NHS Англії заохочує консультування в аптеці, а додаткових ресурсів не виділяє

01 Грудня 2022 4:22 Поділитися

Англійський уряд дуже зацікавлений у запровадженні фармацевтичної допомоги на зразок шотландської Pharmacy First, але наразі кошти виділено лише на рекламну кампанію, що заохочує звертатися до аптек за консультацією при нетяжких захворюваннях. Оскільки додаткового фінансування та ресурсів для сектора не виділено, дії уряду піддаються критиці. Джанет Моррісон (Janet Morrison), виконавчий директор Комітету з угод в галузі лікарського забезпечення (Pharmaceutical Services Negotiating Committee — PSNC), назвала таку політику необачною. Уряд «не повинен спрямовувати людей до аптек, не надавши додаткового фінансування», — зазначила вона в інтерв’ю виданню «Рharmaceutical Journal».

За її словами, PSNC надала Департаменту здоров’я та соціального забезпечення (Department of Health and Social Care — DHSC) проєкт на зразок Pharmacy First, але DHSC «не мав можливості» запропонувати 350–400 млн фунтів стерлінгів, необхідних відповідно до встановлених параметрів. Національна служба охорони здоров’я (National Health Service — NHS) Англії наразі витрачає фіксовану суму у розмірі 2,6 млрд фунтів стерлінгів на рік на мережу з 11 569 громадських аптек — головним чином для постачання та відпуску ліків в рамках NHS. Від NHS надходить основна частина загального доходу аптек (68–85%).

Д. Моррісон не відчуває оптимізму щодо можливості отримання громадськими аптеками частини додаткової суми (3,3 млрд фунтів)*, яку планують надавати NHS щорічно протягом 2 років. Швидше ці кошти буде поглинено підвищенням заробітної плати. Керівники галузі вказують на такі фактори, як рівень вакантних посад, загроза страйків, криза вартості життя, відновлення заходів проти COVID-19 та зимове підвищення навантаження, — попередники «ідеального шторму». При цьому показник інфляції становить 11,1% — найвищий за 40 років. Коли можна буде чекати на додатковий пакет фінансування, наразі невідомо, але впровадження Pharmacy First вважається пріоритетним завданням для влади. «Вони просто мають заплатити за це. Іноді урядовці можуть знайти гроші», — підкреслила вона.

Уникнути перевантаження NHS цієї зими, коли очікують рекордну кількість випадків грипу, намагатимуться, закликаючи пацієнтів скоротити особисті візити до лікаря загальної практики. Рекламна кампанія «Help Us Help You» розроблена компанією M&C Saatchi та підтримана контрактом від NHS Англії на суму до 28,6 млн фунтів стерлінгів на 3 роки. Її мета — заохотити людей погодитися на віртуальний прийом або візит до фармацевта.

Уес Стрітінг (Will Streeting), тіньовий міністр охорони здоров’я від Лейбористської партії, зазначає, що пацієнти вже скорочують особисті визити до лікаря загальної практики — «не тому, що вони їм не потрібні, а тому, що вони вважають неможливим зробити їх». Він зазначив в інтерв’ю Guardian: «У тих мільйонів пацієнтів, які не можуть записатися на прийом, коли їм це потрібно, будуть проблеми, які залишаються недіагностованими, поки не стане надто пізно».

Перед рекламною кампанією було поставлено 9 цілей, які мали на меті масовий вплив на аудиторію. Серед цієї аудиторії — особи, які хочуть звернутися до відділення екстреної допомоги, — спочатку мають контактувати зі службою NHS 111, щоб забронювати час прийому або отримати направлення щодо більш підходящої альтернативи; ті, кому потрібно побачитися зі своїм лікарем загальної практики, можуть «комфортно робити це цифровим способом»; будь-хто з незначними захворюваннями йде «безпосередньо до свого фармацевта, а не записується на прийом до лікаря загальної практики».

*Deakin M. (2022) The NHS faces a «winter onslaught»-an additional £3.3 billion will only go so far. BMJ, Nov 24; 379: o2855. doi: 10.1136/bmj.o2855. PMID: 36427869.

За матеріалами pharmaceutical-journal.com; www.theguardian.com; www.thepharmacist.co.uk; www.pslhub.org

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті