Заочна форма навчання у НФаУ — досвід і традиції

Чудова пора — студентство! Довгоочікуваний «граніт науки», нові зустрічі, море надій, дух вільнодумства й інша «ляпота»! Один недолік: як і молодість, вона швидко минає. І якщо Ви, любі студенти, ще не знайшли гідного місця в житті, може, помилилися у виборі професії, підтримуєте гасло «освіта через усе життя», захотіли розширити свій професійний кругозір, знову станьте студентом — заочної форми навчання, а ще конкретніше — студентом факультету ступеневої фармацевтичної освіти Національного фармацевтичного університету (НФаУ).

Чому саме студентом НФаУ? Поговорімо безпосередньо про професію.

Фармація — одна з найблагородніших спеціальностей, оскільки разом із медициною стоїть на варті здоров’я людей. Фармація — віковічна професія, наскільки віковічним є прагнення людини до здоров’я й краси.

Фармація — одна з найбільш фінансовоємних галузей народного господарства, яка бурхливо розвивається та забезпечує затребуваність професійних кадрів. І ще: у фармації — жіноче обличчя, а отже, усе має бути красивим та комфортним.

Якщо говорити про університет, то НФаУ — навчальний заклад із понад 200-літніми традиціями підготовки кадрів вищої кваліфікації. Заочна освіта була започаткована 1928 р. У 1940 р. заоч­не відділення, яке проіснувало 12 років і підготувало близько 1100 спеціалістів аптечної справи, було закрите. Після 20-річної перерви в 1960 р. знову відкрився заочний фармацевтичний факультет із планом набору 100 осіб. За цей період­ накопичено колосальний методичний досвід організації навчального процесу для контингенту студентів, які навчаються без відриву від виробництва.

Щодо самої форми навчання. Про заочну освіту зараз говорять більше, ніж будь-коли: «втратила актуальність», «самоосвіта під університетським «імунітетом», «черга за дипломом» — але не тримаються ці ярлики.

Відомо, що форма навчання без відриву від виробництва була спочатку вимушеним кроком. Післявоєнна країна гостро потребувала фахівців для відновлення зруйнованого народного господарства, тому довелося створювати систему освіти, яка дозволяла поєднувати і навчання, і трудову діяльність.

Економіку відновили, а форма навчання прижилася й поширилася не тільки в нас у країні. Сьогодні в найрозвиненіших країнах світу, таких як США, Канада, Німеччина, Великобританія та інших, створені університети з багатомільйонним контингентом студентів, де навчання здійснюється за так званою дистанційною формою. Якщо уважно проаналізувати, стає зрозуміло, що дистанційна форма, яка так ефективно використовується у світовому освітньому просторі, є запозиченою в нас концепцією заочного навчання, із тією лише різницею, що до її реалізації залучені найпотужніші комунікаційні технічні засоби. Безумовно, світова мережа Інтернет, створення відеостудій, застосування інтерактивних технологій значно підвищують ефективність навчання. НФаУ також, не відстаючи, прямує вперед.

На сьогодні всі кафедри нашого університету активно працюють над створенням електронних підручників, методичних розробок, текстових завдань, навчальних відеофільмів, презентацій для дистанційного використання в навчальному процесі.

Виникає слушне питання: а чи можна заочно (дистанційно) готувати фармацевта-спеціаліста, який відповідає за здоров’я, а іноді й за життя людини? Напевно, багатьом хочеться сказати рішуче «ні», але це на перший погляд. А якщо проаналізувати наш стандарт вищої фармацевтичної освіти, у якому досить велика частка гуманітарних дисциплін (це, до речі, не недолік, а перевага), то багато хто, напевно, погодиться, що такі дисципліни, як іноземна мова, культурологія, політологія, філософія, соціологія, біоетика, дисципліни економічного блоку та багато інших, не завдаючи шкоди якості підготовки спеціаліста, з успіхом можна вивчати дистанційно. Решту — 30% аудиторних занять, передбачених навчальним планом, слід присвятити професійно орієнтованим дисциплінам, що формують спеціаліста.

Ще про кадри, які вирішують усе. Наших студентів навчають 750 науково-педагогічних працівників, серед них член-кореспондент НАН України, ректор НФаУ Валентин Петрович Черних, 14 академіків галузевих академій наук України, 101 доктор наук, професор, 506 кандидатів наук, 23 заслужених діячі науки й техніки України. У цілому понад 95% нашого професорсько-викладацького складу — кандидати та доктори наук.

Враховуючи те, що контингент студентів заочного навчання — це здебільшого особи, які мають одну вищу або середню спеціальну освіту, то доцільність такої форми навчання стає ще більш переконливою.

Студент заочної форми навчання, як правило, нічим не відрізняється від студента стаціонару. Навпаки, студентам-заочникам, як часто їх із любов’ю називають, притаманні вища організованість, мотивація до навчання, старанність. Ні умови підготовки, ні якість освіти, ні місця для працевлаштування, ні студентські традиції для студентів цієї форми навчання практично не відрізняються від умов для студентів стаціонару.

Однією з традицій НФаУ є урочисте вручення дипломів випускникам як стаціонарної, так і заочної форми навчання.

Урочисте вручення дипломів випускникам заочної форми навчання відбулося 25 лютого 2011 р. у великій залі Харківського національного академічного театру опери та балету ім. М.В. Лисенка, що ледве вмістила учасників зібрання. Присутні були випускники, почесні гості, члени вченої ради університету, представники громадськості, рідні випускників. У 2011 р. НФаУ випустив близько 1500 студентів заочної форми навчання факультетів ступеневої фармацевтичної освіти, промислової фармації, економіки та менеджменту, медико-біологічного факультету та факультету іноземних студентів. Серед випускників близько 1300 студентів отримали диплом спеціаліста, близько 200 — магістра фармації, 40 випускників — диплом із відзнакою.

У великій університетській родині студентів заочної форми навчання за 5 років здобування знань відсвяткували 24 весілля, народилося 103 дитини, які вже зі сповиточку знають і люб­лять фармацію.

Традиційне свято цього року мало свої особливості. Копітка підготовча робота оргкомітету сприяла чіткій структурі та змістовності заходу. Теплі привітання, радість випускників, хвилювання викладачів та батьків, позитивні емоції всіх присутніх створювали піднесену атмосферу урочистості.

Із привітанням до випускників звернувся лауреат Державної премії України, заслужений діяч науки й техніки України, заслужений винахідник України, член-кореспондент Національної академії наук України, кавалер ордена «За заслуги» та ордена князя Ярослава Мудрого IV і V ступенів, доктор фармацевтичних наук, доктор хімічних наук, професор, ректор Національного фармацевтичного університету Валентин Петрович Черних.

Валентин Петрович наголосив, що це свято є важливою подією не тільки для кожного випускника та самого університету, але й для всієї фармацевтичної галузі. Понад 1500 висококваліфікованих фахівців роз’їдуться всіма регіонами країни. Студенти заочної форми навчання — це особливі студенти, багато з них прийшли до університету вже зі знаннями, із досвідом роботи, тому й ставлення до таких студентів має бути особливим.

Ректор побажав випускникам міцного здоров’я, добра, благополуччя, успіху, професійних здобутків та закликав не зупинятися на досягнутому, оскільки саме сучасне життя робить усе актуальнішою тезу: «Освіта протягом усього життя». НФаУ створив усі умови для отримання фармацевтичної освіти високого рівня й дає можливість гідно навчатися, здобувати наукові ступені, трудитися на науковій ниві.

Яскравості святу та приємних спогадів випускникам додав фільм про студентське життя, який на декілька хвилин повернув їх у вчорашнє напружене й веселе повсякдення, у гарячі зимові та літні сесії. Аудиторія то нишкнула, дивлячись на затишні й до болю поки що рідні аудиторії, де гризли граніт науки, то аплодувала ректору та своїм викладачам.

Концертна частина завершилася дощем із різнокольорових повітряних кульок, що посипалися в залу.

Урочисте вручення дипломів пройшло чітко й організовано. Із добрими побажаннями ректор славетного університету В.П. Черних особисто кожному випускникові вручив диплом про вищу освіту й провів у життя з надією й вірою в їх плідну працю на благо України, її сьогодення й майбуття.

Алла Котвіцька,
доктор фармацевтичних наук,
професор, проректор
з науково-педагогічної роботи
Національного фармацевтичного
університету
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті