Проект постанови КМУ «Про скасування постанови Кабінету Міністрів України від 9 червня 2011 р. № 785»

ПОВІДОМЛЕННЯ
про оприлюднення проекту постанови
Кабінету Міністрів України
«Про скасування постанови Кабінету Міністрів України від 9 червня 2011 р. № 785»

Міністерство охорони здоров’я України повідомляє про оприлюднення проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про скасування постанови Кабінету Міністрів України від 9 червня 2011 р. № 785” (далі – проект Постанови), який розроблено на виконання протоколу засідання Кабінету Міністрів України № 56 від 08.08.2011 р., з метою недопущення підвищення цін на вироби медичного призначення та усунення соціальної напруги серед населення країни, що виникла.

Проект Постанови, пояснювальна записка, повідомлення про оприлюднення проекту розміщено на сайті Міністерства охорони здоров’я України.

Зауваження та пропозиції приймаються у письмовому або електронному вигляді на адресу Міністерства охорони здоров’я України 01601, Київ, вул. М. Грушевского, 7 тел. (044) 200-07-93, e-mail: [email protected].

ПРОЕКТ

Кабінету Міністрів України
Про скасування постанови
від 9 червня 2011 р. № 785

Кабінет Міністрів України постановляє:

Скасувати постанову Кабінету Міністрів України від 9 червня 2011 р. № 785 “Про перелік виробів медичного призначення, операції з постачання яких звільняються від оподаткування податком на додану вартість” (Офіційний вісник України 2011 р., № 56).

Прем’єр-міністр України М. АЗАРОВ

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту постанови Кабінету Міністрів України
«Про скасування постанови Кабінету Міністрів України
від 9 червня 2011 р. № 785
»

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття постанови

Проект постанови Кабінету Міністрів України “Про скасування постанови Кабінету Міністрів України від 9 червня 2011 р. № 785” (далі – проект постанови) розроблено Міністерством охорони здоров’я на виконання протоколу засідання Кабінету Міністрів України № 56 від 08.08.2011 р. та з метою недопущення підвищення цін на вироби медичного призначення та усунення соціальної напруги серед населення країни.

Проектом постанови передбачено скасувати постанову Кабінету Міністрів України від 9 червня 2011 р. № 785 “Про перелік виробів медичного призначення, операції з постачання яких звільняються від оподаткування податком на додану вартість” (Офіційний вісник України 2011 р., № 56).

Постанову Кабінету Міністрів України від 9 червня 2011 р. № 785 “Про перелік виробів медичного призначення, операції з постачання яких звільняються від оподаткування податком на додану вартість” (далі – постанова 785) було розроблено Міністерством охорони здоров’я на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 08.12.2010 р. № 71984/1/1-10 до Плану організації підготовки проектів нормативно-правових актів, необхідних для забезпечення реалізації Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 р. № 2755 та Закону України від 2 грудня 2010 р. № 2756 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Податкового кодексу України” схваленого на засіданні Кабінету Міністрів України 6 грудня 2010 р. (протокол № 70), доручення Кабінету Міністрів України від 30.03.2011 №3380/0/2-11згідно резолюції Прем’єр-міністра України від 25.03.2011 № 15499/1/1-11.

Постановою 785 враховано прийняті у грудні 2010 року та чинні зміни до Закону України “Про Митний тариф України”, у частині приведення у відповідність товарних кодів до УКТЗЕД, побудованої на гармонізованій системі опису та кодування товарів 2007 року, а саме у зв’язку із зміною кодів УКТЗЕД на окремі види продукції у проекті постанови коди УКТЗЕД на деякі позиції також було замінено.

Крім того постановою 785 було передбачено скорочення Переліку виробів медичного призначення, операції з продажу яких звільняються від обкладення податком на додану вартість, шляхом вилучення таких позицій, як:

  • моторні транспортні засоби спеціального призначення; автомобілі спеціалізовані для надання медичної допомоги;
  • вертольоти – масою порожнього обладнаного апарата не більш як 2000 кг, для надання екстреної медичної допомоги;
  • вертольоти – масою порожнього обладнаного апарата від 2000 кг, для надання екстреної медичної допомоги;
  • тканини бавовняні полотняного переплетення, з вмістом бавовни 85 мас. % у суміші або більше, невибілені (сурові), з поверхневою щільністю не більш як 100 г/м2, для виготовлення медичних перев’язувальних матеріалів, бандажів та марлі;
  • дитячі пелюшки та підгузники;
  • санітарно-гігієнічні вироби в тому числі і з вати;
  • автомобілі швидкої медичної допомоги;
  • речовини людського тваринного походження, підготовлені для терапевтичного або профілактичного застосування;
  • оболонкові контрацептиви;
  • молоковідсмоктувачі механічні, електричні;
  • морозильники місткістю не більш як 400 літрів;
  • обладнання для фільтрування або очищення повітря, газів;
  • ваги для зважування людей, включаючи ваги для зважування немовлят;
  • дитячі пляшки та соски.

Виробництво таких виробів, як підгузники, пелюшки для немовлят, оболонкові контрацептиви в Україні майже відсутнє, імпорт зазначеної продукції не спричинить шкоди інтересам вітчизняного виробника.

На даний час переважна більшість виробів медичного призначення, що імпортується в Україну є доступною за роздрібною ціною для громадян з рівнем доходу нижче середнього, що становить більшість населення України.

До оболонкових контрацептивів відносяться презервативи, маточні кільця та інші засоби щодо попередження захворювань, які передаються статевим шляхом та попередження вагітності.

Такі вироби медичного призначення мають соціальне значення для попередження розповсюдження захворювань, а також закуповуються за кошти державного бюджету. Разом з цим, завданнями та заходами Державної програми “Репродуктивне здоров’я нації” на період до 2015 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2006 № 1849, передбачено безоплатне забезпечення ними відповідних категорій населення.

Скасування пільги ПДВ на постачання таких товарів може призвести до подорожчання таких виробів, що матиме соціально негативний вплив щодо попередження захворювань на Віл/Снід, сифіліс, гонорею та інші, а також збільшення витрат державного бюджету під час закупівлі таких виробів для виконання вищезазначеної державної програми.

МОЗ України на 2012 рік вже передбачені кошти, згідно бюджетного запиту, на закупівлю автомобілів спеціального призначення для закладів охорони здоров’я, що мають обслуговувати заходи передбачені щодо Євро -2012 та виконання взятих на себе зобов’язань Україною. Введення ПДВ на ці позиції може призвести до зменшення запланової кількості їх закупівлі та невиконання постановлених завдань передбачених до обслуговування Євро -2012.

З метою недопущення підвищення цін на вироби медичного призначення та усунення соціальної напруги серед населення країни, що виникла вважаємо скасувати постанову Кабінету Міністрів України від 9 червня 2011 р. № 785 “Про перелік виробів медичного призначення, операції з постачання яких звільняються від оподаткування податком на додану вартість” (Офіційний вісник України 2011 р., № 56).

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою прийняття проекту постанови є скасування постанови Кабінету Міністрів України від 9 червня 2011 р. № 785 “Про перелік виробів медичного призначення, операції з постачання яких звільняються від оподаткування податком на додану вартість” (Офіційний вісник України 2011 р., № 56).

Прийняття зазначеного проекту постанови сприятиме вирішенню проблемних питань, щодо недопущення підвищення цін на вироби медичного призначення та усунення соціальної напруги серед населення країни, що виникла.

Шляхами досягнення мети є прийняття Проекту постанови.

 

3. Правові аспекти

У даній сфері суспільних відносин діють:

  • Податковий кодекс України;
  • Закон “Про Митний тариф”
  • постанова Кабінету Міністрів України від 09 червня 2011 р. №785 “Про перелік виробів медичного призначення, операції з постачання яких звільняються від оподаткування податком на додану вартість”.

4. Фінансово – економічне обґрунтування

Введення в дію вимог проекту постанови не потребує додаткових витрат з державного бюджету.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження із Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною податковою службою України, Державною митною службою України, Міністерство фінансів України, Урядовий уповноважений з питань дерегуляції підприємницької діяльності, Міністерством юстиції України.

6. Регіональний аспект

Впливу на регіональний аспект немає.

7. Запобігання корупції

Проект постанови не містить ризики вчинення корупційних правопорушень та не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.

8. Громадське обговорення

Проект даного акту розміщено для публічного обговорення на офіційному сайті Міністерства охорони здоров’я України – www.moz.gov.ua.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект акта не стосується соціально-трудової сфери.

10. Прогноз результатів

Прийняття проекту постанови Кабінету Міністрів України дозволить:

  • не допустити підвищення цін на вироби медичного призначення та усунення соціальної напруги серед населення країни, що виникла;
  • удосконалити реалізацію державної політики у сфері обігу виробів медичного призначення.
Заступник Міністра – керівник апарату Г.М.Калішенко
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті