Видатний шлях до успіху: Фітотека® від компанії «Біонорика»

«Прагніть не до успіху, а до цінностей, які він дає».
Альберт Ейнштейн

Відсвяткувавши минулого року своє 85-річчя, компанія «Біонорика» демонструє, як маленький сімейний бізнес може перетворитися на міжнародний концерн, якщо сповідувати спільні цінності та не зупинятися перед невдачами та складнощами на своєму шляху до успіху. Так, визнання отримують не тільки продукти компанії, що мають доведену ефективність та якість, а й її проєкти, що відображають основні цінності «Біонорики». На підтвердження цього, за результатами ХХ конкурсу професіоналів фармацевтичної галузі України «ПАНАЦЕЯ» компанія отримала перемогу у номінації «Проєкт року» за реалізацію проєкту «Фітотека® — експерт з фітотерапії». Детальніше про нього та шлях компанії до визнання розповідає Міхаель Попп, професор, голова правління компанії «Біонорика».

— Компанія «Біонорика» давно зарекомендувала себе як один із провідних виробників лікарських засобів з рослинної сировини. У чому секрет вашого успіху та яку основ­ну цінність/мету ви сповідуєте?

— У світі існує велика кількість синтетичних препаратів для лікування різноманітних захворювань, але разом з тим їх застосування часто спричиняє побічні ефекти, зокрема алергічні реакції.

Мета компанії «Біонорика» — зробити медичну допомогу більш природною. Для цього дослідники докладають чимало зусиль, вивчаючи цілющу силу рослин. Сьогодні на кожну лікарську рослину інформацію збирають за 1000 показників, що дозволяє відбирати найкращі рослини і виготовляти з них якісні, ефективні й безпечні ліки.

Своєму успіху багато в чому компанія завдячує філософії, що немає аналогів у світі, — концепції фітонірингу (phytoneering). Бренд фітонірингу, який ми запатентували у 1999 р., народився внаслідок поєднання двох головних понять, на яких базується розвиток компанії — phytos (рослина) та engineering (розробка, технологія). Для компанії «Біонорика» фітоніринг — це унікальна філософія досліджень і наукових розробок, методів селекції та виробничих запатентованих технологій, що поєднує мудрість природи з одного боку, і сучасну науку і передові технології наукових досліджень — з іншого.

— Чому для компанії таким важливим аспектом є саме вирощування сировини?

— Відомо, що на якість рослинного лікарського засобу впливає багато чинників, серед яких основними є властивості ґрунту та погодні умови, в яких росла сировина, тощо. А оскільки досить важко знайти однорідні ґрунти чи досягти стабільності кліматичних умов, то й якість рослинної сировини може коливатися. А разом з якістю сировини змінюється й ефективність препарату.

«Біонорика» роками працювала для того, щоб розробити власний посівний фонд, у якому рослини мають задані якості. Для вирощування «ідеальних» рослин з найбільшим вмістом корисних компонентів в оптимальних екологічних умовах ми використовуємо власні плантації, розташовані в Німеччині, Австрії, Угорщині, Іспанії.

Проте просто мати якісну сировину недостатньо. Критично важливо розробити правильний виробничий процес та екстракцію продукту. Наразі виробничі потужності компанії мають найсучасніше обладнання і майже повністю автоматизовані.

— Як виглядає виробничий процес у компанії «Біонорика»?

— Усі етапи виробничого процесу обґрунтовані аналітичними розрахунками та являють собою складну систему. Кожна партія вирощеної й обробленої сировини проходить суворий контроль якості. Далі створюються екстракти, на якість яких, як і в разі із сировиною, також впливає цілий ряд факторів виробництва та якості, пов’язаних з лікарською сировиною, екстрагентами, технологіями виробництва і т.ін.

У своїй роботі ми застосовуємо запатентовані технології екстракції та сушіння в захищених умовах, що дає нам можливість виробляти лікарські засоби високої якості з доведеною ефективністю та безпекою. Це підтверджується хоча б тим, що препарати компанії «Біонорика», такі як СИНУПРЕТ®, БРОНХИПРЕТ® та КАНЕФРОН®, користуються не тільки заслуженою повагою фахівців, а й включені до протоколів лікування в Німеччині, а деякі з них входять і до українських протоколів.

Фітотека® — що це?

Майже 80% населення України віддає перевагу рослинним препаратам. Але тільки 19% реалізованих безрецептурних засобів виготовляють з лікарських рослин. В останні десятиліття дослідження в цій сфері досягли значного прогресу, результатом якого стала поява ефективних і безпечних лікарських засобів. А оскільки препарати на рослинній основі виявляють різноманіття фармакологічних ефектів, — особливої важливості набуває консультація компетентних фахівців. Саме для того, щоб відповідати високим вимогам споживачів у питаннях якості й професіоналізму консультаційних послуг, і була створена Фітотека®.

Фітотека® — це спеціалізований відділ в аптеці, де можна придбати рослинні препарати українських і зарубіжних виробників, ефективність і безпека яких доведені численними клінічними дослідженнями, а також отримати професійну консультацію з питань фітотерапії.

Метою проєкту Фітотека® є привернення уваги українських споживачів до високоякісних інноваційних лікарських засобів на рослинній основі, а також формування культури лікування препаратами безрецептурного відпуску.

ФІТОТЕКА®/PHYTOTHEK® — ЦЕ:

  • Якісні та ефективні лікарські засоби на рослинній основі
  • Професійні консультації
  • Безліч інформації та різних пропозицій для здоров’я споживачів

— Дійсно, представленість препаратів в протоколах лікування є беззаперечним показником успіху компанії. Цьогоріч «Біонорика» отримує нагороду «Проєкт року» за проєкт Фітотека®. Розкажіть дещо детальніше про нього, будь ласка.

— Компанія «Біонорика» завжди з великою увагою ставилася до потреб лікарів та фармацевтів, спілкуючись з ними на конференціях, проводячи фокус-групи та брейншторми. Ідея цього проєкту виникла під час спілкування з керівниками аптек, які висловили думку, що надзвичайно важливо привернути увагу клієнтів до препаратів на рослинній основі. Диференційований підхід до розвитку аптечного бізнесу наразі є актуальним. У 2011 р. компанія «Біонорика» запропонувала німецькому ринку проєкт «Фітотека®», який передбачає організацію спеціалізованого відділу в аптеці, де споживач купує рослинні лікарські препарати з доведеною ефективністю. Кожен відвідувач, який звернеться за порадою до цього відділу, отримає поглиблену консультацію саме у сфері фітотерапії. Тому в рамках проєкту передбачена програма навчання працівників першого столу «Експерт з фітотерапії».

На першому етапі в Німеччині в проєкті взяли участь 10 аптек, а вже зараз його підтримують у понад 1000 аптечних закладах. В Україні реалізація проєкту Фітотека® почалась на рік пізніше, в 2012 р. І на сьогодні в рамках проєкту відкрито 40 спеціалізованих відділів Фітотека® у 17 аптечних мережах України. Крім того, створено дві навчальні аудиторії Фітотека® Training Room на базі Національного фармацевтичного університету (НФаУ) в квітні 2014 і грудні 2017 р. та Фітотека® Training Room у травні 2019 р. на базі Житомирського базового фармацевтичного коледжу. У 2018 р. також з’явилась перша в Європі інтернет-Фітотека® на базі «Аптечної мережі 9-1-1».

— Які основні плани щодо подальшої роботи на українському ринку та розвитку компанії в цілому ви могли б виділити?

— Зважаючи на те, що популярність препаратів на рослинній основі постійно зростає, ми активно працюємо не лише над вдосконаленням вже існуючого продуктового портфоліо, а й над його розширенням. Так, одним з перспективних напрямків можу виділити розробку препаратів на основі канабісу для симптоматичного лікування хронічного болю.

Дослідженням канабіноїдів ми займаємося вже не перший рік. Перший, на жаль, не досить успішний досвід виведення препаратів канабісу на німецький ринок ми мали ще в 2002 р. Проте з того часу багато що змінилося, в тому числі й підходи та ставлення до застосування канабіноїдів у медичній практиці. Тому наш досвід роботи з такими препаратами у 2017 р. продемонстрував хороші показники, і наразі ми підписали угоду з канадською компанією, що є відомим виробником лікарських засобів на основі канабісу. У рамках цієї домовленості ми отримали ексклюзивне право на просування продуктів цієї компанії на європейському ринку.

А загалом можу зазначити, що продукція компанії є втіленням знань у сфері традиційних методів лікування за допомогою лікарських рослин та результатів новаторських наукових досліджень у природознавстві. Саме поєднання цих двох складових — природи та науки — втілюється у філософії, якої компанія дотримується вже 20 років. І ми не плануємо зупинятися. А будемо рухатися лише вперед!

Біонорика — серед рослинних препаратів генериків не буває! 

Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті