У Парламенті зареєстровано ще один законопроект щодо реформи охорони здоров’я

20 Вересня 2017 1:36 Поділитися

4 вересня в Парламенті зареєстровано законопроект «Про організацію медичного обслуговування населення в Україні» за № 7065. Ініціатором проекту документа виступила група народних депутатів на чолі з головою Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я Ольгою Богомолець.

Зазначимо, 19 вересня Парламент мав розглядати законопроект № 6327 «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів», однак через розгляд законопроектів із судової реформи у парламентарів не вистачило часу його розглянути.

Даний проект на сьогодні втілює бачення МОЗ України щодо реформи охорони здоров’я за принципом «гроші ходять за пацієнтом», тобто вільного вибору місця отримання послуг. Ним передбачено запровадження державного гарантованого пакета, який сплачується за рахунок держави, пов’язаного з наданням:

1) екстреної медичної допомоги;

2) первинної медичної допомоги;

3) паліативної допомоги.

А також співоплати послуг із надання:

1) вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги;

2) третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги.

Даним законопроектом передбачено створення додаткового державного органу, який візь­ме на себе функції розпорядника коштів і укладатиме договори із закладами охорони здоров’я незалежно від форми власності чи фізичними особами — підприємцями, які в установленому законом порядку одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики.

Однак він зазнає критики з боку професійної медичної спільноти та деяких членів Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я.

Також зазначимо, що 15 квітня 2016 р. в Парламенті вже було зареєстровано  законопроект «Про організацію медичного обслуговування населення в Україні» за № 4456. Однак тоді він не набрав необхідної кількості голосів для включення до порядку денного сесії. Тому законопроект № 7065 є розширеною версією законопроекту № 4456.

Так, законопроектом № 7065 пропонується врегулювати комплекс правових засад функціонування контрактної моделі організації медичного обслуговування населення, зокрема таких, як:

  • порядок визначення вартісних характеристик медичної допомоги, її складових та рівня (обсягу) державних гарантій щодо медичного обслуговування;
  • системне розмежування функцій замовлення і надання послуг;
  • структурно-функціональні орієнтири оптимізації мережі закладів охорони здоров’я державної та комунальної форм власності.

Проектом документа затверджено понятійний апарат, який, зокрема, містить такі поняття, як «подушна оплата»; «глобальний бюджет»; «пролікований випадок»; «діагностично-споріднені групи»; «клінічна база»; «медичні записи»; «обсяг медичної допомоги»; «програма державних гарантій у сфері охорони здоров’я»; «оцінка медичних технологій»; «медична послуга».

Зазначимо, що визначення терміна «медична послуга» затверджено Законом України від 06.04.2017 р. № 2002 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я». Відповідні зміни вносяться з 1 січня 2018 р. в Закон України «Основи законодавства про охорону здоров’я». Однак запропоноване визначення цього терміна в законопроекті не збігається з уже затвердженим, що у разі прийняття проекту документа може призвести до подвійного трактування поняття «медична послуга».

Законопроектом визначено, що МОЗ України забезпечуватиме загальну координацію медичного обслуговування та координацію надання третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги. А координацію надання первинної медичної допомоги, вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги, екстреної медичної допомоги, паліативної медичної допомоги, стоматологічної медичної допомоги та медичної реабілітації забезпечуватимуть місцеві органи виконавчої влади.

Стосовно державних гарантій законопроектом № 7065 передбачено, що за бюджетні кошти населенню надаватимуться:

  • екстрена медична допомога;
  • вторинна (спеціалізована) медична допомога;
  • третинна (високоспеціалізована) медична допомога;
  • паліативна медична допомога;
  • медична реабілітація;
  • спеціалізована та високоспеціалізована стоматологічна допомога.

При цьому фінансування первинної медичної та первинної стоматологічної допомоги за Програмою державних гарантій у сфері охорони здоров’я здійснюватиметься за кошти медичної субвенції органами місцевого самоврядування та/або регіональними підрозділами спеціалізованої закупівельної інституції, що буде уповноважена Урядом на забезпечення реалізації державної політики щодо фінансування медичного обслуговування населення на основі укладених договорів за дорученням органів місцевого самоврядування.

Крім того, передбачається створення й спеціалізованої державної некомерційної агенції, яка займатиметься розробкою і затвердженням стандартів медичної допомоги, оцінкою медичних технологій, акредитацією закладів охорони здоров’я, сертифікацією систем управління якістю закладів охорони здоров’я.

Також проектом документа передбачено й можливість надання державними і комунальними закладами охорони здоров’я платних медичних послуг, перелік яких встановлюватиметься Кабінетом Міністрів України, а також послуг, що є супутніми до послуг з медичного обслуговування і не пов’язані з наданням медичної допомоги.

Зазначається, що програма державних гарантій щороку затверджуватиметься Парламентом у складі закону про Державний бюджет України на відповідний рік.

При цьому обсяг коштів, що спрямовуватимуться на реалізацію даної програми, визначатиметься у законі України про Державний бюджет України як частка валового внутрішнього продукту (у відсотках) у розмірі не менше 6% валового внутрішнього продукту України.

Також, серед іншого, проектом документа пропонується доповнити Кримінальний кодекс України статтями щодо загрози життю, здоров’ю та свободі медичних та фармацевтичних працівників.

Окрім цього, як зазначається в супровідних документах до законопроекту, для реалізації його положень необхідно залучати додаткові кошти з бюджету на створення спеціалізованої закупівельної інституції з регіональними відділеннями в обсязі 131,8 млн грн., спеціалізованої державної некомерційної агенції з розробки і затвердження стандартів медичної допомоги, акредитації закладів охорони здоров’я та сертифікація систем управління якістю закладів охорони здоров’я — 14,3 млн грн. При цьому зазначається, що дані кошти можуть бути залучені від міжнародних організацій для створення і функціонування відповідних агенцій.

У разі прийняття проекту документа він набуде чинності 1 січня 2018 р.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті