Як діяти, якщо відкрили е-лікарняний? Роз’яснює ФССУ

07 Жовтня 2021 4:05 Поділитися

Фонд соціального страхування України (ФССУ) нагадує, що всі заклади охорони здоров’я формують медичні висновки замість видачі паперових лікарняних — наразі створено майже 1,4 млн медичних висновків про тимчасову непрацездатність, 90% з яких у разі загальних захворювань або травм. На їх підставі було сформовано і передано до ФССУ на оплату 130 тис. е-лікарняних.

Отже, якщо створено медичний висновок, як діяти далі? Якщо хворий офіційно працевлаштований, то в разі тимчасової втрати працездатності для нього автоматично відкриється електронний лікарняний. Він сформується на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність (МВТН), який лікуючий або сімейний лікар створить після огляду. Також е-лікарняний автоматично відкриється в разі оформлення медичного висновку для дитини, яка потребує догляду.

Одразу після створення медичного висновку на контактний номер телефону надійдуть два повідомлення:

1) від eHealth щодо створення медичного висновку із вказанням його номеру;

2) від Пенсійного фонду України щодо формування електронного листка непрацездатності, його номеру і періоду дії. Потрібно повідомити про це роботодавця. Це можна зробити будь-яким зручним способом, наприклад, за допомогою телефону.

ФССУ наголошує, що на цьому активні дії хворого закінчуються. Після цього основним завданням є одужання і очікування на виплати від фонду та роботодавця.

Роботодавець (а також усі роботодавці за сумісництвом) будуть бачити е-лікарняний свого працівника у власних кабінетах страхувальників з дня його відкриття, але почнуть призначення допомоги лише після завершення визначеного в ньому періоду непрацездатності і сплину строку, у який лікарі можуть внести зміни.

Необхідно звернути увагу: роботодавцю доступна лише загальна інформація про непрацездатність, необхідна для призначення матеріального забезпечення, — він не дізнається, чим саме хворіє особа. Тому не потрібно передавати роботодавцю МВТН. Якщо лікар роздрукував витяг — він містить персональні дані і не є підставою для нарахування матеріального забезпечення.

ФССУ також роз’яснює, як діяти в певних випадках щодо отримання е-лікарняного.

1. Якщо особа одужала раніше

Електронний лікарняний створюється одразу зі статусом «закритий» та містить дату відкриття (початок непрацездатності) і дату закриття (планова дата одужання або наступного огляду). Якщо хворий одужає раніше, ніж зазначено в е-лікарняному, це має засвідчити лікар — під час візиту він підтвердить працездатність і створить новий медичний висновок, який скоротить дію лікарняного.

2. Якщо особа довго хворіє

Якщо особа не одужує у визначений у первинному е-лікарняному термін, лікар створить наступний медичний висновок — на його підставі сформується окремий е-лікарняний, який продовжить тимчасову непрацездатність. Про це потрібно повідомити роботодавця.

Таких електронних лікарняних може бути декілька в межах одного страхового випадку (усі вони матимуть тотожну першу частину номеру е-лікарняного до знаку дефісу). За кожним з них матеріальне забезпечення призначається окремо — це дозволяє пришвидшити отримання допомоги, адже для виплат не потрібно чекати одужання. Також новий медичний висновок (а отже наступний продовжений е-лікарняний) створять в разі госпіталізації або направлення на відновне лікування до реабілітаційного відділення санаторно-курортного закладу.

Якщо особа лікується від важких захворювань або травм, має ускладнення і показання для продовження лікування в реабілітаційному відділенні, лікарсько-консультативна комісія закладу охорони здоров’я направить його на таке лікування до санаторно-курортного закладу прямо зі стаціонару. Курс реабілітації осіб, що працюють, оплачується за кошти ФССУ в повному обсязі. Окремо за час відновного лікування фондом оплачується продовжений на цей період е-лікарняний.

3. Якщо під час перебування на лікарняному вам відкрили ще один, з іншої причини

Інколи різні страхові випадки перекриваються: наприклад, під час хвороби може захворіти дитина, і їй знадобиться догляд. Або ж лікар направив особу на 14-денну самоізоляцію від COVID-19 як контактну, однак через декілька днів вона все ж захворіла. Для таких випадків ФССУ розробив «правила скорочення» — вони визначають пріоритет різних причин непрацездатності і скорочують «непріоритетні» е-лікарняні.

Так, лікарняний з ізоляції від COVID-19 (який оплачується в розмірі 50% доходу) переривається на користь е-лікарняного по вагітності та пологах (оплачується в розмірі 100% доходу), по загальній хворобі, необхідності догляду за хворими рідними тощо (які оплачують залежно від стажу в розмірі 50–100% доходу). А електрон­ний лікарняний з вагітності та пологів скорочує будь-який з лікарняних, у той час як сам не може бути скорочений жодною іншою причиною непрацездатності. Е-лікарняні скоротяться автоматично, а розмір матеріального забезпечення розрахує роботодавець.

4. Якщо не прийшло повідомлення про створення медичного висновку та/або е-лікарняного

У такому разі варто спробувати з’ясувати, що сталось, аби виправити помилку. Повідом­лення про створення медичного висновку може не надійти, якщо персональні дані особи, наявні в лікаря, неактуальні. Разом з тим потрібно перевірити правильність введеної інформації — можливо, особа змінила прізвище, оновився номер телефону або не заповнено деякі з колонок. Важливо завжди повідомляти лікаря і роботодавця про зміни персональних даних.

Якщо інформація була неактуальною, після її оновлення особа отримає повідомлення. Переглянути свій медичний висновок можна на Єдиному порталі державних послуг «Дія» (для цього у спеціальному розділі потрібно ввести номер запису сформованого медичного висновку з SMS). Поставити запитання щодо створення медичних висновків можна звернувшись до інформаційно-довідкової служби Національної служби здоров’я України за номером: 16-77.

Можуть бути дві причини, чому не надійшло SMS про відкриття е-лікарняного:

  • у кабінеті хворого на вебпорталі Пенсійного фонду не вказано або вказано неактуальний номер телефону;
  • е-лікарняний не було створено.

У першу чергу необхідно запитати в лікаря, чи було ним отримано відповідь від Електронного реєстру листків непрацездатності і яку саме. Е-лікарняний може не сформуватися, якщо система не знайде хворого в Реєстрі застрахованих осіб — тобто не зможе підтвердити працевлаштування людини. Якщо ж особа не працевлаштована, потрібно звернутися до роботодавця або на гарячу лінію Пенсійного фонду для з’ясування причин.

Також е-лікарняний міг сформуватися, але повідомлення не надійшло. У такій ситуації можна самостійно перевірити, чи відкрився лікарняний — для цього потрібно авторизуватися в кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду за допомогою електронного цифрового підпису або пройти верифікацію за допомогою BankID. Там же можна оновити свій контактний номер телефону.

5. Як дізнатися дату фінансування допомоги за е-лікарняним?

Перші п’ять днів страхового випадку оплачуються роботодавцем, а решта днів, аж до одужання, фінансується ФССУ незалежно від кількості е-лікарняних, якими оформлено випадок. Винятками є допомога по вагітності та пологах, по догляду за хворими дітьми тощо, які оплачуються за кошти ФССУ з першого дня.

Дата фінансування допомоги від фонду працівнику прямо залежить від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку. ФССУ радить не втрачати зв’язок з роботодавцем, цікавитися станом оформлення заяви-розрахунку і знати точну дату її подання. Знаючи точну дату подання заяви-розрахунку за своїм е-лікарняним, особа може слідкувати за станом фінансування онлайн у телеграм-каналі фонду.

Інформація щодо дат, у які роботодавцями було подано заяви-розрахунки, оновлюється в телеграм-каналі за тегом #фінансування_оперативно. Зазвичай минає декілька банківських днів, поки після здійснення фінансування кошти надійдуть на рахунки роботодавців для виплати допомоги працівникам. Однак, аби працівники могли точно дізнатися, чи кошти вже перераховано їх роботодавцю, фонд увів у телеграм-каналі додаткову звітність за тегом #фінансування_страхувальників — інформація оновлюється в розрізі регіонів і означає, що кошти за заявами-розрахунками, поданими на наведену дату, вже знаходяться на рахунку роботодавця.

Після того, як кошти надійдуть на рахунок, роботодавець має виплатити допомогу працівнику в найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після отримання коштів від ФССУ.

За матеріалами fssu.gov.ua
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті