Дослідники порівняли відповіді чат-бота та лікарів за якістю та співчутливістю

16 Травня 2023 5:36 Поділитися

Чи може чат-бот-асистент зі штучним інтелектом давати відповіді на запитання пацієнтів порівнянної якості та чуйності із лікарськими?

З метою відповіді на це запитання проведено перехресне дослідження 195 випадково взятих запитань пацієнтів із форуму в соціальних мережах та відповідей на них лікарів та чат-бота (Ayers J.W. et al., 2023). Оцінювання цих загальнодоступних відповідей проводили ліцензовані працівники охорони здоров’я. Метою дослідників було оцінити здатність чат-бота-помічника ChatGPT, випущеного в листопаді 2022 р., надавати якісні за змістом та співчутливі за характером відповіді на запитання пацієнтів.

Для цього шляхом введення оригінальних запитань із загальнодоступного форуму соціальних мереж (Reddit’s r/AskDocs) в сеанс чат-бота отримано його відповіді. Оригінальне запитання разом із анонімними та випадково впорядкованими відповідями лікаря та чат-бота оцінювалися стосовно того, «яка відповідь була кращою», а також як щодо «якості наданої інформації» (дуже погана, погана, прийнятна, хороша або дуже хороша), так і характеру (неемпатична, трохи емпатична, помірно емпатична, емпатична і дуже емпатична).

Серед 195 запитань і відповідей оцінювачі надали перевагу відповідям чат-бота порівняно з відповідями лікарів у 78,6% із 585 оцінок. Середні відповіді лікарів були значно коротшими, ніж відповіді чат-бота. Частка відповідей, оцінених як хороша або дуже хороша за якістю (≥ 4), була більшою для чат-бота, ніж для лікарів (78,5% порівняно із 22,1%) — різниця у 3,6 раза. Відповіді чат-бота також оцінювалися як значно більш чуйні, ніж такі лікарів. Частка відповідей, оцінених як емпатичні або дуже емпатичні (≥4), у чат-бота становила 45,1%, а у лікарів — тільки 4,6%, в 9,8 раза більша.

Таким чином, у цьому перехресному дослідженні чат-бот генерував якісні та чуйні відповіді на запитання пацієнтів, поставлені на онлайн-форумі. У рандомізованих дослідженнях можна було б додатково оцінити, чи може використання помічників зі штучним інтелектом покращити відповідь, знизити виснаження клініциста та поліпшити результати пацієнтів, зазначили дослідники.

За матеріалами www.jamanetwork.com

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Ирина 17.05.2023 10:09
Вот вообще не удивительно... Врачи ведут себя с пациентами - как враги...

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті