Додаток
до Звіту про результати проведення заходів
щодо запобігання і протидії корупції у 2012 році

Інформація про виконання у 2012 році
Державної програми щодо запобігання і протидії корупції
на 2011 — 2015 роки

Найменування завданняІндикатори виконання завдання Найменування заходуГоловний розпорядник бюджетних коштівСтан виконання
I. Реформування системи державного управління та адміністративних процедур
1. Завершення процесу розмежування функцій органів державної влади з надання адміністративних послуг та контрольно-наглядових (інспекційних) функцій звіт та пропозиції щодо внесення змін до законодавства за результатами функціональних оглядів 2012 2) проведення функціонального огляду органів державної влади з метою усунення поєднання в одному органі інспекційних функцій та функцій з надання адміністративних послуг Нацдержслужба, центральні та місцеві органи виконавчої влади

Виконано Первинний аналіз звітів, отриманих Нацдержслужбою України від 72 центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, 24 обласних державних адміністрацій, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, виявив низку проблемних питань, які потребують законодавчого врегулювання. З метою усунення проявів корупційних ризиків, здійснення подальших кроків з оптимізації діяльності органів виконавчої влади необхідним є прийняття Закону України «Про перелік адміністративних послуг та плату (адміністративний збір) за їх надання», що передбачено абзацом другим пункту «д» частини шостої статті 20 Закону України «Про адміністративні послуги».

За результатами функціональних оглядів органів виконавчої влади видано наказ Нацдержслужби України від 29 листопада 2012 року № 216 «Про встановлення критеріїв визначення переліку посад працівників державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим та їх апарату, які виконують функції з обслуговування», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 19 грудня 2012 року за № 2121/22433. Цей наказ набирає чинності одночасно з набранням чинності Законом України від 17 листопада 2011 року № 4050-VI «Про державну службу».

2. Застосування інноваційних технологій, що забезпечують підвищення рівня об’єктивності та прозорість прийняття органами державної влади рішень, у тому числі прискорення впровадження системи електронного документообігу та електронного цифрового підпису на загальнодержавному і місцевому рівнях діючі системи електронного документообігу, в тому числі електронного обігу медичних форм, та електронного цифрового підпису на загальнодержавному і місцевому рівнях, які забезпечуватимуть зменшення кількості безпосередніх контактів громадян і представників юридичних осіб з державними службовцями 2015 2) запровадження систем електронного документообігу, в тому числі електронного обігу медичних форм, та електронного цифрового підпису Держінформнауки, Нацдержслужба, центральні та місцеві органи виконавчої владиМінсоцполітикиМОЗ

У стані виконання

У 2012 році Держінформнауки спільно із Секретаріатом Кабінету Міністрів України впровадило та провело дослідну експлуатацію системи електронної взаємодії (СЕВ) органів виконавчої влади (розпорядження Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року № 1363 «Питання впровадження системи електронної взаємодії органів виконавчої влади»). Головне завдання, яке wвирішує СЕВ, — це створення єдиного інформаційного простору органів виконавчої влади для обміну юридично значущими документами. Після впровадження СЕВ в промислову експлуатацію органи виконавчої влади зможуть повністю перейти на безпаперовий документообіг.Система дозволяє автоматизувати погодження нормативно-правових актів між органами виконавчої влади й посилити контроль за виконанням урядових рішень.Постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2012 року № 670 затверджено Положення про систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. Вказана система призначена для автоматизації процесів створення, відправлення, передавання, одержання, оброблення, використання, зберігання, знищення електронних документів та копій паперових документів в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису, які не містять інформацію з обмеженим доступом, та контролю за виконанням актів, протокольних рішень Кабінету Міністрів України та інших документів. Адміністратором системи є державне підприємство «Державний центр інформаційних ресурсів України», що належить до сфери управління Держінформнауки.Наказом Міністерства юстиції від 01 листопада 2012 року № 1600/5 затверджено Порядок роботи з електронними документами через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади з використанням електронного цифрового підпису.У низці державних органів запроваджено системи автоматизації діловодства та документообігу, зокрема в Міністерстві внутрішніх справ, Міністерстві освіти і науки, молоді та спорту, Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, Міністерстві надзвичайних ситуацій, Державній податковій службі, Фонді державного майна України, а також практично в усіх обласних державних адміністраціях.Постановою Кабінету Міністрів України від 06 червня 2012 року № 546 затверджено Положення про електронний реєстр пацієнтів, відповідно до якого такий реєстр створюється з метою підвищення ефективності медичної допомоги, забезпечення своєчасності її надання та достовірності статистичної інформації. Реєстр є єдиною інформаційною системою збирання, реєстрації, накопичення, зберігання, оновлення, використання і поширення шляхом розповсюдження, реалізації, передачі, а також знищення відомостей про фізичну особу та отриману нею медичну допомогу.Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 06 червня 2012 року № 368-р затверджено план заходів щодо створення електронного реєстру пацієнтів Вінницької, Дніпропетровської, Донецької областей та м. Києва. Наказом Міністерства охорони здоров’я від 30 серпня 2012 року № 666 затверджено Порядок ведення електронного реєстру пацієнтів у зазначених областях.Крім цього, наказом Міністерства охорони здоров’я видано наказ від 25 вересня 2012 року № 742 «Про оновлену Систему електронного документообігу у центральному апараті МОЗ України».

 
  діюча система «електронної черги» 20112012 7) удосконалення порядку особистого прийому в органах державної влади та місцевого самоврядування шляхом запровадження «електронної черги» ДержінформнаукиМОЗ

Виконано частково

Державною податковою службою вжито низку заходів щодо забезпечення доступу платників податків до отримання інформаційно-довідкових послуг із застосуванням електронних засобів комунікації. З цією метою в органах ДПС створено Контакт-центр ДПС України, яким у 2012 році надано 1 113 тис. відповідей на запитання платників податків телефоном, а 41,5 тис. — електронною поштою.

8. Відмова від територіального монополізму під час надання адміністративних послуг та створення альтернативних можливостей щодо вибору органу для отримання адміністративної послуги діючі веб-сторінки органів (інституцій), залучених до надання адміністративних процедур постійно 3) забезпечення функціонування, ведення та своєчасного оновлення веб-сторінок, інших електронних ресурсів органів (інституцій), залучених до надання адміністративних послуг, що містять інформацію, необхідну для отримання адміністративних послуг Мінекономрозвитку, Держінформнауки, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади

Виконується на постійній основі

З метою ведення обліку адміністративних послуг, а також забезпечення відкритості та доступності інформації про ці послуги, Мінекономрозвитку відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 року № 57 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру адміністративних послуг» створено Реєстр адміністративних послуг — єдину комп’ютерну базу даних про адміністративні послуги, які надаються на платній та безоплатній основах центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами, установами та організаціями, що належать до сфери їх управління, а також місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, який розміщено на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку (http://www.me.gov.ua).Крім цього, органами державної влади забезпечується надання інформації про адміністративні послуги на власних веб-сайтах.

II. Зменшення адміністративного тиску на підприємців, запобігання тінізації економіки
3. Обмеження кількості перевірок з боку податкових та контролюючих органів прийняття відповідного нормативно-правового акта 2012 1) підготовка та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України пропозицій щодо зменшення кількості перевірок суб’єктів господарювання з боку податкових та інших контролюючих державних органів Мінфін, ДПС, Держфінінспекція, МВС, МОЗ, МНС, Мін’юст, інші центральні органи виконавчої влади

Виконано

Згідно з інформацією Державної податкової служби України періодичність проведення документальних планових перевірок платників податків визначається залежно від ступеня ризику в діяльності таких підприємств. Платники податків із незначним ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше одного разу на три календарних роки, середнім — не частіше одного разу на два календарних роки, високим — не частіше одного разу на календарний рік.Так, за 2012 рік кількість документальних планових перевірок суб’єктів господарювання юридичних осіб зменшено на 6,7 тис. (45%) та перевірок фізичних осіб — підприємців зменшено на 2,4 тис. (30%) у порівнянні з 2011 роком.Також протягом 2012 року проведено 26 242 перевірки з контролю за проведенням готівкових розрахунків (22 145 — фактичних та 4 097 документальних), що на 19 330 перевірок (42,4%) менше, ніж у 2011 році. У тому числі, щодо суб’єктів малого бізнесу проведено 4 105 перевірок, що на 7 737 перевірок (65,6%) менше, ніж за 2011 рік.Тобто кількість перевірок суб’єктів малого бізнесу зменшено майже у 2 рази.Органами Держтехногенбезпеки було здійснено перегляд переліків суб’єктів господарювання із відповідним віднесенням до ступенів ризику згідно з новими Критеріями, внаслідок чого в органах Держтехногенбезпеки обліковано близько 143 тис. об’єктів із високим ступенем прийнятного ризику, що на 15% менше, ніж було обліковано у 2011 році; 18,6 тис. із середнім ступенем, що на 94% менше, ніж у 2011 році, та близько 420 тис. об’єктів із незначним ступенем ризику, що на 153% більше, ніж у минулому році.Розроблено наказ МНС України від 25 травня 2012 року № 863 «Про затвердження Порядку проведення перевірок органами Державної інспекції техногенної безпеки України», яким затверджено порядок проведення перевірок; уніфіковану форму акта перевірки; перелік питань для здійснення планових перевірок.Окрім того, Урядом внесено на розгляд Верховної Ради України (№ 0937 від 12 грудня 2012 року) проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» щодо обмеження втручання у діяльність суб’єктів господарювання».Законопроект спрямований, зокрема, на встановлення заборони на проведення планових заходів державного нагляду (контролю) щодо одного суб’єкта господарювання протягом календарного року різними органами державного нагляду (контролю) та можливість відмови від проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) у разі відшкодування суб’єктом господарювання шкоди, завданої ним фізичним, юридичним особам або державі, якщо за допущені порушення не встановлено кримінальної відповідальності.Змінами, внесеними до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», передбачено запровадження у 2013 році використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО) із контрольною стрічкою в електронній формі та передачі копій розрахункових документів та фіскальних: звітних чеків до органів ДПС по дротових або бездротових каналах зв’язку за технологією Національного банку України.Для забезпечення виконання норм зазначеного Закону Міністерством фінансів України видано наказ від 08 жовтня 2012 року №1057 «Про затвердження Вимог щодо створення контрольної стрічки в електронній формі у реєстраторах — розрахункових операцій та модемів для передачі даних та Порядку передачі електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків реєстраторів розрахункових операцій дротовими або бездротовими «каналами зв’язку до органів державної податкової служби», який зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17 жовтня 2012 року за №1743/22055.Основною метою прийняття зазначених норм є створення більш комфортних умов для суб’єктів господарювання, а саме:значне скорочення кількості перевірок платників податків;зменшення витрат на утримання касової техніки за рахунок відсутності необхідності друкування паперової контрольної стрічки та її зберігання протягом 3-х років.Крім того, Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо перегляду ставок деяких податків і зборів» № 5503-VI запроваджено електронну перевірку, яка буде проводитися стосовно платників податків, що:використовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності — з 01 січня 2014 року; ‘суб’єктів господарювання мікро–, малого та середнього бізнесу — з 01 січня 2015 року;інших платників податків — з 01 січня 2016 року.Згідно з інформацією Державної митної служби України документальні перевірки дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів (так званий пост-аудит контроль) є однією з форм митного контролю, визначених статтею 336 Митного кодексу України. Документальні перевірки проводяться митними органами виключно з урахуванням обставин і підстав, установлених Митним кодексом України.Наказом Міністерства фінансів України від 22 травня 2012 року № 582 затверджено Порядок планування митними органами документальних виїзних перевірок та Порядок проведення митними органами зустрічних звірок.Також у разі планування митними та іншими контролюючими органами проведення планової виїзної перевірки одного й того самого підприємства така перевірка проводиться зазначеними органами одночасно.Аналіз здійснення митними органами пост-аудит контролю в період 2010 — 2012 рр. засвідчив, що ним щорічно охоплювалось лише до 3% від загальної кількості суб’єктів, які здійснювали зовнішньоекономічні операції у відповідний період.Крім того, за результатами контрольно-перевірочної роботи Держмитслужби України за 2010-2012 рр. слід відзначити щорічне зменшення кількості документальних виїзних перевірок, які проводяться митними органами за місцезнаходженням підприємства: у 2010 р. здійснено 543 перевірки, у 2011 р. — 440, у 2012 р. — 431.

          Згідно з інформацією Державної фінансової інспекції України за останні три роки кількість контрольних заходів, проведених органами Держфінінспекції, зменшилась у 1,6 раза (з 15,4 тис. у 2010 році до 9,5 тис. у 2012 році), а кількість охоплених контролем підприємств, установ та організацій зменшилась на 5,4 тис. (відповідно з 14,3 тис. у 2010 році до 8,9 тис. у 2012 році).Крім цього, в роботу органів Держфінінспекції впроваджується ризик- орієнтований підхід до планування контрольно-ревізійної роботи шляхом відбору об’єктів контролю на підставі оцінки ризиків допущення фінансових порушень. На засіданні Методологічної ради Держфінінспекції 23 квітня 2012 року схвалено Концепцію ризик-орієнтованого відбору об’єктів контролю до Плану контрольно-ревізійної роботи Держфінінспекції та її територіальних органів.Також видано наказ Держфінінспекції від 14 лютого 2012 року № 59 «Про внесення доповнень до Положення про планування контрольно-ревізійної роботи», яким, зокрема, передбачено відбір до плану виключно тих об’єктів, у діяльності яких існують обґрунтовані ризики фінансових порушень.За інформацією Держфінінспекції, потреба в удосконаленні законодавства в частині зменшення перевірок відсутня.Згідно з інформацією Міністерства надзвичайних ситуацій України та Державної інспекції техногенної безпеки України з метою зменшення кількості і періодичності і проведення планових заходів державного нагляду (контролю) Кабінетом Міністрів України 29 лютого 2012 року прийнято постанову № 306 «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження і господарської діяльності та визначається періодичність здійснення планових і заходів державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки» (далі — Критерії), яка набрала чинності 26 квітня 2012 року.Відповідно до встановлених Критеріїв суб’єкти господарювання, з урахуванням значення прийнятного ризику від провадження, господарської діяльності у сфері техногенної та пожежної безпеки, належать з одного до трьох ступенів ризику — високого, середнього та незначного.Планові заходи державного нагляду (контролю) за діяльністю суб’єктів господарювання у сфері техногенної та пожежної безпеки здійснюються з такою періодичністю: з високим ступенем ризику — не частіше ніж один раз на рік; із середнім — не частіше ніж один раз на три роки; з незначним — не частіше ніж один раз на п’ять років.Органами Держтехногенбезпеки було здійснено перегляд переліків суб’єктів господарювання із відповідним віднесенням до ступенів ризику згідно з новими Критеріями, внаслідок чого в органах Держтехногенбезпеки обліковано близько 143 тис. об’єктів із високим ступенем прийнятного ризику, що на 15% менше, ніж було обліковано у 2011 році; 18,6 тис. із середнім ступенем, що на 94% менше, ніж у 2011 році, та близько 420 тис. об’єктів із незначним ступенем ризику, що на 153% більше, ніж у минулому році.Розроблено наказ МНС України від 25 травня 2012 року № 863 «Про затвердження Порядку проведення перевірок органами Державної інспекції техногенної безпеки України», яким затверджено порядок проведення перевірок; уніфіковану форму акта перевірки; перелік питань для здійснення планових перевірок.Окрім того, Урядом внесено на розгляд Верховної Ради України (№ 0937 від 12 грудня 2012 року) проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» щодо обмеження втручання у діяльність суб’єктів господарювання».Законопроект спрямований, зокрема, на встановлення заборони на проведення планових заходів державного нагляду (контролю) щодо одного суб’єкта господарювання протягом календарного року різними органами державного нагляду (контролю) та можливість відмови від проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) у разі відшкодування суб’єктом господарювання шкоди, завданої ним фізичним, юридичним особам або державі, якщо за допущені порушення не встановлено кримінальної відповідальності.
III. Забезпечення доброчесності на публічній службі та службі в органах місцевого самоврядування
1. Системне вдосконалення державної служби, служби в органах місцевого самоврядування, зокрема в частині процедури конкурсного відбору кандидатів на зайняття посади (механізму визначення переможця), розстановки кадрів, проходження державної служби, служби в органах місцевого самоврядування плани щодо запобігання і протидії корупції 20112012201320142015 5) забезпечення розроблення внутрішніх планів щодо запобігання і протидії корупції в органах державної влади та органах місцевого самоврядування центральні та місцеві органи виконавчої влади за участю органів місцевого самоврядування, Державна судова адміністрація (за згодою)

Виконується на постійній основі

З набранням чинності Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції» в центральних та місцевих органах виконавчої влади, органах місцевого самоврядування розробляються та затверджуються внутрішні плани заходів щодо запобігання і протидії корупції.Серед таких завдань слід відзначити заходи, спрямовані на проведення роз’яснювальної роботи стосовно антикорупційного законодавства, надання методичної допомоги в заповненні декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, підготовку до проведення спеціальних перевірок осіб, які претендують на зайняття посад, пов’язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, виявлення та усунення конфлікту інтересів, інформування правоохоронних органів у разі виявлення випадків порушення антикорупційного законодавства при виконанні державними службовцями своїх посадових обов’язків.

2. Визначення на законодавчому рівні засад етичної поведінки осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та механізму врегулювання конфлікту інтересів у їх діяльності, що повинні базуватися на положеннях Модельного кодексу поведінки державних службовців країн Ради Європи та враховувати інші міжнародно-правові стандарти в цій сфері кодекси поведінки осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування 2012 2) розроблення та впровадження кодексів поведінки осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування Мін’юст*, Нацдержслужба інші центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації

Виконано

Верховною Радою України 17 травня 2012 року ухвалено Закон України «Про правила етичної поведінки». Закон встановлює єдині керівні норми поведінки осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, під час виконання своїх службових повноважень, та порядку притягнення цих осіб до відповідальності за їх порушення.Закріплені Законом правила етичної поведінки є правовою основою для кодексів чи стандартів поведінки. Зокрема, поведінка зазначених осіб має базуватися на законності, політичній неупередженості, толерантності, об’єктивності, компетентності і ефективності, конфіденційності, утриманні від виконання незаконних рішень чи доручень, недопущенні конфлікту інтересів, запобіганні одержанню неправомірної вигоди або дарунка (пожертви).З метою реалізації положень, визначених Законом України «Про правила етичної поведінки» видано наказ Національного агентства з питань державної служби України від 28 вересня 2012 № 194, яким до Загальних правил поведінки державного службовця, затверджених наказом Головного управління державної служби України від 4 серпня 2010 року № 214, внесено відповідні зміни.Зокрема, визначено алгоритм дій державних службовців у разі виявлення неправомірної вигоди або дарунка (пожертви) у своєму службовому приміщенні чи отримання його в інший спосіб.Одночасно здійснюється впровадження норм Закону «Про правила етичної поведінки» в галузевих кодексах етики. Так, на Всеукраїнській конференції працівників прокуратури 28 листопада 2012 року схвалено та затверджено наказом Генерального прокурора від 28 листопада 2012 року № 123 Кодекс професійної етики та поведінки працівників прокуратури.Також, 26 листопада 2012 року затверджено Правила етичної поведінки осіб рядового і начальницького складу Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України (наказ Голови служби № 681), а 8 серпня 2012 року — Етичний кодекс посадових осіб Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України (наказ Держгірпромнагляду № 144).Черговим ХІ з’їздом суддів 21 грудня 2012 року затверджено нову редакцію Кодексу суддівської етики.Управлінням справами Ради міністрів Автономної Республіки Крим розроблено та наказом від 29 грудня 2012 року № 306-л затверджено Кодекс поведінки осіб, уповноважених на виконання функцій держави в Управлінні справами Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Кодекси поведінки осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, розроблено та впроваджено в органах місцевого самоврядування та районних державних адміністраціях Автономної Республіки Крим.Наказом Міністерства юстиції від 14 березня 2013 року № 431/5 затверджено Правила професійної етики нотаріусів України.

IV. Поліпшення умов доступу фізичних, юридичних осіб та об’єднань громадян без статусу юридичної особи до інформації про діяльність органів державної влади та органів місцевого самоврядування
1. Продовження формування ефективного механізму доступу фізичних, юридичних осіб та об’єднань громадян без статусу юридичної особи до інформації про діяльність органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб зміни до законодавства щодо вдосконалення механізму доступу фізичних, юридичних осіб та об’єднань громадян без статусу юридичної особи до інформації про діяльність органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб 2012 1) проведення аналізу практичної реалізації положень Закону України «Про доступ до публічної інформації» Держкомтелерадіо, центральні та місцеві органи виконавчої влади

Виконано

В цілому центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями забезпечено виконання завдань Плану організації виконання Указу Президента України від 05 травня 2011 року № 547/2011 «Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації», схваленого на засіданні Уряду України 18 травня 2011 року (протокол № 33) (далі — План).Водночас на кінець 2012 року в окремих державних органах залишається актуальним вирішення питань щодо:створення умов для подання письмових запитів громадянами з обмеженими фізичними можливостями;затвердження переліків відомостей, що становлять службову інформацію та не оприлюднено їх в установленому порядку;затвердження інструкцій з питань обліку, зберігання і використання документів та інших матеріальних носіїв, які містять відомості, що становлять службову інформацію;створення та забезпечення доступу до системи обліку публічної інформації через офіційні веб-сайти.Загалом же в органах виконавчої влади забезпечено належне технічне оснащення спеціальних структурних підрозділів, або посадових осіб, відповідальних за організацію доступу до публічної інформації, визначено спеціальні місця для роботи запитувачів із документами, що містять публічну інформацію, обладнано їх відповідною оргтехнікою.Органами виконавчої влади забезпечується своєчасне оприлюднення проектів нормативно-правових документів, що підлягають обговоренню, а також систематичне і оперативне оприлюднення та оновлення інформації про власну діяльність.На більшості офіційних веб-сайтів органів виконавчої влади створені тематичні розділи «Доступ до публічної інформації», де розміщується:інформація щодо законодавства про доступ до публічної інформації;система обліку документів, які містять публічну інформацію;форми для подання запитів на отримання публічної інформації;порядок складання, подання запитів на отримання публічної інформації;права громадян, передбачені Законом України «Про доступ до публічної інформації»;порядок оскарження рішень розпорядника інформації або бездіяльності;найбільш запитувані документи; звіти про задоволення запитів на отримання інформації тощо.

          Органами виконавчої влади вживаються заходи щодо унеможливлення несанкціонованого доступу до наявної інформації про особу інших осіб.Держкомтелерадіо України спільно з Адміністрацією Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України та Державним агентством з питань науки, інновацій та інформатизації України у 2012 році було здійснено комплексний аналіз створення, функціонування та ведення систем обліку органами виконавчої влади. Аналітичну довідку за результатами моніторингу та рекомендований комплекс заходів щодо забезпечення впровадження систем обліку на веб-сайтах органів виконавчої влади надіслано до Кабінету Міністрів України листом від 30 листопада 2012 року № 6263/8/5 та опубліковано на офіційному веб-сайті Держкомтелерадіо України.
2. Активізація інформаційного обміну між об’єднаннями громадян, засобами масової інформації та органами державної влади і органами місцевого самоврядування механізм зворотного зв’язку з громадськістю щодо повідомлень про виявлені факти корупційних правопорушень постійно 1) запровадження дієвого механізму зворотного зв’язку з громадськістю щодо повідомлень про факти корупційних правопорушень в регіонах центральні та місцеві органи виконавчої влади, МВС, ДПС, Військова служба правопорядку у Збройних Силах, СБУ (за згодою), Державна судова адміністрація (за згодою)Мінсоцполітики

Виконано

Центральними та місцевими органами виконавчої влади запроваджуються механізми зворотного зв’язку з громадськістю щодо повідомлень про факти корупційних правопорушень.З цією метою активно використовуються гарячі телефонні лінії, спеціальні електронні адреси.В органах виконавчої влади функціонує 67 телефонних «гарячих» ліній, телефонів довіри. Дізнатися про номери за якими громадяни можуть повідомити в тому числі і про випадки корупції, можна на офіційних сайтах органів, на інформаційних стендах в приміщеннях цих органів, а також на сайті Державної установи «Урядовий контактний центр» ukc.gov.ua/contakt_centeru/telefonni_gar/).На офіційному веб-сайті Міністерства юстиції в рубриці «Антикорупційні ініціативи» розміщено інформацію про електронну лінію для повідомлень про випадки корупції в органах юстиції. Про виявленні факти корупції особи мають можливість повідомляти на електронну адресу: [email protected] або поштову адресу: пров. Рильський, 10, м. Київ, Україна. У 2012 році на зазначену електронну адресу надійшло 8 запитів. Відповіді надаються в установлені Законом України «Про звернення громадян» строки, як засобами поштового, так і електронного зв’язку.За 2012 рік на «гарячу лінію» Держземагенства України надійшло 13 звернень громадян з питань можливих корупційних дій посадових осіб територіальних органів Держземагентства. Окрім того, протягом звітного періоду до Управління запобігання та протидії корупції надійшло 208 звернень юридичних осіб. За результатами їх розгляду у чотирьох випадках матеріали були передані до правоохоронних органів. Крім того, сім посадових осіб територіальних органів Держземагентства притягнуто до дисциплінарної відповідальності.На офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку у рубриці «Запобігання проявам корупції» запроваджено лінію довіри «Контакти, за якими можна звернутися щодо порушення чинного антикорупційного законодавства». Протягом дії лінії довіри було розглянуто низку звернень громадян, підприємств, установ та організацій про факти корупційних правопорушень в регіонах та вжито в межах компетенції відповідних заходів.На офіційному веб-сайті Державної виконавчої службиУкраїни в розділі «Гарячі лінії» розміщено телефон-факс «Лінії довіри» та електронну адресу для інформування громадськістю про факти можливого вчинення корупційних правопорушень службовими особами органів державної виконавчої служби. За 2012 рік на згадану «Лінію довіри» надійшло понад 100 повідомлень про можливі факти корупції та за результатом розгляду яких 7 матеріалів за фактами можливого вчинення службовими особами органів державної виконавчої служби правопорушень з ознаками корупції скеровано до правоохоронних органів.В засобах масової інформації, які висвітлюють діяльність фармацевтичної галузі, публікувалися оголошення про можливість повідомлення про корупційні дії працівників Державної служби України з лікарських засобів на спеціально створені електронну скриньку та телефонну «гарячу лінію».В обласних та в усіх районних державних адміністраціях функціонують телефони довіри, що дають змогу громадянам мати прямий і оперативний зв’язок з владою щодо будь-яких питань, включаючи й можливість повідомити про порушення держаними службовцями та службовцями органів місцевого самоврядування антикорупційного законодавства.Так, з метою запровадження дієвого механізму зворотного зв’язку з громадськістю щодо повідомлень про факти корупційних правопорушень Радою міністрів Автономної Республіки Крим прийнято розпорядження від 28 лютого 2011 року № 172 «Про деякі питання протидії корупції та попередження корупції», яке передбачає забезпечення функціонування телефонної «гарячої лінії» та каналу електронної пошти «Корупція — стоп». У 2012 році такими каналами зв’язку надійшло 34 звернення громадян. Всього у звітному періоді до правоохоронних органів в АРК для перевірки було направлено 4222 повідомлення та звернень громадян щодо підозри у вчиненні корупційних правопорушень. Інформаційні стенди «Корупція-стоп» розміщено в усіх виконавчих комітетах міських рад та районних державних адміністраціях в АРК.Для повідомлення про корупційні діяння та своєчасного вжиття заходів у кожній райдержадміністрації та міській раді Дніпропетровської області функціонують телефони довіри, усього 53. В облдержадміністрації запроваджено проведення щотижневої прямої телефонної лінії на тему: «Суспільство проти корупції».У Сумській обласній державній адміністрації цілодобово працює «гаряча» телефонна лінія «Стоп корупції».Протягом 2012 року на телефонну лінію з питань запобігання та виявлення корупції Тернопільської облдержадміністрації надійшло 16 повідомлень щодо правопорушень, які містять ознаки корупції, з них 4 анонімних. Зазначені повідомлення направлено до правоохоронних та інших державних органів для вивчення та відповідного реагування. Авторів звернень проінформовано в установленому порядку.В Луганській області територіальним управлінням Нацдержслужби спільно з облдержадміністрацією кожен 2-й четвер місяця проводиться пряма телефонна лінія «Суспільство проти корупції».Одеською обласною державною адміністрацією спільно з Одеською обласною організацією Всеукраїнської молодіжної громадської організації «Молоді регіони» та Головним управлінням МВС України в Одеської області з метою протистояння хабарництву у період екзаменаційної сесії у вищих навчальних закладах України, проводиться акція «Ні — хабарництву у вищих навчальних закладах». Кожен студент має змогу зателефонувати на номер гарячої лінії або надіслати інформацію про вимогу хабара. Така акція проходить починаючи з 2010 року під час сесії у вищих навчальних закладах Одещини та охоплює понад 50 000 студентів.В цілому подібні телефонні лінії функціонують в усіх областях України.Також налагоджена система особистих прийомів керівниками центральних органів виконавчої влади, обласних та районних держадміністрацій. В регіонах широко практикуються виїзні особисті прийоми громадян головами обласних державних адміністрацій, до яких залучаються представники територіальних представництв державних органів.

V. Удосконалення системи використання державного майна та бюджетних коштів
4. Удосконалення системи контролю за використанням державного майна з метою недопущення фактів одержання прихованих прибутків державними службовцями або за їх сприяння іншими особами чи угрупованнями         Виконано частковоКабінетом Міністрів України 26 березня 2013 року внесено на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення здійснення фінансового контролю та урегулювання конфлікту інтересів» (реєстр. № 2608), яким, серед іншого, пропонується запровадити здійснення перевірки відомостей, зазначених в деклараціях про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
  дієва система контролю за витратами осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування 2012 1) запровадження системи дієвого контролю за витратами осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а також членів їх сімей ДПС, Нацдержслужба, центральні та місцеві органи виконавчої влади, Рахункова палата (за згодою) Варто додати, що у 2012 році згідно із Рішенням Конституційного Суду України від 13 березня 2013 року № 6-рп/2012 витрати у згаданих деклараціях не зазначались.За інформацією, наданою органами державної влади в рамках проведеного Нацдержслужбою узагальнення, декларації у 2012 році подали 280330 державних службовців.
VII. Удосконалення антикорупційної експертизи
1. Запровадження багатоступеневої методики оцінки корупційних ризиків у законодавстві: на рівні розробників проектів нормативно-правових актів (як формалізована самооцінка); на рівні Мін’юсту (як офіційна антикорупційна експертиза проекту нормативно-правового акта); на рівні громадської експертизи, проведення якої забезпечується завдяки прозорій процедурі нормопроектування та доступності інформації для громадськості розміщення проектів нормативно-правових актів на офіційних веб-сайтах розробників постійно 3) забезпечення доступу громадськості для ознайомлення до проектів нормативно-правових актів центральні та місцеві органи виконавчої влади, Державна судова адміністрація (за згодою)Мінсоцполітики

Виконується на постійні основі

Центральними та місцевими органами виконавчої влади забезпечується регулярне оприлюднення розроблених ними проектів нормативно-правових актів та рішень на офіційних веб-сайтах.З цією метою на сайтах запроваджено функціонування спеціальних розділів, де громадяни мають змогу ознайомитися з відповідними проектами, та розміщена контактна інформація для надання пропозицій.Рубрика «Нормопроектна діяльність» також запроваджена на сайті Державної судової адміністрації України.

VIII. Формування громадської підтримки дій влади у запобіганні і протидії корупції
1. Сприяння діяльності засобів масової інформації стосовно широкого висвітлення заходів щодо протидії корупції, що вживаються державними органами та органами місцевого самоврядування публікації, телепередачі, радіовиступи (спеціальні та регулярні інтерв’ю, прес-конференції, рекламні кампанії на радіо, по телебаченню, в газетах тощо) з питань протидії корупції постійно 1) висвітлення у засобах масової інформації антикорупційних заходів, що вживаються органами виконавчої влади, іншими органами державної влади з метою формування негативного ставлення громадян до проявів координації і залучення громадськості до участі в антикорупційній діяльності Держкомтелерадіо, центральні та місцеві органи виконавчої владиМінсоцполітики

Виконується на постійній основі

Висвітлення реалізації антикорупційних заходів, що вживаються органами виконавчої влади, іншими органами державної влади з метою формування негативного ставлення громадян до проявів корупції і залучення громадськості до участі в антикорупційній діяльності у 2012 році залишалося однією з пріоритетних тем засобів масової інформації.Так, Укрінформ 26 листопада 2012 року оприлюднив інформацію «Громадський антикорупційний рух об’єднав інтереси Вінниччини та столиці», в якій повідомлялось, що «Майданчиком», де зійшлися інтереси столиці та Вінниччини, став громадський антикорупційний рух.

          У друкованих засобах масової інформації Сумської області започатковані і ведуться рубрики: «Офіційно», «Проблема», «Актуально», «Стоп-факт», «Корупційні явища», «Інформ-кур’єр», «Резонанс», «За рядком статистики», «Контроль», «Ситуація», «Позиція», «У центрі уваги», «Акценти», «По справі», в яких, зокрема, висвітлювалися питання діяльності органів державної влади щодо протидії корупції, виявлення фактів корупції в різних сферах і галузях діяльності та шляхи їх подолання.
          На сторінках газет Дніпропетровщини також регулярно з’являлася інформація з вищезазначених питань. Видання області на своїх сторінках висвітлювали питання щодо подолання корупції в Україні, сприяли формуванню негативного ставлення громадян до корупційних проявів та залучали громадськість до участі в антикорупційній діяльності: «Ефективність протидії корупції» («Нові рубежі»); «Треба боротися із причинами корупції» («Вісті Придніпров’я»); «Війна проти корупції» (Наше місто»); «Закон один для всех. В.Янукович поручил создать особый орган по борьбе с коррупцией» («Західний Донбас»); «Дівчина на мільйон гривень» («Вісті Придніпров’я»).Вищезазначена тематика висвітлюються у рубриках: «Корупції — ні!», «У районному контрольно-ревізійному відділі», «Інформує КРВУ», «Соціальний проект», «У регіоні», «Актуально», «Інформує прокуратура», «Увага!», «Правова освіта населення», «Стоп — корупції!», «Пряма лінія», «Ми і закон», «Прес-клуб реформ», «Круглий стіл», «Область кримінальна», «Людина і закон», «У районній державній адміністрації», «Калейдоскоп подій», «Прес-клуб реформ», «Гаряча тема», «На «гарячому», «Корупція» та ін.
          Комунальні газети Волині постійно висвітлювали питання протидії корупції. Зокрема, варто відзначити такі матеріали: «Скажемо «Ні» корупції» («Діалог»), «Зловживання завдало збитків бюджету» («Віче»); «Водій звинувачує державтоінспектора у хабарництві» («Полісся»); «Державні кошти ніхто розбазарювати не буде» («Сільські новини»).Аналіз преси Харківщини за відповідний період свідчить про те, що друковані засоби масової інформації достатньо активно подавали матеріали названої тематики. Матеріали з висвітлення питань щодо протидії проявам корупції в українському суспільстві подавали також і інші друковані ЗМІ Харківської області, а саме: «Время», «Зоря», «Вісті Балаклійщини», «Маяк», «Вечерний Харьков», «Сільські новини», «Промінь», «Вісті Зміївщини», «Печенізький край», «Голос Лозівщини», «Вісті Дергачівщини», «Вісті Барвінківщини», «Нове життя», «Обрії Ізюмщини».
          На сторінках комунальних друкованих комунальних видань Черкаської області опубліковані, зокрема, наступні матеріали: «Податківці борються з корупцією у своїх рядах», «Корупція — хвороба не тільки чиновників, а й усього суспільства», «Обласна влада ще наполегливіше викорінюватиме корупцію», «Двох правоохоронців позбавлено волі за продаж наркотиків у Золотоноші», «11 податківців звільнили за корупцію» («Нова доба»); «Там, де за документами сінокіс, виросли незаконно збудовані «царські села», «Тиснуть на совість, а коли не допомагає...», «А корупція все-таки є », «Земельний спрут Умані», «Не в усіх податківців чисте сумління», «СБУ припинила незаконний розподіл землі», «А суддям можна! («Черкаський край»).
          Друковані ЗМІ Івано-Франківської області висвітлювали заходи щодо запобігання і протидії корупції в області. Згадані питання постійно порушували на своїх сторінках газети «Галичина», «Галицький кореспондент», «Західний кур’єр», «Світ молоді», «Добра справа» та інші.
          На півдні України газета «Севастопольские известия» оприлюднила матеріали про проведення прокуратурою міста перевірки дотримання вимог земельного законодавства в Головному управлінні Держкомзему в м. Севастополі. У червні 2012 року публікувалися резонансні матеріали про порушення кримінальної справи за фактом отримання хабара в особливо великому розмірі за попередньою змовою групою посадовців — співробітників рибоохорони, а також про затвердження прокуратурою м. Севастополя обвинувального висновку у кримінальній справі відносно злочинної групи, яка організувала контрабанду ацетильованого опію в особливо великих розмірах з Угорщини до України.
          У комунальних газетах Херсонської області під рубриками «Протидія корупції», «Людина і закон», «Законодавство», «Держава» надруковано роз’яснення чинного законодавства та поінформовано про заходи щодо запобігання корупції, а саме: «Викорінення корупції» («Приазовська правда»), «Запобігання і протидія корупції» («Сільські новини»), «Протидія корупції» («Таврійські вісті»), «Про нормативно-правові акти та закони щодо протидії корупції в Україні», «Проти корупції» («Вестник Приазовья»), «Протидія корупції — пріоритет у роботі органів прокуратури», «Корупція — гальмо державних реформ» («Червоний промінь») тощо.Аналіз матеріалів друкованих засобів масової інформації Закарпатської області свідчить про достатній рівень висвітлення зазначеної тематики.
          Зокрема, в повідомленнях та статтях «Наших службовців навчили запобігати та протидіяти корупції», «Ще один викладач вузу «погорів» на хабарі», («Новини Закарпаття»); «Суддя Тячівщини попався на хабарі» («Закарпатська правда»); «Суспільство проти корупції», «Працівник облвійськомату попався на хабарі» («Відомості міліції»).Журналісти Національної радіокомпанії України систематично готували сюжети із зазначеної тематики, як в інформаційних, так і тематичних програмах. Висвітлювалися репортажі та коментарі з інформування громадськості державними органами та уповноваженими суб’єктами про результати роботи у сфері протидії корупції.
          Творчо-виробниче об’єднання «Новини» в інформаційних випусках Національної телекомпанії України продовжувало проводити інформаційно — роз’яснювальну роботу, спрямовану на боротьбу з правопорушниками. Журналісти розповідали про виявлені окремі випадки зловживань, допущені державними чиновниками, хабарництво в органах державної влади. Аналіз окремих аспектів посилення боротьби з корупцією у програмах НТКУ висвітлюється у програмах «Право на захист», «Таємний силует» у сфері правоохоронної діяльності, також у сфері митного контролю держави (програма «Зелений коридор»).
          Висвітлення запобігання та протидії корупції Державною телерадіокомпанією «Всесвітня служба «Українське телебачення і радіомовлення» (УТР) систематично відбувалися в інформаційних щоденних програмах «Пульс» та «Пульс-Тиждень». Також в окремих рубриках програми «Актуально» порушуються питання реалізації практичних заходів з боротьби з корупцією в Україні. Всього до ефіру підготовлено 24 сюжети, тематика яких стосувалася результатів діяльності правоохоронних органів по боротьбі з організованою злочинністю, що оприлюднювалися на прес-конференціях, брифінгах та зустрічах керівників силових відомств з представниками преси. Підготовлено 96 показів українською, англійською та російською мовами із повторами загальним хронометражем 2 год. 5 хв.
          За сприяння керівництва Житомирської обласної державної адміністрації упродовж минулого року на обласному телебаченні продовжувала діяти двадцятихвилинна щотижнева телепередача «Антикорупція» за участю працівників правоохоронних органів, податкової служби та облдержадміністрації.У Луганській області упродовж року оприлюднено 264 друкованих матеріалів, 132 теле- і радіопередачі і сюжети, 123 повідомлення в регіональній мережі Інтернет з питань запобігання і протидії корупції.
          Міністерство юстиції забезпечує інформування громадськості через друковані засоби масової інформації, радіо та телебачення про негативний вплив корупції на авторитет державної влади і суспільства.При цьому тематика виступів та публікацій обиралася, виходячи з актуальності питань застосування антикорупційного законодавства.Так, на телебаченні здійснено виступи щодо:- проведення спеціальної перевірки стосовно претендентів на публічну службу, а також декларування особами, уповноваженими на виконання функцій держави та місцевого самоврядування, своїх доходів та витрат (телевізійний канал «24»);
          - запровадження Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення (телевізійні канали «Інтер» та «ТВІ»);- обговорення питання запобігання і протидії корупції в контексті звіту про результати проведення заходів щодо запобігання і протидії корупції на 2011 рік (телевізійний канал «5 канал» — програма «РесПубліка з Анною Безулик», телевізійний канал «Рада» — програма «Точка зору»);
          - проблемних питань застосування антикорупційного законодавства (телерадіокомпанія «Київ» — телепередача «Громадська приймальня», Київська державна телерадіокомпанія — телепередача «Місце зустрічі — Хрещатик, 26»).Також здійснено виступ на радіо на тему «Антикорупційна політика» (телерадіокомпанія «ЕРА»).Крім того, забезпечено розміщення статей фахівців центрального апарату Міністерства юстиції з антикорупційної тематики у виданнях:- «Юридичний вісник України» на тему: «Запобігання корупції в органах державної влади шляхом проведення спеціальної перевірки»;
          - «Юридична газета» на теми: «Національна антикорупційна стратегія України як один з головних елементів антикорупційної політики», «Антикорупційна експертиза як засіб запобігання корупції», «Проблемні питання застосування Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції»;- «Бюлетень Міністерства юстиції України» на тему: «Вимоги щодо декларування майна, доходів, витрат і зобов’язань фінансового характеру та оприлюднення декларацій».
          З початку року фахівцями територіальних органів юстиції здійснено близько 1500 виступів з антикорупційної тематики у засобах масової інформації.Міністерством соціальної політики, підприємствами та організаціями, які входять до сфери його управління, розміщено 59 публікацій на антикорупційну тематику в мережі Інтернет, 47 — в друкованих засобах масової інформації, проведено 48 виступів із вказаних питань на радіо та телебаченні.
2. Визначення порядку періодичного звітування державних органів, відповідальних за реалізацію державної антикорупційної політики, про ситуацію у сфері запобігання і протидії корупції запроваджена шляхом внесення змін до законодавства система відповідного моніторингу 20112012201320142015 1) запровадження системи моніторингу впливу антикорупційного законодавства на стан справ з корупцією в державі та підготовка із залученням громадських (неурядових) організацій відповідних змін до законодавства Мін’юст*,інші центральні органи виконавчої влади,СБУ (за згодою),Генеральна прокуратура України (за згодою),Державна судова адміністрація (за згодою) У стані виконанняПротягом 2012 року забезпечено опрацювання Методології оцінки рівня корупції, розробленої в рамках спільного проекту Міністерства юстиції України, Апарату Ради національної безпеки і оборони України, Верховного Суду України та координатора проекту ОБСЄ в Україні «Підтримка, виявлення та боротьба з корупцією в Україні», елементом якої має стати моніторинг впливу антикорупційного законодавства на стан справ з корупцією.Міністерство юстиції у січні 2013 року ініціювало продовження спільної роботи з Координатором проектів ОБСЄ в Україні щодо впровадження національної системи оцінки рівня корупції, складовою якої має бути періодичне опитування громадськості в різних регіонах держави у сфері запобігання і протидії корупції.
          Водночас такий моніторинг вже проводиться Міністерством юстиції. За його результатами було розроблено та внесено на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення здійснення фінансового контролю та урегулювання конфлікту інтересів» (№ 2608 від 21 березня 2013 року).
  звітність про результатипроведення заходів щодо запобігання і протидії корупції 2012201320142015 2) оприлюднення інформації про вжиті заходи щодо запобігання і протидії корупції та про осіб, притягнутих до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень Мін’юст*, МВС, ДПС, Військова служба справами у Збройних Силах, інші центральні органи виконавчої влади, СБУ (за згодою), Генеральна прокуратура України (за згодою) ВиконаноЗ метою виконання статті 19 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» Міністерством юстиції України підготовлено та 13 квітня 2012 року оприлюднено звіт про результати проведення заходів щодо запобігання і протидії корупції (http://www.minjust.gov.ua/anti_corruption_report_11)Спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції відповідно до частини першої статті 19 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» на офіційних веб-сайтах оприлюднено інформацію про вжиті у 2011 році заходи щодо протидії корупції та про осіб, притягнутих до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень.З аналогічними звітами спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції за 2012 рік можна ознайомитися на їх офіційних веб-сайтах:
          Генеральна прокуратура України (http://www.gp.gov.ua/ua/dostup.html?_m=publications&_t=rec&_c=view&id=115916)Міністерство внутрішніх справ України (http://mvs.gov.ua/mvs/control/main/uk/publish/article/815413)Служба безпеки України (http://www.sbu.gov.ua/sbu/control/uk/publish/article?art_id=115653&cat_id=71490)Державна податкова служба України
(http://sts.gov.ua/diyalnist-dpa-ukraini/zapobigannya-proyavam-korupts/insha-informatsiya-pro-vjiti-z/83209.html)Військова служби правопорядку у Збройних силах України http://www.mil.gov.ua/index.php?part=corruption&lang=ua
XIII. Зниження рівня корупції у приватному секторі
1. Формування антикорупційної правосвідомості громадян шляхом запровадження соціально-просвітницьких програм, створення системи антикорупційної освіти в загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах незалежно від форми власності освітньо-інформаційні заходи постійно 1) організація поширення знань про антикорупційне законодавство серед представників громадськості із залученням громадських (неурядових) організацій Мін’юст*, центральні та місцеві органи виконавчої влади за участю органів місцевого самоврядуванняМінсоцполітики Виконується на постійній основіЗа участю фахівців Міністерства юстиції проведено низку заходів із залучення громадськості з метою формування у суспільстві негативного ставлення до корупції:круглий стіл у Міністерстві юстиції на тему: «Шляхи впровадження Національної антикорупційної стратегії на 2011-2015 роки. Роль інститутів громадянського суспільства»;регіональна конференція у рамках проекту «Ефективне управління та боротьба з корупцією в країнах Східного Партнерства» на тему: «Кращий досвід розробки, імплементації та моніторингу антикорупційних політик»;круглий стіл в Національній академії державного управління при Президентові України на тему: «Роль та участь громадськості в процесі розробки, впровадження та контролю за виконанням державної антикорупційної політики на регіональному рівні»;
          виступ перед слухачами Інституту підвищення кваліфікації керівних кадрів у Національній академії державного управління при Президентові України на тему: «Державна політика у сфері протидії корупції в Україні. Запобігання і протидія проявам корупції в органах державної влади»;п’ять кущових семінарів-тренінгів, організованих Програмою розвитку ООН в Україні спільно з Міністерством юстиції, які охопили всі регіони держави та спрямовувалися на інформування представників територіальних управлінь юстиції та громадськості щодо аспектів антикорупційного законодавства;
          обговорення в рамках Дня Діалогу сільських, селищних, міських голів з відповідальними представниками центральних органів виконавчої влади щодо гострих питань розвитку місцевого самоврядування в робочій групі 5 «Нове законодавство про запобігання та протидію корупції, забезпечення доступу до публічної інформації: проблеми реалізації».В цілому центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями забезпечено виконання завдань Плану організації виконання Указу Президента України від 05 травня 2011 року № 547/2011 «Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації», схваленого на засіданні Уряду України 18 травня 2011 року (протокол № 33) (далі — План).
          Водночас на кінець 2012 року в окремих державних органах залишається актуальним вирішення питань щодо:створення умов для подання письмових запитів громадянами з обмеженими фізичними можливостями;затвердження переліків відомостей, що становлять службову інформацію та не оприлюднено їх в установленому порядку;затвердження інструкцій з питань обліку, зберігання і використання документів та інших матеріальних носіїв, які містять відомості, що становлять службову інформацію;створення та забезпечення доступу до системи обліку публічної інформації через офіційні веб-сайти.Загалом же в органах виконавчої влади забезпечено належне технічне оснащення спеціальних структурних підрозділів, або посадових осіб, відповідальних за організацію доступу до публічної інформації, визначено спеціальні місця для роботи запитувачів із документами, що містять публічну інформацію, обладнано їх відповідною оргтехнікою.
          Органами виконавчої влади забезпечується своєчасне оприлюднення проектів нормативно-правових документів, що підлягають обговоренню, а також систематичне і оперативне оприлюднення та оновлення інформації про власну діяльність.На більшості офіційних веб-сайтів органів виконавчої влади створені тематичні розділи «Доступ до публічної інформації», де розміщується:інформація щодо законодавства про доступ до публічної інформації;система обліку документів, які містять публічну інформацію;форми для подання запитів на отримання публічної інформації;
          порядок складання, подання запитів на отримання публічної інформації;права громадян, передбачені Законом України «Про доступ до публічної інформації»;порядок оскарження рішень розпорядника інформації або бездіяльності;найбільш запитувані документи; звіти про задоволення запитів на отримання інформації тощо.Органами виконавчої влади вживаються заходи щодо унеможливлення несанкціонованого доступу до наявної інформації про особу інших осіб.
          Держкомтелерадіо України спільно з Адміністрацією Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України та Державним агентством з питань науки, інновацій та інформатизації України у 2012 році було здійснено комплексний аналіз створення, функціонування та ведення систем обліку органами виконавчої влади. Аналітичну довідку за результатами моніторингу та рекомендований комплекс заходів щодо забезпечення впровадження систем обліку на веб-сайтах органів виконавчої влади надіслано до Кабінету Міністрів України листом від 30 листопада 2012 року № 6263/8/5 та опубліковано на офіційному веб-сайті Держкомтелерадіо України.
  освітньо-інформаційні заходи   3) здійснення комплексу заходів, спрямованих на підвищення рівня знань різних верств населення з питань розвитку інститутів громадянського суспільства та їх ролі у формуванні негативного ставлення до проявів корупції, протидії чинникам, Мін’юст*, центральні та місцеві органи виконавчої владиМінсоцполітики Виконується на постійній основіМіністерством юстиції протягом 2012 року забезпечено системну співпрацю з представниками громадянського суспільства з метою обговорення та пошуку спільних шляхів вирішення актуальних проблем державної антикорупційної політики, а також координацію здійснення такої діяльності іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади.
      що її зумовлюють, про особисту участь громадян у запобіганні та викритті фактів корупційних діянь    
          Серед кола питань, які потребували вирішення, насамперед слід виділити питання підвищення ефективності реалізації Національної антикорупційної стратегії на 2011-2015 роки, схваленої Указом Президента України від 21 жовтня 2011 року № 1001, та Державної програми щодо запобігання і протидії корупції на 2011-2015 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 28 листопада 2011 року № 1240, шляхом залучення представників громадянського суспільства.
          Відтак у 2012 році Міністерством юстиції у співпраці з Всеукраїнською громадською організацією «Всеукраїнська Спеціальна Колегія з питань боротьби з корупцією та організованою злочинністю» організовано два круглих столи — «Шляхи впровадження Національної антикорупційної стратегії на 2011-2015 роки. Роль інститутів громадянського суспільства» та «Ефективність реалізації завдань, передбачених Державною програмою щодо запобігання і протидії корупції на 2011-2015 роки».
          До участі у заході залучалися представники низки інститутів громадянського суспільства, діяльність яких спрямована на запобігання корупції, а також державних органів, відповідальних за виконання заходів зазначеної Державної програми у співпраці з громадськістю.За результатами напрацьовано низку пропозицій представників громадянського суспільства щодо удосконалення Державної програми, які планується внести до кінця поточного року на розгляд Кабінету Міністрів України.Водночас протягом року Міністерством юстиції ефективно залучалась міжнародна технічна допомога, що надало змогу реалізувати такі заходи:
          - п’ять кущових семінарів-тренінгів, організованих спільно з Програмою розвитку ООН в Україні (далі — ПРООН) в рамках підготовчого етапу проекту «Зміцнення потенціалу державних і недержавних інституцій для підвищення прозорості та добропорядності в Україні», які охопили всі регіони держави та спрямовувалися на інформування представників територіальних управлінь юстиції та громадянського суспільства щодо аспектів антикорупційного законодавства. В рамках цих семінарів не лише проведено роз’яснювальну роботу, а й обговорено проблемні моменти застосування Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції».
          Результати обговорення враховано при підготовці проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», розробленого на виконання пункту 47 Орієнтовного плану законопроектних робіт на 2012 рік, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року № 1345-р. Крім цього, за результатами обговорення в рамках проекту з ПРООН досягнуто домовленості щодо підготовки у 2013 році науково-практичного коментаря до Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» та положень Кримінального кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо відповідальності за корупційні правопорушення;- регіональну конференцію із залученням представників низки громадських організацій та державних органів у рамках проекту «Ефективне управління та боротьба з корупцією в країнах Східного Партнерства» на тему: «Кращий досвід розробки, імплементації та моніторингу антикорупційних політик».
          Під час конференції обговорювалися питання важливості обізнаності суспільства щодо кроків, які здійснюються в державі для подолання корупції, у тому числі необхідності відповідної правої освіти громадянського суспільства з метою створення негативного ставлення до проявів корупції та послідовного продовження громадянським суспільством антикорупційної політики держави. Порушувалося питання ефективного моніторингу та звітування щодо результатів виконання антикорупційних планів державою та необхідності запровадження електронної системи обміну даними між органами влади, які залучені до виконання антикорупційних заходів.
          За результатами обговорення узагальнено основні завдання і напрямки вдосконалення формування та реалізації державної антикорупційної політики, які, незважаючи на певні особливості, є загальними для всіх держав-учасниць регіональної конференції;- в рамках здійснення правової освіти населення в частині поширення знань з питань антикорупційного законодавства та формування нетерпимості до проявів корупції у м. Севастополі під час Всеукраїнського тижня правових знань Міністерством юстиції із залученням допомоги ОБСЄ проведено круглий стіл на тему: «Освіта з прав людини. Запобігання та попередження корупції», в якому взяли участь представники Головного управління юстиції у м. Севастополі, Головного управління юстиції в Автономній Республіці Крим, представники правоохоронних органів, органів державної влади та правозахисних громадських організацій.
          Окрім того, представниками Міністерства юстиції взято участь у круглому столі в Національній академії державного управління при Президентові України на тему: «Роль та участь громадськості в процесі розробки, впровадження та контролю за виконанням державної антикорупційної політики на регіональному рівні».
          Відповідно до пункту 25 Плану заходів щодо попередження та профілактики корупційних правопорушень в апараті Міністерства юстиції, територіальних органах юстиції та центральних органах виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра юстиції, на 2012 рік, затвердженого наказом Міністерства юстиції від 27 лютого 2012 року № 330/5, Міністерство юстиції забезпечує інформування громадськості через друковані засоби масової інформації, радіо та телебачення про негативний вплив корупції на авторитет державної влади і суспільства.
          При цьому тематика виступів та публікацій обиралася, виходячи з актуальності питань застосування антикорупційного законодавства.Так, на телебаченні здійснено виступи щодо:- проведення спеціальної перевірки стосовно претендентів на публічну службу, а також декларування особами, уповноваженими на виконання функцій держави та місцевого самоврядування, своїх доходів та витрат (телевізійний канал «24»);- запровадження Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення (телевізійні канали «Інтер» та «ТВІ»);
          - обговорення питання запобігання і протидії корупції в контексті звіту про результати проведення заходів щодо запобігання і протидії корупції на 2011 рік (телевізійний канал «5 канал» — програма «РесПубліка з Анною Безулик», телевізійний канал «Рада» — програма «Точка зору»);- проблемних питань застосування антикорупційного законодавства (телерадіокомпанія «Київ» — телепередача «Громадська приймальня», Київська державна телерадіокомпанія — телепередача «Місце зустрічі — Хрещатик, 26»).Також здійснено виступ на радіо на тему «Антикорупційна політика» (телерадіокомпанія «ЕРА»).
          Крім того, забезпечено розміщення статей фахівців центрального апарату Міністерства юстиції з антикорупційної тематики у виданнях:- «Юридичний вісник України» на тему: «Запобігання корупції в органах державної влади шляхом проведення спеціальної перевірки»;- «Юридична газета» на теми: «Національна антикорупційна стратегія України як один з головних елементів антикорупційної політики», «Антикорупційна експертиза як засіб запобігання корупції», «Проблемні питання застосування Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції»;
          - «Бюлетень Міністерства юстиції України» на тему: «Вимоги щодо декларування майна, доходів, витрат і зобов’язань фінансового характеру та оприлюднення декларацій».З початку року фахівцями територіальних органів юстиції здійснено близько 1500 виступів з антикорупційної тематики у засобах масової інформації.Таким чином, Міністерством юстиції до основних заходів з питань запобігання і протидії корупції за участю представників громадянського суспільства залучалися й представники низки державних органів. Зазначений підхід дозволив запровадити діалог між державними інституціями та громадськістю при реалізації антикорупційних ініціатив, в тому числі й щодо формування у суспільстві негативного сприйняття корупції.
          Іншими центральними органами виконавчої влади також проведено спільні з громадськістю обговорення антикорупційної тематики із приділенням уваги пропагуванню правомірної поведінки.У квітні 2012 року в Міністерстві екології та природних ресурсів проведено розширену зустріч з представниками інститутів громадянського суспільства, під час якої йшлося про важливість активної участі громадськості у заходах щодо запобігання і протидії корупції.Українською Федерацією роботодавців охорони здоров’я із залученням громадськості організовано спеціальний семінар з питань протидії корупції у сфері охорони здоров’я для представників лікувально-профілактичних закладів міста Києва, в якому взяли участь 187 осіб.
          За ініціативи Державної податкової служби України у Національному університеті ДПС України 25 квітня 2012 року проведено міжнародну науково-практичну конференцію на тему: «Актуальні проблеми протидії корупції в органах державної податкової служби України» за участю міжнародних експертів із Сполучених Штатів Америки, Грузії, країн-членів ЄС, науковців, представників центральних органів виконавчої влади та представників громадськості.Державною службою інтелектуальної власності України питання поширення ідеї нетерпимості до проявів корупції та пропагування переваг правомірної поведінки порушувалося під час проведення трьох семінарів для студентів Київського національного університету імені Т.Г. Шевченка, Київського національного університету культури і мистецтв та Київського національного торгівельно-економічного університету.
          Органами державної статистики з початку 2012 року проведено 157 семінарів, занять, лекцій, круглих столів, 24 засідань колегій і тематичних нарад, на яких розглядався стан протидії корупції.Антикорупційна тематика активно висвітлювалася центральними органами виконавчої влади у засобах масової інформації.Державний комітет телебачення і радіомовлення наказом від 02 лютого 2012 року № 20 затвердив План заходів, спрямованих на виконання завдань, передбачених Державною програмою щодо запобігання і протидії корупції на 2011–2015 роки. Вказаний наказ передбачає широке висвітлення у засобах масової інформації антикорупційних заходів, що вживаються органами державної влади.
          Відповідно, питання антикорупційної діяльності висвітлюються державними, обласними та регіональними телерадіокомпаніями. Держкомтелерадіо України надає рекомендації та методичну допомогу державним телерадіокомпаніям при формуванні спеціальних планів щодо виготовлення теле- і радіопрограм з питань запобігання і протидії корупції.Варто зауважити, що державні телерадіоорганізації розміщують соціальну рекламу щодо пропагування антикорупційної поведінки — ролик «Твоє «Ні» має значення». Національна телекомпанія України демонструвала рекламні ролики «Корупція руйнує державу», «Якість життя вища, коли нема корупції».
          Представниками органів Державної податкової служби опубліковано у засобах масової інформації 1800 статей та повідомлень на антикорупційну тематику, здійснено понад 3700 виступів на телебаченні та радіо.Поширення інформації щодо запобігання і протидії корупції у засобах масової інформації практикується й іншими центральними органами виконавчої влади.Питання співпраці з громадськими організаціями з метою поширення нетерпимого ставлення до проявів корупції є предметом діяльності місцевих державних адміністрацій.
          Рівненською обласною державною адміністрацією на робочих нарадах з представниками громадських організацій, при проведенні обласних спортивно-масових, культурних та інших заходів здійснюється робота, спрямована на формування знань, морально-психологічних установок щодо неприпустимості вчинення корупційних діянь та інших правопорушень у різних сферах суспільної діяльності. Серед низки проведених адміністрацією заходів також загальнообласний День інформування населення на тему: «Робота органів влади у сфері протидії корупції: регіональний аспект».
          Сумською обласною державною адміністрацією проведено 4 засідання у форматі «круглих столів» із роз’яснення антикорупційного законодавства, практичних аспектів його застосування та формування у громадськості ідеї нетерпимості до проявів корупції. Також організовано систематичне проведення в навчальних закладах області інформаційно-просвітницької роботи зазначеного спрямування серед студентської та учнівської молоді. Крім цього, у липні 2012 року на засіданні колегії адміністрації оприлюднено результати проведеного соціологічного дослідження щодо стану поширення корупції в області, за результатами обговорення якого керівникам місцевих органів виконавчої влади надано доручення щодо удосконалення роботи у вказаній сфері.
          Представники Одеської обласної державної адміністрації взяли участь у всеукраїнській конференції «Протидія корупції — європейський вибір», організованій Всеукраїнською громадською організацією «Координаційний центр сприяння протидії корупції», семінарі для громадських активістів із практичного застосування антикорупційного законодавства та законодавства про інформацію. Також адміністрацією досягнуто домовленостей із Місією ЄС з надання допомоги на кордонах Молдови та України (EUBAM) щодо реалізації низки спільних антикорупційних ініціатив, в тому числі у співпраці із громадськістю.
          Черкаською обласною державною адміністрацією проведено із залученням представників громадськості понад 30 короткострокових тематичних семінарів та засідань у форматі «круглого столу» щодо застосування антикорупційного законодавства.Кіровоградською обласною державною адміністрацією організовано обговорення із громадськими організаціями питання забезпечення ефективної взаємодії неурядових організацій, органів влади та правоохоронних органів при реалізації державної антикорупційної політики. За результатами обговорення головою адміністрації видано розпорядження від 24 квітня 2012 року № 210-р щодо утворення робочої групи з реалізації ініціативи громадськості стосовно удосконалення ефективності вказаної взаємодії.
          Регулярно проводяться подібні заходи Закарпатською та Чернівецькою обласними, Київською міською державною адміністрацією. Севастопольською міською державною адміністрацією заходи з обговорення антикорупційної тематики із громадськістю проводилися тричі.Головою Дніпропетровської обласної державної адміністрації видано розпорядження від 07 червня 2012 року № Р-402/0/3-12 «Про забезпечення відкритості діяльності органів виконавчої влади та поінформованості громадськості про здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції», на виконання якого діяльність місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування у вказаній сфері постійно висвітлюється у регіональних засобах масової інформації.
          Із залученням громадських організацій розроблено проекти регіональних програм щодо запобігання і протидії корупції.Варто зауважити, що органи виконавчої влади співпрацю з громадськістю у вказаній сфері зосередили також на налагодженні каналів зворотного зв’язку з населенням, розміщенні відповідної інформації на офіційному веб-сайті та/або шляхом участі громадськості у роботі відповідних консультативно-дорадчих органів (переважно громадських рад) при відповідних органах. Це стосується Міністерства оборони, Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Державної служби фінансового моніторингу України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Тернопільської, Дніпропетровської обласних державних адміністрацій.
          При цьому в рамках громадських рад при деяких державних органах створено комісії чи комітети, предметом компетенції яких є питання запобігання і протидії корупції. Така практика має місце у Міністерстві юстиції, Державній податковій службі України, Рівненській, Житомирській та Дніпропетровської обласних державних адміністраціях.За результатами обговорення антикорупційної тематики громадською радою при Державній реєстраційній службі прийнято рішення про долучення до роботи з роз’яснення законодавства у сфері боротьби з корупцією, формування у суспільстві нетерпимого ставлення до цього явища інститутів громадянського суспільства, представників яких делеговано до членства у вказаній раді.
  відповідні заходи постійно 5) проведення із залученням громадських (неурядових) організацій науково-методичних і науково-практичних конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, прес-конференцій, зустрічей із представниками органів державної влади та засобів масової інформації з метою формування негативного ставлення молоді до корупції Мін’юст*, центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації Виконується на постійній основіОрганізація спільних із громадськістю антикорупційних заходів стала постійною практикою державних органів та органів місцевого самоврядування.Так, за участю працівників апарату Міністерства юстиції проведено низку заходів з метою надання роз’яснень антикорупційного законодавства та формування у суспільстві негативного ставлення до корупції:круглий стіл у Міністерстві юстиції на тему: «Шляхи впровадження Національної антикорупційної стратегії на 2011-2015 роки. Роль інститутів громадянського суспільства»;
          регіональну конференцію в рамках проекту «Ефективне управління та боротьба з корупцією в країнах Східного Партнерства» на тему: «Кращий досвід розробки, імплементації та моніторингу антикорупційних політик»;круглий стіл в Національній академії державного управління при Президентові України на тему: «Роль та участь громадськості в процесі розробки, впровадження та контролю за виконанням державної антикорупційної політики на регіональному рівні»;
          виступ перед слухачами Інституту підвищення кваліфікації керівних кадрів Національної академії державного управління при Президентові України на тему: «Державна політика у сфері протидії корупції в Україні. Запобігання і протидія проявам корупції в органах державної влади»;п’ять кущових семінарів-тренінгів, організованих Міністерством юстиції спільно з Програмою розвитку ООН в Україні, які охопили всі регіони держави та спрямовувалися на інформування представників територіальних управлінь юстиції та громадськості щодо аспектів антикорупційного законодавства;
          обговорення в рамках Дня діалогу Асоціації міст України з представниками органів місцевого самоврядування проблемних питань застосування антикорупційного законодавства;круглий стіл у Головному управлінні юстиції у м. Севастополь на тему: «Освіта з прав людини. Запобігання та попередження корупції»;
          круглий стіл у Міністерстві юстиції на тему: «Ефективність реалізації завдань, передбачених Державною програмою щодо запобігання і протидії корупції на 2011 — 2015 роки».Поряд з цим, територіальними органами юстиції та центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України, через Міністра юстиції проведено 8 696 семінарів, лекцій та круглих столів щодо роз’яснення антикорупційного законодавства, зокрема, на теми: «Основні засади запобігання та протидії корупції»; «Корупція в України»; «Обмеження щодо осіб, які виконують функції держави або місцевого самоврядування, на одержання подарунків» та інші.
          Семінари та наради щодо роз’яснення основних положень Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» протягом 2012 року були також організовані підрозділами з питань запобігання та виявлення корупції практично у всіх центральних органах виконавчої влади, їх територіальних підрозділах, обласних, міських державних адміністраціях.
          Волинською обласною державною адміністрацією спільно з Регіональним управлінням у Волинській області «Всеукраїнська спеціальна колегія з питань боротьби з корупцією та організованою злочинністю» в рамках «Форми участі громадськості у запобіганні та протидії корупції в Україні» розроблений дистанційний тренінговий курс «З питань запобігання і протидії корупції та правила етичної поведінки для державних службовців і посадових осіб органів місцевого самоврядування» з метою формування у державних службовців навичок запобігання та протидії корупційним правопорушенням, відповідно до нормативно-правових актів України, а також отримання базових знань про основні засади запобігання та протидії корупційним правопорушенням в органах державної влади та місцевого самоврядування.
  врахування думки інститутів громадянського суспільства щодо прийнятих актів у сфері запобігання і протидії корупції   6) забезпечення залучення інститутів громадянського суспільства до підготовки проектів нормативно-правових актів у сфері запобігання і протидії корупції Мін’юст*, інші центральні органи виконавчої влади

Виконується на постійній основі

Міністерством юстиції в січні 2012 року організовано зустріч представників 24 громадських організацій України для обговорення шляхів реалізації Національної антикорупційної стратегії на 2011-2015 роки та участі у цьому процесі інститутів громадянського суспільства. Обговорення відбулося в рамках круглого столу на тему: «Шляхи впровадження Національної антикорупційної стратегії на 2011-2015 роки. Роль інститутів громадянського суспільства», який був організований Міністерством юстиції за сприяння Всеукраїнської громадської організації «Всеукраїнська Спеціальна Колегія з питань боротьби з корупцією та організованою злочинністю». Під час круглого столу обговорено питання здійснення громадськістю моніторингу виконання державними органами антикорупційної стратегії.

          Крім цього, у грудні 2012 року під час круглого столу за участю представників громадськості «Ефективність реалізації завдань, передбачених Державною програмою щодо запобігання і протидії корупції на 2011 — 2015 роки», який відбувся у грудні 2012 року.
XIV. Зниження рівня корупції у сферах підвищеного корупційного ризику, зокрема правоохоронній, медичній, земельній, освітній, податковій, митній сферах, у сферах державних закупівель та державної служби
1. Удосконалення законодавчого регулювання забезпечення суспільних відносин у відповідних сферах відповідний нормативно-правовий акт 2012 2) підготовка та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України пропозицій щодо усунення корупціогенних чинників, пов’язаних з неналежним фінансуванням, у сферах підвищеного корупційного ризику Мінсоцполітики,МОЗ,МОНмолодьспорт,ДПС,Держмитслужба,МВС

Виконано частково

Міністерством внутрішніх справ надіслано запит щодо підготовки та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України пропозицій щодо усунення корупціогенних чинників, пов’язаних з неналежним фінансуванням, у сферах підвищеного корупційного ризику (№18204/Чн від 02 листопада 2012 року).

          Держмитслужбою України листом від 25 травня 2012 року № 11.1/2-25/5931 направлено до Міністерства фінансів пропозиції щодо віднесення відповідних змін до актів Кабінету Міністрів України з питань оплати праці посадових осіб митної служби в частині мінімізації дисбалансу між посадовими окладами, що дозволить працівникам митної служби на належному рівні вирішувати соціально-побутові питання, а також зменшить намагання пошуку незаконних доходів.
          Крім того, вказаною Службою запропоновано щорічно у законопроекті про Державний бюджет України передбачати видатки на забезпечення житлом працівників сфер підвищеного корупційного ризику, перелік яких визначено Національною антикорупційною стратегією на 2011-2015 роки, схваленою Указом Президента України від 21 жовтня 2011 року № 1001.
XV. Активізація міжнародного співробітництва у сфері запобігання і протидії корупції
3. Поглиблення співпраці з партнерськими спеціальними службами та правоохоронними органами у сфері боротьби з корупцією пропозиції щодо доцільності укладення договорів 2012 1) аналіз та оцінка існуючих міждержавних (міжвідомчих) дво- та багатосторонніх угод про співробітництво у сфері запобігання і протидії корупції та підготовка пропозицій щодо укладення нових Мін’юст, МЗС, інші центральні органи виконавчої влади

Виконано

За результатами аналізу та оцінки наявних міждержавних дво- та багатосторонніх угод у серпні 2012 року підписано Меморандум про взаєморозуміння між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки щодо основних напрямів та цілей програми допомоги з боку Агентства США з міжнародного розвитку у 2012 році, однією із складових якого є питання антикорупційної діяльності.