Порівняльна реклама ліків: оприлюднено відповідний закон

10 грудня на сайті Парламенту оприлюднено Закон України від 12.11.2019 р. № 286 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо гармонізації законодавства у сфері порівняльної реклами із правом Європейського Союзу». Він набуде чинності 11 грудня 2019 р. на підставі розділу ІІ закону та у зв’язку з опублікуванням у газеті «Голос України» від 10.12.2019 р. № 236.

Законом скасовується заборона на розміщення в рекламі лікарських засобів, медичних виробів та методів профілактики, діа­гностики, лікування і реабілітації порівнянь з іншими лікарськими засобами, медичними виробами, методами профілактики, діагностики, лікування і реабілітації. Дана заборона була затверд­жена ст. 21 Закону України від 03.07.1996 р. № 270/96 «Про рекламу».

Уточнюється й визначення поняття «порівняльна реклама». Так, це реклама, що містить порівняння з іншими особами та/або товарами (діяльністю) іншої особи, прямо чи опосередковано ідентифікує конкурента або товари чи послуги, що пропонуються конкурентом.

Закон дозволяє використовувати в порівняльній рекламі зображення, посилання на товар, торговельні марки чи інші позначення, під якими випускається товар, з яким здійснюється порівняння, комерційне (фірмове) найменування конкурента, діяльність чи товар якого порівнюються. У зв’язку з цим виключне право власника свідоцтва України на знак для товарів і послуг забороняти іншим особам використовувати без його згоди зареєстрований знак не поширюватиметься на використання знака в порівняльній рекламі, що здійснюється відповідно до законодавства про рекламу, про захист від недобросовісної конкуренції та не відноситься до нечесної підприємницької практики.

Порівняльна реклама дозволятиметься в разі, якщо:

  • реклама не містить визначених законодавством про захист прав споживачів ознак нечесної підприємницької практики;
  • реклама порівнює однорідні (подібні) товари, які задовольняють одні й ті самі потреби або мають однакове призначення, чи порівнює діяльність, що охоплюється однією сферою чи одним видом діяльності;
  • реклама об’єктивно порівнює одну або кілька суттєвих, зіставних та репрезентативних характеристик однорідного (подіб­ного) товару, діяльності, у тому числі ціну, інформація про які може вплинути на рішення споживача при здійсненні вибору;
  • реклама не дискредитує, не містить неправдивої інформації про якість однорідних (подібних) товарів інших виробників або продавців, не дискредитує діяльність чи становище інших осіб, репутацію торговельних марок, комерційних (фірмових) найменувань, інші особливості конкурентів або зазначення місць походження товару;
  • щодо товару із зазначенням (простим або кваліфікованим) походження порівняння здійснюється щодо товару з аналогічним зазначенням;
  • реклама не створює змішування між рекламодавцем і конкурентом, між товарами, торговельними марками, комерційним (фірмовим) найменуванням та іншими позначеннями рекламодавця та конкурентів;
  • товар конкурента, захищений торговельною маркою або комерційним найменуванням, не зображено способом імітації.

При цьому уточнюється, що в рекламі заборонятиметься наводити інформацію, що містить визначені законодавством про захист прав споживачів ознаки нечесної підприємницької практики та/або введення споживачів в оману, або ознаки недобросовісної конкуренції, визначені законодавством про захист від недобросовісної конкуренції.

Підприємницька практика вважається такою, що вводить в оману, якщо вона спонукає або може спонукати споживача дати згоду на здійснення правочину, на який в іншому разі він не погодився б, шляхом надання йому неправдивої чи неповної інформації або ненадання інформації, зокрема, про:

  • основні характеристики продукції (склад, методи використання, дата виготовлення, очікувані результати споживання та інше);
  • гарантійний строк та гарантійне обслуговування продукції;
  • спосіб продажу, ціну, наявність знижок або інших цінових переваг;
  • місце розташування і повну назву продавця;
  • небезпеку, що загрожує споживачу у зв’язку з придбанням та/або використанням продукції та інше.

Підприємницька практика є такою, що вводить в оману, якщо під час пропонування продукції споживачу не надається або надається в нечіткий, незрозумілий або двозначний спосіб інформація, необхідна для здійс­нення свідомого вибору.

Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті