Повернутися назад до статті

Група ЛЗ Вітчизняні Іноземні Разом
1 готові лікарські засоби 3220 6837 10057
2 субстанція 304 1330 1634
3 In bulk 243 495 738
4 фасування із in bulk 21 156 177
Разом 3788 8818 12606

На підставі вищевикладеного питання державного регулювання здійснення фармаконагляду є особливо актуальним.

Україна має значні досягнення в процесі вдосконалення системи фармаконагляду щодо ефективного та своєчасного виявлення випадків ПР/НППІ та/ або відсутності ефективності лікарських засобів, про що свідчать дані, розміщені Департаментом післяреєстраційного нагляду державного підприємства «Державний експертний центр Міністерства охорони здоров'я України» на http://www.dec.gov.ua/ index.php/ua/ informatsiya-shchodo-rishen-spryamovanikh-na-ubezpechennya-likarskikh-zasobiv-v-ukrajini/osnovni-pokazniki-diyalnosti

КІЛЬКІСТЬ ПОВІДОМЛЕНЬ ПРО ВИПАДКИ ПР/НППІ, ПОВ'ЯЗАНІ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ, ЯКІ НАДІЙШЛИ ВІД ЛІКАРІВ

Регіон Кількість повідомлень, 2014 Кількість повідомлень, 2015 Критерії ВООЗ 2014відхилення від критеріїв ВООЗ 2015 відхилення від критеріїв ВООЗ Темп приросту кількості повідомлень
АР Крим* 259 588 -329
Вінницька обл. 989 1306 492 497 804 32,1
Волинська обл. 199 368 312 -113 56 84,9
Дніпропетровська обл. 847 1407 996 -149 411 66,1
Донецька обл.** 724 364 1320 -596 -956 -49,7
Житомирська обл. 335 402 384 -49 18 20,0
Закарпатська обл. 261 302 384 -123 -82 15,7
Запорізька обл. 714 1182 540 174 642 65,5
Івано-Франківська обл. 548 560 420 128 140 2,2
Київська обл. 266 309 516 -250 -207 16,2
Кіровоградська обл. 127 262 300 -173 -38 106,3
Луганська обл.** 882 297 684 198 387 -66,3
Львівська обл. 464 705 768 -304 -63 51,9
м. Київ 838 1465 852 -14 -613 74,8
м. Севастополь* 25 120 -95
Миколаївська обл. 464 579 360 104 219 24,8
Одеська обл. 614 907 720 -106 187 47,7
Полтавська обл. 465 718 444 21 274 54,4
Рівненська обл. 118 270 348 -230 -78 128,8
Сумська обл. 344 470 348 -4 82 36,6
Тернопільська обл. 281 571 324 -43 247 103,2
Харківська обл. 2393 2669 828 1565 1841 11,5
Херсонська обл. 683 1024 324 359 700 49,9
Хмельницька обл. 822 992 396 426 596 20,7
Черкаська обл. 264 429 384 -120 45 62,5
Чернівецька обл. 261 317 276 -15 41 21,5
Чернігівська обл. 352 377 336 16 41 7,1
невідомо*** 13 4
Україна 14552 18274 13680 872 4594 25,6
 

Примітка:

* — тимчасово окупована територія України

** — підконтрольні Україні території Луганської і Донецької областей

*** — повідомлення, отримані від пацієнтів без зазначення регіону

З моменту введення в дію Порядку здійснення нагляду за побічними реакціями лікарських засобів, дозволених до медичного застосування, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України від 27 грудня 2006 року № 898, спостерігається стійка динаміка зростання надходження повідомлень про випадки ПР/НППІ на лікарські засоби, однак, на_ жаль, на сьогодні активні методи здійснення фармаконагляду широко не використовуються в Україні, оскільки не врегульовані належним чином на державному рівні.

Крім того, потребує врегулювання питання вимог законодавства до учасників процесу фармаконагляду, оскільки в Україні та у Європейському Союзі вони суттєво відрізняються; вдосконалення термінології, що використовується при здійсненні фармаконагляду в Україні; перерозподілу міри відповідальності, оскільки в Україні вимоги до здійснення фармаконагляду є надто високими до медичних працівників і значно меншою мірою — до заявників.

Тоді як у країнах Європейського Союзу навпаки — відповідальність за здійснення фармаконагляду покладено на заявників.

На сьогодні нез'ясованим залишається питання стану систем фармаконагляду у заявників у контексті оцінки можливості виконання ними зобов'язань щодо функціонування цієї системи та забезпечення безпеки лікарських засобів, зареєстрованих в Україні. Тому існує необхідність затвердити структуру та вимоги для заповнення майстер-файлу системи фармаконагляду, а також критеріїв та підходів до проведення перевірки системи фармаконагляду у заявників.

Потребує змін формат карти-повідомлення про випадки ПР/НППІ, пов'язаних із застосуванням лікарських засобів відповідно до світових вимог та підходів до отримання та обміну інформацією з питань безпеки лікарських засобів. При цьому не повинні обмежуватися можливості заявника щодо надання та обміну інформацією між ним та уповноваженим органом.

Сучасний проактивний підхід до здійснення фармаконагляду зумовлює необхідність змінити формат вже відомого документа — регулярно оновлюваного звіту з безпеки лікарського засобу, розробити структуру такого документа, як план управління ризиками, а також їх затвердити.

Потрібно змінити підхід до оцінки в Україні ролі документів, що генеруються в результаті здійснення фармаконагляду, а також вимоги до їх надання і періодичності. Слід розробити критерії утворення та перегляду Переліку надання регулярно оновлюваних звітів з безпеки лікарських засобів за міжнародною непатентованою назвою.

В Україні відсутні вимоги законодавства до проведення неінтервенційних післяреєстраційних досліджень з безпеки лікарських засобів, що є важливою складовою в процесі збору та оцінки інформації з безпеки лікарських засобів, яка нажаль, через відсутність врегулювання в Україні не використовується повною мірою.

Здійснення нагляду за безпекою лікарських засобів в Україні врегульоване багатьма законодавчими актами, що є свідченням надмірної регуляції цього процесу. У свою чергу, це суттєво зменшує ймовірність виконання таких актів, прихильність медичної спільноти до здійснення фармаконагляду, сприяє нераціональному використанню ресурсів, що у кінцевому результаті зменшує результативність здійснення фармаконагляду.

Основні групи (підгрупи), на які проблема чинить вплив

Групи (підгрупи) Так Ні
Громадяни V
Держава V
Суб'єкти господарювання, V
у тому числі суб'єкти малого підприємництва* V

 

Враховуючи стратегічне значення фармаконагляду в реалізації_державної політики у сфері охорони здоров'я щодо зменшення ризиків заподіяння шкоди здоров'ю населення України внаслідок застосування лікарських засобів за медичним призначенням_ та у формуванні показників здоров'я населення України, врегулювання цієї проблеми не може бути розв'язане за допомогою ринкових механізмів.

II. Цілі державного регулювання

Цілями державного регулювання є виконання вимог законів України «Про лікарські засоби», «Про захист населення від інфекційних хвороб», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про загальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу», Порядку державної реєстрації (перереєстрації) лікарських засобів і Розмірів збору за державну реєстрацію (перереєстрацію) лікарських засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2005 року № 376, пункту 8 Положення про Міністерство охорони здоров'я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267, доручення Прем'єр-міністра України Яценюка А.П. від 17 квітня 2015 року № 14335/1/1-15, наказу Міністерства охорони здоров'я України від 25 червня 2015 року № 390 «Про створення робочих груп з питань удосконалення законодавства», що дасть змогу

скасувати надмірну регуляцію та дублювання повноважень;

затвердити:

- класифікацію несприятливих подій після імунізації, - структуру протоколу розслідування серйозних та/або групових НППІ після застосування вакцини, туберкуліну та визначення причинно-наслідкового зв'язку між серйозними та/або груповими НППІ та застосуванням вакцини, туберкуліну,

- структуру майстер-файлу системи фармаконагляду заявника,

- структуру регулярно оновлюваного звіту з безпеки лікарського засобу,

- форму надання заявником (або його представником) зведених даних про стан безпеки медичного застосування лікарського засобу в Україні,

- структуру плану управління ризиками,

- структуру протоколу, заключного звіту та резюме післяреєстраційного дослідження з безпеки періодичність подання регулярно оновлюваних звітів з безпеки лікарських засобів за міжнародною непатентованою назвою активного фармацевтичного інгредієнта або комбінацій активних фармацевтичних інгредієнтів.

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей 1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи Опис альтернативи

Альтернатива 1

Залишити діючі регуляторні акти без змін

Такий спосіб вимагає додаткових затрат часу та ресурсів з боку центрального органу державної влади, що реалізує політику у сфері охорони здоров'я, підпорядкованих йому державних підприємств та заявників на здійснення фармаконагляду у спосіб, не гармонізований з вимогами законодавства ЄС.

Альтернатива 2

Скасувати

Такий спосіб повністю зруйнує процес здійснення діючі фармаконагляду. Як наслідок можливо очікувати регуляторні акти поширення в Україні лікарських засобів з низьким рівнем безпеки, безпідставного вилучення з обігу вкрай необхідних лікарських засобів, зниження рівня здоров'я населення, зменшення надходжень податків до бюджету держави. Крім того, можливі, неочікувані витрати суб'єктами господарювання внаслідок заборони застосування лікарських засобів та на виконання судових рішень щодо відшкодування шкоди, завданої здоров'ю внаслідок застосування лікарських засобів за медичним призначенням.. Розміри витрат можуть призвести до банкрутства суб'єкта господарювання.

Альтернатива 3

Прийняти регуляторний акт

Такий спосіб вирішення зазначеної проблеми є найбільш доцільним та адекватним з огляду на можливість акт убезпечення лікарських засобів в Україні центральним органом державної влади, що реалізує політику у сфері охорони здоров'я, підпорядкованим йому державними підприємствами та суб'єктами господарювання. Прийняття регуляторного акта дасть змогу використовувати чіткий, єдиний та тотожний прийнятому на міжнародному рівні підхід до здійснення фармаконагляду, раціонально використовувати наявні матеріально-технічні та людські ресурси для убезпечення лікарських засобів. Прийняття регуляторного акта також дасть змогу знизити вірогідність виникнення ПР/НППІ, завдання шкоди здоров'ю населення, внаслідок застосування лікарських засобів за медичним призначенням. Для держави це забезпечить підвищення рівня здоров'я населення.

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Оцінити точні розміри витрат неможливо, оскільки масштабність потенційних процесів на державному рівні та інформація про їх вартість виходять за межі компетенції центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я.

Вид альтернативи Вигоди Витрати

Альтернатива 1

Залишити діючі регуляторні акти без змін

Відсутні Заплановані бюджетом.Крім того, вимагає додаткових затрат часу та ресурсів на здійснення фармаконагляду у спосіб, не гармонізований з вимогами законодавства ЄС та очікується:- зменшення прихильності до виконання вимог діючих регуляторних актів внаслідок зарегульованості процесу здійснення фармаконагляду та дублювання повноважень (наявність 8 наказів МОЗ України замість одного),- відсутність чіткого розмежування повноважень щодо здійснення фармаконагляду та контролю якості лікарських засобів може призвести до втрати розуміння необхідності здійснення фармаконагляду за дозволеними до застосування лікарськими засобами,- нецільові витрати державного бюджету на закупівлю лікарських засобів,- послаблення позиції України у міжнародних рейтингах щодо виконання міжнародних зобов'язань,- зменшення обсягів інвестицій, у тому числі міжнародних,- зниження авторитету державної влади серед населення та суб'єктів господарювання тощо.

Альтернатива 2

Скасувати діючі регуляторні акти

Відсутні Відсутність державного регулювання здійснення фармаконагляду призведе до:- зменшення кількості працездатного населення,- зменшення наповнення державного бюджету за рахунок надходжень податків,- нецільових витрат державного бюджету на закупівлю лікарських засобів,- послаблення позиції України у міжнародних рейтингах щодо виконання міжнародних зобов'язань,- відсутності інвестицій, у тому числі міжнародних,- стягнення та інших витрат, пов'язаних із застосуванням санкцій через невиконання міжнародних зобов'язань,- нівелювання авторитету державної влади серед населення та суб'єктів господарювання фармсектору тощо.

Альтернатива 3

Прийняти регуляторний акт

Проектом регуляторного акта затверджується порядок здійснення фармаконагляду, що призведе до вдосконалення системи фармаконагляду з урахуванням позитивного досвіду та вимог законодавства ЄС, ефективного використання адміністративного ресурсу, підвищить авторитет України у міжнародних рейтингах щодо виконання міжнародних зобов'язань, посилить вплив на обсяги інвестицій, у тому числі міжнародні, призведе до зниження корупційних ризиків у сфері обігу лікарських засобів тощо. Додаткові витрати, необхідні для реалізації регуляторного акта, відсутні.Зменьшить витрачання виділених коштів за рахунок уніфікації та конкретизації вимог.

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи Вигоди Витрати

Альтернатива 1

Залишити діючі регуляторні акти без змін

Відсутні 1752,25 гривень на рік. Додаткові витрати на лікування пацієнтів від можливих наслідків ПР/НППІ тощо.

Альтернатива 2

Скасувати діючі регуляторні акти

Відсутні Витрати на лікарські засоби зростуть в декілька разів (зниження рівня захисту здоров'я та інтересів населення України; зниження доступності безпечних, ефективних та якісних лікарських засобів на ринку України).

Альтернатива 3

Прийняти регуляторний акт

Прийняття проекту регуляторного акта забезпечить удосконалення системи фармаконагляду з урахуванням позитивного досвіду та вимог законодавства ЄС, що дозволить зменшити ризики несвоєчасного та неоднозначного викладення інформації з безпеки лікарських засобів в інструкціях для медичного застосування. Такий підхід гарантує підвищення рівня захисту здоров'я та інтересів населення України; підвищення доступності безпечних, ефективних та якісних лікарських засобів на ринку України; зниження вартості лікарських засобів тощо. 1752,25 гривень на рік (цільові витрати на безпечні, ефективні та якісні, лікарські засоби).

Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання

Показник Великі Середні Малі Мікро Разом
Кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць 749 149 898
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків 83,4% 16,6% - - 100%

 

Розрахунок витрат суб'єктів господарювання, пов'язаних із запровадженням регуляторного акта

Додаток 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308 (зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1151), не дає змогу повною мірою оцінити вплив регуляторного акта на суб'єктів господарювання, що підпадають під регулювання. Проте, слід зазначити, що запропоноване регулювання не створює для суб'єктів господарювання додаткових витрат, а лише координує та синхронізує вже заплановані.

Вид альтернативи Вигоди Витрати

Альтернатива 1

Залишити діючі регуляторні акти без змін

Відсутні Заплановані бюджетом заявника 449703134,00 гривні на рік.Вимагає додаткових затрат часу та ресурсів з боку заявників на здійснення, фармаконагляду у спосіб, не гармонізований з вимогами законодавства ЄС, що не зручно.

Альтернатива 2

Скасувати діючі регуляторні акти

Відсутні Витрати зростуть в декілька разів через заборону застосування лікарських засобів замість внесення змін до профілю безпеки лікарського засобу та виконання судових рішень щодо відшкодування шкоди, завданої здоров'ю внаслідок застосування лікарських засобів за медичним призначенням. Розміри витрат можуть призвести до банкрутства суб'єктів господарювання, фармсектору.

Альтернатива 3

Прийняти регуляторний акт

Прийняття проекту регуляторного акта призведе до вдосконалення системи фармаконагляду з урахуванням позитивного досвіду та вимог законодавства ЄС, ефективного використання адміністративного ресурсу, підвищить авторитет України у міжнародних рейтингах щодо виконання міжнародних зобов'язань, посилить вплив на обсяги інвестицій, у тому числі міжнародні, призведе до зниження корупційних ризиків у сфері обігу лікарських засобів, зниження ризиків недобросовісної конкуренції суб'єктів господарювання у сфері обігу лікарських засобів тощо. Зменшить витрати виділених коштів за рахунок уніфікації та конкретизації вимог. 449703134,00 гривні на рік. Додаткові витрати, необхідні для реалізації регуляторного акта відсутні.

Витрати, які будуть виникати внаслідок дії регуляторного акта (згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).

Сумарнівитрати за альтернативами Сума витрат, гривень/рік
Альтернатива 1Залишити діючі регуляторні акти без змін 449703134,00
Альтернатива 2Скасувати діючі регуляторні акти до 80 млрд.
Альтернатива 3Прийняти регуляторний акт 449703134,00

Витрати на одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

Витрати За перший рік (2016) За п'ять років (2016-2021)
1. Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персонал, гривень 433 119,00 1 552 232,00
2. Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень.
3. Витрати, пов'язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень.
4. Витрати, пов'язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень.
5. Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов'язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень.
6. Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень. 67 664.00 147 453.00
7. Витрати, пов'язані із наймом додаткового персоналу, гривень.
8. Інше (уточнити), гривень.
9. РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень. 500 783,00 898 1 699 685.00 898
10. Кількість суб'єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць. 898 898
11. Сумарні витрати суб'єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання); рядок 9 х рядок 10, гривень. 449703134,00 1526317130,00

ІV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

Залишити діючі регуляторні акти без змін

2 Діючий механізм здійснення фармаконагляду не відповідає вимогам сучасності. В першу чергу це відсутність чіткості вимог до заявників щодо здійснення фармаконагляду.

Альтернатива 2

Скасувати діюч ірегуляторні акти

1 Відсутність державного регулювання повністю зруйнує процес здійснення, фармаконагляду. Як наслідок, можливо, очікувати, поширення в Україні лікарських, засобів з низьким, рівнем безпеки, безпідставного, вилучення з обігу вкрай, необхідних, лікарських, засобів, зниження рівня здоров'я населення, зменшення надходжень податків до бюджету держави. Крім того, можливо очікувати, понесення, витрат, суб'єктами господарювання внаслідок заборони застосування, лікарських, засобів та на виконання судових рішень щодо відшкодування, шкоди, завданої, здоров'ю внаслідок, застосування, лікарських, засобів за медичним призначенням. Розміри витрат можуть призвести до банкрутства суб'єктів господарювання.

Альтернатива 3

Прийняти регуляторний акт

4 Цілі за умови прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті.
Рейтинг Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

Залишити діючі регуляторні акти без змін

Відповідно до законів України «Про лікарські засоби», «Про захист населення від інфекційних хвороб», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про загальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу», Порядку державної реєстрації (перереєстрації) лікарських засобів і Розмірів збору за державну реєстрацію (перереєстрацію) лікарських засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2005 року № 376, Порядку здійснення нагляду за побічними реакціями лікарських засобів, дозволених до медичного застосування, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України від 27 грудня 2006 року № 898, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 січня 2007 року за № 73/13340, держава здійснює контроль за безпекою та ефективністю дозволених до застосування лікарських засобів; заявник несе відповідальність за ефективність, безпеку та якість зареєстрованого лікарського засобу у порядку, визначеному чинним законодавством. Проте, чинне регулювання не вирішує виявлених проблем, не ліквідує наявні прогалини та не сприяє розвитку системи фармаконагляду. За таких обставин не має можливості досягти мети. Х

Альтернатива 2

Скасувати діючі регуляторні акти

Відсутність державного регулювання повністю зруйнує процес здійснення фармаконагляду. Як наслідок можливо очікувати поширення в Україні лікарських засобів з низьким рівнем безпеки, безпідставного вилучення з обігу вкрай необхідних лікарських засобів, зниження рівня здоров'я населення, зменшення надходжень податків до бюджету держави. Крім того, можливо очікувати понесення витрат суб'єктами господарювання внаслідок заборони застосування лікарських засобів та на виконання судових рішень щодо відшкодування шкоди, завданої здоров'ю внаслідок застосування лікарських засобів за медичним призначенням. Розміри витрат можуть призвести до банкрутства суб'єкта господарювання. За таких обставин не має можливості досягти мети. Х

Альтернатива 3

Прийняти регуляторний акт

Затвердження регуляторного акта призведе до:вдосконалення системи фармаконагляду з урахуванням позитивного досвіду та вимог законодавства ЄС;зниження корупційних ризиків у сфері обігу лікарських засобів;зниження ризиків недобросовісної конкуренції суб'єктів господарювання у сфері обігу лікарських засобів;підвищення рівня захисту здоров'я та інтересів населення України;підвищення доступності безпечних, ефективних та якісних лікарських засобів на ринку України; зниження вартості лікарських засобів тощо. Ризики відсутні

 

Прийняття проекту регуляторного акта забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми

Проектом регуляторного акта передбачається затвердження Порядку здійснення фармаконагляду у новій редакції, в якому, при збереженні позитивного вітчизняного досвіду, враховано європейські стандарти та рекомендації ВООЗ системи фармаконагляду, а також, з метою удосконалення в Україні законодавства щодо обігу лікарських засобів, скасування деяких наказів МОЗ України.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Введення в дію цього проекту регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та інших витрат, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Термін дії проекту регуляторного акта не обмежено (безтерміновий).

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

До показників результативності регуляторного акта належать кількість виявлених, зібраних, оцінених та вивчених ПР/НППІ, пов'язаних з лікарськими засобами, та кількість внесених змін регулярно оновлюваної інформації з безпеки до інструкцій для медичного застосування лікарських засобів.

ІХ. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Базове відстеження результативності зазначеного регуляторного акта здійснюється з моменту набрання ним чинності. Повторне відстеження планується здійснити через рік після набрання чинності регуляторного акта, за результатами якого можливо здійснити порівняння показників базового та повторного відстеження. Відстеження результативності регуляторного акта буде проводитись шляхом аналізу статистичних даних щодо результатів нагляду за безпекою лікарських засобів.

В.о. Міністра охорони здоров'я України Уляна Супрун