Ціноутворення на ліки з Національного переліку: оприлюднено доопрацьовану редакцію проекту

20 березня на сайті МОЗ України для громадського обговорення оприлюднено доопрацьовану редакцію проекту постанови Кабінету Міністрів України (КМУ) «Про референтне ціноутворення на деякі лікарські засоби, що закуповуються за бюджетні кошти».

Проектом пропонується запровадити з 1 липня 2019 р. державне регулювання цін на деякі лікарські засоби, що закуповуються за бюджетні кошти та включені до переліку, який затверджуватиме МОЗ (далі — Перелік), шляхом встановлення граничних оптово-відпускних цін на основі цін на лікарські засоби, зареєстровані в Республіці Польща, Словацькій Республіці, Чеській Республіці, Латвійській Республіці, Угорщині (далі – референтні країни).

Розрахунок граничних оптово-відпускних цін (далі – граничні ціни) відбуватиметься в Порядку, який МОЗ повинно буде розробити протягом 2 міс після прийняття даної постанови. Також профільне міністерство повинно буде затвердити Реєстр граничних оптово-відпускних цін та його форму.

Перелік передбачається використовувати під час закупівлі лікарських засобів закладами й установами охорони здоров’я за кошти державного бюджету. Як зазначається в супровідних документах до проекту, прийняття цього Переліку зумовлено тим, що в 2018 р. витрати бюджетних коштів на лікарські засоби з Національного переліку на тендерах збільшилися, зокрема, за рахунок того, що ціни на 30 із 60 міжнародних непатентованих назв (МНН), що найчастіше закуповуються, були підвищені на 24%. При цьому в більшості випадків ціни на лікарські засоби з Національного переліку під час здійснення закладами охорони здоров’я публічних закупівель за кошти місцевих бюджетів зростають більше, ніж у роздрібній ланці.

Тому за рахунок затвердження цього Переліку планується зменшити витрати під час бюджетних закупівель.

Як і в попередній редакції, проектом пропонується, зокрема, встановити регресивні роздрібні націнки на лікарські засоби з Національного переліку, які не перевищуватимуть такі розміри:

Закупівельна ціна, грн. Торговельна (роздрібна) надбавка до закупівельної ціни, %
До 100 (включно) 25
Більше ніж 100 до 500 (включно) 20
Більше ніж 500 до 1000 (включно) 15
Більше ніж 1000 10

Однак на відміну від попередньої редакції, доопрацьованою не пропонується скасувати ряд постанов, у тому числі й постанову КМУ від 02.07.2014 р. № 240 «Питання декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби». Новою редакцією, навпаки, пропонується доповнити постанову № 240 нормою, відповідно до якої її дія не поширюватиметься на лікарські засоби, включені до Переліку, та на які встановлюються граничні оптово-відпускні ціни, затверджені МОЗ.

Як і раніше, у разі прийняття проекту документа його дія не поширюватиметься на лікарські засоби, які закуповуються через міжнародні організації, а також які беруть участь у програмі «Доступні ліки». Крім того, до 1 січня 2020 р. його дія не поширюватиметься й на препарати інсуліну, які включені до пілотного проекту щодо запровадження державного регулювання цін на препарати інсуліну.

Зауважимо, що ГС «Аптечна професійна асоціація України (АПАУ)» не погоджується з ініціативою Міністерства щодо встановлення регресивних націнок, але підтримала запровадження граничних оптово-відпускних цін на всі лікарські засоби, включені до Національного переліку. Оскільки, на думку ГС «АПАУ», вибіркове встановлення граничних цін призведе до того, що для одного й того самого препарату виробник визначатиме дві ціни: першу — для бюджетних закупівель, другу — для продажу в роздріб. У зв’язку із цим ціна на ліки, що реалізовуватимуться в роздріб через аптеку, не відповідатиме граничній та буде вищою.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*