Заборона реклами ліків знову на порядку денному

6 липня 2011 р. за участю Олександра Аніщенка, міністра охорони здоров’я, усіх його заступників, Олексія Соловйова, голови Державної служби з лікарських засобів України, Василя Бліхара, генерального директора Державного експертного центру, інших високопосадовців профільного міністерства, представників Адміністрації Президента України відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я, на якому серед інших розглядався сумно­звісний законопроект № 7007 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів у сфері охорони здоров’я» (щодо посилення конт­ролю за обігом лікарських засобів, харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання, функціональних харчових продуктів та дієтичних добавок).

Нагадаємо, що цей документ, поданий до Верховної Ради 21.07.2010 р. народними депутатами Тетяною Бахтеєвою, Юрієм Гайдаєвим, Володимиром Карпуком та Андрієм Павловським, уже було розглянуто в парламенті й прийнято в першому читанні 21.12.2010 р. Нині законопроект готується до другого читання. Не будемо зупинятися на бюрократичних тонкощах і термінологічних уточненнях, звернемо увагу лише на найголовніше — наслідки прийняття цього законодавчого акта й набуття ним чинності.

Це призведе до того, що, по-перше, рекламу лікарських засобів (як рецептурних, так і безрецептурних) буде заборонено.

По-друге, інформація про лікарські засоби (у тому числі ті, що не зареєстровані або знаходяться на стадії розроблення чи впровадження у виробництво) надаватиметься виключно у спеціалізованих виданнях, призначених для медичних закладів та лікарів, а також у матеріалах, які розповсюджуються на спеціалізованих семінарах, конференціях, симпозіумах із медичної тематики.

Як це вплине на фармацевтичний ринок, чи будуть дотримані права громадян на інформацію — це вже інше питання, і авторів законопроекту воно, вочевидь, не дуже хвилює. Адже перед ними стоїть благородна місія — боротьба із самолікуванням, яке шкодить здоров’ю громадян, і з фармацевтичним лобі, що отримує надприбутки, сплачуючи, до речі, чималі податки до бюджету.

До другого читання було підготовлено 39 поправок, із яких 13 носять редакційний характер. Враховано 17 поправок, серед них — зміни до ст. 10 Закону України «Про лікарські засоби» стосовно того, що виробник має зазначати в додатку до ліцензії перелік форм лікарських засобів, дозволених до виробництва власником цієї ліцензії, а також особливі умови провадження діяльності (у чинній редакції слова «форм» не було).

Усі народні депутати — члени Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я проголосували за те, щоб рекомендувати парламенту затвердити цей законопроект у другому читанні і в цілому.

Олександр Устінов, фото Сергія Бека
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Алексей 07.07.2011 9:23
Надо запретить рекламу БАД-ов!
S 08.07.2011 12:37
ИМХО: любая реклама Rx продуктов, направленная на потребителя (а не прескрайбера) должна быть запрещена, если это не противоречит конституционному праву на получение информации. В противном случае достаточно обеспечить надлежащий надзор за порядком рецептурного отпуска.

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті