Проект Закону України «Про внесення змін до статті 1 Закону України «Про захист персональних даних»

06 Лютого 2012 5:52 Поділитися

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України «Про внесення змін до статті 1 Закону України «Про захист персональних даних» щодо сфери дії Закону

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Закон України про захист персональних даних, що вступив в силу з 1 січня 2011 року створює надлишковий адміністративний тиск на підприємницьке середовище та в цілому погіршує діловий клімат в Україні. Це відбувається завдяки розмитому визначенню терміну бази персональних даних, через що під дію Закону підпадають суб’єкти підприємницької діяльності, що де-факто не працюють з персональними даними.

Аналіз чинного Закону України та практики його застосування у вигляді реєстрації відповідних баз даних свідчить, що норми закону мають бути змінені в частині, що стосується розповсюдження дії цього Закону.

Практика більшості країн Європейського Союзу свідчить про те, що персональні дані розподіляються за критеріями «чутливості» та небезпеки їх розповсюдження. Так, дані загального характеру містять прізвище, ім’я, дату та місце народження, громадянство, місце проживання. Втім, до чутливої категорії входять такі дані, як етнічна приналежність, релігійні погляди, інформація про стан здоров’я, ідентифікаційні коди, номера банківських рахунків, інформація про прибутки, членів родини, автобіографічні відомості, кредитна історія та ін.

Діючий Закон передбачає фактично розповсюдження дії його норм про захист персональних даних на всі суб’єкти підприємницької діяльності, що погіршує умови ведення бізнес-діяльності, впроваджує додаткові адміністративні та бюрократичні бар’єри, а також підвищує корупційне навантаження на бізнес-середовище через можливість масового впровадження штрафних санкцій на будь-які відомості, що не зареєстровані в окрему базу даних.

У зв’язку з цим законопроектом пропонується обмежити сферу дії Закону, розповсюдивши її лише на підприємства, діяльність яких пов’язана з роботою з базами даних, що містять «чутливу» інформацію. Прийняття законопроекту дозволить вивести з під дії цього закону суб’єктів підприємницької діяльності, що не працюють з такими базами даних, та не становлять ризику для несанкціонованої передачі персональних даних, зокрема «чутливої» інформації третім особам.

Прийняття законопроекту зменшить навантаження на бюджет у сфері фінансування відповідного органу виконавчої влади, що веде реєстр персональних баз даних, через суттєве скорочення відповідних баз даних суб’єктами господарської діяльності на території України. Відповідні зміни до Закону України дозволять також привести діючий Закон у відповідність із європейською практикою через виокремлення групи ризику серед підприємств, що працюють з персональними базами даних і покращити бізнес-клімат в країні.

2. Цілі і завдання прийняття акта

Метою законопроекту є звуження сери дії Закону України «Про захист персональних даних» шляхом його поширення тільки на суб’єктів господарювання з високим ступенем ризику протиправної обробки персональних даних.

3. Загальна характеристика і основні положення проекту акта

Законопроектом пропонується викласти у новій редакції статтю 1 Закону України «Про захист персональних даних», відповідно до якої дія закону буде поширюватися лише на суб’єктів господарювання, які працюють із великими масивами інформації про персональні дані, внаслідок чого існує висока ступінь ризику їх незаконної обробки.

До таких суб’єктів віднесено, зокрема:

  • фінансово-кредитні установи;
  • страхові компанії;
  • оператори телекомунікаційних послуг;
  • підприємства у сфері житлово-комунальних послуг;
  • приватні медичні установи;
  • аудиторські компанії;
  • адвокатські контори, нотаріуси;
  • авіакомпанії;
  • туристичні компанії;
  • установи у сфері освіти;
  • підприємства оптової і роздрібної торгівлі, громадського харчування, а також інші підприємства, які мають систему дисконтних карт, для користувачів таких карт.

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання

Сфера правого регулювання зазначеного питання базується на положеннях Закону України «Про захист персональних даних» та підзаконних актах, прийнятих для його реалізації.

Реалізація законопроекту не потребуватиме внесення змін до інших законодавчих актів.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту не потребує фінансових і матеріальних витрат за рахунок Державного бюджету України.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття акта

Прийняття проекту закону дозволить повноцінно реалізувати Закон України «Про захист персональних даних», поширивши його дію тільки на суб’єктів господарювання з високим ступенем ризику протиправної обробки персональних даних. Це дозволить убезпечити суб’єктів господарювання, які у своїй діяльності фактично не здійснюють обробку персональних даних у розумінні вказаного закону, від необґрунтованого притягнення до відповідальності. До найбільшої групи таких суб’єктів відноситься величезний масив фізичних осіб-підприємців.

Народний депутат України

Королевська Н.Ю.

Проект

від 03.11.2011 р. № 8130/д

ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до статті 1 Закону України
«Про захист персональних даних» щодо сфери дії Закону

Верховна Рада України постановляє:

1. Статтю 1 Закону України «Про захист персональних даних» викласти в такій редакції:

«Стаття 1. Сфера дії Закону

Цей Закон регулює відносини, пов’язані із захистом персональних даних під час їх обробки.

Дія цього Закону поширюється на діяльність суб’єктів господарювання зі створення баз персональних даних та обробки персональних даних у цих базах, які здійснюють (надають послуги):

  • фінансову та страхову діяльність;
  • діяльність у сфері інформації та телекомунікації;
  • водопостачання; послуги каналізації, поводження з відходами;
  • постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря;
  • діяльність у сфері охорони здоров’я (крім лікарняних та медичних закладів державної та комунальної форми власності);
  • діяльність у сфері бухгалтерського обліку й аудиту;
  • діяльність у сфері права;
  • діяльність у сфері освіти (крім навчальних (виховних) закладів державної та комунальної форми власності);
  • авіаційного транспорту;
  • діяльність туристичних агентств, туристичних операторів, надання інших послуг бронювання та пов’язану з цим діяльність;
  • тимчасове розміщування;
  • оптову та роздрібну торгівлю, ремонт автотранспортних засобів і мотоциклів — із застосуванням системи дисконтних карт;
  • діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування — із застосуванням системи дисконтних карт».

2. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Голова Верховної Ради України

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ
до проекту Закону України
«Про внесення змін до статті 1 Закону України
«Про захист персональних даних»
щодо сфери дії Закону»

Зміст положення (норми) чинного законодавства Зміст відповідного положення (норми) проекту акта
Стаття 1. Сфера дії ЗаконуЦей Закон регулює відносини, пов’язані із захистом персональних даних під час їх обробки.Дія цього Закону не поширюється на діяльність зі створення баз персональних даних та обробки персональних даних у цих базах:фізичною особою — виключно для непрофесійних особистих чи побутових потреб;журналістом — у зв’язку з виконанням ним службових чи професійних обов’язків;професійним творчим працівником — для здійснення творчої діяльності. Стаття 1. Сфера дії ЗаконуЦей Закон регулює відносини, пов’язані із захистом персональних даних під час їх обробки.Дія цього Закону поширюється на діяльність суб’єктів господарювання зі створення баз персональних даних та обробки персональних даних у цих базах, які здійснюють (надають послуги):- фінансову та страхову діяльність;- діяльність у сфері інформації та телекомунікації;- водопостачання; послуги каналізації, поводження з відходами;- постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря;- діяльність у сфері охорони здоров’я (крім лікарняних та медичних закладів державної та комунальної форми власності);- діяльність у сфері бухгалтерського обліку й аудиту;- діяльність у сфері права;- діяльність у сфері освіти (крім навчальних (виховних) закладів державної та комунальної форми власності);- авіаційного транспорту;- діяльність туристичних агентств, туристичних операторів, надання інших послуг бронювання та пов’язану з цим діяльність;- тимчасове розміщування;- оптову та роздрібну торгівлю, ремонт автотранспортних засобів і мотоциклів — із застосуванням системи дисконтних карт;- діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування — із застосуванням системи дисконтних карт.
Народний депутат України

Королевська Н.Ю.

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті