Держспоживстандарт пропонує заборонити використовувати зображення лікаря у рекламі

«Ми впевнені у необхідності захистити споживача від недобросовісної інформації про безрецептурні препарати, біологічні та харчові добавки, медичне обладнання, якому приписують «чудодійні» властивості. Задля цього необхідно корегувати не Закон України «Про рекламу», що здебільшого пропонується сьогодні, а перш за все внести зміни до Закону України «Про захист прав споживачів», — зазначила Владислава Хижняк, перший заступник голови Держспоживстандарту України. Вона вважає, що неправильне визначення проблеми призведе тільки до ускладнення її вирішення.

«Змінювати тільки положення законодавства про рекламу — це хибний шлях. Питання вирішення проблеми лежить на 99% у площині законодавства щодо захисту прав споживачів і лише на 1% — у Законі України «Про рекламу». Тому саме Держспоживстандарт першим виступив з ініціативою внесення необхідних змін та подав свої пропозиції до Кабінету Міністрів України, — повідомляє В. Хижняк. — Відтак ми отримали відповідне доручення на розроблення законопроекту щодо внесення змін до Закону України «Про захист прав споживачів». Розуміючи, що процес внесення змін є достатньо тривалим, Держспоживстандарт зараз налагоджує взаємодію з Національною радою з питань телебачення і радіомовлення, Міністерством охорони здоров’я та Міністерством внутрішніх справ».

Держспоживстандарт разом із Генеральною Прокуратурою України проводить спільні перевірки законності розповсюдження препаратів для лікування онкологічних та інших тяжких захворювань. Так, перевірка реклами лікарні «ЛІСОД» та аналіз наданих матеріалів засвідчили: йдеться не про рекламу, а про укладення договору на відстані. Зокрема, продавець препаратів порушив вимоги частини другої ст. 13?Закону України «Про захист прав споживачів». Незважаючи на вичерпні заходи, здійснені у межах компетенції, жодної інформації про суб’єкта господарювання, який реалізує препарати для лікування онкологічних захворювань, наразі отримати не вдалося.

В. Хижняк підкреслює, що аналіз звернень громадян засвідчив: небезпеку для споживача становить не стільки пряма реклама ліків та біологічно активних добавок, скільки укладення договорів на відстані про реалізацію псевдомедичних препаратів, функціональних харчових продуктів і дієтичних добавок, коли споживачу товар пропонують заочно та ще за ціною, яка в десятки або в сот­ні разів перевищує ринкову.

У свою чергу відповідно до ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів» договір, укладений на відстані, — це договір, укладений продавцем (виконавцем) зі споживачем за допомогою засобів дистанційного зв’язку. Засоби дистанційного зв’язку — телекомунікаційні мережі, поштовий зв’язок, телебачення, інформаційні мережі, зокрема інтернет, які можуть використовуватися для укладення договорів на відстані.

Крім того, Держспоживстандарт України виступив з ініціативою внесення змін до законів України «Про лікарські засоби», «Про медичні вироби», «Про захист прав споживачів» та «Про рекламу» в одному законопроекті. Цю пропозицію підтримав уряд, і робота над відповідним документом вже почалася.

На думку спеціалістів Держспоживстандарту України, необхідно заборонити використання у рекламі будь-якої продукції, а не лише лікарських засобів, зображення медичних працівників, а також осіб, зовнішній вигляд яких імітує зовнішній вигляд лікарів.

«Доведено, що образ лікаря у рекламі є одним з найпривабливіших для споживачів, викликає довіру і впевненість у правдивості інформації. На нашу думку, це діє на підсвідомість споживачів реклами та заважає їм зробити об’єктивний і свідомий вибір», — зазначила В. Хижняк, перший заступник голови Держспоживстандарту України.

У Законі України «Про рекламу» лише у трьох випадках (лікарські засоби, тютюнові вироби та алкогольні напої) передбачена заборона участі у рекламі медичних працівників, а також осіб, зовнішній вигляд яких імітує зовнішній вигляд лікарів.

Нагадаємо, що 31?серпня в Антимонопольному комітеті України відбулися громадські слухання на тему: «Проблеми рекламування лікарських засобів та біологічно активних добавок» (див. «Щотижневик АПТЕКА» №?34 (755) від 06.09.2010?р.).

За матеріалами www.dssu.gov.ua
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті