы FDA по итогам 2016 г.

[2017-01-24 13:44]
Обмеження на перевірки бізнесу — 2017

[2017-01-24 13:17]
Почему курильщикам стоит есть апельсины, мандарины и красный сладкий перец?

[2017-01-24 12:45]
МОЗ затвердило реєстр граничних оптово-відпускних цін на ліки, вартість яких відшкодовуватиметься

[2017-01-24 12:19]
Электронные сигареты: спорные вопросы

[2017-01-24 11:38]
Как сказывается бедность на здоровье сердца?

[2017-01-24 11:10]
ДЕЦ рекомендує заявникам взяти до уваги настанову з медикаментозної алергії під час створення інструкції

[2017-01-23 17:13]
Какие гормоны помогут справиться с эмоциональными травмами?

Последние новости и статьи

[2017-01-24 17:25]
Ученые напечатали полноценную кожу на 3D-принтере

[2017-01-24 16:54]
Международный стандарт ISО 9001:2015. Акценты. Обзор. Практика

[2017-01-24 16:02]
Правда ли, что йога и аэробика помогут справиться с нарушениями сна?

[2017-01-24 14:49]
Результаты работы FDA по итогам 2016 г.

[2017-01-24 13:44]
Обмеження на перевірки бізнесу — 2017

[2017-01-24 13:30]
Интегрированные системы качества. Часть 2. (Международный стандарт OHSAS 18001:2007. Требования системы менеджмента гигиены и безопасности труда (СМГиБТ). Основные изменения. Особенности внедрения. Переход на новую версию стандарта ISO 45001. Системы менеджмента безопасности пищевых продуктов, cхема FSSC 22000

[2017-01-24 13:17]
Почему курильщикам стоит есть апельсины, мандарины и красный сладкий перец?

[2017-01-24 12:45]
МОЗ затвердило реєстр граничних оптово-відпускних цін на ліки, вартість яких відшкодовуватиметься

[2017-01-24 12:35]
Наказ МОЗ України від 23.01.2017 р. № 53

[2017-01-24 12:19]
Электронные сигареты: спорные вопросы

RSS Лента, ukr.net, Новости фармацевтики и фармации, Фармацевтика и фармация Все новости

Подписка на новости


№ 2 (1073) 23 января 2017 г.
PDF-версия номера



Средневзвешенная розничная стоимость лекарственных средств в Украине на декабрь 2016



Мы в социальных сетях:

Еженедельник Аптека в Твиттере Еженедельник Аптека в Вконтакте Еженедельник Аптека на Facebook Еженедельник Аптека в Google+