У Парламенті розпочинає роботу підкомітет з питань законодавчого забезпечення розвитку фармації

17 квітня під головуванням Ольги Богомолець відбулося чергове засідання Комітету Верхов­ної Ради України з питань охорони здоров’я (далі — Комітет) за участю заступника міністра охорони здоров’я Романа Ілика.

 

 

Під час засідання Комітет затвердив склад підкомітету з питань законодавчого забезпечення розвитку фармації, до складу якого, зокрема, увійшли такі члени комітету: Олександр Біловол, Ірина Сисоєнко, Олег Мусій, Костянтин Яриніч.

Андрій Шипко, голова підкомітету, повідомив, що це дасть змогу розпочати реформу в галузі фармацевтичної діяльності, і 18 квітня вже відбудеться перше засідання. Також він додав, що підкомітет розглядатиме нову редакцію законопроекту «Про лікарські засоби», яка об’єднала раніше зареєстровані в Парламенті законопроекти «Про лікарські засоби» за реєстраційними №№ 2162, 2162-1, 2162-д, але які були відкликані.

Олег Мусій додав, що нова редакція законопроекту чекає лише схвалення цього підкомітету, і в подальшому, можливо, він буде направлений на розгляд Парламенту вже від імені Комітету.

Члени Комітету також заслухали Романа Ілика, який доповідав стосовно стану розгляду МОЗ України звернення президента Першого добровольчого мобільного шпиталю ім. Миколи Пирогова (далі — ПДМШ ім. М. Пирогова) Геннадія Друзенка щодо необхідності внесення змін до наказу МОЗ України від 19.10.2016 р. № 1254 «Про організацію направлення медичних працівників, що добровільно виявили бажання надати медичну допомогу в районах проведення АТО» в частині врегулювання діяльності медичних працівників, які на добровільних засадах надають медичну допомогу в районах проведення АТО, у зв’язку з прийняттям Закону України від 18.01.2018 р. № 2268 «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях» (далі — закон № 2268), яким передбачена зміна правового статусу АТО на Операцію об’єднаних сил.

Р. Ілик зазначив, що відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 8 закону № 2268 Генеральним штабом Збройних сил України (далі — Генеральний штаб) за погодженням з відповідними керівниками залучаються працівники закладів охорони здоров’я. У зв’язку із цим наказ про відрядження медичних працівників у район здійснення заходів забезпечення національної безпеки й оборони повинен бути спільним з Генеральним штабом. Тобто нормативно-правовий акт має бути міжвідомчим або урядовим, крім того, він повинен врегульовувати не лише відрядження медичних працівників ПДМШ ім. М. Пирогова, а й роботу всіх медиків, які знаходяться в зоні АТО. Адже відряджені працівники здійснюються свою діяльність у зоні АТО в цивільних закладах охорони здоров’я, у яких працюють на постійній основі такі ж самі медичні працівники, однак при цьому вони позбавлені будь-яких пільг та можливості отримати статус учасника війни. Тому МОЗ України вважає, що оскільки законом № 2268 Генеральний штаб визначено головним координатором у зоні АТО, то МОЗ не може самостійно видавати нормативно-правові акти, які регламентують діяльність медичних працівників без погодження з ним. У зв’язку із цим профільне міністерство винесе дане питання на розгляд уже на найближчому засіданні Координаційного центру з питань організації діяльності медичних служб сил оборони та органів і закладів охорони здоров’я.

Натомість Сергій Кравченко, екс-очільник ПДМШ ім. М. Пирогова, зазначив, що діяльність здійснюється на підставі меморандуму, підписаного між МОЗ України, ПДМШ ім. М. Пирогова, Генеральним штабом та Міністерством оборони України. А зміна правого статусу АТО не торк­нулася підписантів цього меморандуму, тому, на його думку, немає підстав для прийняття окремого спільного наказу, який регулюватиме діяльність медичних працівників — добровольців. Також він повідомив, що МОЗ необхідно врегулювати питання гарантії збереження основного місця роботи медичних працівників, які добровільно відправляються в зону АТО, при цьому залишаючи своє основне місце роботи в закладах охорони здоров’я на кілька місяців.

Р. Ілик на це зауважив, що в зоні АТО є багато інших доб­ровольців, не лише в рамках ПДМШ ім. М. Пирогова, тому МОЗ наполягає на тому, що питання участі добровольців потрібно вирішувати разом з Генеральним штабом.

За результатами обговорення члени Комітету підтримали пропозицію ПДМШ ім. М. Пирогова стосовно необхідності внесення змін саме в наказ № 1524.

Під час засідання члени Комітету заслухали звернення Національного медичного університету імені О.О. Богомольця до Президента України, Голови Верховної Ради України та Прем’єр-міністра України щодо конфліктної ситуації між керівництвом МОЗ та Катериною Амосовою, яку профільне міністерство звільнило з посади ректора цього інституту. Після обговорення члени Комітету ухвалили рішення повторно звернутися до Прем’єр-міністра з проханням втрутитися в цю ситуацію та взяти її під особистий конт­роль, так як на попереднє звернення відповіді від Голови Уряду так і не отримано.

Також під час засідання ухвалено рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти за результатами розгляду в першому читанні за основу та в цілому проекти постанов:

  • про проведення парламентських слухань на тему «Шляхи подолання епідемії туберкульозу в Україні» (жовтень 2018 р.) (реєстраційний № 8141);
  • про Звернення Верховної Ради України до Організації Об’єднаних Націй щодо врахування окремих пропозицій при прийнятті Політичної декларації з питань туберкульозу для Наради високого рівня з туберкульозу Генеральної Асамблеї ООН (реєстраційний № 8170).

Окрім цього, розглядалися такі законопроекти:

  • про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо вдосконалення механізму проведення оглядів водіїв на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції (реєстр.№ 5681);
  • про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за порушення правил та норм надання медичного допуску для набуття спеціального права (реєстр. № 5682);
  • про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо вдосконалення механізму недопущення ризиків та своєчасного визначення здатності водіїв (наявності захворювань і вад) безпечно керувати транспортними засобами (реєстр. № 5683);
  • про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за порушення правил та норм отримання медичного допуску для набуття спеціального права (реєстр. № 5684);
  • про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності та позбавлення спеціального права осіб, які керували транспортними засобами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції (реєстр. № 5685);
  • про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо вдосконалення судової практики у визначенні впливу наявних у обвинуваченого захворювань, вад та інших проявів, що виникли через вживання алкоголю, наркотичних або прирівняних речовин (реєстраційний № 5686).

Однак члени Комітету прийняли рішення перенести їх розгляд та остаточне прийняття рішення щодо них на наступне засідання, аби детальніше ознайомитися з текстами цих законопроектів, а також отримати від Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України експертних висновків стосовно цих проектів документів.

Також Комітет підтримав включення до порядку денного восьмої сесії Верховної Ради України восьмого скликання законопроект «Про врегулювання питань в окремих галузях охорони здоров’я (реєстр. № 7480), який визначає організаційні, правові та економічні засади фінансово-правового регулювання діяльності лікарняних кас, та підтримав законопроект про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» щодо збільшення на 8 млрд грн. фінансування бюджетної програми на 2018 р. Міністерства охорони здоров’я України за КПКВК 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру» (реєстр. № 8016), яка передбачає закупівлю фармацевтичної продукції.

Євген Прохоренко,
фото Сергія Бека
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті