Лист Мінекономіки щодо змін у тендерному законодавстві

Кабінетом Міністрів України 19.11.2008 р. було прийнято постанову № 1017 «Про внесення змін до Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» (набула чинності 25.11.2008 р.), якою затверджена нова редакція Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 р. № 921 (далі — Положення).

Лист Мінекономіки щодо змін у тендерному законодавстві Положенням передбачені, зокрема, такі нові норми:

– закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється виключно у безпосередніх виробників товарів, виконавців робіт і надавачів послуг або їх офіційних представників (дилерів, агентів, дистриб’юторів тощо);

– принципи здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг;

– річний план державних закупівель та зміни до нього оприлюднюються шляхом розміщення в інтернеті (на власному сайті або за його відсутності на сайті головного розпорядника державних коштів) протягом 10 календарних днів з дати їх затвердження;

– голова, заступник голови та секретар тендерного комітету повинні отримати документ про проходження навчання (підвищення кваліфікації) у сфері закупівель у порядку, встановленому уповноваженим органом;

– всі тендерні пропозиції учасників, які відповідають встановленим кваліфікаційним вимогам, допускаються до оцінки;

– термін зберігання звіту про результати проведення процедури закупівлі, інших документів щодо процедур закупівель становить 3 роки;

– у разі подання запитів за роз’ясненнями щодо тендерної документації від двох і більше осіб, які отримали тендерну документацію, замовник зобов’язаний продовжити термін для подання тендерних пропозицій;

– дія договору про закупівлю може продовжуватися на термін, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року на суму коштів не більше 15% вартості, визначеної у договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку;

– договір про закупівлю, укладений у період зупинення процедури закупівлі у зв’язку з поданням скарги, визнається недійсним відповідно до закону.

Крім того, до Положення внесені деякі зміни, зокрема:

– вилучено норму щодо дії при уповноваженому органі Консультативно-методологічної ради з питань державних закупівель;

– вилучено положення щодо здійснення погодження процедури торгів з обмеженою участю, якщо очікувана вартість дорівнює або перевищує 500 тис. грн.;

– вилучено положення щодо терміну, у який здійснюється погодження процедури закупівлі у одного учасника;

– збільшено термін, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними, до 120 днів;

– вилучено норму щодо можливості подання тендерного забезпечення від імені учасника будь-яким іншим підприємством, установою чи організацією;

– зменшено розмір забезпечення виконання договору про закупівлю до 10%;

– визначено, що всі тендерні пропозиції учасників, які відповідають кваліфікаційним вимогам, допускаються до оцінки;

– додатковою підставою для відміни торгів замовником є допущення до оцінки тендерних пропозицій менше ніж 2 учасників;

– вилучено положення щодо здійснення процедури редукціону.

Також переглянуто п. 7, що визначає предмети закупівлі, на які не поширюється дія Положення. З нього вилучені, зокрема:

– послуги з авіаперевезення, автоперевезень, харчування, проживання, експлуатація спортивних споруд та спеціального обладнання для навчально-тренувальних зборів, спортивних змагань і заходів всеукраїнського та міжнародного рівня, придбання пально-мастильних матеріалів і фармакологічних засобів для збірних команд України;

– послуги з організації пожежної охорони об’єктів підрозділами Державної пожежної охорони;

– товари, роботи і послуги для надання гуманітарної допомоги Україною іншим державам;

– товари, роботи і послуги, які закуповуються підприємствами для аварійного ремонту обладнання, що безпосередньо використовується для виробництва теплової енергії;

– товари, роботи і послуги, пов’язані з організацією та проведенням офіційних державних та міжнародних заходів за окремими рішеннями уряду;

– товари, роботи і послуги, пов’язані із забезпеченням діяльності осіб, які охороняються державою, та функціонуванням режимних об’єктів;

– послуги з обслуговування в залах офіційних делегацій членів державних, парламентських, урядових, дипломатичних делегацій і працівників органів державної влади;

– послуги і товари, ціни (тарифи) на які встановлюються органами виконавчої влади, Радою Міністрів Автономної Республіки Крим, виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до законодавства;

– наймання (оренда) нерухомого майна;

– придбання нерухомого майна;

– послуги з підготовки фахівців, науково-педагогічних кадрів, підвищення кваліфікації, перепідготовки (післядипломна освіта) та підготовки робітничих кадрів за державним замовленням;

– протезно-ортопедичні послуги і послуги з реабілітації, лікування та оздоровлення інвалідів (у тому числі спинальників);

– товари і послуги для створення нових постановок (концертів), виготовлення вихідних фільмових матеріалів, аудіовізуальних творів;

– товари і послуги, які закуповуються для безпосереднього проведення виїзних гастрольних заходів творчих колективів та виконавців;

– закупівля науково-технічних, науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт, що пройшли конкурсний відбір згідно з порядком проведення конкурсів наукових проектів.

До п. 7 додатково включено пальне для автотранспортних засобів, що закуповується вроздріб безпосередньо на автозаправних станціях.

Згідно з новою редакцією Положення серед функцій Мінекономіки як уповноваженого органу з питань координації закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти додатково включено:

– розроблення та затвердження стандартної тендерної документації, типового положення про тендерний комітет та стратегії розвитку електронних закупівель;

– щоквартальне оприлюднення на власному сайті інформації про погодження застосування процедури торгів з обмеженою участю та процедури закупівлі в одного учасника, зміст якої визначається уповноваженим органом;

– організація навчання спеціалістів у сфері здійснення закупівель та підвищення їх кваліфікації з виданням відповідного сертифіката встановленого зразка;

– надання роз’яснень щодо підготовки технічних специфікацій.

Крім того, під час здійснення контролю за дотриманням законодавства у сфері закупівель уповноважений орган має право прийняти рішення щодо визнання результатів процедури закупівлі недійсними у таких випадках:

– виявлення порушень законодавства, які вплинули на об’єктивність вибору переможця процедури закупівлі;

– ненадання розпорядником державних коштів у встановлений термін за вимогою уповноваженого органу документів щодо проведення процедури закупівлі.

Копія рішення, прийнятого відповідно до цього пункту, надсилається уповноваженим органом розпорядникам державних коштів та Державному казначейству (обслуговуючому банку) у п’ятиденний термін з дня його прийняття. Державне казначейство (обслуговуючий банк) зобов’язане з дати отримання копії рішення уповноваженого органу про визнання недійсними результатів процедури закупівлі не здійснювати платежі з рахунків замовника за договором про закупівлю, укладеним за результатами такої процедури закупівлі.

Одночасно повідомляємо, що офіційні роз’яснення Мінекономіки щодо застосування норм законодавства у сфері державних закупівель надаються в порядку, визначеному наказом Мінекономіки від 11.11.2008 р. № 663 «Про затвердження Порядку надання роз’яснень щодо застосування законодавства у сфері закупівель».

Директор Департаменту державних закупівель В.А. Новик

За матеріалами www.ua-tenders.com

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті