12.04.2012 р. на сайті ДП «Державний експертний центр» МОЗ України з’явилася інформація про те, що профільне міністерство звернулося до власників реєстраційних посвідчень на лікарські засоби та уповноважених представників виробників виробів медичного призначення з вимогою щодо необхідності термінового надання до МОЗ документів на реєстрацію оптово-відпускних цін на лікарські засоби та вироби медичного призначення за Порядком реєстрації оптово-відпускних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, затвердженим постановою КМУ від 08.08.2011 р. № 932.
Далі у тексті повідомлення наводиться інформація про те, що питання реєстрації оптово-відпускних цін на лікарські засоби та вироби медичного призначення по якійсь причині знаходиться на контролі Секретаріату КМУ.
ДП «Державний експертний центр» МОЗ України наголошує, що профільне міністерство «залишає за собою право інформувати Кабінет Міністрів України про власників реєстраційних посвідчень на лікарські засоби та їх представників, які не подали до 12.04.2012 р. заяви та пакети відповідних документів на реєстрацію оптово-відпускних цін на лікарські засоби».
Якщо звернутися до Положення про Секретаріат КМУ, затвердженого постановою КМУ від 12.08.2009 р. № 850, основними завданнями цього органу є організаційне, експертно-аналітичне, правове, інформаційне, матеріально-технічне забезпечення діяльності уряду, урядових комітетів, Прем’єр-міністра України, першого віце-прем’єр-міністра, віце-прем’єр-міністрів, міністра КМУ та міністрів, які не очолюють міністерств.
Спеціалісти юридичної компанії «Правовий Альянс» не вбачають ніяких підстав для того, щоб Секретаріат КМУ міг висувати подібні вимоги до суб’єктів господарювання. Єдине, що він може зробити — поінформувати КМУ про те, що певна фармацевтична компанія не бажає реєструвати ціни на лікарські засоби або вироби медичного призначення.
Право власників реєстраційних посвідчень та уповноважених представників виробників виробів медичного призначення звертатися з заявою про реєстрацію цін ніяким чином не може бути інтерпретовано як обов’язок. Про це свідчить правовий аналіз законодавчих актів.
У частині 2 ст. 19 Конституції України, наголошується, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Законодавчого акта, який би надавав можливість державним органам впливати на право суб’єктів господарювання здійснювати державну реєстрацію оптово-відпускних цін на лікарські засоби та вироби медичного призначення, не існує. Тому, твердження, про імовірність санкцій з боку держави, не ґрунтується на нормах законодавства. Відповідно, вимога МОЗ не підлягає обов’язковому виконанню.
Також доцільно згадати про існування норм ст. 6 та 44 Господарського кодексу України, згідно з якими загальними принципами господарювання в Україні є, у тому числі, заборона незаконного втручання органів державної влади та місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини; здійснення підприємницької діяльності на основі, у тому числі, самостійного формування підприємцем програми такої діяльності, вибору постачальників і споживачів продукції.
Отже, зважаючи на вищенаведене, юридична компанія «Правовий Альянс» повідомляє, що ніяких правових підстав для вимоги реєстрації цін на лікарські засоби та вироби медичного призначення, не існує.
партнер юридичної компанії «Правовий Альянс»
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим