Щодо законопроекту «Основні засади діяльності у сфері охорони здоров’я»

4 червня на офіційному сайті Міністерства охорони здоров’я для публічного обговорення було запропоновано проект Закону України «Основні засади діяльності у сфері охорони здоров’я» (далі — проект). Його було розроблено відповідно до Конституції та на основі Закону України від 19.11.1992 р. № 2801 «Основи законодавства України про охорону здоров’я».

Попередній варіант законопроекту (реєстраційний № 5054 від 20.08.2009 р. ) було знято з розгляду у Верховній Раді України (див. «Щотижневик АПТЕКА» № 35 (706) від 07.09.2009 р.).

Нова редакція проекту дещо відрізняється від попередньої. Так, до цього акта внесено низку нових статей, у яких передбачається визначення компетенції у сфері охорони здоров’я різних рівнів державної влади та органів місцевого самоврядування, оптимізація мережі закладів охорони здоров’я, визначення пріоритету первинної медико-санітарної допомоги на засадах сімейної медицини та її співвідношення із вторинною і третинною медичною допомогою. Крім того, опрацьовано нові статті стосовно прав та обов’язків окремих груп населення, медичних та фармацевтичних працівників, надання медичних послуг та державних гарантій щодо безоплатної медичної допомоги.

Суттєво доповнено термінологічний словник, зокрема такими поняттями, як медична допомога, медична послуга, протокол медичної допомоги, медичне страхування, лікарський формуляр, провізор тощо, натомість виключено термін «госпітальний округ». Наведено розширене визначення термінів:

  • заклад охорони здоров’я — юридична особа різних форм власності, основним завданням якої є забезпечення потреб населення у сфері охорони здоров’я, яка за законом має відповідну ліцензію, зареєстрована та акредитована в установленому порядку;
  • фармацевтичний працівник — провізор або інша особа, яка у встановленому законодавством порядку здобула фармацевтичну освіту та відповідає встановленим кваліфікаційним вимогам, працює у закладі охорони здоров’я або як самостійний суб’єкт підприємницької діяльності.

Ст. 5 проекту вказує, що кожний громадянин має право на охорону здоров’я, медичну допомогу та медичне страхування.

Розділ IІІ «Організація охорони здоров’я та державне регулювання у сфері охорони здоров’я» також зазнав змін. Так, з переліку повноважень місцевих державних адміністрацій виключено обов’язок організовувати роботу закладів охорони здоров’я з надання допомоги населенню, надавати у межах повноважень встановлені пільги і допомогу, пов’язані з охороною материнства і дитинства, поліпшенням умов життя багатодітних сімей.

Ст. 17 «Заклади охорони здоров’я» перед­бачає можливість надання медичної допомоги співробітникам промислових підприємств, які працюють в умовах дії шкідливих та небезпечних чинників виробничого середо­вища, з урахуванням специфіки виробництва та умов праці, а також можливість створення відповідних закладів охорони здоров’я за рішенням власника.

У ст. 18 розмежовуються поняття університетської клініки та університетської лікарні.

У проекті знайшла відображення норма про безоплатність медичної допомоги: платні послуги у сфері охорони здоров’я надаються лише за бажанням пацієнта (статті 21, 22 проекту).

Розділ VIIІ «Медико-санітарне забезпечення санаторно-курортної діяльності і відпочинку» передбачає, що перелік медичних показань та протипоказань для направлення хворих до санаторно-курортних закладів, а також загальні медичні протипоказання, які виключають направлення хворих до санаторно-курортних закладів, визначаються центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я.

З приводу заняття народною медициною (цілительством) зазначено, що діяльність у цій сфері регулюється законом.

У ст. 84 сказано, що випускники медичних спеціальностей вищих медичних навчальних закладів повинні приносити Присягу лікаря України, текст якої затверджується указом Президента України.

Як і в попередньому проекті, передбачено, що медичні та фармацевтичні працівники, які працюють в державних і комунальних закладах охорони здоров’я, мають право на виплату надбавок за вислугу років до посадового окладу залежно від стажу роботи.

У разі прийняття проект має набути чинності 1 січня 2011 р.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті