Бриф-аналіз фармринку: підсумки січня 2022 р.

На початку 2022 р. ринок продемонстрував стрімке зростання. Основними факторами збільшення обсягів продажу стали підвищення із другої половини січня рівня захворюваності на грип та гострі респіраторні вірусні інфекції (ГРВІ), а також чергова хвиля захворюваності на COVID-19, що зумовило збільшення споживання протизастудних засобів, які стали драйвером зростання ринку в січні 2022 р. У даній публікації до уваги читачів представлені ключові показники фармринку України (території, підконтрольної українському уряду) у січні 2022* р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».

«АПТЕЧНИЙ КОШИК»*

Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» за підсумками січня 2021–2022 рр.
Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками січня 2022 р.
Рис. 3. Середньозважена вартість 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками січня 2022 р.
Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва за підсумками січня 2022 р. у розрізі категорій товарів
Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва за підсумками січня 2021–2022 рр.
Рис. 6. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** за підсумками січня 2021–2022 рр.
Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня за підсумками січня 2021–2022 рр.
Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2020–2022 рр.
Січень, рік Лікарські засоби Медичні вироби Косметика Дієтичні добавки Ринок у цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2020 8817,7 20,6 82,5 803,2 22,8 7,5 349,8 27,7 3,3 716,0 44,4 6,7 10686,6 22,4
2021 8372,5 –5,0 81,1 775,6 –3,4 7,5 334,8 –4,3 3,2 843,7 17,8 8,2 10326,6 –3,4
2022 10955,5 30,9 80,5 1005,6 29,7 7,4 392,4 17,2 2,9 1246,0 47,7 9,2 13599,5 31,7
Натуральне вираження, млн упаковок
2020 106,6 5,9 67,1 39,7 –3,0 25,0 4,5 11,3 2,8 8,1 18,1 5,1 158,8 4,2
2021 85,5 –19,8 61,4 40,9 3,1 29,4 3,9 –11,7 2,8 9,0 10,5 6,4 139,3 –12,3
2022 99,2 16,0 65,0 38,2 –6,7 25,0 4,3 10,1 2,8 10,9 21,1 7,1 152,6 9,5

КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ

Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок в грошовому вираженні за підсумками січня 2022 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2021 р. та темпів зростання обсягів продажу
Маркетуюча організація 2021 2022 Зростання, %
Фармак (Україна) 1 1 34,0
Дарниця (Україна) 2 2 41,7
Teva (Ізраїль) 5 3 25,2
Корпорація Артеріум (Україна) 6 4 20,2
Sanofi (Франція) 4 5 17,7
Acino (Швейцарія) 3 6 16,2
Київський вітамінний завод (Україна) 9 7 47,7
KRKA (Словенія) 8 8 17,4
Berlin-Chemie (Німеччина) 7 9 7,9
Дельта Медікел (Україна) 14 10 80,9
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками січня 2022 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2021 р. та темпів зростання обсягів продажу
Бренд 2021 2022 Зростання, %
КСАРЕЛТО 1 1 39,8
НУРОФЄН 4 2 115,0
НОВІРИН 22 3 207,8
СИНУПРЕТ 18 4 126,7
НІМЕСИЛ 2 5 38,9
АМІКСИН 27 6 163,4
ФЕРВЕКС 77 7 311,1
СТРЕПСІЛС 55 8 201,8
ХЕЛПЕКС 64 9 217,5
АЦЦ 53 10 165,5

ПРОМОЦІЯ*** ТА РЕКЛАМА НА ТБ****

Рис. 8. Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції**** товарів «аптечного кошика» за підсумками січня 2022 р.
Рис. 9. Динаміка кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» і рівня контакту з аудиторією EqGRP за підсумками січня 2021–2022 рр.

ДИСТРИБУЦІЯ*

Таблиця 4. Питома вага топ-3 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками січня 2022 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальному обсязі поставок у липні 2020–2021 рр.
Дистриб’ютор 2022 2021 2020
Оптіма-Фарм (Київ) 42,1 33,9 33,7
БаДМ (Дніпро) 36,9 37,8 38,4
Вента (Дніпро) 7,8 12,7 12,3
*Дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/ «Фармстандарт» компанії «Proxima Research».
**Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
***Моніторинг здійснюється в 25 найбільших містах України. В опитуванні беруть участь експерти центрів закупівель, провізори першого столу і лікарі 17 спеціальностей.
****Дані дослідження телевізійної аудиторії належать і надані Індустріальним телевізійним комітетом (ІТК). Оператор панелі — Nielsen; моніторинг — Комунікаційний Альянс. Дані розраховані для вибірки «Вся Україна» («Universe»: особи віком 4+, які проживають в домогосподарствах з ТБ на всій території України).
Денис Кірсанов

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті