10 листопада Президент України підписав закон від 19.10.2010 р. № 2609 «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» щодо проведення електронної реєстрації» (далі — закон) (
Цим законом встановлюється порядок проведення електронної державної реєстрації юридичних осіб і фізичних осіб —підприємців.
Документ було розроблено Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва (далі — Держкомпідприємництва). Повідомляється, що з його підписанням Україна досягла європейського рівня державної реєстрації підприємництва завдяки впровадженню електронної реєстрації через інтернет та зменшенню кількості реєстраційних і післяреєстраційних процедур.
Відповідно до закону державна реєстрація суб’єктів господарювання проводиться у такому порядку: державний реєстратор здійснює облік отриманого від заявника електронного документа та направляє заявнику підтвердження факту його одержання. Далі реєстратор має здійснити необхідні реєстраційні дії у випадках, передбачених цим законом, і надіслати заявнику відповідне повідомлення в електронному вигляді.
Електронні документи, що подаються для проведення державної реєстрації, оформляються згідно з вимогами законодавства у сфері електронних документів та електронного документообігу, а також електронного цифрового підпису. Ідентифікація заявника відбуватиметься через використання ним унікального, захищеного спеціальними програмними засобами, електронного цифрового підпису.
У разі існування підстави для відмови в проведенні державної реєстрації заявнику надсилають відповідне повідомлення в електронній формі. Підтвердженням внесення плати за проведення державної реєстрації юридичної особи, проведеної у формі електронного документа, є примірник електронного розрахункового документа, засвідченого електронним цифровим підписом.
Держкомпідприємництва як спеціально уповноважений орган з питань державної реєстрації розробляє та розміщує на своєму офіційному сайті всю необхідну інформацію щодо електронного формату вихідних документів, а також програм формування й подання документів, необхідних суб’єкту підприємницької діяльності для проведення електронної реєстрації, і забезпечує безкоштовний доступ до них.
Водночас закон залишає заявнику можливість подати документи державному реєстратору у звичайному порядку в паперовому вигляді особисто чи поштою.
Документом передбачено, що він набуде чинності через 9 міс з дня його опублікування в офіційному друкованому виданні. Станом на 12.11.2010 р. закон опубліковано не було.
www.president.gov.ua; rada.gov.ua
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим