Електронна звітність як сервіс податкових органів

30 Серпня 2011 3:20 Поділитися

Із метою створення сприятливих умов для переходу на електронну звітність, а також заощадження часу платників податків, який витрачається на укладання договорів, Державною податковою адміністрацією України (ДПА) запроваджено новий сервіс для дистанційного укладання договорів щодо подання звітності по е-mail. Про це повідомляється в листі ДПА від 22.07.2011 р. № 19916/18-4017.

Згідно з п. 49.3. ст. 49 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VІ податкова декларація, розрахунок подаються до органу Державної податкової служби (ДПС) за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим кодексом, в один із таких способів:

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством. Наказом ДПА від 10.04.2008 р. № 233 затверджено Інструкцію з підготовки та подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку (далі — Інструкція).

Як повідомляє ДПА, в Україні відзначено позитивну динаміку впровадження протягом I півріччя 2011 р. електронного документообігу в частині подання податкової звітності. Так, завдяки вжитим заходам кількість платників ПДВ, які подають звітність по e-mail, збільшилася з 39,0% у січні цього року до 52,3% у червні.

Для того щоб скористатися зазначеною послугою, необхідно укласти договір «Про визнання електронних документів» між платником податків і органом ДПС. Дана угода дозволяє підприємцю спростити та прискорити процедуру подання податкової звітності до ДПС через Центр обробки електронних звітів, у тому числі й через оператора.

Текст примірного договору про визнання електронних документів визначено в додатку 1 до Інструкції. Відповідно до п. 6 розділу ІІІ Інструкції орган ДПС, де зареєстрований платник податків, на його запит здійснює наступне: видає 2 примірники договору; записує на електронний носій платника податків безкоштовне спеціалізоване програмне забезпечення формування та подання до органів ДПС податкових документів в електронному вигляді; приймає від платника податків підписані та скріплені печаткою (для фізичної особи — суб’єкта підприємницької діяльності за наявності печатки) 2 примірники договору та електронний носій із посиленими сертифікатами відкритих ключів (параметри перевірки електронного цифрового підпису); звіряє реквізити, вказані у договорі, із реєстраційними даними платника податків в органах ДПС.

У разі невідповідності реквізитів орган ДПС повертає платнику податків його електронний носій та надані примірники договору, після підписання договору з платниками податків вносить відповідний запис до журналу обліку договорів про визнання електронних документів та видає платнику податків 1 примірник договору.

Згідно з наказом ДПА від 11.02.2011 р. № 90 звітність може подаватися в електронному вигляді за умови дотримання законів «Про електронні документи та електронний документообіг» і «Про електронний цифровий підпис». Документ вважається поданим лише після отримання підписаного підтвердження з органів ДПС. Кожен документ звітності формально є файлом, що містить інформацію лише щодо 1 звіту, перерахунку, декларації, додатка до декларації тощо. Документи можуть подаватися як окремими файлами, так і папкою. Особливості відзначаються і в формуванні назви файла з розширеннями .xml або .xsd.

Підстави для розірвання договору про визнання електронних документів в односторонньому порядку з боку органів ДПС також визначені в Інструкції. Так, податковий орган має право розірвати договір у випадку ненадання платником податків нового посиленого сертифіката відкритого ключа замість скасованого або в разі зміни платником місця реєстрації.

Перелік відповідальних осіб ДПС, які надають практичну допомогу з користування програмним забезпеченням системи формування та подання податкової звітності в електронному вигляді, і примірний договір про визнання електронних документів можна знайти на офіційному сайті ДПА.

У контексті розгляду питання подання електронної звітності необхідно згадати про майбутнє впровадження так званих електронних карток та кабінету платників податків. Як повідомляє Департамент розвитку та модернізації ДПС, до кінця 2011 р. буде розроблено план заходів із реалізації автоматизованої системи. У червні 2012 р. заплановано випустити перші півмільйона карток, а до кінця 2013 р. — видати пластикові електронні картки найбільш активним платникам податків (представникам юридичних осіб, а також фізичним особам — підприємцям). Протягом наступних 3 років планується здійснити поетапний перехід на безпаперову технологію взаємодії органів ДПС з усіма платниками податків шляхом випуску електронних карток та створення ін­фраструктури їх обслуговування.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті