Держкомпідприємництва відмовив у погодженні законопроекту щодо вдосконалення законодавства у сфері відповідальності за фальсифікацію лікарських засобів

Держкомпідприємництва відмовив у погодженні законопроекту щодо вдосконалення законодавства у сфері відповідальності за фальсифікацію лікарських засобівДержавний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва (далі — Держкомпідприємництва) рішенням від 04.10.2010 р. № 970 відмовив у погодженні проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо вдосконалення законодавства у сфері відповідальності за фальсифікацію лікарських засобів)».

За результатами аналізу проекту нормативного акта Держкомпідприємництва встановив, що ним передбачається посилення відповідальності юридичних та фізичних осіб за виробництво, транспортування, зберігання з метою реалізації (відпуску), маркування, реалізацію (відпуск), рекламу, ввезення на територію України та вивезення з України фальсифікованих (підроблених) лікарських засобів, їх контрабанд­у, а також оптову, роздрібну торгівлю фальсифікованими (підробленими) лікарськими засобами.

Законопроект не може бути погоджено у запропонованій редакції з огляду на те, що розробником не дотримано відповідності цього документа ст. 5 і 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Зокрема, зазначене стосується наступних положень документа.

Проект закону передбачає доповнення розділу ІІ Особливої частини Кримінального кодексу України, зокрема ст. 138-1 «Фальсифікація (підробка) лікарських засобів». Так, частинами 2 та 3 ст. 138-1 проекту Закону встановлюється відповідальність за фальсифікацію (підроблення) лікарських засобів у «великих» та «особливо великих розмірах» та застосування, у разі вчинення таких дій, різних видів покарань (штраф, позбавлення волі на термін від 3 до 5 років та на термін від 5 до 10 років).

У примітці до ст. 138-1 передбачено, що під поняттями «великий» та «особливо великий розмір» фальсифікованих (підроблених) лікарських засобів слід вважати такі розміри, що перевищують 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Таким чином, розробник не розмежовує поняття «великий» та «особливо великий розмір» фальсифікованих (підроблених) лікарських засобів у частині визначення ступеню покарання, що унеможливлює правомірне здійснення кваліфікації злочину та встановлення виду покарання.

Крім того, частиною 4 ст. 138-1 законопроекту передбачено, що звільняється від кримінальної відповідальності особа, яка вперше вчинила дії, передбачені частиною 1 цієї статті, якщо вона добровільно здала органам влади фальсифіковані (підроблені) лікарські засоби.

У той же час, частиною 1 ст. 138-1 проекту закону встановлено, що навмисне виробництво, транспортування та (або) зберігання з метою реалізації (відпуску), маркування, реалізація (відпуск), реклама, ввезення на територію України та вивезення з України фальсифікованих (підроблених) лікарських засобів, а також оптова, роздрібна торгівля фальсифікованими (підробленими) лікарськими засобами, карається штрафом від 5 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на термін до 3 років з конфіскацією та знищенням (утилізацією) фальсифікованих лікарських засобів, сировини і обладнання для їх виробництва за рахунок особи, яка вчинила злочин, передбачений цією статтею.

Залишається незрозумілим, на якій стадії особа повинна добровільно здати фальсифіковані лікарські засоби — до порушення кримінальної справи чи після, оскільки навмисне виробництво, транспортування та (або) зберігання з метою реалізації (відпуску), маркування, реалізація (відпуск), реклама, ввезення на територію України та вивезення з України фальсифікованих (підроблених) лікарських засобів, а також оптова, роздрібна торгівля фальсифікованими (підробленими) лікарськими засобами вже є закінченим злочином, за який встановлюється покарання.

Отже, запропоновані законопроектом норми суперечать ст. 5 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» в частині викладення положень регуляторного акта у спосіб, доступний та однозначний для розуміння особами, які повинні впроваджувати або виконувати вимогу цього регуляторного акта.

Крім цього, аналіз регуляторного впливу не відповідає ст. 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», зокрема у частині, де сказано, що в разі, якщо розробником проект­у є певний орган, то аналіз регуляторного впливу підписує керівник цього органу. Проте аналіз регуляторного пливу, поданий розробником в комплекті документів, не містить підпису уповноваженої особи.

Згідно зі ст. 7 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» регуляторні органи затверджують плани діяльності з підготовки ними проектів регуляторних актів на наступний календарний рік не пізніше 15 грудня поточного року, якщо інше не встановлено законом. Затверджені плани діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, а також зміни до них оприлюднюються у спосіб, передбачений ст. 13 цього закону, не пізніше ніж у десятиденний термін після їх затвердження.

Якщо регуляторний орган готує або розглядає проект регуляторного акта, не внесеного до затвердженого цим регуляторним органом плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, цей орган повинен внести відповідні зміни до плану не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня початку підготовки цього проекту або з дня внесення проекту на розгляд до цього регуляторного органу, але не пізніше дня оприлюднення цього проекту. Однак Міністерством охорони здоров’я України цей законопроект не внесено у план діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2010 р.

За матеріалами www.dkrp.gov.ua
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті